Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2004, 11:42
Famke
Famke is offline
Toen ik 3jr terug "mindervalide" werd en ze dus dachten dat ik nooit meer zou kunne lopen hebbe ze bij mijn ouders thuis een stuk aan het huis gebouwd douche+wc en slaapkamer ik was toen 16 en nog lang niet van plan om uit huis te gaan , kan inmiddels lopen traplopen ectra..

Nu inmiddels 3jr later heb ik n hele leuke vriend maar hij woont in denhaag ik in friesland het is voor mij niet mogelijk om met het ov t reisen dus hij is elk wknd hier of mijn ouders brenge me naar denhaag nu heeft ie werk gezocht in friesland en kan per Februarie beginnen allemaal super fijn zou je zegge.

Is het niet zo dat ik nog 2jaar verplicht thuis moet wonen ivbm gemeente die dit huis hebbe aangepast, allemaal heel gezellig maar ik woon in een klein boeren dorp en wil hier weg word hier helemaal gek En ik zou eventueel stiekum bij me vriend kunne gaan wonen dat ik op papier thuis woon en gewoon bij hem woon maar hoe zit dat nou met controles is het echt zo streng en is er echt geen manier om er onderuit te komen..

2jaar hier hou ik echt niet meer vol..
Oud 07-12-2004, 12:07
iamcj
iamcj is offline
Ben je wel is gecontroleerd?
Oud 07-12-2004, 12:14
Famke
Famke is offline
Woon nu nog thuis..
Oud 07-12-2004, 12:47
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ik denk dat hij bedoelt of ze weleens bij je thuis langs zijn geweest om te controleren of je er nog woont.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 13:04
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat kunnen wij moeilijk zeggen, het zal per gemeente verschillend zijn. Maar al word je gecontroleerd, dan nog kun je toch een weekendje bij je vriend zijn ofzo?
Oud 07-12-2004, 13:21
Famke
Famke is offline
ik mag 48u van huis weg zijn das dus n wknd maar heb nu constant ruzie thuis.. wil gwoon weg hier..
Oud 07-12-2004, 14:37
Verwijderd
Waarom zou je verplicht thuis moeten blijven wonen dan? Is die verbouwing destijds door de gemeente betaald met de voorwaarde dat je tot je 21e thuis zou blijven wonen?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 15:00
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-12-2004 @ 15:37 :
Waarom zou je verplicht thuis moeten blijven wonen dan? Is die verbouwing destijds door de gemeente betaald met de voorwaarde dat je tot je 21e thuis zou blijven wonen?
Nee, dat waarschijnlijk niet. Maar als je alleen op jezelf kunt wonen als je huis aangepast is, is het een stuk moeilijker om ergens anders te gaan wonen. De gemeente gaat er vanuit dat je minimaal twee jaar in hetzelfde huis blijft wonen en betaald in die twee jaar ook de kosten voor de aanpassingen niet meer. (Zo is het tenminste geregeld in de gemeente waar ik woon)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 15:03
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 07-12-2004 @ 16:00 :
Nee, dat waarschijnlijk niet. Maar als je alleen op jezelf kunt wonen als je huis aangepast is, is het een stuk moeilijker om ergens anders te gaan wonen. De gemeente gaat er vanuit dat je minimaal twee jaar in hetzelfde huis blijft wonen en betaald in die twee jaar ook de kosten voor de aanpassingen niet meer. (Zo is het tenminste geregeld in de gemeente waar ik woon)
Ja, dat lijkt me ook logisch. De gemeente maakt het makkelijker voor gehandicapten om zelfstandig te wonen door mee te betalen, maar dan willen ze natuurlijk ook dat je daar enige tijd blijft wonen. Ze gaan natuurlijk niet elke drie maanden peperdure voorzieningen ergens bouwen omdat de gehandicapte toevallig van verhuizen houdt.

Maar goed, om ontopic te blijven, het hangt dus volledig af van de regeling die de gemeente met haar ouders heeft getroffen. Daar kun je alleen maar achterkomen door gemeente of ouders te vragen (nog beter beide).
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 15:04
little nemo
little nemo is offline
TS: heb je als je ergens anders woont ook nog speciale voorzieningen nodig..??

en staat die 5 jaar die je thuis moet wonen in de overeenkomst die jullie met de gemeente hebben? of waar komen die vandaan..?
Oud 07-12-2004, 16:06
Famke
Famke is offline
Citaat:
TS: heb je als je ergens anders woont ook nog speciale voorzieningen nodig..??

en staat die 5 jaar die je thuis moet wonen in de overeenkomst die jullie met de gemeente hebben? of waar komen die vandaan..?

Nee inprincipe zou ik nu in een 'normaal' huisje kunnen wonen tis natuurlijk wel makkelijk als ik niet veel trappen moet lopen ectra

En ja dat is een overeenkomst met gemeente als me ouders nu dit huis zouden verkopen moeten ze het bedrag van de verbouwing aan gemeente terug geven..
Oud 08-12-2004, 14:56
Verwijderd
Als het echt een individuele overeenkomst is tussen de gemeente en jouw ouders, ben je daar dus aan gebonden. Het zal dus aankomen op de inhoud van die overeenkomst: bieden die de ruimte om voortijdig te verhuizen?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 21:34
Verwijderd
Blijf gewoon op papier bij je ouders wonen, controleren doen ze toch niet en anders ben je net op vakantie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten