Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2004, 12:32
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik heb van de week olieverf gekocht en wat zitten kliederen. ik heb nog grote moeite een fatsoelijke olieverftechniek te ontwikkelen aangezien ik acryl gewend ben. dit is mijn tweede poging met olieverf. ik was mijn gum kwijt en had geen zin te wachten dus heb ik de potloodtekening die eronder zit er maar gewoon bij betrokken. ik plaats eigenlijk nooit wat maar heb altijd veel kritiek, dus dit is je kans, spui al je kritiek (aub)
ik hoor graag wat er allemaal beter kan, over de afbeelding maar vooral ook over de techniek ed. ze stelt overigens pest voor, de ziekte.

oh en ik heb ze upgeload met www.mailfreeonline.com, de rest van d uploadsites uit de linktopic deed t niet, ook twente doet t niet. ik weet niet of deze betrouwbaar is en hoe lang ze blijven staan. weet je n betere meld t dan aub

2 close ups, de kleuren zijn aangetast door de foto en zitten er in werkelijkheid tussen deze 2 in

Laatst gewijzigd op 07-12-2004 om 12:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2004, 13:23
Nijpjes
Nijpjes is offline
Wat ontzettend goed gemaakt. Veel detail enzo.
Ik zou nog geen acrylschilderij van een olieverfschilderij kunnen onderscheiden, dus daar laat ik me niet over uit.
Ik snap niet helemaal hoe deze mevrouw de pest vertegenwoordigd. Behalve wat glazige ogen zie ik geen ziekteverschijnselen.
Het lijkt ook alsof je soms wat plekken niet zo netjes hebt ingekleurd, dan lijkt er nog wat wit zichtbaar, dat vind ik wel erg slordig. Maar goed, de kwaliteit van de foto is natuurlijk ook bagger, en het zijn best wel kleine foto's...
Goed, de achtergrond is eenvoudig...misschien had er iets meer mee gekund, maar ik kan ook nix concreets bedenken.
Dan snap ik dr torso niet zo goed...die 2 bruine dingen vooral dan. Dat zijn schouders neem ik aan? Dan hadden ze wel wat lager gekund denk ik. En dat witte op dr borst? Jammer dat het detail van het gezicht niet zo aanwezig is bij de rest van het lichaam. Maar dat kan natuurlijk ook weer aan de kwaliteit van de foto liggen.
Ik ben ook niet zo weg van de dikke lijnen in haar kapsel, past niet zo bij al die details.
Kleurgebruik is wel heel goed...dat groenige ook, heel mooi.
Kan je niet wat duidelijkere foto's posten?

Ik geef zelf ook altijd kritiek en post bijna nooit iets...snie zo verantwoord enzo...
Oud 07-12-2004, 13:50
Ninnoc
Ninnoc is offline
dank je

tis idd niet duidelijk dat t pest is, maar ze is zelf ook niet ziek, ze veroorzaakt t alleen. (ik moet altijd stom thema hebben anders weet ik niets te schilderen ) ik heb de dag na deze ook nog ebola, malaria en sporiases gemaakt.

t witte en bruine zijn parels en bont . d'r gezicht is idd verder uitgewerkt dan d'r haar en omgeving, vooral omdat ik niet zo goed wist hoe ik verder moest. ik ben altijd verschrikkelijk beroerd in verschillende materialen en haar tekenen

t slordige heb je ook gelijk in. t is erg schetserig, ook omdat t potlood er nog duidelijk zichtbaar in is en ik eigenlijk daaromheen heb geschildert. de andere ziektes zijn niet zo schetserig maar wel erg lelijk ik vind zelf dat t wel z'n charme heeft (zeker in vergelijking met die andere) maar aan de andere kant stoort t me erg omdat ik bij olieverf aan subtiele overgangetjes denk en niet aan schetserige dingen. -> vandaar hoop ik op techniekkritiek

fotos zijn idd ruk maar ik heb er zo'n miljoen gemaakt met een zeer kutte webcam en dit was t duidelijkst dat kon krijgen
Oud 07-12-2004, 14:04
Ninnoc
Ninnoc is offline
ter vergelijking , dit is sporiases (dat is n huidziekte btw) ze is wel erg mislukt (ja t is n vrouw )
Oud 07-12-2004, 18:48
de Koe!
de Koe! is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 07-12-2004 @ 15:04 :
ter vergelijking , dit is sporiases (dat is n huidziekte btw)
'Psoriasis' bedoel je vast
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 18:50
Captain N
Captain N is offline
Waarom verwerk je ziektes in portretten?
Oud 07-12-2004, 19:14
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
de Koe! schreef op 07-12-2004 @ 19:48 :
'Psoriasis' bedoel je vast
idd wist nie meer precies
Oud 07-12-2004, 19:37
bobski
bobski is offline
mooi
Oud 08-12-2004, 16:33
Avelon
Avelon is offline
wat zijn dan de argumenten om de een psoriasis en de ander de pest te noemen? (nouja ik snap wel dat je eerst de naam had en dan pas de schildering) maar ik associeer psoriasis met wit en wollig dus misschien meer met de eerste en de pest juist met zwart enne dan dus meer de tweede maar das ook wel erg persoonlijk.

ieg vind ik ze wel gaaf. die rode achtergrond vind ik wel bij de 'koningin'passen. ik vind alleen de ogen te donker of nouja alleen maar pupil end at vind ik niet zo mooi.
ik vind de tweede niet mislukt trouwens maar ook gaaf
Reageren

Regels voor berichten