Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2004, 13:29
~ice~
~ice~ is offline
Ik hoorde laatst ergens dat er een homeopathisch middel bestond tegen blozen. Weet iemand hier iets meer van? Bestaan er misschien andere, niet-homeopathische middelen tegen blozen?

Ik heb er namelijk heel veel last van. Verlegen ben ik totáál niet! Ik hoef maar een grapje te maken of ik ben al helemaal rood. Dit heb ik trouwens niet bij de mensen die dicht bij me staan (ouders, zus, vriendje, vrienden), maar bij onbekenden of klasgenootjes oid die vaak ouder zijn dan ik.
Oud 13-12-2004, 14:32
lotte1987
lotte1987 is offline
ik heb precies het zelfde! als iemand wat weet, zeg aub
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 15:33
Raven
Raven is offline
weet er verder ook nix van maar vind het bij meisjes wel altijd lief
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 17:33
gurl19
gurl19 is offline
dat heb ik ook.... blozen is irritant! Ik ben ook absoluut nie verlegen! Maar als ik dan ga blozen kan ik echt wel door de grond zakken. Kben benieuwd of iemand hier wat op weet.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 19:04
Myuki
Myuki is offline
als je t probeert te verdringen ga je erger blozen...

je moet t dus accepteren
Oud 13-12-2004, 20:07
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Raven schreef op 13-12-2004 @ 16:33 :
weet er verder ook nix van maar vind het bij meisjes wel altijd lief
ja maar ik vind, je het blozen en blózen.
Ik krijg nl bij het minste of geringste een knalrode kop
(echt een tomaat is er niks bij,...mijn hoofd heeft gewoon een tè goeie doorbloeding) (hadden mijn voeten dat maar,...had ik nooit meer koude voeten )
En ik vind het al vervelend genoeg maar als ze dan ook nog dingen gaan zeggen zoals:
''je hoeft niet rood te worden''
''tomaten zijn duur he dit jaar''
en nog meer van die ongein, dan word ik dus nog roder.
Dus als er wat op te vinden is,..hoor ik het graag.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:50
hola
hola is offline
ik bloos niet. ik word gewoon kanl rood. bij alles. zelfs bij mijn familie.

niet echt heel tof ofzo!
Oud 13-12-2004, 21:41
~ice~
~ice~ is offline
Gelukkig (sorry dat ik het zeg...) zijn er veel meer mensen met hetzelfde probleem!! Het heeft bij mij ook echt NIKS met verlegenheid te maken, want dat ben ik niet. Wel weerhoudt het me in sommige situaties om mezelf te zijn.

Maar ik ben dus écht op zoek naar medicijn! En geen zelftraining als 'accepteren' of 'net doen alsof je het koud hebt', want dat soort ongein probeer ik al jaren.

Ik wil gewoon een zalfje of een pilletje dat het daarmee in ieder geval mínder wordt!! Help!
Oud 15-12-2004, 18:08
lotte1987
lotte1987 is offline
het irritante vind ik, dat ik er onzeker door word, ik ben bang dat een bekende tegen kom als ik boodschappen ga doen, bang dat ik rood word en niet meer weet wat ik moet zeggen, soms heb ik er totaal geen last van, maar ik krijg altijd een rood hoofd als ik iemand per ongeluk tegen kom en indd het heeft geen nut om te denken dat je het koud heeft etc ik denk ook dat er niets aan te doen is het weer houdt mij ook om op iemand af te stappen als ik die bv in een winkel zie staan, het liefst loop in dan maar een stukje om zodat ik er niet tegen hoef te praten, en hoe gek gek het ook klinkt ik ben ook totaal niet verlegen...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:39
Verwijderd
Er bestaat een operatie tegen... maar dan moet je er wel héél erg onder lijden
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:32
ikuh
ikuh is offline
Citaat:
~ice~ schreef op 13-12-2004 @ 14:29 :
Ik hoorde laatst ergens dat er een homeopathisch middel bestond tegen blozen. Weet iemand hier iets meer van? Bestaan er misschien andere, niet-homeopathische middelen tegen blozen?

Ik heb er namelijk heel veel last van. Verlegen ben ik totáál niet! Ik hoef maar een grapje te maken of ik ben al helemaal rood. Dit heb ik trouwens niet bij de mensen die dicht bij me staan (ouders, zus, vriendje, vrienden), maar bij onbekenden of klasgenootjes oid die vaak ouder zijn dan ik.
Als het bestaat moet je er iig hard in geloven
Oud 16-12-2004, 08:30
~ice~
~ice~ is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-12-2004 @ 19:39 :
Er bestaat een operatie tegen... maar dan moet je er wel héél erg onder lijden
Oja? Kun je er wat meer over vertellen?
Oud 16-12-2004, 08:46
Verwijderd
Blozen staat juist erg lief

Meisjes die blozen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 08:55
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
~ice~ schreef op 16-12-2004 @ 08:30 :
Oja? Kun je er wat meer over vertellen?
Volgens mij heeft dat ermee te maken dat ze bepaalde bloedvaatjes afklemmen, zodat er niet zo heeel veel bloed naar je wangen gaat en je dus niet meer (heel erg) bloost.
Dit is een operatie die vooral bij zakenmannen (toch??) gedaan wordt, die bijvoorbeeld presentaties moetejn houden en daarbij heel erg moeten blozen.

Ik wordt ook bij van alles en nog wat knalrood. Er moet maar iemand een vage opmerking maken en ik heb opeens verassend veel weg van een tomaat (qua kleur dan . Maar het beste is om er aan te wennen en er niet bij stil te staan. Hoe minder je je er druk om maak, hoe minder je bloost.. In iedergeval dat is bij mij zo.. Als iemand tegen mij zegt, jeetje man wat ben jij rood, dan wordt het nog veel erger. Terwijl ik het meestal zelf niet in de gaten heb.

Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 08:58.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 09:08
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb even gezocht, en een foum gevonden.. Als ik het nu goed begrijp heeft het helemaal niks met je bloedvaten te maken (eigelijk ook wel logisch) maar met je zenuwen.

*Klik*

Regels voor berichten