Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2004, 17:15
niempje..
niempje.. is offline
ik heb dogmatil van de dokter voorgeschreven gekregen.
alleen schrikt het me een beetje af omdat het een anti-depresiva is... hij heeft het mij gegeven omdat ik heel gestresseerd ben. vooral vanbinnen dan , zelf heb ik al veel geprobeerd om me te onstpannen , maar dan nog blijf ik bv snachts plots wakker worden. en dan ben ik echt niet stil te krijgen! ik ga dan helemaal klappertanden en heel men lichaam begint te rillen , iemand moet me dus dan echt vasthouden om me te kalmeren! de stress dus waarschijnlijk.. het is wel een kleine dosis denk ik dat k moet nemen, 1/4 van een pilletje , twee keer per dag.

heeft iemand dit al moeten nemen? thx..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 18:44
Verwijderd
mn moeder slikt het al bijna een jaar na verschillende dingen uitgeprobeerd te hebben. Het is voor haar ook om te kalmeren, ze heeft last van angstaanvallen en die zijn duidelijk verminderd. Het is voor haar gewoon een zeer kalmerend middel. Daarnaast slikt ze ook Efexor, en dit is meer voor haar depressive kant volgens mij.

Zelf ben ik er niet echt een voorstander van, van allebei niet. Ik heb namelijk verhalen gehoord over Dogmatil en Efexor waar ik niet erg blij van word. Daarbij heeft mn moeder nogal last van bijwerkingen.
ik wil je niet bang maken, maar IK zou toch vragen of er niet iets anders is dat hij kan voorschrijfen. Maar als het maar zo'n kleine dosering is heb je waarschijnlijk niet zulke grote problemen ermee hebben

succes
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 21:48
Eend
Eend is offline
Efexor is vooral voor kinderen vrij slecht. Dogmatil weet ik niet.

Je moet niet schrikken omdat het anti depressiva is. Het is gewoon de naam van het medicijn. AD wordt zelfs wel eens voorgeschreven voor (damn, nou ben ik de naam kwijt ) Maargoed, migraine dus

(Wilde het uit gaan leggen toen ik weer op het woord kwam)

Regels voor berichten