Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2005, 19:20
ps
ps is offline
De laatste tijd ervaar ik dit in steeds ergere mate. Het lijkt wel of ik geen grenzen kan stellen. Wilde feestjes, dubieuze relaties, extreem volgeplande weken, bijna geen slaap en extreem veel vergeetachtigheid. Ik ben soms complete delen van dagen kwijt. Na vernemen kan ik dan wel 'normaal' functioneren, en gedraag ik me dus ook niet dermate raar dat ze me te hulp zullen schieten oid. Alcohol is bovendien uit den boze, van het ene op het andere moment slaat m'n reactie om, al is het moment niet echt te bepalen. Ik word er gek van om achteraf te moeten horen wat voor ' raars' ik wel niet heb gezegd/gedaan en ben ook in de volle overtuiging dat ik me zo gewoon niet -kan- gedragen. Het lijkt me zo onvoorstelbaar. En dat terwijl het op het eerste gezicht juist weer zo goed met me gaat. Ik slik deze medicijnen overigens n.a.v. een paniekstoornis (pakweg sinds een half jaar). Zijn hier meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Als het zo langer doorgaat ben ik van plan te stoppen met het medicijn, al vrees ik dat m'n klachten dan terug zullen komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2005, 19:36
Verwijderd
heb ook zoiets meegemaakt na mijn gebruik van paroxetine. Vergat idd een hele hoop, had bepaald gedrag niet in de hand en ging me er alleen maar rotter door voelen.
Ik ben er mee gestopt en het luchtte alleen maar op. Ik ben wel in overleg met de huisarts gestopt (die had het voorgeschreven).

Dus ga daar eens mee praten

Succes
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 19:37
mysteryyy
mysteryyy is offline
Ik heb zelf wel een vreemde reactie gehad op prozac, maar van seroxat werk ik maar weinig. Ik slik dan ook maar 10 mg, dus veel heb ik daar volgens mij ook niet aan
Heb je geen psych waarmee je dit kan bespreken?
Oud 02-01-2005, 19:48
ps
ps is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 02-01-2005 @ 20:36 :
heb ook zoiets meegemaakt na mijn gebruik van paroxetine. Vergat idd een hele hoop, had bepaald gedrag niet in de hand en ging me er alleen maar rotter door voelen.
Ik ben er mee gestopt en het luchtte alleen maar op. Ik ben wel in overleg met de huisarts gestopt (die had het voorgeschreven).

Dus ga daar eens mee praten

Succes
Ja het gaat bij mij ook vooral om m'n vergeetachtigheid en de manier waarop ik me gedraag (het lijkt zo makkelijk om achteraf te zeggen dat je jezelf niet in de hand had of iets hebt gedaan wat je eigenlijk niet had willen doen, maar ik heb er de laatste tijd echt geen vat op :/). Ben je destijds overgestapt op een ander medicijn, of gewoon helemaal met de medicatie gestopt? En gebruikte je het middel al lang? Sorry voor de grote hoeveelheid vragen, ik moet inderdaad met mijn huisarts gaan praten.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 19:50
ps
ps is offline
Citaat:
mysteryyy schreef op 02-01-2005 @ 20:37 :
Ik heb zelf wel een vreemde reactie gehad op prozac, maar van seroxat werk ik maar weinig. Ik slik dan ook maar 10 mg, dus veel heb ik daar volgens mij ook niet aan
Heb je geen psych waarmee je dit kan bespreken?
Vreemde reactie wat betreft gedrag?
Ik slik nu zelf 30 mg, maar heb het idee dat de klachten waarvoor ik het eerst kreeg voorgeschreven zijn verdwenen (al kunnen die natuurlijk ook gewoon simpelweg zijn onderdrukt :/). Ik ben al in geen eeuwen meer naar mijn psych geweest sinds ik op mezelf ben gaan wonen en de afstand wel erg groot is geworden. Maar misschien is dat wel een goed plan.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 19:55
mysteryyy
mysteryyy is offline
gedragsreactie --> nogal --> werd manisch van de prozac, vreemde ervaring, dat kan iik je wel vertellen. Aangezien het in de fam zat, dachten ze dat het getriggerd was door de prozac. Heb opgenomen gezeten en 1,5 jaar aan zware troep gezeten, om er vervolgens achter te komen, dat het toch waarschijnlijk een bijwerking was van de meds.
Medicijnen kunnen vreemde dingen met je doen, als je zelf wat merkt, meestal is je gevoel juist. Misschien is het te verhelpen door de dosering aan te passen/ of misschien helpt het als je aan een ander medicijn gaat. Hoe dan ook, ik zou toch iemand raadplegen ( degene die het heeft voorgeschreven). Zoals je je nu voelt is ook niet goed....
Oud 02-01-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
ps schreef op 02-01-2005 @ 20:48 :
Ja het gaat bij mij ook vooral om m'n vergeetachtigheid en de manier waarop ik me gedraag (het lijkt zo makkelijk om achteraf te zeggen dat je jezelf niet in de hand had of iets hebt gedaan wat je eigenlijk niet had willen doen, maar ik heb er de laatste tijd echt geen vat op :/). Ben je destijds overgestapt op een ander medicijn, of gewoon helemaal met de medicatie gestopt? En gebruikte je het middel al lang? Sorry voor de grote hoeveelheid vragen, ik moet inderdaad met mijn huisarts gaan praten.
Ik ben niet overgestapt naar iets anders, wil mijn problemen nu zelfstandig oplossen. Medicijn was echt laatste 'redmiddel'
Ik gebruikte het een maand of 4 denk ik. En ik ging op vakantie, een maandje er na, en wilde me op vakantie niet zo voelen.

Ik sliep ook heel slecht, at nix meer, had een super verkeerd ritme, daar heb ik nog wel medicijnen voor geslikt, maar ook mee gestopt
Edit: ik slikte 20 mg trouwens en liep toen net bij het GGZ / Riagg. En mijn klachten, waar ik de medicijnen voor kreeg, verdwenen niet
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 21:45
Verwijderd
Document teruggevonden over gevaren prozac Dit bericht stond vandaag op nu.nl. Als Prozac zo'n rare uitwerking heeft op mensen, kan dat bij seroxat hetzelfde zijn.
Als seroxat zo'n negatieve uitwerking heeft op je, kan je misschien beter een vervanger zoeken?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Jadis schreef op 02-01-2005 @ 22:45 :
Document teruggevonden over gevaren prozac Dit bericht stond vandaag op nu.nl. Als Prozac zo'n rare uitwerking heeft op mensen, kan dat bij seroxat hetzelfde zijn.
Als seroxat zo'n negatieve uitwerking heeft op je, kan je misschien beter een vervanger zoeken?
Las ergens dat je van Seroxat onvruchtbaar kan worden bij langdurig gebruik...

Alle medicijnen zijn rotzooi, waar tegen je ze ook gebruikt, en hoe goed ze ook helpen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:03
aapje
aapje is offline
Citaat:
ps schreef op 02-01-2005 @ 20:20 :
De laatste tijd ervaar ik dit in steeds ergere mate. Het lijkt wel of ik geen grenzen kan stellen. Wilde feestjes, dubieuze relaties, extreem volgeplande weken, bijna geen slaap en extreem veel vergeetachtigheid. Ik ben soms complete delen van dagen kwijt. Na vernemen kan ik dan wel 'normaal' functioneren, en gedraag ik me dus ook niet dermate raar dat ze me te hulp zullen schieten oid. Alcohol is bovendien uit den boze, van het ene op het andere moment slaat m'n reactie om, al is het moment niet echt te bepalen. Ik word er gek van om achteraf te moeten horen wat voor ' raars' ik wel niet heb gezegd/gedaan en ben ook in de volle overtuiging dat ik me zo gewoon niet -kan- gedragen. Het lijkt me zo onvoorstelbaar. En dat terwijl het op het eerste gezicht juist weer zo goed met me gaat. Ik slik deze medicijnen overigens n.a.v. een paniekstoornis (pakweg sinds een half jaar). Zijn hier meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Als het zo langer doorgaat ben ik van plan te stoppen met het medicijn, al vrees ik dat m'n klachten dan terug zullen komen.
Dat is toch een anti-depressiva middel? Mijn vriend slikt dat ook volgens mij in de hoogste dosis die je kan krijgen en ik herken wel behoorlijk wat terug in je verhaal!
Reageren

Regels voor berichten