Ik ben protestants en geloof dus niet in de katholieke absolutie en alle 7 sacramenten. Maar ik ken ze wel. Wat vinden jullie van absolutie op je sterfbed krijgen? Je krijgt dat echt voor alles...voor moord, verkrachting, terrorisme...Bin Laden zou, als ie katholiek was, absolutie kunnen krijgen voor de Twin Towers. Okay, misschien ga ik nu ietwat te ver, maar jullie snappen wat ik bedoel. Ik vind dit slecht..ik vind eigenljk niet dat je voor alles vergeving moet kunnen krijgen. Sommige dingen zijn te erg. Zou de moordenaar van 3 kleine kindjes vergeving moeten krijgen? Alles wat ie hoeft te doen is naar een priester stappen en zeggen dat ie spijt heeft...
Natuurlijk kan je een winkeldief vergeven..daar wil ik ook wel mee aan tafel zitten, om het zo te zeggen. Maar moet je een dictator die duizenden mensen's dood op zijn geweten heeft ook kunnen vergeven? Is dat mogelijk?
Dit is misschien in strijd met Jezus's woord, dat je elkaar moet vergeven en liefhebben. Daarom doen zij waarschijnljk aan de biecht. Maar vertel, wat vinden jullie ervan?
Laatst gewijzigd op 15-06-2002 om 17:06.
|