![]() |
|
![]() Mensen hier bekend met deze band? Ik heb ze in 99 op lowlands gezien, zijn er toen heen gegaan omdat de naam wel cool klonk. Het bleek een band te zijn die volgens mij valt in de stroming industrial, correct me if i'm wrong. Dikke drumnbass stukken, raggende gitaarstukken, het doet mij ook wel denken aan Prodigy. De cd's Infotainment en www.pitchshifter.com zijn in ieder geval erg vet, check hier voor voorbeelden, kleine mp3 stukjes. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
bron? Dat Doheny zal zeker geen knaak opleveren ;P
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() INFO en INFO En lees dit stukje maar eens. ![]() Pitchshifter is een Engelse metalband die al sinds 1991 meedraait. Het woord ‘metal’ is eigenlijk niet geheel van toepassing op Pitchshifter want de band is vanaf het begin bezig geweest invloeden uit dance en industrial in haar muziek te verwerken en was hiermee pionier van een sound die later bijvoorbeeld nog Fear Factory en Static-X zou inspireren. Met Infotainment (1996) en www.pitchshifter.com (1998) bereikte Pitchshifter de hoogtepunten van haar populariteit. Deviant (2000) werd voor veel fans een teleurstelling omdat het tempo daar flink omlaag gegaan was en de industrial-invloeden sterk teruggebracht waren. Op PSI wordt die lijn voortgezet want met Eight Days en Whatever zijn de uitschieters eigenlijk wel genoemd. De overige nummers kabbelen onopgemerkt voort en laten helaas meer routine dan inventiviteit horen. Pitchshifter is weliswaar strak en herkenbaar maar nauwelijks bijzonder te noemen en moet het meer van de goede reputatie dan van de goede muziek hebben. Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 02:25. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb het vroeger veel geluisterd. Vooral Infotainment en www.Pitchshifter.com vond ik goede albums. Mn interesse in deze band is nog miniem, ondanks dat het toch nog een beetje jeugdsentiment is.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Volgens mij zijn ze toch echt best uit elkaar hoor. Ik kan me herinneren dat ze na die farewell tour vorig jaar ofzo, nog wat shows hebben gedaan ter promotie van de dvd, maar eerlijk gezegd denk ik dat het daar voor een heel eind wel mee ophoud.
Maar zag vanmiddag op de site een link naar This is Menace wat van twee leden van pitchshifter is en dat liedje wat je kon luisteren klinkt wel gaaf, en dat ze met mensen van sikth en funeral for a friend, hunderd reasons enzo werken ook.
||
Citaat:
mijn gedachten. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Infotainment en vooral www.pitchshifter.com zijn erg goed, Deviant en PSI een stuk minder. Had ze graag nog een keer live willen zien. :/
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Pats hier met je muziekcollectie telluriet | 216 | 05-09-2004 19:20 | |
Muziek |
Tijd voor lijstjes, de eerste helft van het muziekjaar 2003 is voorbij... Verwijderd | 44 | 01-07-2003 10:01 | |
Muziek |
Hoe ver ga jij met je favo bands? Verwijderd | 38 | 03-05-2003 19:15 | |
Muziek |
Pitchshifter en will haven - split up 86dagreed | 9 | 22-01-2003 11:41 | |
Muziek |
Ill Nino / American Head Charge (?) Master of Puppets | 32 | 26-09-2002 13:55 | |
Lifestyle |
Large Verwijderd | 85 | 01-06-2002 19:05 |