Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2004, 20:53
faan
faan is offline
..bij mijn linker oor. Bij één kan ik hem alleen voelen (zit onder bakkebaard) en bij de ander kan ik hem toch wel zien, aangezien hij onder mijn oorlel zit. Het ziet er niet raar uit ofzo, maar ik vertrouw het niet helemaal. Ik denk namelijk dat het twee goedaardige tumoortjes zijn. Voor de rest heb ik geen rare symptomen qua gezondheid enzo en ik weet niet of ik wel zin heb om ze weg te halen (als ze toch niet snel groeien). Hoe denk en jullie erover? Heeft iemand dit ook wel ns gehad?

Hmm mijn zusje zegt dat het ook kliertjes kunnen zijn; is dat dan erg?

Laatst gewijzigd op 11-12-2004 om 20:56.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:55
Verwijderd
hoe lang heb je ze al en doen ze pijn?

ik denk eerder dat t kliertjes zijn dan turmoren
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:59
faan
faan is offline
ik heb die bij mijn oorlel al wat langer (4/5 maanden.. kweet niet echt) en die andere heb ik echt toevallig opgemerkt.. En als ik erin knijp hebben ze niet echt een pijnlijker effect dan wanneer ik in mijn huid zou knijpen
Oud 11-12-2004, 21:05
Verwijderd
toch maar ff naar de dokter gaan
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 11:41
Mara
Mara is offline
Waarschijnlijk ontstoken klieren, ik betwijfel ten zéérste of 't tumoren zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 11:46
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-12-2004 @ 12:41 :
Waarschijnlijk ontstoken klieren, ik betwijfel ten zéérste of 't tumoren zijn.
My thoughts. In de buurt van je oor zit een speekselklier (de zogeheten oorspeekselklier, jaja ), en als die iets ontstoken is, zwelt-ie op. Het principe is vergelijkbaar met opgezwollen klieren in je hals als je verkouden bent/last van je keel hebt.
Als het goed is trekken ze vanzelf weg, dus maak je er niet teveel druk om. Gezien jouw leeftijd is het uiterst ongebruikelijk dat het een tumor is, zeker niet op deze plek.

Als je je er nog steeds zorgen om maakt, kun je altijd even langs de dokter gaan voor de zekerheid, maar de kans is klein dat het iets "gevaarlijks" is.
Oud 12-12-2004, 12:54
faan
faan is offline
Ja maar als ze nu vies groot worden? Kun je ze dan wel weghalen? Anders laat ik ze gewoon zitten..want niemand is het ooit opgemerkt
Oud 14-12-2004, 14:22
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
faen schreef op 12-12-2004 @ 13:54 :
Ja maar als ze nu vies groot worden? Kun je ze dan wel weghalen? Anders laat ik ze gewoon zitten..want niemand is het ooit opgemerkt
Afhankelijk van wat voor bobbeltjes het zijn, kan je ze bijna altijd weg laten halen.

Als het gewoon een paar dikke wratten (mijn subtiliteit is niet alles ) zijn, geeft het weinig problemen. Die snijden ze eruit en dan word je huid dichtgebrand. Voel je weinig van. De eerste paar weken heb je er dan een soort zwart korstje opzitten, maar die valt er vanzelf af en dan zie je er niks meer van.
Misschien is het, als ze je erg irriteren of nog heel lang blijven zitten, het verstandigst om even langs de dokter te gaan. Hij zal zijn kennis er wel op loslaten en kijken wat voor bobbeltjes het precies zijn en of ze weg te halen zijn. Ontstoken klieren hoef je namelijk, bij een onschuldige oorzaak, niet weg te snijden omdat ze weer "normaal worden" en dan weg trekken.
Oud 14-12-2004, 14:29
herz
herz is offline
het zijn waarschijnlijk cystes. verharde stukjes littekens. ik heb er 1 op me ellrboog zitten. ze zijn ongevaarlijk. of het is iets anders.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:15
Baka˛
Baka˛ is offline
ik heb zo iets ook gehad bij 't begin van m'n middelvinger (binnenkant, viel dus niet op)
het voelde toen aan als een soort botjes die los zaten (ik kon 't bewegen)

Uiteindelijk ging 't wel weg... na een jaartje ofzo.
Anders moet je maar naar de dokter gaan, die weet 't vast wel.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten