Je opent je ogen.
Ik vind het heerlijk om te zien hoe je ontwaakt. Eerst, langzaam, verschijnen tussen de warrige, gouden lokken, twee smalle spleetjes die verdwaasd de wereld in kijken. Zodra het licht ze raakt, knijpen ze zich weer toe, en draai jij je weg. Zo gaat het altijd.
Maar net als altijd, zul je toch het licht weer zoeken, en weer zie ik die kleine stipjes, verborgen tussen het roze vlies dat ze zolang bedekt heeft.
Je ogen zijn zo sexy als je wakker wordt.
Je ademt diep in, en met een lange zucht laat je alles weer naar buiten lopen. Even lijk je weer in te doezelen, maar nee, ik ken je, ik weet dat het niet zo is. Je legt je hoofd weer op je handen en kijkt me loom aan. Je ogen glinsteren. Verliefdheid, dat is het enige wat ik zie in jou blik.
"Goedemorgen, liefje." fluister jij me zacht toe.
Ik zeg niks, ik laat slechts plezierend toe dat jij jou hand door mijn haren strijkt, en langzaam de vorm van mijn rug volgt. Het voelt warm en heerlijk zacht. Nu ben ik degene die mijn ogen tot spleetjes knijpt.
Dan sta je op, laat je mij achter op het bed. In mijn ooghoek zie ik jou de kamer verlaten. Ik heb geen zin om mijn hoofd er naartoe te draaien, ik weet toch al wat je zult gaan doen. Het eerste wat ik hoor is dan ook de borstel, die knarsend door je haren trekt. Voor me zie ik hoe de zachte blonde krullen weer terugspringen in hun oorspronkelijke vorm. Uren kan ik wegdromen bij die prachtige compositie. Ik doe het iedere dag weer. Maar ik weet dat ook vandaag lang genoeg zal duren, en dat ook vandaag weer snel dat moment zal komen dat jij en ik afscheid moeten nemen, en wij elkaar zullen moeten missen tot de avond. Daarom besluit ik nog niet toe te geven aan het heerlijke verlangen. Ik spring van het bed en loop zachtjes de huiskamer in, op de achtergrond hoor ik je zingen. De douche gaat aan.
Het zou me heerlijk lijken er bij je onder te stappen. Zou je dat goed vinden? Even twijfel ik, misschien toch maar niet. Je bent zo bezig met jezelf, ik wil je niet storen. In plaats daarvan neem ik plaats op het heerlijk zachte kleed voor de open haard. Het vuur brand al, en het is heerlijk warm.
Ik hoor de zoete tonen van je stem, weerkaatst over het geglazuurde tegelwerk, maar helder als de ochtend. Heerlijk.
Terwijl ik wacht strek ik mijn rug, en laat ik mij weer ontspannen terugzakken op het kleed.
Vijf minuten later kom jij de badkamer uitgelopen, slechts gekleed in een badjas, en een handdoek, voor je haar. Je gaat naast me zitten en wrijft nu speels met je handen door mijn nog steeds warrige haar. "Mmm." hoor ik zacht.
Meer woorden hebben wij niet nodig. Ik vlij me tegen jou warme lijf.
We eten nog samen wat, jij kleed je aan.
"Ik moet gaan, gedraag je je?"
Met die woorden laat jij me achter.
Even later vind ik mijzelf nog steeds bij het knisperende haardvuur. Voor me zie ik een hele dag. Een eeuwigheid om te vullen tot jij weer bij me bent. Ik besluit het wegdromen nog maar even voor me te laten. De dag is nog lang.
Misschien moet ik eerst maar wat vogeltjes vangen...