Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2004, 17:55
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je opent je ogen.
Ik vind het heerlijk om te zien hoe je ontwaakt. Eerst, langzaam, verschijnen tussen de warrige, gouden lokken, twee smalle spleetjes die verdwaasd de wereld in kijken. Zodra het licht ze raakt, knijpen ze zich weer toe, en draai jij je weg. Zo gaat het altijd.
Maar net als altijd, zul je toch het licht weer zoeken, en weer zie ik die kleine stipjes, verborgen tussen het roze vlies dat ze zolang bedekt heeft.
Je ogen zijn zo sexy als je wakker wordt.
Je ademt diep in, en met een lange zucht laat je alles weer naar buiten lopen. Even lijk je weer in te doezelen, maar nee, ik ken je, ik weet dat het niet zo is. Je legt je hoofd weer op je handen en kijkt me loom aan. Je ogen glinsteren. Verliefdheid, dat is het enige wat ik zie in jou blik.
"Goedemorgen, liefje." fluister jij me zacht toe.
Ik zeg niks, ik laat slechts plezierend toe dat jij jou hand door mijn haren strijkt, en langzaam de vorm van mijn rug volgt. Het voelt warm en heerlijk zacht. Nu ben ik degene die mijn ogen tot spleetjes knijpt.

Dan sta je op, laat je mij achter op het bed. In mijn ooghoek zie ik jou de kamer verlaten. Ik heb geen zin om mijn hoofd er naartoe te draaien, ik weet toch al wat je zult gaan doen. Het eerste wat ik hoor is dan ook de borstel, die knarsend door je haren trekt. Voor me zie ik hoe de zachte blonde krullen weer terugspringen in hun oorspronkelijke vorm. Uren kan ik wegdromen bij die prachtige compositie. Ik doe het iedere dag weer. Maar ik weet dat ook vandaag lang genoeg zal duren, en dat ook vandaag weer snel dat moment zal komen dat jij en ik afscheid moeten nemen, en wij elkaar zullen moeten missen tot de avond. Daarom besluit ik nog niet toe te geven aan het heerlijke verlangen. Ik spring van het bed en loop zachtjes de huiskamer in, op de achtergrond hoor ik je zingen. De douche gaat aan.

Het zou me heerlijk lijken er bij je onder te stappen. Zou je dat goed vinden? Even twijfel ik, misschien toch maar niet. Je bent zo bezig met jezelf, ik wil je niet storen. In plaats daarvan neem ik plaats op het heerlijk zachte kleed voor de open haard. Het vuur brand al, en het is heerlijk warm.
Ik hoor de zoete tonen van je stem, weerkaatst over het geglazuurde tegelwerk, maar helder als de ochtend. Heerlijk.
Terwijl ik wacht strek ik mijn rug, en laat ik mij weer ontspannen terugzakken op het kleed.

Vijf minuten later kom jij de badkamer uitgelopen, slechts gekleed in een badjas, en een handdoek, voor je haar. Je gaat naast me zitten en wrijft nu speels met je handen door mijn nog steeds warrige haar. "Mmm." hoor ik zacht.
Meer woorden hebben wij niet nodig. Ik vlij me tegen jou warme lijf.

We eten nog samen wat, jij kleed je aan.
"Ik moet gaan, gedraag je je?"
Met die woorden laat jij me achter.

Even later vind ik mijzelf nog steeds bij het knisperende haardvuur. Voor me zie ik een hele dag. Een eeuwigheid om te vullen tot jij weer bij me bent. Ik besluit het wegdromen nog maar even voor me te laten. De dag is nog lang.
Misschien moet ik eerst maar wat vogeltjes vangen...
Oud 08-12-2004, 19:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wauw, dit verhaal vond ik echt mooi. Ongelooflijk schattig en ik zag het helemaal voor me! Ookal is het onderwerp misschien vaak gebruikt, maar ik vind dat je het goed hebt verwoord.

Ik snap alleen niet helemaal waar dat 'vogeltjes vangen' op slaat. Het onderbreekt een beetje de dromerige en lievige sfeer. Maar aan de andere kant vond ik het ook wel weer iets grappigs hebben...

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 19:41
Anki
Anki is offline
Vet
Dat met die rug, dat vind ik echt mooi!

Ik snap net als duivelaartje, dat vogeltjes vangen niet.
Anki
Oud 08-12-2004, 20:30
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Anki schreef op 08-12-2004 @ 20:41 :
Ik snap net als duivelaartje, dat vogeltjes vangen niet.
Denk er maar eens goed over na...

Laatst gewijzigd op 08-12-2004 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 20:35
CSN
CSN is offline
Haha, ik snap het. Geweldig .
Oud 08-12-2004, 20:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ohw, ik snap het! Nu vind ik het wel leuk en snap ik de 'titel' ook.

Duif
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 20:57
Roosje
Roosje is offline
Hij is leuk! Ik snap hem ook... echt goed bedacht. Ik vond dat van die rug ook al zo raar... en steeds dat haardkleed...
Oud 08-12-2004, 22:17
niam
niam is offline
Erg leuk geschreven. Heb ooit ook eens zo'n verhaal geschreven. Dat ging over een rode krab.

Goed werk
Oud 08-12-2004, 23:28
Sartre
Sartre is offline
hm. mooi geschreven..

Als je bedoeld wat ik denk dan is de combinatie met de douche en het vogeltjes vangen toch wat onlogisch. Ïk kan me niet voorstellen dat een kat graag wil douchen
Oud 09-12-2004, 11:26
niam
niam is offline
Satre, het is natuurlijk een betoverde kat, die houden wel van douchen. Begrijp dat dan!

Oud 09-12-2004, 11:38
mrsjones
mrsjones is offline
Leuk hey!
Oud 09-12-2004, 13:21
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Sartre schreef op 09-12-2004 @ 00:28 :
hm. mooi geschreven..

Als je bedoeld wat ik denk dan is de combinatie met de douche en het vogeltjes vangen toch wat onlogisch. Ïk kan me niet voorstellen dat een kat graag wil douchen
Ik zat zelf ook een beetje met die douche. Maar hij twijfelt ook al, iets beters kon ik gewoon niet bedenken (er moet toch een bepaald vertekenend beeld ontstaan).
Oud 09-12-2004, 14:24
Verwijderd
Erg leuk, na een tweede keer lezen vat ik de laatste regel ook. Erg mooi gedaan! Verder denk ik niet dat er zoveel over te zeggen is...

edit: sommige katten (bijvoorbeeld de Abessijnse kat) houden van zwemmen. Uitzonderingen op de regel, ik heb mijn katten nooit overtuigd dat zwemmen plezierig is. Zij mij ook niet, overigens.

Grim
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:32
_mar
_mar is offline
Wat geeft die laatste zin een leuke wending aan het verhaal! Dat had ik niet verwacht. Leuke schrijfstijl ook
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:36
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Wat ik mij trouwens ook afvroeg, naast de vraag of de tekst beviel, is hoe jullie het geheel voor je zagen. Waar speelde het zich voor jullie af? Wat voor ruimte(s)? Is het zo dat je in je hoofd zelfs een indeling hebt van de aaneenschakeling van de diverse kamers (waaronder dus de slaapkamer, de badkamer en de woonkamer met open haard)?

Liefst zou ik zelfs een schetsje willen zien als iemand zo creatief is qua inbeeldingsvermogen.

Daarvoor had ik hem eigenlijk geschreven, niet zozeer om het verhaaltje.
Oud 09-12-2004, 14:44
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 09-12-2004 @ 15:36 :
Wat ik mij trouwens ook afvroeg, naast de vraag of de tekst beviel, is hoe jullie het geheel voor je zagen. Waar speelde het zich voor jullie af? Wat voor ruimte(s)? Is het zo dat je in je hoofd zelfs een indeling hebt van de aaneenschakeling van de diverse kamers (waaronder dus de slaapkamer, de badkamer en de woonkamer met open haard)?

Liefst zou ik zelfs een schetsje willen zien als iemand zo creatief is qua inbeeldingsvermogen.

Daarvoor had ik hem eigenlijk geschreven, niet zozeer om het verhaaltje.
Ooo, wat lievig (dit stukje verhaal komt nu ff in mijn geval niet zo goed uit *arme ik*)

Ik zag het voor me in een hele lichte kamer, met witte dekens en alles van licht hout en wit dus. De blonden krullen zijn goudkleurig en weerkaatsen de zon als ze erop schijnen en zij heeft een melkwitte huid en de jongen donker haar, maar verder een beetje vaag.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:44
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
O ja, ik weet niet of ik mijn fantasie kan tekenen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:18
Redhair
Redhair is offline
Heel leuk gedaan. Erg orgineel. Die laatste zin die voor verwarring zorgt, ik las hem toen nog een keer. Echt toppie!
Oud 09-12-2004, 15:37
Verwijderd
Ik heb wel wat getekend, maar bij nader inzien plaats ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:04
Anki
Anki is offline
ow..haha sorry..ik snap em..! Vet
Oud 09-12-2004, 16:50
I C U
I C U is offline
Ik snapte m pas toen ik het commentaar las... best erg

Ik vatte ook al niet wat un volwassen vent nou zo'n hele dag op een haardkleed moest doen, maar goed...

Wel errug goed trouwens!
Oud 09-12-2004, 16:54
Nijn*
Nijn* is offline
Heel lief verhaaltje! Echt schattig, met een verrassend einde! Leuk gedaan
Oud 10-12-2004, 15:58
Roosje
Roosje is offline
Ik zag het voor me als in een soort donkerhouten villa, een beetje zo in de kersttijd, met overal kaarsjes en schemerlampen enzo. En heel dik bordeauxrood tapijt en... nou ja, gewoon, heel gezellig en huiselijk. En dan lekker met zo'n vuur erbij. Maar dan wel een heel chique badkamer, met veel turquoise/donkerblauw en een heeeeeel groot donkerblauw bad. Ik heb geen scanner, anders zou ik even een plattegrondje tekenen. Maar ik dacht zeg maar alleen een begane grond (ik ben tegenwoordig helemaal into huizen zonder verdiepingen). En rechtsonder op de plattegrond de slaapkamer, van rechts- naar linksonder een lange houten gang naar de woonkamer en de badkamer aan de woonkamer vast.
Volgens mij is mijn beschrijving een beetje warrig, maar ja. Sorry...

[edit]En een zwarte kat, met groene ogen. En de open haard helemaal links.[/edit]
Reageren

Regels voor berichten