Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2004, 17:45
gede1982
Hallo allemaal,

Ik studeer burgerlijk ingenieur scheikunde in België en ben is toe aan een nieuw rekentoestel. Eén waarmee je op een overzichtelijke manier, vrij lange vergelijkingen kan oplossen. Iteratief rekenen, afgeleiden, integralen. Dat soort dingen. Ook zouden er specifiek scheikundige applicaties in downloadbaar moeten zijn, zoals stoomtabellen, ed. Kan iemand mij een degelijk, niet al té duur type (onder de 200 euro blijven graag ) aanraden? Ikzelf zie wel iets in de HP 49g+. Niet zo duur, vrij groot geheugen en een massa programma's voor te vinden. Iemand ervaring mee, of zijn jullie allemaal fervente TI-aanhangers?

grtjes, gede
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2004, 18:28
sdekivit
sdekivit is offline
TI-aanhager omdat deze op de middelbare school hier wordt aanbevolen
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:59
liner
liner is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 12-12-2004 @ 19:28 :
TI-aanhager omdat deze op de middelbare school hier wordt aanbevolen
nooit ti 89 titanium (ofzoiets) gezien? drie dimentionale plotten...erg leuk... gekocht in belgie. in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 19:08
gede1982
HP 49g+ doet dat 3-D plotten ook, en tegen een vriendelijkere prijs dan die TI titanium :-) TI zou niet echt gebruiksvriendelijk zijn heb ik gehoord, iets té ingewikkeld.

Mijn huidige is een Casio graph 100+, maar hij komt iets capaciteit te kort voor ingewikkelde iteratieve berekeningen. Lange formules ingeven is ook hopeloos onoverzichtelijk, doordat je alles op 1 regeltje moet ingeven.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 19:14
liner
liner is offline
Citaat:
gede1982 schreef op 12-12-2004 @ 20:08 :
HP 49g+ doet dat 3-D plotten ook, en tegen een vriendelijkere prijs dan die TI titanium :-) TI zou niet echt gebruiksvriendelijk zijn heb ik gehoord, iets té ingewikkeld.

Mijn huidige is een Casio graph 100+, maar hij komt iets capaciteit te kort voor ingewikkelde iteratieve berekeningen. Lange formules ingeven is ook hopeloos onoverzichtelijk, doordat je alles op 1 regeltje moet ingeven.
de letters in ti89 zijn inderdaard klein.. ik heb zo'n rekending niet .. ik heb die gezien bij iemand... die vond ik best krachtig. voor simpele gonio.vergelijkingen kun je de exacte oplossing vinden met wortels ect..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 20:00
ILUsion
ILUsion is offline
Beetje hitech: Casio ClassPad 300, leuk toestel om mee te werken en ook extreem krachtig alleen denk ik niet dat je daarvoor veel programma's zult vinden... Ik weet niet wat stoomtabellen zijn, maar volgens mij kun je die wel in Excel-formaat ofzo vinden en die zal je waarschijnlijk wel op een of andere manier op het toestel krijgen.
www.classpad.org
Normaal kost hij maximaal 200 euro, maar mits goed zoeken (of als je een leerkracht wiskunde kent,die krijgen altijd aanbiedingen daarvoor (ze kunnen dan slechts 1 toestel per soort kopen)) kan je hem voor 150 euro krijgen. (Op de site staat hij $149
Met HP toestellen heb ik nog niet gewerkt, maar naar het schijnt zijn die ook niet schitterend van werking. Casio is toppie (mijn gewoon rekenmachien toch Casio College FX 92, geloofk), TI is van gewone rekenmachines soms zwaar prut (heb hier een TI30Xa, onvoorstelbaar prut) en een TI84 Plus SE, dat werkt al veel beter, maar daar krijg je ook niets op het scherm (17x8 tekens) op een Casio ClassPad heb je de opmaak goed te zien, heel handig met die stylus (wel zien dat je die goed kalibreert, dat is de eerste vereiste, natuurlijk, maar dat duurt 15 seconden; maar het bespaart je veel gesakker).
Het voordeel is dat hij makkelijk met verschillende prgramma's tegelijk kan werken. Op onderstaande links staan wat voorbeeldjes
Alles is daar mooi geïntegreerd, copy-paste, alles is mogelijk; geen moeilijke tekens die je vanbuiten moet kenne, op het scherm komt een toetsenbord staan, mooi onderverdeeld. Als je met MathType kan werken (heel simpel, als je het niet kent), dan kan je hiermee ook wel overweg
http://www.classpad.org/explorations/cubic/cubic.html
Oud 13-12-2004, 13:43
blablalou
blablalou is offline
hallo G...2,
Citaat:
Ikzelf zie wel iets in de HP 49g+. Niet zo duur, vrij groot geheugen en een massa programma's voor te vinden.
Al jaren gebruiker van HP ( de eerste een HP 67, dan een HP 32S)
Vooral de RPN-rekenmethode is handig!

Ben nu opzoek naar een HP 49G+
Welke prijs vond jij? In Aken te krijgen voor 224,-
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 14:21
gede1982
Mijn vriendin moet voor haar werk zo nu en dan naar de USA. Daar wordt hij voor ongeveer 160 $ verkocht :-). Ik heb op een net een site gevonden met een groot aantal downloadbare programma's voor de HP 49+, met specifiek scheikundige programma's: berekenen van destillaties, stoomtabellen, ...

groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten