Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2004, 20:46
Praatpaal.net
Praatpaal.net is offline
Ik weet dat ik hier niet echt moet zijn om dingen over religie te vragen, maar voor mijn opleiding ben ik er een beetje ingeluisd. Ons huidige projectblok werkt in zogeheten deelredacties. Iedere groep wordt opgedeeld in subgroepen die op zoek gaan naar informatie voor het eigen deelonderwerp. De deelredactie die als laatste overbleef en die ik dus met pure pech gekregen heb, is de deelredactie godsdienst. Niet de makkelijkste en mijn 'collega' is vrijwel meteen met de opleiding gestopt. Nu zit ik dus met flink wat werk extra, maar dat is het probleem niet. Het grootste probleem is dat ik binnen nu en 2 weken een persbijeenkomst moet zien te vinden die gaat over godsdienst en waar nieuws te halen is dat er ook echt toe doet. Nieuws wat de krant zou kúnnen halen bijvoorbeeld. Nu zoek ik me al de laatste twee weken helemaal scheel op internet, maar ik kan gewoon geen bijeenkomsten vinden die tussen nu en nieuwjaar op stapel staan. Mijn vraag aan jullie: weet je misschien iets waar ik naartoe zou kunnen of ken je goeie websites/(vak)bladen hiervoor? Alle hulp is welkom, want ik zit echt met mijn handen in mijn haar. Ook nieuws over bijeenkomsten op lokaal gebied is meer dan welkom!

ps: mocht dat niet duidelijk worden; het moet een bijeenkomst zijn waar ik naartoe kan om er verslag over te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2004, 21:25
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Er zijn toch best wat stellingen enzo te bedenken?
Misschien begrijp ik het niet goed hoor.
Oud 09-12-2004, 22:00
Praatpaal.net
Praatpaal.net is offline
Je begrijpt het inderdaad verkeerd. Ik moet naar een bijeenkomst die iets met godsdienst te maken heeft en die de komende week of de week er na gehouden wordt. Voorwaarde is dat er nieuws te halen is dat in de krant kan komen te staan.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 22:28
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Praatpaal.net schreef op 09-12-2004 @ 23:00 :
Je begrijpt het inderdaad verkeerd. Ik moet naar een bijeenkomst die iets met godsdienst te maken heeft en die de komende week of de week er na gehouden wordt. Voorwaarde is dat er nieuws te halen is dat in de krant kan komen te staan.
Wat ga je daar doen dan?
Oud 09-12-2004, 22:34
beaming eye
beaming eye is offline
hey,

Ik ben, nah wat is beter woord, ben net gestopt met Journalestiek, moest keer bericht schrijven, maar was wel enigsinds lokaal.
Toen koos ik voor onderwerp, dat er nu veel jeugdkerken in gemeente Ede aan het fuseren zijn. dus vanuit Gerofrmeerde tot evangelische gemeentes tot 1 groep. Niet mega uniek onderdeel is vaker gebeurd gok ik, maar toch je zou het kunnen betrekken tot andere jeugdkerken, en kijken of het een zelfd soort initiatief is of dat we hier meer kunnen verwachten. ik kan wel adressen voor je regelen, en vergaderingen.

succes.. en zie maar of je er iets mee kan
Oud 09-12-2004, 23:17
T_ID
T_ID is offline
jammer dat ik dit zo laat lees, ik kom praktisch net van een discussie over de gevolgen van geloof op de samenleving, niet iets dat de krant haalt, maar je had er verslag van kunnen doen.

ik zou je aanraden jeugdhonken en buurthuizen e.d. af te bellen, die houden soms dat soort discussies.
Oud 10-12-2004, 08:13
Praatpaal.net
Praatpaal.net is offline
Yab-Yum, ik heb het gevoel dat je mijn eerste post gewoon niet gelezen hebt. Ik moet daar naartoe om er een nieuwsverslag over te schrijven!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 11:52
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
nah ik snap er nog steeds niks van.

je gaat naar een bijeenkomst over religie en je moet een nieuwsbericht schrijven. waar maak je je dan druk om dan zie je daar toch wel wat je op kan schrijven.
Oud 10-12-2004, 11:57
T_ID
T_ID is offline
mocht je echt in het nauw komen te zitten, neem dan een discussie hier en beschrijf het alsof het niet virtueel was.

een noodoplossing, maar ja.
Oud 10-12-2004, 13:55
Praatpaal.net
Praatpaal.net is offline
Yab-Yum; DAT is nou net het probleem. Ik kan na 2 weken intensief zoekwerk geen bijeenkomst vinden waar ook echt iets vertelt kan gaan worden wat in de krant zou kunnen.

En een interessante noodoplossing T_ID. Ik zal hem in mijn achterhoofd houden.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 14:01
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-12-2004 @ 12:57 :
mocht je echt in het nauw komen te zitten, neem dan een discussie hier en beschrijf het alsof het niet virtueel was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten