Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2004, 22:41
load_harmony
load_harmony is offline
volgend jaar september moet ik op stage voor mijn opleiding (comminucatie). Nu sprak ik vandaag de gene die de stages coordineert en die zei dat we nu al konden gaan zoeken. nu vind ik het nu nog EXTREEM vroeg..??? of is dat normaal?? hoe lang van te voren gingen jullie zoeken?? (en wassut succesvol??).

ik kijk qua stages een beetje richting de mediakant in hilversum. hoop eigenlijk naar een omroep te kunnen. hoe lang van te vorne moet ik me daar melden??
Oud 10-12-2004, 22:50
zoemzoem
zoemzoem is offline
Je hebt nu inderdaad nog negen maanden, maar je kunt beter op tijd een stageplek hebben geregeld, dan er op het laatste moment nog een te moeten zoeken. Je kunt er namelijk op rekenen dat je een aantal keer afgewezen wordt.
Ik moet zelf in juni stage lopen, en als ik zelf iets wil regelen moet ik dat voor februari gedaan hebben. Maar mijn school heeft voor iedereen in principe een stageplek geregeld, en ik denk dat ik daar maar gebruik van maak, dan hoef ik zelf niet te gaan zoeken.
Oud 11-12-2004, 13:08
Verwijderd
Ik doe zelf SPH, maar bij ons begint het nu ook al met stages voor september zoeken. Eerst orienteren en dan binnenkort solliciteren. Maar het is zo vroeg dat als het ergens niet lukt met solliciteren je nog voldoende tijd hebt om een nieuwe plaats te zoeken. En leuke stageplaatsen zijn schaars denk ik, dus beter veel te vroeg dan net te laat..

Maar goed, je weet al wat je wilt dus dat scheelt. Is er bij je opleiding niet zoiets van eenstagebureau, of voorlichting over stages zoeken etc.?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 13:29
Storm
Storm is offline
Om je te orienteren is het nooit te vroeg...en ook met solliciteren kun je beter vroeg dan laat beginnen...voor sommige plaatsen moet je er gewoon heel erg op tijd bij zijn. Je kunt natuurlijk altijd even bellen hoe ver van te voren ze bv. een brief willen/moeten hebben oid?

Hoe lang ik van te voren ging zoeken wisselt een beetje...bij de stage die ik nu heb geloof ik iets van 6 maanden van te voren (sollicitatiebrief schrijven ed), maar zeker weten doe ik het niet meer.
Oud 11-12-2004, 15:39
spemmey
spemmey is offline
Nu beginnen is niet meer dan normaal... Voor ik ervaring had met stage zoeken had het mij ook extreem vroeg geleken maar neem maar van mij aan, het is echt NIET gemakkelijk!

Zelf vorig jaar in november begonnen voor een stage in april.....35 afwijzingen verder kwam ik onder tijdsdruk te staan en alsnog een kutstage gevonden waar ik het niet naar mijn zin had... Had ik maar wat meer tijd gehad!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 16:57
Balance
Balance is offline
Ik zou idd nu al beginnen. Als eenmaal alle bedrijven al een stagiaire hebben dan wijzen ze je direct af. Nu heb je tenminste veel kans dat ze nog een plek hebben. Zeker voor zeer gewilde plekken is dat erg belangrijk.
Reageren

Regels voor berichten