Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 20:21
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Dag beste mensen,

Graag wat hulp. Ik heb 'n spel gedownload, het is erg duur in de winkel dus ik dacht, effe tryen of 't uberhaubt op mijn pc draait.
Het was een enorm bestand, maar er staan alleen .rar-files in de map, tezamen met 7 .par2 bestanden. Wat nu?

Is dit soms alleen geschikt om gelijk een dvd van te maken of moet ik gewoon alles gaan unzippen in een nieuwe map?

Bij voorbaat dank!
Oud 16-12-2004, 20:26
Marcus
Marcus is offline
al die rar files moet je unzippen, en dat zooitje branden.

om welk spel gaat het, post eens een screenshot als je wil?
Oud 16-12-2004, 20:28
Verwijderd
Gebruik je WinRAR? Zo ja, dan unrar je gewoon het eerste bestand, en wordt automatisch ook de rest ge-extract.

Anders moet je een shareware-versie van WinRAR downloaden.

Die par-files zijn bijgesloten om de inhoud van de andere files te verifiëren.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 20:32
Verwijderd
Zoals gezegd, gewoon met Winrar of Winzip de eerste rarfile openen (meestal spelnaam.rar of spelnaam. r00). Je kunt eventueel eerst nog het bestand testen, dan kun je zien of er bestanden ontbreken of fouten in het archief zitten. Als dat zo is (je krijgt bijv. een CRC-error) dan kun je de parities (.par-bestanden) gebruiken om het archief te fixen. Je hebt dan wel een programma nodig als QuickPar, maar dat is echt tien seconden googlen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 20:49
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Thnx allemaal, gelukt. Nu heb ik 2 files, een .mdf bestand van een gig of 4, en een heel klein .mds bestandje...

Wat nu ? - Bij voorbaat dank!
Oud 16-12-2004, 21:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 16-12-2004 @ 21:49 :
Thnx allemaal, gelukt. Nu heb ik 2 files, een .mdf bestand van een gig of 4, en een heel klein .mds bestandje...
.mdf en .mds bestanden moet je volgens mij branden op een cd. (Iets met alcohol 120% ofzo? )
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 21:05
M@rco
M@rco is offline
Daemon Tools downloaden en installeren, een virtuele drive aanmaken; daar kun je dan het .mds bestand mounten.

Als je het wil branden dan zal dat met Alcohol 120% moeten (of via een kleine omweg: eerst mounten met Daemon Tools, vervolgens branden met Nero o.i.d. (dan dus de bestanden op die virtuele drive selecteren om te branden).
Oud 16-12-2004, 21:11
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik had het zelf al gevonden - maar toch thnx !
Oud 16-12-2004, 21:12
Jolt
Jolt is offline
Fantom CD leest hem zo meteen.

Maar ik heb soms super veel fouten als ik iets unrar, vriend van me zegt dat het aan mijn mem ligt, ik zeg dat dat onzin is, niks mis mee met mijn mem, mem test 0 errors.

Ligt het toch wat nare man zei?of is het zo te verholpen?
Oud 16-12-2004, 21:35
M@rco
M@rco is offline
Wat voor fouten zijn het dan?

En als je geheugen niet goed is dan merk je dat echt wel, aan vastlopers en andere vage foutmeldingen. Als het alleen bij het uitpakken is dan is er toch iets anders aan de hand, lijkt mij.
Oud 16-12-2004, 21:36
Verwijderd
Regelmatige CRC-fouten bij gebruik van Winrar kunnen inderdaad wijzen op fouten in je geheugen of processor. Bij tever overgeklokte processoren zie je dat nog wel eens, en ook brak geheugen kan er de oorzaak van zijn. Maar als dat zo is, dan zou je het ook moeten hebben als je zelf een bestand inpakt en dat vervolgens weer uitpakt. Dergelijke fouten zijn namelijk volkomen willekeurig, dus dan is elk gebruik van gecomprimeerde archieven onmogelijk. Dus gewoon even een paar keer eigen data in- en uitpakken, dan zie je wel of dat goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 21:51
Jolt
Jolt is offline
Tis gaar, alleen bij winrar heeft ie dat, rest doet het prima.

En het bestand kan ik ook gewoon gebruiken. Negeer het tot nu toe altijd.

Vond het alleen raar.
Reageren

Regels voor berichten