Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn doel in dit leven heeft met God te maken. God heeft invloed op bijna alles in mijn leven. Waar ik constant op let is of ik wel of niet zodig. Of ik wel of niet roddel, lieg, slecht denk over anderen, scheld enzo. Vaak doe ik het wel, maar ik probeer het niet te doen. Het geloven in God en proberen op Zijn pad te blijven is een bezigheid waar je 24/7 mee bezig bent. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jezus zei (ongeveer): " De weg naar het Koninkrijk van God is smal, doe u uiterste best om er te komen" |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
alsof de hemel net als de aarde is maar dan beter. Wat ik weet van de hemel en de hel is het volgende (ik weet nog wel een paar dingen meer, lees Lukas 16-19 en verder): Het fijnste dat je hier meemaakt op de aarde is niks vergeleken bij hoe het in de hemel is. Het ergste wat je meemaakt op deze aarde is niks vergeleken met hoe het in de hel is. Laatst gewijzigd op 03-12-2004 om 14:47. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2: mensen in de hemel zijn niet interessant conclusie: Nietzsche vond christenen niet interessant. tsja, dat moet hij weten, maar als je het met hem eens bent, waarom zit je hier nog met al die oninteressante mensen te discussieren? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mensen die de Regels van God niet volgen gaan NIET naar de hemel. En juist de mensen die "Zijn" regels niet volgen zijn juist interessant. De Hemel zal maar een saaie boel zijn. |
![]() |
||
Citaat:
je hebt nog niet helemaal helder wie er naar de hemel gaan volgens de christelijke dogma's. De mens is van nature slecht en geneigd tot alle kwaad. Enkel door geloof in de Verlosser gaan wij dus naar de hemel. (ik ben het daar nog niet helemaal mee eens, maar dat is wat anders.) Christenen gaan dus naar de hemel. Volgens mij maken niet-christenen ook nog een kans (of dat wil ik graag geloven). |
![]() |
||
Citaat:
Als ik een Christen ben, geloof in "de Verlosser" maar ondertussen verkracht, vermoord, steel, etc. kom ik nóg in de hemel? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() (jezus zei dat tegen de moordenaar die naast hem aan het kruis hing.) @T_ID: normaal als ik zeg dat mensen iets niet snappen probeer ik het uit te leggen. maar jij wilt blijkbaar alleen poneren hoe slim je wel niet bent dat je het begrijpt. nou, gefeliciteerd, je snapt een uitspraak van Nietzsche. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() wat wilde je dan? dat ik een uitreksel van het hele hoofdstuk waarin de uitspraak stond zou posten en vervolgens een pagina vulde met de contextverklaring? vraag dan om uitleg in plaats van aan laue 'dat klopt niet want de hemel schopt kont'-verhaal te posten, scheelt op misverstanden.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik snap het nu, maar waarom dan zomaar zo'n losse uitspraak posten voor enkel ingewijd publiek zonder dat er even bij te zetten? ik zet het er toch ook bij als ik een bijbelquote doe waar alleen ingewijden het nut of de humor van begrijpen? oke, het heeft geen enkel effect want je krijgt alsnog onzin reply's. Maar nu doe ik eens de onzin reply's. mag ook wel een keer toch? ![]() ![]() [edit] ik zie dat jij de uitspraak niet gepost had. ben wel op dreef met onzin reply's zeg ![]() Laatst gewijzigd op 03-12-2004 om 15:50. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (heeft niks met geloof te maken, alleen het feit dat je er zelf beter van wil worden... ![]()
||
Citaat:
precies!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() on-topic: God verandert niets in mijn leven. Want hij bestaat niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik geloof niet in god, dus er verandert ook niks.
||
Citaat:
- Er zijn zat gelovige die ook 'slecht' en 'geneigd zijn tot alle kwaad'. - Er zijn genoeg 'goede' niet-gelovigen...
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
De andere moordenaar ging niet naar de hemel! Teminste, er word geen dialoog gehouden met de 2e moordenaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je bent pas goed als je goed doet omdat je vind dat het zo hoort. Ik weet niet wat ik moet denken van het hele hel vs hemel gebeuren. Wanneer ga je waarheen? En als je hebt gesteelt, ga je dan ook naar de hel als je geen andere keuze had? En waarom gaat iemand die steelt naar dezelfde plek als iemand die 20 mensen heeft gemarteld en geslacht? Lijkt me niet echt eerlijk. Ik kan me wel wat vinden in het hele "zeven lagen hel, zeven lagen hemel" verhaal. |
![]() |
||
Citaat:
39 Een van de gekruisigde misdadigers zei spottend tegen hem: ‘Jij bent toch de messias? Red jezelf dan en ons erbij!’ 40 Maar de ander wees hem terecht met de woorden: ‘Heb jij dan zelfs geen ontzag voor God nu je dezelfde straf ondergaat? 41 Wij hebben onze straf verdiend en worden beloond naar onze daden. Maar die man heeft niets onwettigs gedaan.’ 42 En hij zei: ‘Jezus, denk aan mij wanneer u in uw koninkrijk komt.’ 43 Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn.’ Ik zie hier geen spijt in. De moordenaar ziet Jezus als eigenaar van het koninkrijk. Daar getuigt hij zijn geloof in Jezus als zoon van God en heerser over het koninkrijk na de dood. Onschuldig gekruisigd. Hij vat de halve geloofsbeleidenis samen in die paar zinnen, maar zegt niets over berouw dan dat hij zijn straf heeft verdient. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ik wil graag de mening van aanhangers van godsdiensten. Verwijderd | 167 | 19-09-2008 23:15 | |
Krishna Bewustzijn Majella | 42 | 14-03-2008 12:29 | |
Boeddhisme ninie | 160 | 27-05-2007 19:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL-V? Tandpasta | 499 | 28-11-2003 22:11 | |
christendom versus sex elledc | 41 | 26-11-2003 20:23 |