Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2004, 22:20
Nona
Nona is offline
Als je bidt, tot God, Allah, wie dan ook, krijg je dan antwoord? En zo ja: in welke vorm?

Voorbeeld: Mijn voormalige buurmeisje vertelde dat zij altijd naar een kruisje in haar kamer keek en dan het antwoord op haar gebed 'wist' als een ingeving. Dus: hoe beleef jij dat?
Oud 13-12-2004, 10:00
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Nee.
Oud 13-12-2004, 10:11
Gothic
Gothic is offline
Ik denk dat je erin moet geloven om antwoord te krijgen... Ik heb jarenlang op school moeten bidden en toen kreeg ik geen antwoord. Ik heb 1x geprobeerd te bidden in bed omdat ik iets heeeeel graag wilde, maar ik heb niets meer van god gehoord helaas...
Oud 13-12-2004, 11:04
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-12-2004 @ 23:20 :
Als je bidt, tot God, Allah, wie dan ook, krijg je dan antwoord? En zo ja: in welke vorm?

Voorbeeld: Mijn voormalige buurmeisje vertelde dat zij altijd naar een kruisje in haar kamer keek en dan het antwoord op haar gebed 'wist' als een ingeving. Dus: hoe beleef jij dat?
ja, zo voel ik dat ook ongeveer. behalve dat ik niet naar een kruisje kijk.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 13:07
GVR
GVR is offline
Meestal belt Hij even terug

Maar even serieus, vroeger bad ik wel en ik heb nooit iets van een antwoord gehad.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 13:24
Love & Peace
Love & Peace is offline
als je aan het bidden bent, dan verwacht je toch geen antwoord, of ligt het aan mij?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 13:30
Vinceeyy
Vinceeyy is offline
neeh man dan krijg je een gevoel.. ik..ik.. weet niet wat het is..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 14:24
T_ID
T_ID is offline
aangezien het schijnt dat sarcasme en een afwijkende mening niet meer is toegestaan op dit forumdeel zal ik mijn eerder post maar in andere formulering herhalen:

het is niet mogelijk antwoord te krijgen op gebeden, en eventuele gevoelens komen voort uit een placebo effect.

edit: hmm, net hierna de nieuwe announcement over tags gelezen, lijkt me geen goed systeem.

Laatst gewijzigd op 13-12-2004 om 14:29.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 14:28
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-12-2004 @ 15:24 :
aangezien het schijnt dat sarcasme en een afwijkende mening niet meer is toegestaan op dit subforum zal ik mijn eerder post maar in andere formulering herhalen:

het is niet mogelijk antwoord te krijgen op gebeden, en eventuele gevoelens komen voort uit een placebo effect.

edit: hmm, net hierna de nieuwe announcement over tags gelezen, lijkt me geen goed systeem.
Ik wou je er net op wijzen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 14:30
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ja.

Je moet jezelf er voor openstellen.
Oud 13-12-2004, 15:34
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
je kan antwoord krijgen in de volle zin van het woord, schijnt, maar dat is niet voor mij weggelegd. hoeft voor mij ook niet.

hoe je antwoord krijgt? als er iets gebeurt, daar waar je om bad? als je zijn (wie dan ook) nabijheid voelt als je bid om hulp? als je je anders voelt na je gebed?

als je hem aankijkt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 15:43
Wiltine
Wiltine is offline
Ik krijg niet altijd antwoord, maar soms voel ik dat God mij hoort, en dan is het goed.
Ook krijg ik wel eens gebedsverhoring, maar niet altijd.. zo voelde ik me een paar maanden geleden helemaal alleen staan in mijn geloof, ik bad voor een geloofsvriendin, iemand met wie ik over God kon praten, en een paar dagen later vertelde een meisje aan mij haar bekeringsverhaal... God had verhoord!
Oud 13-12-2004, 18:02
DvoorA
DvoorA is offline
ik krijg nooit antwoord. Dus dan ga ik soms zelf maar een antwoord verzinnen, net alsof God tegen me praat maar eigenlijk doe ik hetzelf...binnen een jaar ben ik zo schizofreen als de pest
Oud 13-12-2004, 18:14
yavanna
yavanna is offline
tjah.... het kan op verschillende manieren.

Als ik iets heel graag wil, en het gebeurt, dan is dat een antwoord.

Één keer, toen ik volkomen in de put zat, vroeg ik om een teken, en dat heb ik gekregen ik voelde me, toen ik het teken eenmaal begreep, veel en veel beter, alsof er tien kilo van m'n schouders af was gevallen. Dus dat is ook een soort antwoord...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 18:33
Verwijderd
Nee

*Als ik bid is het niet zo dat ik met god praat ofzo. In de gebed erken is slechts zijn grootheid en dat hij ons geschapen heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 18:45
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Ik krijg wel antwoord, meestal kom ik daar pas later achter, maar het gebeurt ook vaak dat ik naar mijn gevoel geen antwoord krijg.
En ik antwoord in dingen die gebeuren of door mensen die met mij praten.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 18:59
Ananias
Ananias is offline
Je moet niet te ongeduldig zijn met het verwachten van antwoord. Verwachten op zich is natuurlijk prima, maar gun Hem de tijd. God weet wat het beste voor je is, heeft een completere kijk op je leven dan jij en kan dus goed overzien of Hij je in iets zal voorzien of niet. God geeft ook niet alleen antwoord door gevoelens, maar ook door dingen die je ziet, hoort of meemaakt. Zo zat ik laatst met een moeilijk geval in mijn leven, en 'toevallig' las ik in een boekje waarin ik bezig was een hoofdstuk over dat onderwerp. God werkt dus op meer manieren dan door je gevoel, en Hij geeft je antwoord als Hij denkt dat de tijd daarvoor geschikt is. Probeer ook niet te bidden met 'laat dit gebeuren' of 'laat dat zo gaan'. Maar bid als Jezus in Getsemane: 'Laat niet Mijn wil, maar Uw wil geschieden'. Marcus 14:36. Vertrouw op Hem dat Hij je langs goede wegen zal leiden, ook al merk je dat soms niet.
Oud 13-12-2004, 19:03
Outlaw
Outlaw is offline
ik zei: uiteraard krijg ik altijd antwoord

waarom wordt die reactie verwijderd, terwijl ik het wel meen? :l
Oud 13-12-2004, 19:05
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Outlaw schreef op 13-12-2004 @ 20:03 :
ik zei: uiteraard krijg ik altijd antwoord

waarom wordt die reactie verwijderd, terwijl ik het wel meen? :l
Omdat je niet serieus genomen word. Je reactie hoogstwaarschijnlijk niet serieus bedoeld is en je dus de regels duidelijk overtreedt. Shame on you, wat moet Cartman wel niet van je denken.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 19:08
Verwijderd
Mensen die hier nutteloos commentaar en hun talloos herhaalde oud belegen alle gelovigen zijn stom grappen komen afsteken moeten dringend een leven gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 19:10
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 13-12-2004 @ 20:05 :
Omdat je niet serieus genomen word. Je reactie hoogstwaarschijnlijk niet serieus bedoeld is en je dus de regels duidelijk overtreedt. Shame on you, wat moet Cartman wel niet van je denken.

toch heb ik soms best aardige gesprekken met god hoor
Oud 13-12-2004, 20:15
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik krijg na de post van hp ananias ea plotseling zin in de discussie: helpt bidden? ik neem aan dat die niet zal mogen ontbranden, aangezien hij ogenschijnlijk als nutteloos zal worden beschouwd?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:44
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
yavanna schreef op 13-12-2004 @ 19:14 :
tjah.... het kan op verschillende manieren.

Als ik iets heel graag wil, en het gebeurt, dan is dat een antwoord.

Één keer, toen ik volkomen in de put zat, vroeg ik om een teken, en dat heb ik gekregen ik voelde me, toen ik het teken eenmaal begreep, veel en veel beter, alsof er tien kilo van m'n schouders af was gevallen. Dus dat is ook een soort antwoord...
Wat voor teken was dat dan?
En zou het geen toeval kunnen zijn?
En ik leid uit je verhaal op, dat je meerdere keren geen antwoord hebt gekregen. Waarom nu wel?

btw, ik ben gewoon nieuwsgierig.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-12-2004 @ 21:44 :
Ben ik ook benieuwd naar....
Oud 14-12-2004, 12:47
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-12-2004 @ 23:20 :

jups ..
meestal in beelden (meditatie)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 14:54
Ananias
Ananias is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 13-12-2004 @ 21:15 :
ik krijg na de post van hp ananias ea plotseling zin in de discussie: helpt bidden? ik neem aan dat die niet zal mogen ontbranden, aangezien hij ogenschijnlijk als nutteloos zal worden beschouwd?
goed plan
Oud 14-12-2004, 15:22
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Ja, soms heel concreet. Ook binnen 5 minuten . Vaak ook na een tijdje, via een persoon die iets zegt, een programma op tv (ja, en dan zit je net toevallig daar naar te kijken).

Natuurlijk moet je het wel willen zien, soms bid ik om iets, terwijl ik eigenlijk het antwoord niet wil weten.
Oud 14-12-2004, 15:34
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Maar het maakt ook uit hoe en wat je bid, denk ik
Oud 14-12-2004, 16:24
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-12-2004 @ 21:44 :
En zou het geen toeval kunnen zijn?
En ik leid uit je verhaal op, dat je meerdere keren geen antwoord hebt gekregen. Waarom nu wel?

btw, ik ben gewoon nieuwsgierig.
het kan zijn dat je me helemaal niet gelooft, maar voor mij is het wel echt een teken. Ja ik weet dat mensen overal een teken in gaan zien als ze wanhopig zijn maar toch.

Een tijd geleden voelde ik me heel rot. Ik vond een persoon heel leuk al een tijd maar er kwam een andere persoon en die verdrong al m'n gedachten aan die eerste. Op een gegeven moment kon ik alleen maar de stem van de tweede persoon horen en ik kreeg echt het gevoel dat ik helemaal gek werd. Ik wist dat die tweede persoon een player was maar ik kon me er niet voor afsluiten ik wilde het wel maar doordat die persoon de hele tijd in de buurt was ging dat nogal moeilijk.
Op een gegeven moment dacht ik echt: 'ik wil hier weg ik moet er een einde aan maken.' Ik vroeg daarom aan de krachten waarin ik geloof om een teken te geven wat ik moest doen, voor de ene persoon gaan, of toch de tweede, als ik geen teken zou krijgen zou dat betekenen dat het het einde was. Na een tijdje kwam ik langs een brug, en er vloog een zwarte zwaan over. Zwarte zwanen komen alleen voor in australie (goed goed sommige mensen hebben ze maar deze leek me niet bij een voliere vandaag komen) dus dat vond ik een teken. De zwaan vloog over me heen en vloog weg. Ik vatte het op als de weg naar vrijheid.
Het teken leidde voor mij naar de eerste persoon, en meteen toen ik dat begreep, verdween m'n hele wanhoop als sneeuw voor de zon. Ik voelde me geweldig, ik kon weer lachen, als er niemand op straat geweest zou zijn, zou ik gaan dansen en zingen, zo goed voelde ik me. Het is echt heel bijzonder voor mij geworden.

Ik denk niet dat het toeval was omdat zwarte zwanen alleen in australie voorkomen en zelfs al komt hij uit een voliere ofzoow, dan nog is het wel iets bijzonders.

Het is niet zo dat ik meerdere keren geen antwoord gekregen heb ik heb er maar één keer om gevraagd. Misschien omdat ik echt wanhopig en ongelukkig was.

sorry voor het lange verhaal
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 17:29
Envy
Envy is offline
Nouja, ik had hier een uiterst serieus en zonder sarcasme iets gepost, wordt het weggehaald. Hebben ze wel een handje van op religie.

Hoe dan ook, ik denk dat eigenlijk bijna niemand (en dan heb ik het ook over gelovigen) antwoord krijgt.
Ikzelf krijg geen antwoord, maar dat is logisch aangezien ik niet geloof dat er een god bestaat.
Oud 18-12-2004, 13:32
MB
MB is offline
Ik heb de 1e 5 jaar op een christelijke school gezeten, daar werd dan ook gebeden s'ochtends. En aangezien ik toen nog zo invloedbaar als de pest was geloofde ik er half in (terwijl ik dus niet eens wist wat het inhield) Maar heb er nooit iets van teruggehoord ofzo.

Citaat:
makelville schreef op 13-12-2004 @ 19:33 :
Nee

*Als ik bid is het niet zo dat ik met god praat ofzo. In de gebed erken is slechts zijn grootheid en dat hij ons geschapen heeft.
en dat vind god nodig 90 jaar lang elke dag te horen?
Oud 18-12-2004, 15:34
stout!
stout! is offline
Ik heb wel het gevoel dat ik antwoord krijg. Als ik bid probeer ik me open te stellen voor goede dingen om naar me toe te komen en ik merk dat als ik me er meer op concentreer, dat er vaak wel wat gebeurt. Dat ik een stap verder kom.

Meestal komt mijn 'antwoord' in de vorm van een persoon die (weer) op mijn pad komt, een gesprek waarin me iets duidelijk wordt of een andere ingeving.
Reageren

Regels voor berichten