Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2004, 15:24
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Ik ben opzoek naar iets wat van een koptelefoon output een FM signaal uitstaalt ofzoiets. Vriend van me heeft in zn auto namelijk een radio zonder input/aux kanaal. En hij wil het geluid van zn dvd speler over zn boxen. En nu heb ik wel eens gehoord over zo'n apparaatje. Iemand misschien meer info, website of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2004, 16:14
Verwijderd
Yep, die bestaan.
Maar zijn in Nederland verboden

"e afgelopen maanden heeft Agentschap Telecom enkele keren beslag weten te leggen op niet toegestane FM-zenders. Deze zenders worden toegepast in GSM Car kits en als draadloze verbinding van MP3 spelers met een (auto)radio. Het is verboden deze apparatuur te verhandelen aangezien ze niet voldoen aan de in Nederland geldende eisen. Agentschap Telecom heeft inmiddels duizenden van deze illegale FM-zenders uit de markt gehaald.

Waar gaat het om?
Het gaat om draadloze apparatuur die gebruik maakt van de FM omroepband. De apparatuur is veelal afkomstig van buiten Europa wordt aangeboden op internet, op de markt en in winkels.

Wat is verboden?
In Nederland is het verboden deze apparatuur te verhandelen. Ook is het verboden deze apparatuur te gebruiken. Tenslotte bent u in overtreding, wanneer u reclame maakt voor dergelijke FM-zenders.

Wat doet Agentschap Telecom in dit geval?
In alle gevallen treedt Agentschap Telecom strafrechtelijk op tegen de overtreders. Dit betekent dat de apparatuur in beslag wordt genomen en dat de officier van Justitie een forse boete zal eisen."

http://www.agentschap-telecom.nl/

Dus als je d'r een zou willen bestellen moet je over de grens gaan kijken...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:39
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik denk toch dat hij iets anders bedoelt
Oud 09-12-2004, 17:10
Koen
Koen is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-12-2004 @ 17:39 :
Ik denk toch dat hij iets anders bedoelt
Nee hoor, dat is precies wat ie bedoelt, en die zijn bij wet in Nederland verboden.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:32
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
En een andere oplossing is er zeker niet voor het probleem wat ik beschreef?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:41
Shock
Shock is offline
Wat voor ingangen heeft die radio wel dan? Ik zou daar aan gaan knutselen, want FM-zenders die uitzenden in het gebied dat die radio kan ontvangen zijn inderdaad verboden.
Oud 09-12-2004, 18:57
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Carl Johnson schreef op 09-12-2004 @ 19:32 :
En een andere oplossing is er zeker niet voor het probleem wat ik beschreef?
FM Modulator

Ideaal voor autoradio´s zonder aux ingang. De modulator wordt eenvoudig tussen antenne en autoradio geplaatst en maakt de geluidsweergave van een willekeurige audiobron (CD-portable, DVD, TV, MP3-portable) via de luidsprekers van de autoradio mogelijk.
Technische spec.: 8 geluidsdragerfrequenties tussen 88,5 en 89,9 MHz (FM) • Frequentiestabiele PLL-schakeling •Voedingsspanning 12 V= • Afm. 106 x 30 x 44 mm.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:02
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
]{ing schreef op 09-12-2004 @ 19:57 :
FM Modulator

[afbeelding]

Ideaal voor autoradio´s zonder aux ingang. De modulator wordt eenvoudig tussen antenne en autoradio geplaatst en maakt de geluidsweergave van een willekeurige audiobron (CD-portable, DVD, TV, MP3-portable) via de luidsprekers van de autoradio mogelijk.
Technische spec.: 8 geluidsdragerfrequenties tussen 88,5 en 89,9 MHz (FM) • Frequentiestabiele PLL-schakeling •Voedingsspanning 12 V= • Afm. 106 x 30 x 44 mm.
Website, winkel misschien?

bedankt.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:15
grensgeval
grensgeval is offline
http://www.icepod.nl/shop/details/aux.htm
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:19
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Jeetje, moet het zo duur kosten?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:22
grensgeval
grensgeval is offline
ik verkoop die zooi niet, moet je niet bij mij klagen he
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 09:36
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Hehe, nee dat snap ik.

Ik bedoelde of er niet een goedkopere oplossing zou zijn..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 09:37
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Shock schreef op 09-12-2004 @ 19:41 :
Wat voor ingangen heeft die radio wel dan? Ik zou daar aan gaan knutselen, want FM-zenders die uitzenden in het gebied dat die radio kan ontvangen zijn inderdaad verboden.
Umh, geen ingangen geloof ik. Alleen 4 uitgangen naar de versterker.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 17:46
]{ing
]{ing is offline
hier staat dezelfde voor 49 euro;
conrad

nog een paar;

http://www.prijsstunt.nl/product_inf...roducts_id=166
http://www.kew.nl/online_shop/nl/dept_40.html
halfords
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 09:57
Verwijderd
Ik heb zo'n fm zender voor mijn Ipod gekocht voor 30 euro, kijk gewoon eens op ebay
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 12:20
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Alex schreef op 11-12-2004 @ 10:57 :
Ik heb zo'n fm zender voor mijn Ipod gekocht voor 30 euro, kijk gewoon eens op ebay
FM zenders zijn per definitie slechter dan zo'n FM modulator (bovendien illegaal..). alleen makkelijker met aansluiten
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 11-12-2004 @ 13:20 :
FM zenders zijn per definitie slechter dan zo'n FM modulator (bovendien illegaal..). alleen makkelijker met aansluiten
Yep, ik moest thuis van de autoradio afblijven... dus was dit een goede oplossing. (ook omdat ik niet altijd in dezelfde auto zit)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 13:42
Tranzzam
Tranzzam is offline
Citaat:
Carl Johnson schreef op 09-12-2004 @ 16:24 :
Ik ben opzoek naar iets wat van een koptelefoon output een FM signaal uitstaalt ofzoiets. Vriend van me heeft in zn auto namelijk een radio zonder input/aux kanaal. En hij wil het geluid van zn dvd speler over zn boxen. En nu heb ik wel eens gehoord over zo'n apparaatje. Iemand misschien meer info, website of iets dergelijks?
Wat je misschien ook kan helpen: d'r zijn adaptoren te krijgen die je aan de ene kant in de uitgang van je discman kan stoppen, en aan de andere kant in de cassette-speler van je radio. Ik heb er een jaar geleden ergens een gekocht voor een tientje, om m'n mp3-speler aan de autoradio te hangen. Heel fijn spul, en een stuk minder omslachtig dan fm-zenders en weet ik veel wat.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 13:43
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Tranzzam schreef op 11-12-2004 @ 14:42 :
Wat je misschien ook kan helpen: d'r zijn adaptoren te krijgen die je aan de ene kant in de uitgang van je discman kan stoppen, en aan de andere kant in de cassette-speler van je radio. Ik heb er een jaar geleden ergens een gekocht voor een tientje, om m'n mp3-speler aan de autoradio te hangen. Heel fijn spul, en een stuk minder omslachtig dan fm-zenders en weet ik veel wat.
Toch wel lastig als je een cd-speler hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten