Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Vind jij emotionele ontrouw erger of seksuele ontrouw
Ik ben een man, en ik vind seksuele ontrouw erger dan emotionele ontrouw 16 13.79%
Ik ben een man, en ik vind emotionele ontrouw erger dan seksuele ontrouw 21 18.10%
Ik ben een vrouw, en ik vind seksuele ontrouw erger dan emotionele ontrouw 23 19.83%
Ik ben een vrouw, en ik vind emotionele ontrouw erger dan seksuele ontrouw 56 48.28%
Aantal stemmers: 116. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2004, 09:11
Verwijderd
Hoi, ik ben op school naar een lezing geweest (jaja, ik ben een goede student ) over jaloezie. Dat was heel interessant en zij vertelde onder andere over de verschillende soorten jaloezie die er zijn en ook over ontrouw. Wat vindt men erger: emotionele ontrouw of seksuele ontrouw.
Dit onderzoek heeft ze gedaan onder mannen en vrouwen en ik ben wel op mijn beurt benieuwd hoe het is onder de leden van scholieren.com...

Dus even op een rijtje:

Het is beiden natuurlijk niet leuk, maar wat als je moest kiezen?
Wat vind jij erger? Emotionele ontrouw (zoals verliefd worden op een ander, intieme dingen (niet seksueel dus) met iemand van het andere* geslacht delen etc.) of seksuele ontrouw (zoenen met iemand van het andere* geslacht, seks hebben met iemand van het andere* geslacht etc.)?
En waarom?

* - ben je homoseksueel, lees dan: hetzelfde geslacht
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2004, 09:20
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
Emotioneel ontrouw vind ik erger, want haar liefde gaat dan uit naar iemand anders, wat bij seksueel contact niet per definitie hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 09:28
Reem
Reem is offline
Pfoew. Ik zou het allebei erg vinden, natuurlijk. Klopt 't dat emotionele ontrouw eigenlijk vooral met het innerlijk te maken heeft en dat seksuele ontrouw gewoon fysiek is?

Als mijn vriend vindt dat ie niet meer goed met mij kan praten en met een ander meisje wel, en hij vervolgens heel veel naar haar toetrekt.. en daarbij ook met haar afspreekt om leuke dingen te doen en verliefd op haar wordt (zonder dat ik het weet) zou ik me wel heel erg gekwetst voelen. Niet alleen jaloers.
Maar aan de andere kant: als hij met een ander meisje zoent/het bed in duikt zou ik me ook zo voelen.
Misschien is emotionele ontrouw erger omdat dat alles met gevoelens te maken heeft en seksuele ontrouw minder.
Maar ik weet het eigenlijk niet. Het zou in ieder geval allebei erg genoeg zijn om hem nooit meer te vertrouwen.

Sorry voor m'n wazige verhaal
Oud 11-12-2004, 09:33
Verwijderd
Citaat:
0-Z0n3 schreef op 11-12-2004 @ 10:20 :
Emotioneel ontrouw vind ik erger, want haar liefde gaat dan uit naar iemand anders, wat bij seksueel contact niet per definitie hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 09:43
cyntha
cyntha is offline
Ik zou het allebei niet leuk vinden natuurlijk maar ik vind emotionele ontrouw erger dan seksuele ontrouw, want zoals 0-Z0n3 ook al zegt dan is er liefde bij betrokken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 09:49
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
Waarom post ik onder deze naam hier..Godverse.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 09:55
Verwijderd
Ik vind emotionele ontrouw nogal moeilijk te definiëren. Wat versta je daaronder?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 10:09
Optima
Optima is offline
even een uitbreiding over emotionele ontrouw: het lijkt me ook erg vervelend om een vriend te krijgen die ene meisje als beste vriendin heeft. Dus dat ze zeg maar vriendschappelijke maatjes zijn. Ik moet er niet aan denken dat hij mij evalueert met zijn vriendin, en dat zij invloed op hem heeft. Natuurlijk hoeven ze niet verliefd op elkaar te zijn, maar een vriendschappelijke band tussen je vriend en een meisje kan ook erg wringen in een relatie.

I think I'm jalous of your girlfriend, although, she's just a girl that is your friend
Oud 11-12-2004, 10:10
Optima
Optima is offline
trouwens onder emotionele ontrouw versta ik niet: fantaseren. Dat is normaal.

Maar ik denk dat je niet op twee personen tegelijk verliefd kunt zijn. Dus als je verliefd wordt op een ander, je de relatie moet verbreken, vooral als je jong bent. Als je getrouwd bent en twe ekinderen hebt, tja, dan zijn de vonken soms weg. Maar in een jeugdige relatie is verliefdheid toch wel normaal!
Oud 11-12-2004, 10:12
Verwijderd
Ik vind seksuele ontrouw erger.

Bij emotionele ontrouw kun je hier weinig aan doen. Verliefd worden op een ander of enige gevoelens hebben voor een ander is imho iets wat je kan overkomen. Ik zou het graag willen weten wanneer dit gebeurt en het hangt er dan verder vanaf hoe hij ermee omgaat. Intieme dingen delen met een ander op emotioneel gebied kan net zo goed puur vriendschappelijk zijn en ik vind dat dat moet kunnen.

Ik vind seksuele ontrouw daarom erger omdat hij daarin imho een keuze heeft. Hij maakt dan zelf de keuze mij ontrouw te zijn, weet dondersgoed dat hij mij daarmee ontzettend kwetst en de hele relatie op het spel zet. Het negeren van deze voorgaande zaken vind ik dan ook heel erg en mijn vertrouwen in hem zou weg zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 10:18
Mennuz
Mennuz is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 10:23
Verwijderd
Ik ben een man, en ik vind seksuele ontrouw erger dan emotionele ontrouw

Want, emoties zijn nou eenmaal niet te beheersen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 10:24
Myuki
Myuki is offline
ach, tis beide zwaar klote
Oud 11-12-2004, 10:25
Optima
Optima is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 11-12-2004 @ 11:23 :

Want, emoties zijn nou eenmaal niet te beheersen.
als jouw vriendin verliefd zou zijn op een ander, zou je het dan uit maken?

erger: als jouw vriendin verliefd is op een ander, en die ander is ook verliefd op haar. Zou je het DAN uitmaken?
Oud 11-12-2004, 10:30
Multilot
Multilot is offline
ik heb emotionele ingevuld, maar ik ben er nog niet helemaal zeker van..
Als hij verliefd wordt op een ander en hij zegt het niet, zou ik het erger vinden dan wanneer hij het direct zou zeggen en het dus uit zou gaan..

Maar goed, ik ben natuurlijk leuk genoeg zodat hij niet op een ander verliefd wordt
Oud 11-12-2004, 10:33
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Multilot schreef op 11-12-2004 @ 11:30 :
Als hij verliefd wordt op een ander en hij zegt het niet, zou ik het erger vinden dan wanneer hij het direct zou zeggen en het dus uit zou gaan..
Zou je het gelijk uitmaken dan, als hij verliefd zou worden op iemand anders?
Oud 11-12-2004, 10:34
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 11-12-2004 @ 11:33 :
Zou je het gelijk uitmaken dan, als hij verliefd zou worden op iemand anders?
Ligt eraan wat hij met die gevoelens zou doen. Maar ik denk niet dat je genoeg om iemand geeft als je op iemand anders verlieft wordt.
Oud 11-12-2004, 10:35
justhanna
justhanna is offline
Ik denk eigenlijk dat ik het allebei even erg zou vinden.
Maar emotioneel voel ik me denk ik net iets meer bedrogen..
Heb daar dus ook voor gekozen.
Oud 11-12-2004, 10:42
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-12-2004 @ 11:12 :

Bij emotionele ontrouw kun je hier weinig aan doen. Verliefd worden op een ander of enige gevoelens hebben voor een ander is imho iets wat je kan overkomen. Ik zou het graag willen weten wanneer dit gebeurt en het hangt er dan verder vanaf hoe hij ermee omgaat. Intieme dingen delen met een ander op emotioneel gebied kan net zo goed puur vriendschappelijk zijn en ik vind dat dat moet kunnen.

Ik vind seksuele ontrouw daarom erger omdat hij daarin imho een keuze heeft. Hij maakt dan zelf de keuze mij ontrouw te zijn, weet dondersgoed dat hij mij daarmee ontzettend kwetst en de hele relatie op het spel zet. Het negeren van deze voorgaande zaken vind ik dan ook heel erg en mijn vertrouwen in hem zou weg zijn.
Oud 11-12-2004, 10:51
Vaj
Vaj is offline
Ik vind verliefd worden op een ander niet vallen onder ontrouw, mits hij er niets mee doet.

Ik denk dat het in het geval van emotionele ontrouw ook moeilijk te scheiden is, hij zal in dat geval vast niet alleen d'r hand vast willen houden, als hij iets met zijn verliefdheid zou doen en het zou wederzijds zijn.

Maar oke, ik vind het meer 'gerechtvaardigd' als hij ontrouw zou zijn als hij verliefd was. Dus enkel seksuele ontrouw is naar mijn mening erger.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 10:52
zus
zus is offline
Citaat:
Oud 11-12-2004, 10:58
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik zou emotionele ontrouw erger vinden. Want schijnbaar mist er dan een fundamentele basis in onze relatie (iig voor hem), die hij bij een ander is gaan zoeken/wel kan vinden. En op dat punt zou het toch wel heel moeilijk zijn om je relatie weer op te pakken. Daarbij zou het uiteraard nog uitmaken wat hij met die gevoelens voor de ander zou doen.

Op het moment dat hij mij seksueel ontrouw is, zou hij op dat punt schijnbaar iets te kort komen in onze relatie en dat dus ook bij iemand anders gaan zoeken. Afhankelijk van wat daar de oorzaak van is, kun je daar in een relatie meer mee dan wanneer er iets in die fundamentele basis mist.

Hmm, toch moeilijk om te zeggen. Vooral de oorzaak van zijn ontrouw (welke van de twee dan ook), zou voor mij erg meespelen.
Oud 11-12-2004, 15:48
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
emotionele ontrouw vind ik erger omdat het om gevoel gaat en dat hoeft bij seksuele ontrouw niet ter sprake te zijn
Oud 11-12-2004, 15:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 11-12-2004 @ 16:48 :
emotionele ontrouw vind ik erger omdat het om gevoel gaat en dat hoeft bij seksuele ontrouw niet ter sprake te zijn
Oud 11-12-2004, 16:02
Verwijderd
Ik vind beide vrij vervelend, eigenlijk.

En ze zullen ook beide hetzelfde teweeg brengen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2004, 16:19
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
justhanna schreef op 11-12-2004 @ 11:35 :
Ik denk eigenlijk dat ik het allebei even erg zou vinden.
Maar emotioneel voel ik me denk ik net iets meer bedrogen..
Heb daar dus ook voor gekozen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 16:58
elledc
elledc is offline
Ik denk dat sexuele ontrouw vaker gebeurt dan op emotioneel gebied.
Ik vind het tweede het ergste maar het zou me allebei pijn doen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 17:00
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik ben een man, en ik vind emotionele ontrouw erger dan seksuele ontrouw

Maaaaaar.. van iemand die seksueel ontrouw is kan je toch moeilijk zeggen dat die persoon emotioneel wel trouw is.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 17:00
Verwijderd
Ik ben een vrouw, en ik vind emotionele ontrouw erger dan seksuele ontrouw

absoluut...
is wel genoeg uitgelegd denk ik zo
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 17:05
Unexplained
Unexplained is offline
Dit gaat wat mij betreft nergens over. Veel mensen worden wel eens opgewonden van een andere man/vrouw, dat kun je niet voorkomen en lijkt mij bovendien geen probleem vormen (tenzij je ziekelijk jaloers bent aangelegd). Of je dat vertaalt in een daadwerkelijke seksuele handeling met die persoon is iets dat je wél in de hand hebt.
Het zijn twee verschillende dingen, die niet met elkaar zijn te vergelijken.
Oud 11-12-2004, 17:07
alleenvoorj0u
alleenvoorj0u is offline
ik vind emotionele ontrouw echt veel erger..
sexsuele ontrouw is ook erg hoor, maar als ik Zeker Weet dat als (bijv. ) mijn vriend sex heeft gehad met een ander meisje en verder Helemaal Niks voor haar voelt, en het gewoon gebeurd is om welke reden dan ook een Stuk minder erg dan wanneer mijn vriend verliefd word/is op een ander meisje en echt gevoelens voor iemand anders heeft (ookal kan het natuurlijk wel gebeuren dat je vriend/vriendin verliefd word op een ander). Het is niet zo dat ik het helemaal niet erg zou vinden als mijn vriend zou vreemdgaan met iemand waar hij toch niks voor voelt, nee dat niet, maar het is , vind ik, een Stuk minder erg dan emotionele ontrouw.

Wat ik trouwens wel zo vind, als jij een relatie hebt met iemand en diegene heeft sexueel contact met iemand anders er iets totaal niet klopt in die relatie ..
Oud 11-12-2004, 18:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Oud 11-12-2004, 18:49
Verwijderd
Vrouw, en ik vind seksuele ontrouw erger dan emotionele ontrouw, om de eenvoudige reden dat hij er niets aan kan doen als hij verliefd wordt op iemand anders, maar er zelf voor kiest om met een ander de koffer in te duiken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
alleenvoorj0u schreef op 11-12-2004 @ 18:07 :
ik vind emotionele ontrouw echt veel erger..
sexsuele ontrouw is ook erg hoor, maar als ik Zeker Weet dat als (bijv. ) mijn vriend sex heeft gehad met een ander meisje en verder Helemaal Niks voor haar voelt, en het gewoon gebeurd is om welke reden dan ook een Stuk minder erg dan wanneer mijn vriend verliefd word/is op een ander meisje en echt gevoelens voor iemand anders heeft (ookal kan het natuurlijk wel gebeuren dat je vriend/vriendin verliefd word op een ander). Het is niet zo dat ik het helemaal niet erg zou vinden als mijn vriend zou vreemdgaan met iemand waar hij toch niks voor voelt, nee dat niet, maar het is , vind ik, een Stuk minder erg dan emotionele ontrouw.

Wat ik trouwens wel zo vind, als jij een relatie hebt met iemand en diegene heeft sexueel contact met iemand anders er iets totaal niet klopt in die relatie ..
Hebben die hoofdletters nog enig nut..?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 11-12-2004 @ 19:49 :
Vrouw, en ik vind seksuele ontrouw erger dan emotionele ontrouw, om de eenvoudige reden dat hij er niets aan kan doen als hij verliefd wordt op iemand anders, maar er zelf voor kiest om met een ander de koffer in te duiken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:49
Verwijderd
ik vind ''seksuele ontrouw'' erger dan ''emotionele ontrouw'', omdat ik denk dat iedereen wel eens verliefd kan worden op een ander... dus dan kan ik het meer waarderen wanneer iemand zijn gevoelens kan beheersen of kan negeren, dan dat diegene dan ook nog eens met die persoon naar bed zou gaan...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:14
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
bertbart schreef op 11-12-2004 @ 20:49 :
ik vind ''seksuele ontrouw'' erger dan ''emotionele ontrouw'', omdat ik denk dat iedereen wel eens verliefd kan worden op een ander... dus dan kan ik het meer waarderen wanneer iemand zijn gevoelens kan beheersen of kan negeren, dan dat diegene dan ook nog eens met die persoon naar bed zou gaan...
Zoiets ongeveer...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 21:25
Fieneke
Fieneke is offline
Citaat:
Morgan schreef op 11-12-2004 @ 19:49 :
Oud 11-12-2004, 21:40
alleenvoorj0u
alleenvoorj0u is offline
Citaat:
Morgan schreef op 11-12-2004 @ 19:51 :
Hebben die hoofdletters nog enig nut..?

niet echt, maar in me hoofd wel.. dan zeg ik die woorden overdrevenerr..
Oud 11-12-2004, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 11-12-2004 @ 19:43 :
Dat verandert wel als je je vriendin naakt met een andere kerel in bed aantreft.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Re3m schreef op 11-12-2004 @ 10:28 :
Pfoew. Ik zou het allebei erg vinden, natuurlijk. Klopt 't dat emotionele ontrouw eigenlijk vooral met het innerlijk te maken heeft en dat seksuele ontrouw gewoon fysiek is?

Als mijn vriend vindt dat ie niet meer goed met mij kan praten en met een ander meisje wel, en hij vervolgens heel veel naar haar toetrekt.. en daarbij ook met haar afspreekt om leuke dingen te doen en verliefd op haar wordt (zonder dat ik het weet) zou ik me wel heel erg gekwetst voelen. Niet alleen jaloers.
Maar aan de andere kant: als hij met een ander meisje zoent/het bed in duikt zou ik me ook zo voelen.
Misschien is emotionele ontrouw erger omdat dat alles met gevoelens te maken heeft en seksuele ontrouw minder.
Maar ik weet het eigenlijk niet. Het zou in ieder geval allebei erg genoeg zijn om hem nooit meer te vertrouwen.

Sorry voor m'n wazige verhaal
Ik ben het helemaal met je eens hierover (al heb ik geen vriend)
het lijkt me vreselijk om een vriend te hebben, en dan te horen dat ie verliefd is op een ander. Omdat hij daar een sterkere band mee heeft.
Maar aan de andere kant, hem met een ander meisje aantreffen in bed of zoenend lijkt me ook niets.
Het is allebei erg. Maar als ik moet kiezen denk ik toch de sexuele ontrouwheid.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 11-12-2004 @ 11:25 :
als jouw vriendin verliefd zou zijn op een ander, zou je het dan uit maken?

erger: als jouw vriendin verliefd is op een ander, en die ander is ook verliefd op haar. Zou je het DAN uitmaken?
Ik zou helemaal niets doen, en mijn vriendin de keuze maar laten maken. Ik kan iemand niet door haar emoties voor iets kwalijk nemen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-12-2004 @ 11:12 :

agree
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 09:51
snoopy
snoopy is offline
Ik ben een vrouw en heb gestemd dat ik seksuele ontrouw erger vind dan emotionele ontrouw, maar nu weet ik t niet meer
Oud 12-12-2004, 14:49
filia dei
filia dei is offline
Ik heb gestemd: emotioneel erger dan seksueel.

Ik ben een vrouw dus hij is 'n jongen. Jongens willen nu eenmaal seks dus als hij verleid wordt... alla...
Maar als hij echt verlieft wordt en intieme dingen met háár doet en het niet eerst uitmaakt met mij zou ik dat 'm wel zeer kwalijk nemen.
Oud 12-12-2004, 15:42
saartjeh
saartjeh is offline
laatste
bij emotioneel komt uiteraard ook meestal wel seks kijken maar ik heb altijd al zo'n idee gehad van: liever neuken dan zoenen; zelfs toen ik beiden nog nooit had gedaan vond ik dit al en nog steeds, kijk gewoon 1 kiss is nix natuurlijk maar als je bij wijze van naar de hoeren gaat, betekend dat nix, alleen hormonen en drank vaak. ja ik vind t emotionele opzicht veel erger want als je een relatie hebt is die gebasseerd op liefde en liefde ís nou eenmaal emotioneel. niet dat seks dat niet kan wezen ofzow maar dat is mijn princiepe gewoon haha
Oud 12-12-2004, 17:07
Envy
Envy is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-12-2004 @ 17:02 :
Ik vind beide vrij vervelend, eigenlijk.

En ze zullen ook beide hetzelfde teweeg brengen.
Oud 12-12-2004, 17:22
_Moby_
_Moby_ is offline
hoewel ik emotionele ontrouw heb gestemd, denk ik dat seksuele ontrouw altijd gepaard gaat met emotionele ontrouw.

Als je écht van iemand houdt, zul je nooit seksueel ontrouw zijn. Ik kan moeilijk geloven dat m'n vriendin echt van me houdt als ze 'n keer met 'n andere jongen naar bed gaat of zoent.
Oud 12-12-2004, 17:25
WolterB
WolterB is offline
Ik heb gestemd voor emotionele ontrouw.
Dit omdat ik vind dat je relatie niet goed loopt als dit gebeurd. Seksuele ontrouw komt volgens mij vaak voort hieruit
Oud 12-12-2004, 20:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben een vrouw en vind emotionele ontrouw erger dan seksuele ontrouw.

Emotionele ontrouw ontstaan naar mijn idee echt uit liefde voor een andere persoon terwijl dat bij seksuele ontrouw niet perse zo hoeft te zijn.
Reageren

Regels voor berichten