Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2004, 12:29
shanker
shanker is offline
hallo, weet iemand een manier om resten acrylverf goed te bewaren? ik meng altijd teveel verf (voor de zekerheid) maar ik vind het zo zonde als alles dan indroogd (ben niet zo rijk om telkens nieuwe verf te kopen ). ik probeer het wel door het palet af te dekken met plasticfolie, dat blijft ook wel een paar uur goed, maar na een nachtje is het toch weer zo ver ingedroogd dat het niet meer te gebruiken is... Iemand een idee?
Oud 15-12-2004, 12:35
AlopiA
AlopiA is offline
ik bewaar mijn palet altijd in een pedaalemmerzak, zoveel mogelijk lucht eruit en dichtbinden met een elastiekje oid.
Blijft bij mij iig 2 weken goed, want ik heb om de 2 weken les
trouwens, het is dan wel een beetje ingedroogd maar als je het mengt met wat water is het zo weer goed
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 12:36
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 15-12-2004 @ 13:35 :
ik bewaar mijn palet altijd in een pedaalemmerzak, zoveel mogelijk lucht eruit en dichtbinden met een elastiekje oid.
Blijft bij mij iig 2 weken goed, want ik heb om de 2 weken les
trouwens, het is dan wel een beetje ingedroogd maar als je het mengt met wat water is het zo weer goed
Ik stop mijn palet ook wel in een zak, maar 2 weken blijft het bij mij helaas niet goed.

Acrylverf kun je toch niet meer 'goedmaken' met water, als het eenmaal droog is?
Oud 15-12-2004, 12:37
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 15-12-2004 @ 13:36 :
Ik stop mijn palet ook wel in een zak, maar 2 weken blijft het bij mij helaas niet goed.

Acrylverf kun je toch niet meer 'goedmaken' met water, als het eenmaal droog is?
niet als het maar een heel klein beetje is, maar als het nog een 'hoopje' is zegmaar, dan lukt het bij mij iig wel

maar het klopt wel wat je zegt, als het te weinig is lukt het niet meer, want acrylverf hardt uit.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 12:59
shanker
shanker is offline
hmz ik zal het in ieder geval proberen met een pedaalemmerzak ja, het kan nooit kwaad met water krijg ik het nooit meer goed, soms als er nog veel verf over is en het is nog een beetje uhm 'uitgekauwde kauwgom achtig', niet helemaal uitgedroogd laat maar zeggen, dan lukt het soms nog wel met terpetine, maar als je dan weer teveel gebruikt krijg je vaak van die korrels in de verf en dat maakt het er ook niet mooier op enzo.
Oud 15-12-2004, 13:05
AlopiA
AlopiA is offline
succes in ieder geval Bij mij lukt het zo wel.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:37
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Ik doe de verf nooit op een palet, maar in een plastic bak. En als ik klaar ben en ik heb verf over, doe ik de deksel erop
En dan blijft het heel lang goed
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 18:33
*oma*
*oma* is offline
In de koelkast!!!
Oud 17-12-2004, 12:02
shanker
shanker is offline
hmz ik denk dat mn ma het niet zo leuk vind als ik allemaal verfjes in de koelkast zet
ik gebruik ook geen 'echt' palet hoor, gewoon van die plastic bordjes en oude schoteltjes enzo. maar een plastic bak met deksel is inderdaad ook wel iets om uit te proberen!
bedankt in ieder geval allemaal voor de tips!
Oud 17-12-2004, 23:36
Endomychus
Endomychus is offline
idd, gewoon zakje er om heen en in de koelkast ermee
Reageren

Regels voor berichten