Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2004, 14:21
Loki
Loki is offline
Dag allemaal!

Ik ben 2e jaars student SPH in Nijmegen. Nu hebben we het op school veel over allochtonen in de hulpverlening. Deze week moesten we een stuk lezen over de Turkse bevolking in Nederland, en dan vooral over de gezinnen, de opvoeding etc. Ik vond dit heel interessant, maar ik vond het ook jammer dat het maar van 1 kant werd belicht, namelijk van de kant van de Nederlandse Turkse bevolking. Er werd in het boek over gesproken dat de Turkse bevolking hier eigenlijk nog erg ouderwets is en dat het in Turkije al veel vooruitstrevender is. Ik vraag me heel erg af hoe de Turkse bevolking aankijkt tegen de Turkse bevolking in Nederland. Heeft iemand hier ervaringen, ideeën of wetenswaardigheden over?
Oud 26-09-2004, 14:39
Joostje
Joostje is offline
Maatschappelijke vakken, lijkt me
Oud 26-09-2004, 17:59
Skyrise
Skyrise is offline
Volgens velen zijn er vooral Turkse mensen (IN HET VERLEDEN, LANG LANG GELEDEN) uit de armere, minder verstedelijkte gebieden uit Turkije hierheen gekomen. Dat soort mensen hebben altijd oudere "traditionelere" gebruiken als de stadsmensen (dat is hier ook zo).

Het is ook waar dat in westerse steden zoals Istanbul de Turken veel westerser zijn als sommige Turken die hier in Nederland wonen.

Maar... vergis je vooral niet in de precieze situatie van "Turken hier in Nederland" en die in Turkije.... meeste landgenoten van ons weten het verschil tussen een Turk en een Pakistani niet eens ("et zijn allemaal moslims" ) Dus, doe ff GOED je onderzoekje please.

Vooroordelen zijn er in dit intolerante kutland al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 07:45
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 26-09-2004 @ 18:59 :

Vooroordelen zijn er in dit intolerante kutland al genoeg.
Alle Turken zijn toch ook kinderverkrachtende terroristen die handtasjes roven van bejaarde weerloze vrouwen
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 22:02
Brutus
Brutus is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 27-09-2004 @ 08:45 :
Alle Turken zijn toch ook kinderverkrachtende terroristen die handtasjes roven van bejaarde weerloze vrouwen
jep
Oud 28-09-2004, 11:15
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Brutus schreef op 27-09-2004 @ 23:02 :
jep
Ik wist het wel!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:25
naz19
naz19 is offline
Waarom gaan Nederlanders op vakantie naar Turkije???? Jullie Nederlanders zeggen dat zo en dan gaan ze op vakantie ik begrijp jullie niet!!!!
Oud 10-10-2004, 15:14
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
naz19 schreef op 09-10-2004 @ 19:25 :
Waarom gaan Nederlanders op vakantie naar Turkije???? Jullie Nederlanders zeggen dat zo en dan gaan ze op vakantie ik begrijp jullie niet!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 15:33
Love & Peace
Love & Peace is offline
In Turkije kijkt natuurlijk niet iedereen op de zelfde wijze naar de Europese Turken. Maar bij ons in het dorp zien ze ons als mensen die vies en zwaar werk doen ( is over het algemeen wel zo) die rijk zijn ( is helemaal niet zo) en eigenlijk best wel zielig zijn, omdat ze ipv hun mooie vaderland, in een naar fabrieksrook stinkende land zitten, zonder vrienden en familie, tussen de egoistische, asociale Europeanen.
Maar ja, dat is ons dorp.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 17:38
ikkuh_is_lief
ikkuh_is_lief is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 28-09-2004 @ 12:15 :
Ik wist het wel!
solly maar da slaat dus echt nergens op want de nederlanders zijn dus echt net zo erg whoor ik zeg nie da de turken goed zijn maar ik ben zelf nederland sen heb met eeen turkse jonge en hij is veel beter dan een nederlansde jongen
dus jullie moeten is minder naar het nieuws gaan kijken en is meer naar buiten gaan en meer met hunnie omgaan dan weet je dat ze even aardig zijn als ons
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 17:41
ikkuh_is_lief
ikkuh_is_lief is offline
Citaat:
naz19 schreef op 09-10-2004 @ 19:25 :
met jou ben ik het eens)
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 12:13
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
ikkuh_is_lief schreef op 23-10-2004 @ 18:38 :
solly maar da slaat dus echt nergens op want de nederlanders zijn dus echt net zo erg whoor ik zeg nie da de turken goed zijn maar ik ben zelf nederland sen heb met eeen turkse jonge en hij is veel beter dan een nederlansde jongen
dus jullie moeten is minder naar het nieuws gaan kijken en is meer naar buiten gaan en meer met hunnie omgaan dan weet je dat ze even aardig zijn als ons
O, bitterzoete ironie van het lot! Waarom word ik niet begrepen!?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 24-10-2004 @ 13:13 :
O, bitterzoete ironie van het lot! Waarom word ik niet begrepen!?
Wel, zij bevestigt de regel waar jij een uitzondering op bent. Zie haar profiel.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:37
HereIAm
HereIAm is offline
Citaat:
ikkuh_is_lief schreef op 23-10-2004 @ 18:38 :
En jij moet leren typen!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 07:41
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-10-2004 @ 13:35 :
Wel, zij bevestigt de regel waar jij een uitzondering op bent. Zie haar profiel.
Ah, vmbo schorremorrie
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 22:02
halilo
halilo is offline
Machiavelli, jij bent zielig meid. echt zielig. mensen zoals jou moet ze uitroeien. ik heb twee meisjes in mijn klas en ze lijken alle twee op jou. heet jij soms loes?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 07:04
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
halilo schreef op 16-12-2004 @ 23:02 :
Machiavelli, jij bent zielig meid. echt zielig. mensen zoals jou moet ze uitroeien. ik heb twee meisjes in mijn klas en ze lijken alle twee op jou. heet jij soms loes?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 08:42
halilo
halilo is offline
je scheld dat meisje, je zegt vmbo vmbo schorremorrie, zielig toch, waarom zeg je dat nou en dan zeg je over een volk :Alle Turken zijn toch ook kinderverkrachtende terroristen die handtasjes roven van bejaarde weerloze vrouwen

je weet niks van hen, hoe kun je dat nou zeggen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 15:04
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
halilo schreef op 17-12-2004 @ 09:42 :
je scheld dat meisje, je zegt vmbo vmbo schorremorrie, zielig toch, waarom zeg je dat nou en dan zeg je over een volk :Alle Turken zijn toch ook kinderverkrachtende terroristen die handtasjes roven van bejaarde weerloze vrouwen

je weet niks van hen, hoe kun je dat nou zeggen
Halleluja. Ooit van sarcasme gehoord?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 09:33
halilo
halilo is offline
nooit gehoord, maar wel gelezen en geleerd wat het is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten