Mechanisch vermogen is toch gewoon P = W / t = F * v (ik zeg gewoon omdat ik aan neem dat dat in je boek staat)
Als je bedoelt wat je er precies bij voor moet stellen, dan raad ik je aan er niet te moeilijk over te doen. Niet alle natuurkundige grootheden kun je zo simpel voorstellen als bijvoorbeeld een kracht. Vermogen is gewoon een maat voor hoeveel energie er per tijdseenheid omgezet wordt. Een lamp van 75 W bijvoorbeeld verbruikt per seconde 75 J aan elektrische energie. Hmm slecht voorbeeld, want jij hebt t over mechanisch vermogen
Bijvoorbeeld: als een motor in 10 seconden 100 J aan arbeid verricht, dan heeft het een vermogen van 10 W (Let niet op de getallen

)
Let wel, een vermogen van 10 W wil niet altijd zeggen dat er per seconde ook daadwerkelijk 10 W nuttige energie wordt geleverd (bij de motor dus kinetische energie, bij de lamp lichtenergie). Er gaat vaak veel energie verloren door wrijving / warmte. Hier komt het begrip rendement (èta) bij kijken, dit geeft aan hoeveel procent van de verbruikt energie besteed is aan nuttige arbeid.
Formule: èta = (Wnuttig / Ein) * 100% = (Pnuttig / Pin) * 100%