Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2004, 17:04
Doefus
Doefus is offline
Ik wil het ff kwijt...en weet niet wat k ermee moet!

Ik en mijn vriend hebben al 3,5 jaar een relatie!

Mijn vriend blowt. Nou heb ik absoluut niks tegen blowen. Maar hij beloofde me laatst dat ie niet meer doordeweeks ging blowen!Alles leuk en aardig dus...maar nu zat k gister in de bus, stapte een vriend van mij in...ff tijdje gepraat zegt ie: oh ja ik zag je vriend gister nog(maandagavond dus...doordeweekse dag)..Ik zeg ...oh waar dan. zegt die vriend: ja in de coffeeshop! Ik alweer helemaal pissig!Dus ik kom thuis ...bel me vriend en doe net alsof ik van nix weet en ik zeg tegen hem..en heb je gisteravond nog wat leuks gedaan?Zegt ie tegen me...nee nee niet egt..gewoon beetje thuis gezeten..Dat loog hij dus..Kwam ik hem gisteravond tegen...was ie ook helemaal stoned...Dus ik was boos weggelopen!Hem nix meer van me laten horen..stuurt ie allemaal soort van grappige smsjes...

Hij komt strax hierheen...maar k kan op dit moment niet aardig tegen hem doen...En elke x als we hier ruzie over hebben gaat ie heel zielig doen!Huilen...mij een schuldgevoel geven..enz enz...
Ik wil zeggen wat me dwarszit..en weet niet of k nog wel verder wil met deze relatie...Maja een relatie van 3,5 jaar wil k niet zomaar opgeven...

Wat moet k doen
Oud 15-12-2004, 17:13
CryptapiX
CryptapiX is offline
mjah ik zou het als ik jouw was toch maar eens goed duidelijk maken
als jij er echt mee zit zal hij toch moeten inzien dat het ten koste gaat van zijn relatie
als ie niet stopt, weet je ook gelijk wat je aan hem hebt
Oud 15-12-2004, 17:15
Doefus
Doefus is offline
Ik denk dat k hem maar is voor een keuze moet laten staan..

Ik of vaak blowen...als ie kiest voor blowen..weet k gelijk wat k aan hem heb
Oud 15-12-2004, 17:33
Multilot
Multilot is offline
Ik denk ook dat je voor jezelf eens na moet gaan of hij is waar je mee door wilt gaan. Of hij nou blowt of niet.

Ik vraag me af waar je zielig over kunt doen als je daar een discussie over hebt. Het is zijn eigen keus (of 'zwakheid') geweest dat hij ging blowen. Dan zal hij zich hier ook in kunnen verdedigen en hoeft hij jou niet de schult te geven.

Dus:
Je rug recht, kin omhoog, haal diep adem en vragen hoe het zit. Als hij gaat huilen werp je hem voor zn voeten dat je dat slap vindt. Blijf sterk

Succes!
Oud 15-12-2004, 17:35
beesdje
beesdje is offline
Citaat:
Doefus schreef op 15-12-2004 @ 05:15 :

PSIES
Oud 15-12-2004, 17:35
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Multilot schreef op 15-12-2004 @ 18:33 :
Ik denk ook dat je voor jezelf eens na moet gaan of hij is waar je mee door wilt gaan. Of hij nou blowt of niet.

Ik vraag me af waar je zielig over kunt doen als je daar een discussie over hebt. Het is zijn eigen keus (of 'zwakheid') geweest dat hij ging blowen. Dan zal hij zich hier ook in kunnen verdedigen en hoeft hij jou niet de schult te geven.

Dus:
Je rug recht, kin omhoog, haal diep adem en vragen hoe het zit. Als hij gaat huilen werp je hem voor zn voeten dat je dat slap vindt. Blijf sterk

Succes!
Ja elke denk k ook...Nu ga k sterk zijn!Nu ga ik niet toegeven..maar elke x geef k tog weer toe..maja k snap ook wel..dat dat geen relatie is..JE MEOT KUNNEN PRATEN..alleen heeft hij daar erg veel moeite mee
Oud 15-12-2004, 17:38
Multilot
Multilot is offline
misschien moest je je eens af gaan vragen waarom je elke keer dan toch weer toegeeft.

Als hij moeite heeft om te praten is het aan jou om te praten en woorden uit zn mond te krijgen
Oud 15-12-2004, 17:39
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Multilot schreef op 15-12-2004 @ 18:38 :
misschien moest je je eens af gaan vragen waarom je elke keer dan toch weer toegeeft.

Als hij moeite heeft om te praten is het aan jou om te praten en woorden uit zn mond te krijgen
Ik denk dat het komt omdat we veel hebben meegemaakt samen...hij stond altijd voor me klaar...was er als ik verdrietig was..en ik denk dat k hem ook geen verdriet wil doen
Oud 15-12-2004, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Doefus schreef op 15-12-2004 @ 18:15 :

ik vind dat je dat niet kan maken, als ie vaak blowd dan istie gewoon verslaafd, je kan moeilijk iemand dwingen om te kiezen tussen een lichamelijk verslaving en zijn vriendin
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 17:44
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 15-12-2004 @ 18:42 :
ik vind dat je dat niet kan maken, als ie vaak blowd dan istie gewoon verslaafd, je kan moeilijk iemand dwingen om te kiezen tussen een lichamelijk verslaving en zijn vriendin
Hij hoeft van mij ook helemaal niet te stoppen...maar hij belooft mij doordeweeks niet meer te blowen...dan mag ie dat op zijn minst tog wel doen...onze relatie lijdt eronder...dus wat vind hij belangrijker?!
Oud 15-12-2004, 17:49
leucomelas
leucomelas is offline
idd, gewoon ff goed duidelijk maken, of ie nou zielig gaat doen of niet... hij heeft het immers beloofd natuurlijk...
Oud 15-12-2004, 17:55
bracelance
bracelance is offline
ultimatum stellen
Oud 15-12-2004, 18:24
Bo
Bo is offline
Liegen en huilend smeken om een nieuwe kans, zijn slechte tekenen. Verslaafd wellicht?

Daarbij moet jij je idd bedenken of je door wil met de situatie zoals deze nu is. Zorg dat het aankomt op een gesprek, en wees idd wat harder als hij weer gaat liggen jammeren. Een ultimatum stellen kan werken, maar als je dat doet, moet je je er wel aan kunnen en willen houden..

Succes
Oud 15-12-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 15-12-2004 @ 18:55 :
ultimatum stellen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:11
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Doefus schreef op 15-12-2004 @ 18:39 :
Ik denk dat het komt omdat we veel hebben meegemaakt samen...hij stond altijd voor me klaar...was er als ik verdrietig was..en ik denk dat k hem ook geen verdriet wil doen
Waarschijnlijk wil je zelf ook geen verdriet hebben.
Oud 15-12-2004, 20:50
Unexplained
Unexplained is offline
Je spreekt niet tegen hem, maar tegen de drugs. Een verslaafde heeft simpelweg de vermogens niet meer om eerlijk te zijn over zijn gebruik.
Je moet zelf beslissen of hij als persoon de moeite waard is om van zijn drugsprobleem af te helpen. Alternatief is dat je hem het allemaal zelf laat uitzoeken en je eigen welzijn voorop zet.
Oud 15-12-2004, 21:42
Dobomobo
Dobomobo is offline
laten stoppen met blowen.. of iig verminderen.. doet hij dat niet dan is het een zak die alleen aan zichzelf denkt..
Oud 15-12-2004, 21:48
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
wat zeur je toch.....laat hem lekker blowen je gaat er niet dood aan
Oud 16-12-2004, 09:19
Aep <3
Aep <3 is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 15-12-2004 @ 18:42 :
Bullshit
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 09:20
Aep <3
Aep <3 is offline
Citaat:
iLaySha_007 schreef op 15-12-2004 @ 22:48 :
Het gaat toch om het feit dat die iets beloofd wat hij niet nakomt
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 10:41
Daboman
Daboman is offline
Nou als hij tegen je liegt en je hem al vaker een tweede kans hebt gegeven, dan snap ik niet waarom je elke keer toegeeft aan zijn smeekbedes. Het is misschien heel moeilijk om dat niet te doen, maar je laat je teveel emotioneel beïnvloeden. Sterker nog, als het vaker gebeurt, heet het emotioneel chanteren. Hij maakt een afspraak en dient zich daar gewoon aan te houden. Als hij denkt dat hij dat niet kan moet hij die afspraak ook niet maken, zo simpel ligt het.

Denk er bij een gesprek ook eens aan wat een buitenstaander ervan zal zeggen. Als je daar over nadenkt krijg je een completer beeld van de situatie, het dwingt je om een overzicht te krijgen.

Verder, hij breekt elke keer de afspraak, omdat hij weet dat jij toch toe zult geven. Als je nou gewoon zegt dat je hem 2 maanden niet wil zien als hij tegen je liegt, dan weet hij dat het gevolgen heeft en dan zal hij daar op letten. Is voor jou misschien heel pijnlijk, dat weet ik, maar het werkt denk ik uiteindelijk wel het beste, als er al iets gaat werken.

Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 10:44.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 10:58
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten. Maar dan niet met blowen maar met gewoon roken.
Mijn vriend zou dat niet meer doen, had het hem niet gevraagd zei hij zelf. Hij bleef dus wel roken, loog erover tegen mij en ik kwam erachter.
Dat is drie keer gebeurt. Iedere keer heb ik hem ermee geconfronteerd ook met de vraag van hoe denk je dat ik je nou nog kan vertrouwen. Hij huilen, ik huilen.
Ik denk dat je hem gewoon moet confronteren... En als hij wil blowen, laat hem dan maar zeg hem duidelijk dat hij er niet over moet liegen. Want dat vond ik het ergste bij mn vriend dat hij tegen me loog. Het roken vond ik niet fijn, maar hij is volwassen dus heb ik niks over te zeggen.
Probeer hem echt duidelijk te maken dat je het roken niet erg vind maar dat je vooral niet tegen het liegen kan. Als dat iig het geval is...
Oud 16-12-2004, 18:32
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 16-12-2004 @ 11:58 :
Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten. Maar dan niet met blowen maar met gewoon roken.
Mijn vriend zou dat niet meer doen, had het hem niet gevraagd zei hij zelf. Hij bleef dus wel roken, loog erover tegen mij en ik kwam erachter.
Dat is drie keer gebeurt. Iedere keer heb ik hem ermee geconfronteerd ook met de vraag van hoe denk je dat ik je nou nog kan vertrouwen. Hij huilen, ik huilen.
Ik denk dat je hem gewoon moet confronteren... En als hij wil blowen, laat hem dan maar zeg hem duidelijk dat hij er niet over moet liegen. Want dat vond ik het ergste bij mn vriend dat hij tegen me loog. Het roken vond ik niet fijn, maar hij is volwassen dus heb ik niks over te zeggen.
Probeer hem echt duidelijk te maken dat je het roken niet erg vind maar dat je vooral niet tegen het liegen kan. Als dat iig het geval is...
Ja das ook het geval...wat hij doet moet ie zelf weten...als hij wil blowen..moet ie dat zelf weten!MAAR DAT LIEGEN...GADVERDAMME...ik haat mensen die liegen
Oud 16-12-2004, 18:34
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Hij moet zelf weten of ie blowt..maar hij moet niet liegen!
Oud 16-12-2004, 18:36
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Daboman schreef op 16-12-2004 @ 11:41 :

Verder, hij breekt elke keer de afspraak, omdat hij weet dat jij toch toe zult geven. Als je nou gewoon zegt dat je hem 2 maanden niet wil zien als hij tegen je liegt, dan weet hij dat het gevolgen heeft en dan zal hij daar op letten. Is voor jou misschien heel pijnlijk, dat weet ik, maar het werkt denk ik uiteindelijk wel het beste, als er al iets gaat werken.
Hm dat vind ik eigenlijk wel een goed idee...dat over 2 maanden niet zien als hij liegt... Ik heb het er gister kort met hem over gehad over de telefoon..
Maar hij gaat dan beginnen over wat ik fout doe..en probeert zichzelf daarmee goed te praten!

Ik controleer hem te veel...bla bla bla
Maja is tog logisch als hij er elke x over liegt
Oud 16-12-2004, 18:51
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Daboman schreef op 16-12-2004 @ 11:41 :
Nou als hij tegen je liegt en je hem al vaker een tweede kans hebt gegeven, dan snap ik niet waarom je elke keer toegeeft aan zijn smeekbedes. Het is misschien heel moeilijk om dat niet te doen, maar je laat je teveel emotioneel beïnvloeden. Sterker nog, als het vaker gebeurt, heet het emotioneel chanteren. Hij maakt een afspraak en dient zich daar gewoon aan te houden. Als hij denkt dat hij dat niet kan moet hij die afspraak ook niet maken, zo simpel ligt het.

Denk er bij een gesprek ook eens aan wat een buitenstaander ervan zal zeggen. Als je daar over nadenkt krijg je een completer beeld van de situatie, het dwingt je om een overzicht te krijgen.

Ik ben het met je eens als je zegt dat je elkaar niet emotioneel moet chanteren of laten gebruiken. Bovendien is het heel redelijk als je mensen aanspreekt op verantwoordelijkheden en afspraken die zijn gemaakt.
Waar ik het niet met je eens ben, is dat je zegt dat het allemaal zo eenvoudig ligt. Nu wil ik beslist niet de zachte heelmeester uithangen, maar iemand met een verslaving van drugs of alcohol vereisen een bijzondere aanpak. Door de verslaving zijn zij niet in staat om eerlijk te zijn of zich aan afspraken te houden als het gaat om de verslaving zelf.
Iemand voor het blok zetten om te kiezen tussen jou en de drugs, is een mogelijkheid. Maar geen reële mogelijkheid vanwege eerder genoemde argumenten. De vraag die daadwerkelijk belangrijk is, is de vraag of je voldoende om iemand geeft om hem door die periode van zijn leven heen te slepen. Een leugen is daarbij niet relevant. Als hij liegt moet je geduld kunnen opbrengen, je frustraties beheersen, hem aanspreken op zijn gedrag maar ook liefde tonen.
Oud 16-12-2004, 18:54
Mo6
Mo6 is offline
het is fout dat hij liegt, maar hij mag wel zeker zelf weten of hij wil blowen. ik denk ook dat je daar echt niet veel druk op moet zetten dat hij dat niet doet.

en dat hij doordeweeks niet wil blowen, heeft hij dat gezegd omdat jij dat zo graag wilde? en was dat een belofte of een voornemen? want misschien vind hij blowen wel gewoon veel te lekker om het alleen in het weekend te doen en is hij daar nu achter, maar ben jij te erg anti-blowen en durft hij het daarom niet goed te vertellen...
Oud 16-12-2004, 18:56
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 16-12-2004 @ 19:51 :
Ik ben het met je eens als je zegt dat je elkaar niet emotioneel moet chanteren of laten gebruiken. Bovendien is het heel redelijk als je mensen aanspreekt op verantwoordelijkheden en afspraken die zijn gemaakt.
Waar ik het niet met je eens ben, is dat je zegt dat het allemaal zo eenvoudig ligt. Nu wil ik beslist niet de zachte heelmeester uithangen, maar iemand met een verslaving van drugs of alcohol vereisen een bijzondere aanpak. Door de verslaving zijn zij niet in staat om eerlijk te zijn of zich aan afspraken te houden als het gaat om de verslaving zelf.
Iemand voor het blok zetten om te kiezen tussen jou en de drugs, is een mogelijkheid. Maar geen reële mogelijkheid vanwege eerder genoemde argumenten. De vraag die daadwerkelijk belangrijk is, is de vraag of je voldoende om iemand geeft om hem door die periode van zijn leven heen te slepen. Een leugen is daarbij niet relevant. Als hij liegt moet je geduld kunnen opbrengen, je frustraties beheersen, hem aanspreken op zijn gedrag maar ook liefde tonen.
Ja en dat is hier ook het grote punt denk k...(ff iets heel anders ) k ben 4 jaar geleden verkracht..en toen heeft hij mij zo onzettend gesteund..dankzij hem leef k nu nog...hij stond dag en nacht voor me klaar!Hij heeft er voor gezorgd dat ik over mijn anorexia heen kwam...enz enz...
Dus nu vind ik dat ik ook voor hem moet klaar staan...Maar dat vind ik heel moeilijk..
Als ie niet eerlijk is...gaat dat niet
Oud 16-12-2004, 18:59
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 16-12-2004 @ 19:54 :
het is fout dat hij liegt, maar hij mag wel zeker zelf weten of hij wil blowen. ik denk ook dat je daar echt niet veel druk op moet zetten dat hij dat niet doet.

en dat hij doordeweeks niet wil blowen, heeft hij dat gezegd omdat jij dat zo graag wilde? en was dat een belofte of een voornemen? want misschien vind hij blowen wel gewoon veel te lekker om het alleen in het weekend te doen en is hij daar nu achter, maar ben jij te erg anti-blowen en durft hij het daarom niet goed te vertellen...

...toen hij tegen mij zei: Ik wil niet meer doordeweeks blowen...Vroeg ik: Doe je dat voor mij...of voor jezelf..Want voor mij hoef je het niet te doen..

Toen zei hij dat hij het voor zichzelf deed...omdat hij zijn school belangrijk vind...en allerlei andere redenen..Toen zei k dat hij het zelf moest weten...Hij zei daarop:ik beloof het je..let maar op!

Dus k ga er van uit dat het een belofte is..
En ik ben niet anti-blowen...Ik heb zelf vroeger van mijn 13e tot mijn 14e ook veel geblowd... Maar heb toen de keus gemaakt om te stoppen daarmee..Maar anti-blowen ben k absoluut niet..Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen...Maar lieg er niet over..Hij kan me alles vertellen...
Oud 16-12-2004, 22:06
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Doefus schreef op 16-12-2004 @ 19:56 :
Ja en dat is hier ook het grote punt denk k...(ff iets heel anders ) k ben 4 jaar geleden verkracht..en toen heeft hij mij zo onzettend gesteund..dankzij hem leef k nu nog...hij stond dag en nacht voor me klaar!Hij heeft er voor gezorgd dat ik over mijn anorexia heen kwam...enz enz...
Dus nu vind ik dat ik ook voor hem moet klaar staan...Maar dat vind ik heel moeilijk..
Als ie niet eerlijk is...gaat dat niet
Als je van hem houdt, heb je eigenlijk de keuze al gemaakt. Er is een verschil tussen iemand niet willen helpen en niet weten hoe je iemand kunt helpen. Volgens mij voel je jezelf vooral machteloos omdat je de handvatten ontbreekt om de situatie aan te pakken.
Het belangrijkste is om zijn oneerlijkheid niet persoonlijk op te vatten, maar als onderdeel van zijn problemen. Mensen zijn vaak oneerlijk omdat ze iets gedaan hebben waarvoor ze de consequenties liever niet willen dragen. Het is een uitvlucht. Naar mijn mening is het belangrijk om naar hem te aan te geven dat het niet nodig is om tegen jou te liegen. Of hij nou blowt of niet, dat verandert niets aan jouw liefde voor hem. Op die manier geef je hem geen reden en motivatie om te hoeven liegen. Dat is stap één.
Drugsverslaafden staan bekend om manipulatief gedrag. Wees daarop voorbereid en verzeker jezelf ervan dat je daartegen kunt.
Oud 16-12-2004, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Nee, het is uiterst gezond en je wordt er vitaal van. -_-
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 22:20
blupp
blupp is offline
Ja zoals eerder al gezegd is, hij is gewoon verslaafd en dan is hij zichzelf gewoon niet meer meestal en liegen is een bekend symptoon bij drugsverslaving, je moet hem idd kunnen duidelijk maken dat hij je alles kan vertellen en dat je er altijd voor hem bent. Als hij gewoon weer eerlijk is kunnen jullie weer over alles praten en dan kunnen jullie er samen misschien wat aan doen.
En je zegt dat je niks tegen blowen hebt..misschien moet je daar je mening eens over veranderen want JUIST door die verslaving gaat hij liegen, of zou je t leuk vinden als hij de rest van zn leven aan die troep blijft?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 22:23
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 16-12-2004 @ 19:51 :
Daar zit op zich wat in. Daarom vond ik compleet in de steek laten ook wat overdreven. Maar degene die verliefd is op een verslaafde heeft het ook niet gemakkelijk. Daarom dacht ik dat er tot eventuele professionele hulp ingeroepen kan worden een compromis enigszinds kan helpen. Dus dat liegen consequenties heeft. Daarbij noemde ik als voorbeeld 2 maanden niet zien, maar de TS is natuurlijk vrij om dat zelf in te vullen. Dat hangt natuurlijk ook samen met de situatie. Dit vind ik in principe ook een manier van steunen (beetje zoals docenten streng kunnen zijn voor je eigen bestwil). Uiteraard kun je het ook omdraaien; een beloning als de verslaafde goed gedrag vertoont. Dat wordt natuurlijk al veel sneller gezien als steunen.

Nogmaals, ik weet niet hoelang dat werkt en of dat werkt (geen ervaring), want ik ben ook geen professional. Maar misschien hoeft deze manier van met elkaar omgaan maar tijdelijk te zijn, totdat er een blijvende oplossing is.
Oud 16-12-2004, 22:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Doefus schreef op 15-12-2004 @ 18:15 :

Citaat:
Doefus schreef op 16-12-2004 @ 19:34 :
Hij moet zelf weten of ie blowt..maar hij moet niet liegen!
Hoe inconsequent. Je weet zelf niet wat je wil, kijk daar maar eerst eens naar.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:46
lieve
lieve is offline
Hi doefus,

ik weet ergens wel wat je bedoeld.
Mijn vriend, we zijn wel maar 2 maand samen,maar kennen elkaar al een hele tijd.
En ik weet dat hij graag alcohol drinkt. Nu op zich heb ik daar geen probleem mee. Wie drinkt er al eens niet graag een biertje of iets sterkers.
Maar dat hij elke week wel minstens 1x(vaak veel meer) zat thuis komt, of toch goed lucht... daar kan ik me ergens wel in opwinden. Omdat hij weet dat zijn moeder dan na een tijdje op zijn dak gaat zitten. En dan komt hij bij mij klagen dat zijn moeder hem niet verstaat dat ze hem verwijt voor alles wat lelijk en mooi is. En ik kan er ergens wel inkomen hoor dat zijn moeder dan zwaar overdrijft... maar ergens vind ik wel dat ze gelijk heeft.
Bijvoorbeeld vorige week, had hij beloofd 's avonds naar mij thuis te komen. Heeft hij ook gedaan, maar toen ik de deur opendeed wist ik dat ik hem niet te dicht bij mijn ouders moest laten komen.
Gewoon naar boven. Hij was niet zat, maar zeer goed lucht... en rook naar café.
Nu op zich vind ik dat niet zo'n probleem dat dat voorkomt. Het is leuk om eens met je vrienden na school, of ff spijbele om wat te gaan drinken. Doe ik ook wel eens met mijn klasgenote iets gaan drinken.
Maar als hij weet dat hij naar mij thuiskomt... kan hij het toch poberen in te perken?!
Hoewel hij als hij zo is, niet ambetant of onnozel of dom doet. Hij is gewoon dezelfde maar veel losser. Zal sneller dingen doen die hij nuchter niet zou doen. En ik zie het zo aan zijn ogen als hij gedronken heeft... dat heeft hij er dan nog als nadeel bij. Je ziet het steeds aan hem.
Dus nu mag hij nog thuiskomen na enkele pinten bier... zijn moeder ziet hem elke dag. Als ik het zie, zal zij het zeker zien.

Ik ben alleen maar bang dat hij later een drankprobleem krijgt.
Mijn vader had dat ook op een bepaald moment, en eens je weet hoe je ermee om moet gaan is het wel makkelijker, maar daarom zeker niet aangenamer.
Reageren

Regels voor berichten