Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 12:34
Anki
Anki is offline
Twee klokken tikken zachtjes tegen mijn muziek in, heel zachtjes, zo zachtjes dat als je je er niet op zou fixeren, je het ook niet zou horen. Wanneer een nummer van mijn afgelopen is, hoor je alleen nog maar klokken, wat een heerlijk geluid. Ik word er rustig van. Langzaam zet de muziek weer in en tikken ze weer zachtjes mee.
Mijn oude klok, is kapot, wat heb ik veel met die klok meegemaakt!
Mijn oude klok tikte mee met mijn kinderliedjes en hield mij gezelschap als ik niet kon slapen, hij is zelfs met mij verhuisd van Rotterdam naar Twente. Ik was vijf, de klok was ouder. We zaten in de verhuiswagen en iemand vroeg naar de tijd. Ik wilde weten waar mijn klok was, maar ik mocht de dozen niet uitpakken. Toen we in Twente aankwamen gingen de dozen de auto uit en werd alles in het nieuwe huis gezet. Ik kreeg mijn kamer en toen de grote klussen geklaard waren, mocht ik de dozen uitpakken. Mijn kleine prutteltjes, poppen, foto's, cd's en kraaltjes haalde ik te voorschijn. Tot slot zocht ik mijn tik tak. Hij was niet in de dozen die op mijn kamer stonden. Het was laat en ik moest in mijn nieuwe kamer naar bed, zonder klok. De volgende morgen werd ik wakker, zonder klok.
Ik zocht in de dozen van mijn ouders en broer, maar hij was er niet. Ik was verhuisd zonder mijn eigentijdse klok.
Er werd een nieuwe klok gekocht, van Donald Duck, ik wilde hem niet, ik wilde mijn oude klok. Donald Duck tikte irritant en ik kon er niet van slapen.
Een paar weken later kwam er een pakje, een groot pakje met mijn naam erop. De nieuwe bewoners van ons oude huis, hadden mijn klok gevonden en hem opgestuurd. Ik scheurde het papier eraf, en daar lag, in een zacht bedje, mijn klok. Toen ik vier was en mijn moeder mijn naam had leren schrijven, had ik achter op mijn klok, mijn naam gekalkt. Meteen werd Donald weggegooid en nam een andere klok zijn plaats in.
Ik sliep geweldig die nacht, en toen ik de volgende morgen wakker werd, was de klok het eerste dat ik hoorde, mijn klok.
Ook was mijn klok erbij, toen ik het bericht kreeg dat mijn oma overleden was. Huilend lag ik op mijn bed, en ik wilde niemand zien of horen. Ik wilde alleen zijn, maar onbewust was hij er toch. Hij tikte ijverig door en zo dreef ik mee op het geluid. Mijn steun.
Toen we op vakantie gingen bleef mijn vrolijke tikkerd thuis. In het vakantiehuisje waar we sliepen was het te stil, akelig stil. Er was geen klok. De hele vakantie werd ik wakker met het geluid van buren, niet van een klok. We gingen naar huis en we kwamen heel laat aan. We dronken koffie en gingen naar bed. De volgende morgen werd ik wakker, maar zonder een tikkend geluid. Ik keek verwonderd naar mijn klok, hij stond stil. Nieuw batterijtje erin en hij deed het weer. Ik zette de tijd goed en ging naar beneden, toen ik twee uur later terug naar mijn kamer ging om die op te ruimen, keek ik op de klok. Die stond weer verkeerd. De secondewijzer tikte nog wel, maar hij kon geen tijd meer aangeven. Mijn ijverige klok, tot het laatst tikte hij door.
Met tegenzin heb ik een nieuwe klok gekocht. Een klok die erg op mijn oude klok lijkt.
En nu, nu hoor ik twee klokken tikken, mijn nieuwe klok die perfect de tijd aangeeft, en mijn oude klok die ijverig tikt, maar niet meer werkt. Mijn klok gooi ik niet weg, maar ik laat hem lekker doortikken. Dat heeft hij wel verdiend...

Hulde aan mijn oude klok!
Oud 16-12-2004, 13:40
niam
niam is offline
Leuk stukje Is weer eens wat anders dan een knuffel, zakdoek of een andere 'jeugdsteun' .
Oud 16-12-2004, 14:28
bracelance
bracelance is offline
waar wil je heen...wat wil je duidelijk maken.
Oud 16-12-2004, 15:10
Envy
Envy is offline
Ik vind het niks, sorry. Het zal voor jou vast wat betekenen maar voor ons doet het dat niet, wat het niet echt boeiend maakt.
Oud 16-12-2004, 15:24
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Het lijkt wel alsof je een beroemd persoon bent die een hele scheurkalender mag vullen met stukjes verhaal en jeugdsentimenten.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:04
Anki
Anki is offline
Citaat:
Simoen schreef op 16-12-2004 @ 17:24 :
Het lijkt wel alsof je een beroemd persoon bent die een hele scheurkalender mag vullen met stukjes verhaal en jeugdsentimenten.
haha 10x niks dus?
Oud 16-12-2004, 16:40
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Nou als je een beroemd iemand was geweest waar ik tegen op zou kijken niet, maar nu zegt het me niet zo veel. Het is wel leuk geschreven voor een ja herrineringen boekje.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:01
Anki
Anki is offline
Citaat:
Simoen schreef op 16-12-2004 @ 18:40 :
Nou als je een beroemd iemand was geweest waar ik tegen op zou kijken niet, maar nu zegt het me niet zo veel. Het is wel leuk geschreven voor een ja herrineringen boekje.
mja...komt denk ik ook omdat ik vandaag ziek ben, dan kreeg je toch andere dingen he!
Oud 16-12-2004, 17:03
Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
ach ja
ik vind het wel mooi...doet me denken aan men biebie
Oud 16-12-2004, 17:24
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik vinnem wel leuk. Maarja, je bent niet beroemd...
Oud 16-12-2004, 20:02
Anki
Anki is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 16-12-2004 @ 19:24 :
Ik vinnem wel leuk. Maarja, je bent niet beroemd...
nee, gelukkig niet...
Reageren

Regels voor berichten