Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Wat vinden jullie van het dragen van rok vanwege het geloof?
Goed! 11 15.94%
Maakt mij niet uit! 27 39.13%
Niet goed! 4 5.80%
Belachelijk! 27 39.13%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2004, 12:11
sammiej
sammiej is offline
Wat vinden jullie hiervan? Dat vrouwelijke christenen rokken moeten dragen vanwege hun geloof?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2004, 13:21
T_ID
T_ID is offline
wie het wordt opgelegd is slachtoffer van religieuze onderdrukking, iets waar ik uiteraard tegen ben.

en voor vrouwen die zelf geloven dat dit moet....

tja, wie geen vrijheid wil zal het niet hebben ook.
Oud 26-11-2004, 13:23
Madfet
Madfet is offline
Ik vind het wel lekker om te zien. En die kettinkjes om de nek geldt bij mij als iets waar veel erotische uitstraling vanuit gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:49
Nona
Nona is offline
Zolang ik maar niet hoef vind ik het best.
Oud 26-11-2004, 13:59
Verwijderd
Tsja die vrijheid is gewoon aan die mensen zelf. Als ze streng geloven zullen ze zich dus verplicht voelen om een rok te dragen en als ze minder streng geloven dus niet. Ik zie verder ook niet in wat er mis is met het dragen van een rok, zowel voor de drager als voor de medemens niet
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 14:28
legatus
legatus is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-11-2004 @ 14:21 :
wie het wordt opgelegd is slachtoffer van religieuze onderdrukking, iets waar ik uiteraard tegen ben.
En onderdrukking door een regering of een maatschappij?

Rokken zou je moeten dragen omdat je dat zelf wil. Je moet je er wel goed bij voelen.

Laatst gewijzigd op 26-11-2004 om 14:33.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 14:32
Verwijderd
Belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 14:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Rokken of hoofddoekjes... I couldn't care less.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 14:53
Misery
Misery is offline
Ik vind alle vormen van onderdrukking belachelijk en idioot, maar die christelijke rokjes moeten het zelf maar weten vind ik.

Het verplicht dragen van rokken zou ik zelf verschrikkelijk vinden, puur en alleen omdat een ander jou opdraagd wat voor kleding je aan MOET. Dat zou ik ook hebben met voedsel, vrienden kiezen etc.
Maar het dragen van een rok is geen belemmering wat betreft je bewegingsvrijheid, of het contact maken ( zoals de burqa dat wel is) met mensen. Ik draag zelf vaak rokken ( niet bepaald christelijke trouwens ) en ren mijn vriendinnen er gewoon uit als we de trein moeten halen ofzo!
Oud 26-11-2004, 17:40
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Madfet schreef op 26-11-2004 @ 14:23 :
Ik vind het wel lekker om te zien. En die kettinkjes om de nek geldt bij mij als iets waar veel erotische uitstraling vanuit gaat.
Onder het motto: hoe langer de rok, hoe natter het hok? Bah, nee dankje

Ik vind het eigenlijk wel een mooi gebaar. Het is erg vergelijkbaar met het dragen van een hoofddoekje. Zoals gezegd moet het dan wel vrijwillig gaan en niet omdat 'de gemeenschap' je daartoe verplicht, dat is natuurlijk onzin.
Oud 26-11-2004, 17:43
Verwijderd
Maakt mij werkelijk geen ene zak uit. Of het nu keppeltjes zijn, baseball-petten, hoofddoekjes, burka's or rokken, men draagt maar lekker wat ie wil.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 18:20
Yummie
Yummie is offline
Ik ben christen,
en draag geen rokken maar overzeas skatebroeken

Er kwam es zo'n klein meisje met 'n rok tot an der enkels op me af
zo van 'oohhh je hebt een broek aan dat is goddeloos'

Zolang ze niet het idee hebben dat ze 'heiliger' of beter zijn omdat ze een rok dragen vind ik het best. Want die kromme denkbeelden bestaan er wel degelijk..
Oud 26-11-2004, 20:04
Outlaw
Outlaw is offline
zo'n topic maakt mijn dag weer goed.
Oud 26-11-2004, 20:05
Outlaw
Outlaw is offline
en om heel eerlijk te zijn prefereer ik dan toch een lange rok boven een felgekleurde overseasbroek
Oud 26-11-2004, 20:13
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Is onzin want het is gebaseerd op het idee dat mannen geen vrouwenkleren en vrouwen geen mannenkleren moeten dragen.

Dat kan ik me nog indenken maar in deze tijd is een broek geen specifieke mannenkleding meer, en heel normaal, en dus is het idioot.
Oud 26-11-2004, 20:21
Ragnar
Ragnar is offline
Lekker mokkel + extreem kort rokje.
Ik vind het helemaal best.
Oud 26-11-2004, 21:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
legatus schreef op 26-11-2004 @ 15:28 :
En onderdrukking door een regering of een maatschappij?
alleen in geval van wettelijke regels door de regering maatschappij.

in Nederland komt het voort uit sociale druk en indoctrinatie.
Oud 26-11-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:
AmnesJAn schreef op 26-11-2004 @ 21:21 :
Lekker mokkel + extreem kort rokje.
Ik vind het helemaal best.
Maar je moet wel eerst trouwen voordat je ze mag neuken
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 22:26
Vice
Vice is offline
Dat is wel het laatste waar ik me druk om maak.
Oud 26-11-2004, 22:27
Vice
Vice is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 26-11-2004 @ 21:13 :
Dat kan ik me nog indenken maar in deze tijd is een broek geen specifieke mannenkleding meer, en heel normaal, en dus is het idioot.
En een rok of jurk is wel vrouwenkleding?
Oud 26-11-2004, 22:36
zus
zus is offline
Ja, ik had hier pas een discussie over met een refo. Zij zei dat in de Bijbel stond dat de vrouwen vrouwenkleding moesten dragen. Maar God bedoelde daar echt geen rok mee, want vroeger liepen mannen ook met rokken. Zij was het hier niet mee eens..
Oud 26-11-2004, 23:19
Yummie
Yummie is offline
Citaat:
Outlaw schreef op 26-11-2004 @ 21:05 :
en om heel eerlijk te zijn prefereer ik dan toch een lange rok boven een felgekleurde overseasbroek
Oh ik heb ze niet in die felle kleuren..
binnenkort maar es eentje aanschaffen
Oud 26-11-2004, 23:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-11-2004 @ 23:27 :
Een man in een rok of jurk vind ik anders best abnormaal.

Tenzij 't carnaval is.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 09:19
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Vice schreef op 26-11-2004 @ 23:27 :
Zie jij christelijke mannen op straat rondlopen in rokken dan?
Oud 27-11-2004, 09:19
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
zus schreef op 26-11-2004 @ 23:36 :
Ja, ik had hier pas een discussie over met een refo. Zij zei dat in de Bijbel stond dat de vrouwen vrouwenkleding moesten dragen. Maar God bedoelde daar echt geen rok mee, want vroeger liepen mannen ook met rokken. Zij was het hier niet mee eens..
dus... waar baseren ze het dan op?
Oud 27-11-2004, 12:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 27-11-2004 @ 10:19 :
dus... waar baseren ze het dan op?
op hun eigen ideeen van 'hoe zij het willen zien' vervolgens wordt een bijbelcitaat zo verdraaid dat het lijkt alsof het standpunt erdoor gesteunt wordt en voila: religieus machtsmisbruik.
Oud 27-11-2004, 12:10
Eviellan
Eviellan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-11-2004 @ 13:02 :
op hun eigen ideeen van 'hoe zij het willen zien' vervolgens wordt een bijbelcitaat zo verdraaid dat het lijkt alsof het standpunt erdoor gesteunt wordt en voila: religieus machtsmisbruik.
dat is dus een zwakte die de Islam niet heeft
Elke Koran die er wordt geschreven is exact gelijk aan de originele versie ervan.
Geen letter te veel of te weinig!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 12:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eviellan schreef op 27-11-2004 @ 13:10 :
Elke Koran die er wordt geschreven is exact gelijk aan de originele versie ervan.
onzin, totale onzin.

religieus machtsmisbruik komt in de islam zelfs veel vaker voor, waarin het opdringen van het dragen van een sluier het equivalent is van het opdringen van het dragen van een rok.
Oud 27-11-2004, 12:40
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Ik dacht dat de Koran niet geschreven werd, maar uit de Hemel kwam vallen?
Oud 28-11-2004, 11:05
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
sammiej schreef op 26-11-2004 @ 13:11 :
Wat vinden jullie hiervan? Dat vrouwelijke christenen rokken moeten dragen vanwege hun geloof?
sorry hoor, maar ik hoef helemaal geen rok te dragen van mijn geloof.
in de bijbel staat alleen dat ik me niet mag verkleden als een man,
oftewel, ik mag geen stravestiet zijn.
Er zijn mensen die dat erg overdrijven en dus geen broeken dragen maar dat slaat nergens op.
Oud 28-11-2004, 11:15
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Toevallig is in de Koran heel veel overgenomen van de bijbel, bijv dat van die hoofd doekjes
In de bijbel staat dat je als vrouw niet Gods woord mag bestuderen of bidden zonder je hoofd te bedekken. (vroeger was dat namelijk een beetje sletterig om je hoofd niet te bedekken)
De Koran heeft overgenomen dat je je hoofd altijd moet bedekken. Dat is pas religieus machtsmisbruik.
ook is het zo dat sommige moslims die tekst in de koran uitleggen alsof ze een burka moeten dragen.
dat is hetzelfde idee. Alleen is het dragen van een Burka erger dan het dragen van een rok
Oud 28-11-2004, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Ohja, hahaha, geen interpretaties, hahaha!

Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 11:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Moeten ze zelf weten, maar ik vind het wel belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:31
JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Mijn nicht heeft het ook.
Maar ze is niet zo'n saaie rokkendraagster, ze ziet er hip uit met haar rokjes.
Maar ik ben eerlijk gezegd blij dat ik het niet hoef.
Ik geloof ook wel, maar ik geloof niet dat God heb gezegd dat je als vrouw zijnde een rokje aan moet.
Maar ieder zijn eigen ding.
Ik vind het vergelijkbaar met een hoofddoekje.
En ik respecteer het, zolang ze mij niet overtuigen het ook te doen.
Oud 28-11-2004, 13:23
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 28-11-2004 @ 12:15 :
Toevallig is in de Koran heel veel overgenomen van de bijbel, bijv dat van die hoofd doekjes
In de bijbel staat dat je als vrouw niet Gods woord mag bestuderen of bidden zonder je hoofd te bedekken. (vroeger was dat namelijk een beetje sletterig om je hoofd niet te bedekken)
De Koran heeft overgenomen dat je je hoofd altijd moet bedekken. Dat is pas religieus machtsmisbruik.
ook is het zo dat sommige moslims die tekst in de koran uitleggen alsof ze een burka moeten dragen.
dat is hetzelfde idee. Alleen is het dragen van een Burka erger dan het dragen van een rok
bestudeer het ontstaan van de koran, het schrijven van het NT van de christenen en het onstaan van de joodse bijbel eens .
en in de koran staat iets anders over hoofd bedekken hoor, de koran is niet een beetje veranderde bijbel ofzo. en trouwens, het hoeft geen verkeerde interpretatie te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 13:31
Envy
Envy is offline
Ze doen maar, zolang ik maar niet mee hoef te doen.
Oud 28-11-2004, 21:10
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Citaat:
zus schreef op 26-11-2004 @ 23:36 :
Inderdaad, ik geloof ook, en ik draag echt niet altijd een rok . Het punt is gewoon dat rokdragen een traditie is, net zoals een hoed op doen in de kerk. Als je dan vraagt 'waarom moet je een hoed op?' zeggen ze: 'omdat er in de Bijbel staat dat een vrouw niet zonder bedekt hoofd mag bidden,' maar al kom je met een hoofddoek een refo-kerk binnen spreken ze je wel aan....
Het maakt mij verder niet uit, als diegene zich er prettig bij voelt altijd een rok te dragen, accoord.
En dan nog, geloof zit niet in je rok, broek of hoed, maar in je hart.
Oud 28-11-2004, 21:49
zus
zus is offline
Citaat:
~Third Day~ schreef op 28-11-2004 @ 22:10 :
Inderdaad, ik geloof ook, en ik draag echt niet altijd een rok . Het punt is gewoon dat rokdragen een traditie is, net zoals een hoed op doen in de kerk. Als je dan vraagt 'waarom moet je een hoed op?' zeggen ze: 'omdat er in de Bijbel staat dat een vrouw niet zonder bedekt hoofd mag bidden,' maar al kom je met een hoofddoek een refo-kerk binnen spreken ze je wel aan....
Het maakt mij verder niet uit, als diegene zich er prettig bij voelt altijd een rok te dragen, accoord.
En dan nog, geloof zit niet in je rok, broek of hoed, maar in je hart.
Ja, bij ons in de kerk valt het gewoon op. Ik geloof ook, maar draag gewoon een broek. Maar in onze kerk komen steeds meer mensen van de gereformeerde gemeente en steeds meer hoedjes en rokken dus. En ze kijken me toch raar aan omdat ik een broek aan heb..Pfff
Oud 29-11-2004, 16:00
BiL@L
BiL@L is offline
Zouden alle vrouwen moeten doen!!
Oud 29-11-2004, 16:11
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ja, bij ons in de kerk valt het gewoon op. Ik geloof ook, maar draag gewoon een broek. Maar in onze kerk komen steeds meer mensen van de gereformeerde gemeente en steeds meer hoedjes en rokken dus. En ze kijken me toch raar aan omdat ik een broek aan heb..Pfff

Zeker van die Christenen die zich modern voelen. Je hebt ze ook bij moslims. Ze worden door niet gelovigen als achtergesteld gezien, en dat reageren ze weer op jou Echt zielige meelopers.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 12:47
I love stars
I love stars is offline
Rokken zijn niet zo erg. Het verbod op televisie en radio is wel stom. En het is ook lastig voor niet/gematigde christelijk familie leden. Want je zou maar per ongelijk ,goh, echt of tjee meen je dat zeggen. Want goh komt van God en Tjee van Jezus. Dus moet je je bij hun erg op je woordgebruik letten. Ook moet je als je daar op bezoek komt als meisje een rok of jurk aan.
Ook op sommige scholen in het lastig en ik hoor kennis van mij die in mijn ogen redelijk streng protestants zijn daarover dingen zeggen. daar op school zitten veel van zulke mensen. Internet kan op die school bijna niet , televisie kijken niet echt. Sommige mogen geen sinterklaas vieren enz.
Oud 30-11-2004, 14:26
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
I love stars schreef op 30-11-2004 @ 13:47 :
Rokken zijn niet zo erg. Het verbod op televisie en radio is wel stom. En het is ook lastig voor niet/gematigde christelijk familie leden. Want je zou maar per ongelijk ,goh, echt of tjee meen je dat zeggen. Want goh komt van God en Tjee van Jezus. Dus moet je je bij hun erg op je woordgebruik letten. Ook moet je als je daar op bezoek komt als meisje een rok of jurk aan.
Ook op sommige scholen in het lastig en ik hoor kennis van mij die in mijn ogen redelijk streng protestants zijn daarover dingen zeggen. daar op school zitten veel van zulke mensen. Internet kan op die school bijna niet , televisie kijken niet echt. Sommige mogen geen sinterklaas vieren enz.
Ik zit ook op een refo school maar volgens mij vind bjna geeneen refo internet slecht. Bij ons op school hyeeft in ieder geval haast iedereen internet. Ze hebben wel vaak geen tv ofzo.
Wat hangen hier trouwens veel christenen rond joh, wist ik niet
Oud 30-11-2004, 14:29
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 28-11-2004 @ 14:23 :
bestudeer het ontstaan van de koran, het schrijven van het NT van de christenen en het onstaan van de joodse bijbel eens .
en in de koran staat iets anders over hoofd bedekken hoor, de koran is niet een beetje veranderde bijbel ofzo. en trouwens, het hoeft geen verkeerde interpretatie te zijn.
Heb jij het ontstaan van de Koran, NT en de tora bestudeerd dan?
En hoe weet je dat er in de Koran staat over hoofd bedekken? Wat staat erdan.
En ik snap ook wel dat de koran niet een verandered bijbel is maar er isk wel veel uit de bijbel overgenomen.
Oud 30-11-2004, 19:00
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 30-11-2004 @ 15:26 :
Ik zit ook op een refo school maar volgens mij vind bjna geeneen refo internet slecht. Bij ons op school hyeeft in ieder geval haast iedereen internet. Ze hebben wel vaak geen tv ofzo.
Wat hangen hier trouwens veel christenen rond joh, wist ik niet
Neej , maar wel de pagina's waar de kinderen naar zouden kunnen gaan. Maar verder hebben die mensen wel een comp.
Vond ik raar, was ik eens bij mn tante, ze werd toen al minder gelovig, nu loopt ze ook al weer wat met een broek. Maar ze hadden geen tv. , geen radio. Wel een comp. met films erop en een spelletje Hitler doodknallen
Oud 01-12-2004, 18:57
light fighter
light fighter is offline
Met rokken bedoelen ze wel rokken tot op de knie dus niet de hip mini rok.
Ze doen maar, met hun rokken maar zolang ze niet gaan lopen zeiken over het feit dat ik in een broek loop en naar een open bare school ga.
Wat wel zo is, is dat ze thuis strak worden gehouden en op school ook het moment waar ze kunnen keten is dus op de fiets. Wat ik zelf zeer storend vind omdat ik ze op dezelfde momenten tegen kom en dan nog net niet van m'n fiets wordt getrapt omdat ik ze er zelf dan al afgetrapt heb
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 19:56
linnepinkraay
linnepinkraay is offline
Ik ben zelf ook christelijk opgevoed. Dit is niet mijn keus, maar er wel mee te maken gehad. Ik hoefde gelukkig geen rok aan maar ken mensen die dat wel moeten.
Ik heb ook redelijke kennis van de bijbel en daar staat nergens dat vrouwen een rok aan moeten en een hoedje op. ik vinhet belachelijk.
kan iemand mij vertellen waar het anders in de bijbel ofzo staat?
linda
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 21:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
linnepinkraay schreef op 01-12-2004 @ 20:56 :
kan iemand mij vertellen waar het anders in de bijbel ofzo staat?
er staat ergens dat je kleding moet dragen die bij jouw geslacht past...

om te voorkomen dat vrouwen zelf bepalen wat ze aantrekken wordt dit citaat vervolgens verdraaid tot het zegt wat de verdraaier wil dat het zegt...
Oud 01-12-2004, 22:46
Gatara
Gatara is offline
Maakt mij niet uit.
Oud 02-12-2004, 09:01
purplerose
purplerose is offline
Hangt er van af. Als de betreffende vrouw zelf een rok wil dragen vanwege hun geloof/ovbertuiging, vind ik dat prima.
Maar als de vrouw een rok MOET dragen en dat ze anders voor een soort voor paria ofzo word aangezien, kijk dat vind ik belachelijk.
Zoals die meisjes op die rokken scholen, de meeste meisjes willen ook gewoon een broek dragen , maar nee ze worden opp die school gepleurd door hun ouders, en o wee als ze er is tegenin gaan, dan zullen ze het krijgen, kjk dat is fout.
Dus: als je zelf alleen mara rokken wil dragen vanwegen je geloof: ga je gang
maar als je het zelf niet wil maar je word onder druk gezet door je man, je familie, je ouders enz.:
Oud 02-12-2004, 15:25
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
light fighter schreef op 01-12-2004 @ 19:57 :
Met rokken bedoelen ze wel rokken tot op de knie dus niet de hip mini rok.
Ze doen maar, met hun rokken maar zolang ze niet gaan lopen zeiken over het feit dat ik in een broek loop en naar een open bare school ga.
Wat wel zo is, is dat ze thuis strak worden gehouden en op school ook het moment waar ze kunnen keten is dus op de fiets. Wat ik zelf zeer storend vind omdat ik ze op dezelfde momenten tegen kom en dan nog net niet van m'n fiets wordt getrapt omdat ik ze er zelf dan al afgetrapt heb
ik zit dus op een refo school en het is inderdaad voor een GEDEELTE waar wat je zegt. mar er lopen op onzfe school ook heel veel mensen met hele hippen en soms mini rokjes. maar dat laatste mag eigenlijk niet. En er zijn oook een heleboel aardige refo's waarvan de ouders wel nadenken en dus bijv internet hebben met een filter en een radio. en geen hitlerdoodschietspelletjes. De persoon die door veel van jullie beschreven word is een schijnheil. geen refo.
Reageren

Regels voor berichten