Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 18:55
merijn
merijn is offline
Ik heb Word 97 op mijn laptoppie staan en heb speciale tekens nodig zoals ľ š č ť ž ý á í í é ú ä ô maar die staan er dus niet op. Hoe kan ik deze aan mijn word toevoegen? Ik heb geen cdrom..

groetjes, Merijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 19:00
freyk
freyk is offline
Citaat:
merijn schreef op 16-12-2004 @ 19:55 :
Ik heb Word 97 op mijn laptoppie staan en heb speciale tekens nodig
Als je nou eens de speciale tekens optie gebruikt die je bij iedere windows versie (vanaf win95) bestaat gebruikt?
(start -> programma's -> Bureau-accessoires)

En is het misschien niet handig om up-to-date office pakket te gebruiken?
Als je geen ms office kan betalen dan kan je bijvoorbeeld als alternatief
open office (een gratis - en open source - office pakket) gaan gebruiken.
(Ennuh open office kan ook word 97 bestanden lezen en opslaan)

Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 19:14.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 08:57
merijn
merijn is offline
Citaat:
freyk schreef op 16-12-2004 @ 20:00 :
Als je nou eens de speciale tekens optie gebruikt die je bij iedere windows versie (vanaf win95) bestaat gebruikt?
(start -> programma's -> Bureau-accessoires)

En is het misschien niet handig om up-to-date office pakket te gebruiken?
Als je geen ms office kan betalen dan kan je bijvoorbeeld als alternatief
open office (een gratis - en open source - office pakket) gaan gebruiken.
(Ennuh open office kan ook word 97 bestanden lezen en opslaan)
Ik vind je reactie nogal bot Freyk. Ik vraag normaal iets en dan zo een antwoord....

Als je de word versie van 97 zou gebruiken dan zou je weten dat lang niet alle speciale tekens te vinden zijn in dat menuutje. De meest voorkomende wel natuurlijk, maar het Slowaaks heeft er jammergenoeg ook een paar die er niet bij staan.

Een up-to-date officepakket zou een idee zijn, als dat tenminste via een diskette eropgezet zou kunnen worden.

Inmiddels is het probleem al opgelost. Als je namelijk naar configuratiescherm gaat dan heb je daar de optie toetsenbord. Daar kan je de taal van je toetsenbord veranderen en met deze verandering veranderen ook de speciale tekens in het menuutje. Als je dus kiest voor Nederlandstalig heb je alleen speciale tekens die in de Nederlandse taal voorkomen. Nu heb ik hem staan op Slowaaks en heb ik dus alle tekens die ik nodig heb. Misschien ook een tip voor de in Belgie wonende Nederlanders (of andersom) die problemen hebben met het qwerty of azerty... Met een druk op de knop verander je de indeling van je toetsenbord.

Groetjes,

Merijn
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 09:59
freyk
freyk is offline
Citaat:
merijn schreef op 17-12-2004 @ 09:57 :
Ik vind je reactie nogal bot Freyk. Ik vraag normaal iets en dan zo een antwoord....

Ik probeer je alleen te helpen.
Ik geef je een mogelijke oplossing en ook nog een alternatief.
Zodat je gratis een up-to-date word pakket hebt.
(dat voorkomt vele problemen)

Citaat:
Inmiddels is het probleem al opgelost. Als je namelijk naar configuratiescherm gaat dan heb je daar de optie toetsenbord. Daar kan je de taal van je toetsenbord veranderen en met deze verandering veranderen ook de speciale tekens in het menuutje. Als je dus kiest voor Nederlandstalig heb je alleen speciale tekens die in de Nederlandse taal voorkomen. Nu heb ik hem staan op Slowaaks en heb ik dus alle tekens die ik nodig heb. Misschien ook een tip voor de in Belgie wonende Nederlanders (of andersom) die problemen hebben met het qwerty of azerty... Met een druk op de knop verander je de indeling van je toetsenbord.
tja, dat kan dus ook hé.
Oud 17-12-2004, 14:16
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Ik vind zijn reactie helemaal niet bot. Juist erg behulpzaam, bruikbare informatie.
Oud 18-12-2004, 13:38
merijn
merijn is offline
'Als je nou eens......' klinkt naar mijn idee een beetje bot en kleinerend, maar het kan best zijn dat het niet zo bedoeld was. Dat is het vervelende van computers, je kan woorden heel verkeerd interpreteren... sorry voor mijn ietwat gepikeerde reactie Freyk.

Groetjes, Merijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten