Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Buiten dat lopen relaties (vriendschappelijk of niet) in de regel slecht af met een helper/slachtoffer-rolverdeling. Het slachtoffer zal de hulp in het begin waarderen, de helper vindt het niet erg die hulp te bieden. Echter raakt het slachtoffer steeds meer afhankelijk van de helper. Hierdoor ontstaat een zeer kwetsbare relatie tussen beiden. Je kunt iemand wel steunen, maar helpen is iets anders. Het slachtoffer gaat zich (bewust, dan wel onbewust) altijd naar het slachtoffer gedragen. Wat dus betekent dat je een kromme band schept, jij bent immers geen hulpverlener. Je kunt er voor iemand zijn, maar je moet uitkijken met het daadwerkelijk helpen van diegene. Als het al op zo'n manier gaat als er om hulp gevraagd wordt, hoe zal dat dan aflopen als jij hulp biedt waar niet om gevraagd wordt? Sterker nog: waarvan verteld wordt het niet te geven? Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 21:56. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Doe je dat uit principe, of voor hem? In dit geval lijk je meer naar het eerste te neigen. Doe je het voor hem dan zou je de situatie met rust laten, hoe moeilijk dat ook is. Als hij aangeeft dat hij beter af is zonder hulp, moet je hem ook geen hulp verschaffen. Nu juist niet. Daar 'help' je hem het best mee. Ga helemaal niet achter zijn rug vissen, daar komt hij toch wel achter. Denk je dat hij daar nu op zit te wachten? |
![]() |
||
Citaat:
maar ik ben dus nu gezellig met hem aan het praten. (of iig een poging tot) dus ik laat het rusten.. maar in mn hoofd blijf ik ermee zitten.. als het iig maar goed komt
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
machteloos hobbitt | 6 | 05-03-2003 15:28 | |
Psychologie |
Ik ben gewoon totaal machteloos!!!! the Comebackkid | 22 | 17-06-2002 14:19 | |
Seksualiteit |