Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2005, 15:27
Glo0_Ladii
Glo0_Ladii is offline
Ik wil denk ik op een tennisclub ofzo in de zomer, maar heb gehoord dat het een dure sport is, weet iemand er wat meer over te vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2005, 16:29
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
sja of het duur is...

kweet nie, zit al 9 jaar op tennis, ok je kunt het qua rackets/kleding zo duur maken als je zelf wilt,

zo is het bij mijn vereniging

De kosten voor het lidmaatschap voor een seizoen bedraagt:
· Seniorlid: € 82,- (€ 80,- voor senioren a.i.)
· Juniorlid t/m 9 jaar : € 27,-
· Juniorlid 10 t/m 12 jr : € 36,-
· Juniorlid 13 t/m 17 jr : € 45,-
· Studenten (uitwonend): € 38,-
· Niet-spelend lid: € 14,-
· Zomerjeugd lidmaatschap: € 11,-

Senioren zijn zij die 18 jaar of ouder zijn of in dat jaar 18 jaar worden.

Entreegeld wordt eenmalig betaald door nieuwe leden en bedraagt € 25,-. Het entreegeld vervalt als men in de afgelopen 5 jaar eerder lid van de tennisvereniging is geweest.

weet niet hoe het bij andere verenigingen is...
Oud 31-03-2005, 17:14
Sketch
Sketch is offline
Je betaalt natuurlijk het lidmaatschap, eventueel dus dat entreegeld. Verder moet je een racket en schoenen kopen. Kleding kan, maar je normale sportkleding kan ook gewoon.

Voor 100 euro heb je al prima tennisschoenen, en rackets verschillen nogal van prijs. neem iig niet meteen de duurste, meer dan 200 euro lijkt me echt te veel als je net begint. Misschien iets rond de 150 euro.

Tja, het ligt er ook maar net aan wat je duur vindt. Hockey is veel duurder (heb ik gehoord), andere sporten zijn weer goedkoper.

Als je gaat tennissen, let er dan goed op dat je goede schoenen koopt. Dus voor gravel ook echt gravelschoenen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:57
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Je moet het gewoon vragen bij de vereniging waar je bij wilt, het verschilt per club.
Bij mij 15 inschrijf, 50 per jaar, 70 (zomer) of 90 (winter) voor lessen.

Verder kan je nu nog bij de Scapino ofzo een redelijk racket voor 20-50 euro halen, wat ballen, en goeie schoenen kan je vanaf 50 krijgen (kzou voor K-Swiss gaan, heb ik gehoord).
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 19:21
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
een redelijk racket bij scapino?? nou dat moet ik eens zien

maar goed

ja, als je les wilt nemen dan kost dat ook nog geld ja !
Oud 31-03-2005, 21:14
Poster
Poster is offline
Mijn Lidmaaschap is per elk lid hetzelfde, dat bedraagt 75 euro per jaar, als je training neemt ben je meer kwijt. ik betaal voor me trainingen 180 euro. dan heb ik 20 lessen van 2 uur. Als je dit dan bekijkt ben je wel een hoop geld kwijt ja voor een sport. Maar als je het eenmaal kan, is tennis echt een prachtsport.
Oud 02-04-2005, 08:43
dutch gamer
dutch gamer is offline
Bij mijn tennisclub is het volgens mij een stuk duurder: ik ben 17 en moet iets van 75 euro betalen. Als je seniorlid bent, wordt dit zelfs 140 euro.
Oud 02-04-2005, 08:52
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sketch schreef op 31-03-2005 @ 18:14 :
Je betaalt natuurlijk het lidmaatschap, eventueel dus dat entreegeld. Verder moet je een racket en schoenen kopen. Kleding kan, maar je normale sportkleding kan ook gewoon.

Voor 100 euro heb je al prima tennisschoenen, en rackets verschillen nogal van prijs. neem iig niet meteen de duurste, meer dan 200 euro lijkt me echt te veel als je net begint. Misschien iets rond de 150 euro.

Tja, het ligt er ook maar net aan wat je duur vindt. Hockey is veel duurder (heb ik gehoord), andere sporten zijn weer goedkoper.

Als je gaat tennissen, let er dan goed op dat je goede schoenen koopt. Dus voor gravel ook echt gravelschoenen.
zoveel geld heb je echt niet nodig voor redelijk materiaal
voor 50 euro heb je wel schoenen hoor
en een racket rond de 80 euro
Oud 02-04-2005, 09:00
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 02-04-2005 @ 09:52 :
zoveel geld heb je echt niet nodig voor redelijk materiaal
voor 50 euro heb je wel schoenen hoor
en een racket rond de 80 euro
Waar koop jij je spullen? Ik ben altijd minimaal 80 euro kwijt voor schoenen.
Voor 80 euro ben ik alleen nog maar van die beginnersrackets tegen gekomen.

@ ts: als je een racket koopt, let dan ook op waar het zwaartepunt zit. Als het kan probeer er dan twee met verschillende zwaartepunten (één met het punt dicht bij de grip, en één met het punt wat meer naar de top), als je eenmaal gewend bent aan het een, kun je niet meer spelen met het ander (ik in ieder geval)

Edit: Ik lees net dat vooral Wilson topzware rackets maakt. (Hammer-technology oid) Dus de meeste rackets zijn gripweight, zwaartepunt bij de grip (wat een woorden)

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 09:12.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 09:16
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sketch schreef op 02-04-2005 @ 10:00 :
Waar koop jij je spullen? Ik ben altijd minimaal 80 euro kwijt voor schoenen.
Voor 80 euro ben ik alleen nog maar van die beginnersrackets tegen gekomen.
uhm je kan toch gewone tennisschoenen kopen
en niet de nieuwste modellen
maar je hebt altijd van de grote merken een simpel model, vaak voor alle ondergronden, van ong 50 euro
kijk maar eens bij perry sport ofzo

rackets hoeven niet per se duur te zijn om geschikt te zijn
als beginner moet je juist geen professioneel racket nemen
ook weer geen campingracket natuurlijk
80 was wel een lage schatting, maar de rackets zijn er zeker wel
en voor 100 euro moet het toch lukken.
Oud 02-04-2005, 09:22
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 02-04-2005 @ 10:16 :
uhm je kan toch gewone tennisschoenen kopen
en niet de nieuwste modellen
maar je hebt altijd van de grote merken een simpel model, vaak voor alle ondergronden, van ong 50 euro
kijk maar eens bij perry sport ofzo

rackets hoeven niet per se duur te zijn om geschikt te zijn
als beginner moet je juist geen professioneel racket nemen
ook weer geen campingracket natuurlijk
80 was wel een lage schatting, maar de rackets zijn er zeker wel
en voor 100 euro moet het toch lukken.
Ik speelde vroeger op tennisschoenen die voor alle ondergronden bedoeld zouden zijn. Bij gravel ging ik elke wedstrijd wel een keer onderuit, op hardcourt speelde het ook niet naar behoren. Dus daar ben ik maar vanaf gestapt.
Ik ken mensen die bij Perry werken (die bij ons in de buurt), die scheppen op over hoe ze mensen totaal verkeerde schoenen aansmeren.

Met m'n schatting qua rackets zat ik wel erg hoog ja, voor 100 euro heb je inderdaad een goed racket om mee te beginnen. Ik baseerde mijn oordeel op een vriend die meer dan 200 euro voor z'n rackets neerlegt (idioot). Mijn rackets kostten geloof ik 130 euro. Wilson Hammer 6.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 09:34
Sandersss
Sandersss is offline
Er zijn nu ook rackets bij de ALdi in de aanbieding , duss..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 11:38
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Ik betaal 127 euro lidmaatschap voor een heel jaar tennissen op kunstgras.. Op zich niet heel duur, verder heb ik laatst nieuwe allround schoenen gekocht in de aanbieding voor 45 euri, en ik heb ondertussen vier dezelfde tennisrackets, elk racket ongeveer 110 euro waard denk ik.
Tsjah, het is maar wat je duur vind. Ik vind het op zich mee vallen. Rackets en andere benodigdheden kan je zo duur maken als je zelf wilt.
Oud 02-04-2005, 14:56
Nuck
Nuck is offline
Voor schoenen zou ik rond de 80 euro rekenen, heb je prima tennisschoenen voor. En een racket voor beginners rond de 100 euro ong. Lidmaatschap verschilt, ik ben lid bij een studententennisvereniging en ik betaal zo'n 35 euro.
Oud 02-04-2005, 16:11
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sketch schreef op 02-04-2005 @ 10:22 :
Ik speelde vroeger op tennisschoenen die voor alle ondergronden bedoeld zouden zijn. Bij gravel ging ik elke wedstrijd wel een keer onderuit, op hardcourt speelde het ook niet naar behoren. Dus daar ben ik maar vanaf gestapt.
Ik ken mensen die bij Perry werken (die bij ons in de buurt), die scheppen op over hoe ze mensen totaal verkeerde schoenen aansmeren.

Met m'n schatting qua rackets zat ik wel erg hoog ja, voor 100 euro heb je inderdaad een goed racket om mee te beginnen. Ik baseerde mijn oordeel op een vriend die meer dan 200 euro voor z'n rackets neerlegt (idioot). Mijn rackets kostten geloof ik 130 euro. Wilson Hammer 6.
ik koop altijd van die geodkope schoenen
en ga nooit onderuit op gravel (of andere ondergronden)
Verschilt wellicht per persoon. Hoe goed je bent enzo
maar ik ken zat mensen (recreanten) die prima tennissen op die goedkope schoenen.
Oud 02-04-2005, 16:26
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Fritske1987 schreef op 02-04-2005 @ 12:38 :
Ik betaal 127 euro lidmaatschap voor een heel jaar tennissen op kunstgras..
Aargh, kunstgras. Dat is nog erger dan gravel.
Citaat:
ik koop altijd van die geodkope schoenen
en ga nooit onderuit op gravel (of andere ondergronden)
Verschilt wellicht per persoon. Hoe goed je bent enzo
maar ik ken zat mensen (recreanten) die prima tennissen op die goedkope schoenen.
Ja, het zal wel aan mij liggen dan. En er zijn zat recreanten die niet rennen, dan heb je ook geen goede schoenen nodig. (ik had me vandaag toch weer van die tegenstanders...typisch voorbeeld van niet kunnen rennen)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:21
Jette
Jette is offline
Als je het in de zomer gaat doen zal de aanschaf van je kleding niet zo heel erg hoog zijn..... Een shirtje heeft iedereen geloof ik wel in zn kast liggen... En een racket ach ja... De aanschaf ervan is een keer wel duur, maar als je dan een racket hebt waar je ook lekker mee speelt dan leg je dat er graag voor neer dan dat je een racket van 25 euro hebt waarvan je telkens pijn in je armen krijgt. Bij een sportzaak bij ons is het zo dat je een racket kan lenen en er dan een les mee kan spelen en zo kan uitvogelen wat je lekker vind zpelen, zwaar of licht, groot blad, kleiner enz....
En ja zorg voor goede schoenen, all round schoenen of hoe die dingen dan ook heten zijn echt klote. En als je alleen zomers wil dan is het probleem binnen/buiten er ook niet, dan heb je alleen gravel, gras, hardocourt....
En de clubs verschilleen heel erg... K ken een meisje dat betaald bijna het dubbele aan lidmaatschap.. Zoek gewoon ff op internet sites van clubs in je buurt, meestal staan de kosten van training enzo wel op de site....
Reageren

Regels voor berichten