Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2005, 15:48
gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
hoe kijken jullie aan tegen verkrachting???
zou jij het ooit doen?
of wat zou je doen als je verkracht werd, door een bekende??
Oud 09-01-2005, 15:54
filia dei
filia dei is offline
Ik vind verkrachting stom, ik zou 't zelf nooit doen.
(tenzij bijde partijen het leuk vinden als in 'n soort rollespel, maar dan is 't geen échte verkrachting)

Als ik verkracht zou worden door 'n bekende zou ik helemaal in mezelf gekeerd raken. Het tegen niemand vertellen. Alle intieme contacten met alle mensen die ik ken verbreken. Niemand meer vertrouwen. Heel vervelend en obstinaat worden als we weer eens naar die persoon toe moeten. En allemaal smoesjes en leugentjes bedenken zodat ik met rust gelaten wordt.

Tenminste ik weet 't natuurlijk niet zeker, omdat zo'n situatie in het echt héél anders is.
Oud 09-01-2005, 15:56
Lorelei
Lorelei is offline
Hoe kijk ik aan tegen verkrachting?

Hoe denk je..

Nou ja, goed.. ik zou het nooit doen, heb het nooit gedaan.

Als ik verkracht zou worden door een bekende... hoe 'bekend' is de buurman? Destijds aangifte gedaan, hoewel dat niet vanuit mezelf kwam (was ik ook iets te jong voor). Zou het nu weer doen.
Bekende of niet, ze moeten gewoon opgepakt worden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:01
gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
Citaat:
grl schreef op 09-01-2005 @ 16:56 :
Hoe kijk ik aan tegen verkrachting?

Hoe denk je..

Nou ja, goed.. ik zou het nooit doen, heb het nooit gedaan.

Als ik verkracht zou worden door een bekende... hoe 'bekend' is de buurman? Destijds aangifte gedaan, hoewel dat niet vanuit mezelf kwam (was ik ook iets te jong voor). Zou het nu weer doen.
Bekende of niet, ze moeten gewoon opgepakt worden.
dus je was vroeger wel verkracht??
Oud 09-01-2005, 16:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
gogirl_1988 schreef op 09-01-2005 @ 17:01 :
dus je was vroeger wel verkracht??
Verkracht, aangerand.. iets dergelijks. Het is lang geleden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:06
gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
Citaat:
grl schreef op 09-01-2005 @ 17:04 :
Verkracht, aangerand.. iets dergelijks. Het is lang geleden.
hoe oud was je dan??
en heb je het vertelt>???
aan iemand dan.. vrienden familie??
Oud 09-01-2005, 16:10
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
gogirl_1988 schreef op 09-01-2005 @ 17:06 :
hoe oud was je dan??
en heb je het vertelt>???
aan iemand dan.. vrienden familie??
5.
Later.. niet meteen. Niet eens zozeer omdat ik het niet wilde vertellen geloof ik.. ik zag gewoon het nut er niet van in. Het is ook maar 1 keer gebeurd. Maar m'n zusje zei iets geloof ik.. en toen vroeg m'n moeder aan mij wat ze bedoelde. Toen heb ik alles gezegd. Ik was uiteindelijk 7 of zo toen-ie werd opgepakt.
Er zijn niet veel mensen die het van me weten (nou ja.. nu wel, iedereen die dit leest ), dat hoeft ook niet. Ik vind het niet erg als ze het wel weten maar ik hoef het ook niet zo nodig van de daken te schreeuwen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:12
gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
Citaat:
grl schreef op 09-01-2005 @ 17:10 :
5.
Later.. niet meteen. Niet eens zozeer omdat ik het niet wilde vertellen geloof ik.. ik zag gewoon het nut er niet van in. Het is ook maar 1 keer gebeurd. Maar m'n zusje zei iets geloof ik.. en toen vroeg m'n moeder aan mij wat ze bedoelde. Toen heb ik alles gezegd. Ik was uiteindelijk 7 of zo toen-ie werd opgepakt.
Er zijn niet veel mensen die het van me weten (nou ja.. nu wel, iedereen die dit leest ), dat hoeft ook niet. Ik vind het niet erg als ze het wel weten maar ik hoef het ook niet zo nodig van de daken te schreeuwen.
was die man zielig ofzo
heeft hij het wel eens bij andere geflikt dan??
Oud 09-01-2005, 16:13
Meester
Meester is offline
Altijd aangifte doen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:15
Myuki
Myuki is offline
ik vind het een rare vraag

omdat ik denk dat niemand zegt t van plan te zijn en iedereen t afkeurt...

wat wil je hiermee?
Oud 09-01-2005, 16:15
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
gogirl_1988 schreef op 09-01-2005 @ 17:12 :
was die man zielig ofzo
heeft hij het wel eens bij andere geflikt dan??
Er was hoe dan ook iets mis met 'm

En ja.. hij heeft o.a. m'n zusje (die op dat moment.. 2 of 3 was) aangerand. En later bleek dat-ie ook nog 2 jongetjes (geloof ik) uit de buurt had misbruikt.
Daar was nooit iets van duidelijk geweest. Het was mijn verklaring waardoor hij werd opgepakt. En hij heeft later toegegeven, geloof ik.
Ik ben nu 17 dus het is nogal lang geleden en ik weet het niet helemaal precies meer. Maar het was iig een .. beetje vreemde ().. man.
We woonden pas net in die buurt. Net een paar weken of maanden toen het gebeurde.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 16:26
MB
MB is offline
Wat is het nut hiervan

Iedereen is tegen verkrachting (en als ze er niet tegen zijn gaan ze het hier nog niet zeggen), niemand keurt het goed. Niemand gaat heir zeggen dat ze het zelf ooit gaan doen
Oud 09-01-2005, 16:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Myuki schreef op 09-01-2005 @ 17:15 :

wat wil je hiermee?
Nee, maar de vraag "wat zou je doen (of wat denk je dat je zou doen) als het een bekende was" is op zich wel interessant. Ik ken mensen die zeggen: dan zou ik niets zeggen omdat ik dat niet aardig vind tegenover deze bekende. Waar ik verder niets van begrijp. Dat je het niet durft, okay.. maar niet aardig..?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 17:44
gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
Citaat:
Myuki schreef op 09-01-2005 @ 17:15 :

wat wil je hiermee?
gewoon
ik ben nieuwschierig
en iedereen denkt er natuurlijk anders over
ook omdat mensen het fijn vinden om het er over te hebben..
Oud 09-01-2005, 18:43
Konijn
Konijn is offline
Ik heb geen idee wat ik zou doen.. Ik ben op mn 11e aangerand door jongens die ik niet kende, en heb hier nooit over gepraat, gaf mezelf de schuld etc. Toen ik er net zo'n beetje overheen was, werd ik op mn 14e weer aangerand, door een onbekende man in de bios. Weer zei ik niks, 'verwerkte' het zelf.
Toen mijn eerste vriendje, die notabene van alles wist en zei dat hij het begreep, me ook 'dwong' (door telkens maar weer te vragen en te doen) om dingen te doen die ik niet wilde, durfde ik het eerst niet uit te maken.
Heb nu bijna 16 maanden met mn huidige vriend, en hij is heel lief geweest, ik ben ook wel veranderd.
Dus als het me nu zou overkomen, een verkrachting door een bekende..
Ik zou er in ieder geval al over praten, dat is een verschil, en of ik verder aangifte of zo zou doen weet ik niet, dat ligt er ook aan wie het zou zijn.. Maar ik zou het anders ervaren dan vroeger denk ik.
Oud 09-01-2005, 19:01
Shereentjuh
Shereentjuh is offline
ik vind verkrachting verschrikkelijk...

als je kijkt wat iemand je aan kan doen met zoiets... gewoon walgelijk vind ik dat...

voor zulke mensen heb ik geen woorden, ik vind het echt triest dat iemand zo iets doet...
Oud 09-01-2005, 19:08
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
gogirl_1988 schreef op 09-01-2005 @ 16:48 :
zou jij het ooit doen?
1) leuk tijdsverdrijf
2) als ik een jongen was iedere dag
3) mezelf zeer gelukkig prijzen

iedereen denkt hier anders over???
Oud 09-01-2005, 19:12
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Of ik het ooit zou doen? Nou nee dankje. En hoe ik ertegen aan kijk? Ik hoop zoals de meeste mensen op deze wereld ertegen aan kijken: afschuwelijk.
Oud 09-01-2005, 19:19
Verwijderd
Het is een misselijk gebeuren.

Stelletje zieke mensen die dat doen, Vooral bij mensen die geen kans maken om zich te verdedigen.
Ze mogen allemaal oprotten.

(rollenspel bedoel ik natuurlijk niet)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 19:27
Delicate
Delicate is offline
doe es even normaal zeg

hoe denk je dat iedereen er tegen aan kijkt?
als een leuk tijdverdrijf ofzoo

ga een leven kopen
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 19:31
Nona
Nona is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 09-01-2005 @ 20:27 :
doe es even normaal zeg

hoe denk je dat iedereen er tegen aan kijkt?
als een leuk tijdverdrijf ofzoo

ga een leven kopen
Nogal zielig eigenlijk, om dingen onder een andere nick met minder posts op die manier te gaan formuleren.

Niemand kijkt denk ik positief aan tegen verkrachting. Helaas hebben sommige mensen het zieke wereldbeeld dat meisjes verkrachting uit kunnen lokken. Maar nee is nee in mijn ogen, ook al lig je naakt met je benen wijd op straat.
Oud 09-01-2005, 19:43
audio bully
audio bully is offline
Citaat:
gogirl_1988 schreef op 09-01-2005 @ 18:44 :
gewoon
ik ben nieuwschierig
en iedereen denkt er natuurlijk anders over
ook omdat mensen het fijn vinden om het er over te hebben..
lieve gogirl,

ik denk dat je mischien je vraag iets anders had moeten stellen, want weet je. Op zo'n vraag zegds iedereen namenlijk nee omdat het een vraag is waar iedereen een antwoord op in zijn hoofdgestampt heeft gekregen van uit thuis.

het lijkt MIJ zelf niet zo leuk om te verkrachten

en ook niet zo om het te worden
Oud 09-01-2005, 19:52
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-01-2005 @ 20:31 :
Nogal zielig eigenlijk, om dingen onder een andere nick met minder posts op die manier te gaan formuleren.

Niemand kijkt denk ik positief aan tegen verkrachting. Helaas hebben sommige mensen het zieke wereldbeeld dat meisjes verkrachting uit kunnen lokken. Maar nee is nee in mijn ogen, ook al lig je naakt met je benen wijd op straat.
Ik wil niet moeilijk doen ofzo.
Maar ik gebruik nu deze account en die andere niet meer

Maar als je er beter van slaapt wil ik ook best onder spanish rose even mijn mening verkondigen hoor..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 19:54
voel_je_vrij
voel_je_vrij is offline
In een ander topic is duidelijk geworden dat jongens toch eigenlijk wel een stiekeme behoefte hebben om te verkrachten...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 19:54
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Aangezien t hier hypothetisch gesteld is....

Zoals een ander al zei:
Citaat:
Ik vind verkrachting stom
Maar on the other side, ik heb een bar slechte relatie met de familie van mijn vaders kant, en als mijn oom nu eens zijn handen niet thuis zou houden zou dat een leuk excuus zijn om zijn plezierjacht te laten kelderen/ontvreemden.

Okie, lugubere hersenspinsels.
Maar punt is dat ik over zou gaan tot niet goed te praten fysieke acties.
Oud 09-01-2005, 19:59
Envy
Envy is offline
Nuttig topic ?
Er is heus niemand die gaat roepen hoe fantastisch verkrachting is, of dat hij/zij er maar geen genoeg van kan krijgen.

Nou was dat waarschijnlijk ook niet je bedoeling, maar wat dan wel?
Oud 09-01-2005, 20:49
Jette
Jette is offline
ik vind verkrachting echt niet kunnen, maar dat vind niemand denk ik!!! Ik vind wel dat je er aangifte van moet doen als het je gebeurt, maar snap ook wel dat j er niet over durft te praten als het je overkomen is...
Wat ik van verkrachters vind lijkt me erg vanzelfsprekend, het is ten eerste vreselijk stom en dom, maar het ergste vind ik nog dat je iemand er zo erg mee beschadigd dat diegenen dit voor zn leven met zich meedraagt.... en dat je bij een echte relatie toch de bibbers weer krijgt als je wat verder gaat....
Oud 09-01-2005, 21:19
Energie
Energie is offline
lkkr
Oud 09-01-2005, 21:56
RanC
RanC is offline
Citaat:
zou jij het ooit doen?
Lol... die vragen.

Ik kijk er vreemd tegen aan.
Ik zou het nooit doen.
Ik zal nooit verkracht worden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 22:42
MB
MB is offline
Citaat:
voel_je_vrij schreef op 09-01-2005 @ 20:54 :
In een ander topic is duidelijk geworden dat jongens toch eigenlijk wel een stiekeme behoefte hebben om te verkrachten...
Welk topic, ik geloof er namelijk niks van

Verkrachtingsfantasien zullen sommige (jongens en meisjes) wel hebben, maar er behoefte aan hebben is weer iets heel anders
Oud 09-01-2005, 23:10
juno
juno is offline
Aangifte doen? dacht het niet. Hij ontkent toch, of zegt dat ik het zelf wilde en nu wraak neem omdat hij geen relatie wilde ofzo. Daar sta je dan met je verhaal.

Nee, wraak lijkt me zinvoller. Iedereen is kwetsbaarder dan je denkt, en je moest eens weten wat een pot afbijtmiddel met een auto doet als dat een nachtje in kan trekken.......
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 23:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
juno schreef op 10-01-2005 @ 00:10 :
Aangifte doen? dacht het niet. Hij ontkent toch, of zegt dat ik het zelf wilde en nu wraak neem omdat hij geen relatie wilde ofzo. Daar sta je dan met je verhaal.

Nee, wraak lijkt me zinvoller. Iedereen is kwetsbaarder dan je denkt, en je moest eens weten wat een pot afbijtmiddel met een auto doet als dat een nachtje in kan trekken.......
Right..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 00:00
Gent
Gent is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-01-2005 @ 20:31 :
Helaas hebben sommige mensen het zieke wereldbeeld dat meisjes verkrachting uit kunnen lokken. Maar nee is nee in mijn ogen, ook al lig je naakt met je benen wijd op straat.

Nou nou kruimel ---> das wel een schot voor open doel hoor. Maar I get your point.
Oud 10-01-2005, 07:52
gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
Citaat:
voel_je_vrij schreef op 09-01-2005 @ 20:54 :
dit is inderddaad waar
daarom heb ik dit forum ook nog maar eens een keer gedaan
daarin stond dat ze de fantasieen over verkrachting wel lekker vonden
enzo
ik zou het nog eens een keer opzoeken...
Oud 10-01-2005, 11:17
MB
MB is offline
Citaat:
gogirl_1988 schreef op 10-01-2005 @ 08:52 :
dit is inderddaad waar
daarom heb ik dit forum ook nog maar eens een keer gedaan
daarin stond dat ze de fantasieen over verkrachting wel lekker vonden
enzo
ik zou het nog eens een keer opzoeken...
Hallo! Fantasie is iets heeeeeeeeeeeeeeel anders als het lekker vinden of er behoefte aan hebben
Oud 10-01-2005, 11:19
MB
MB is offline
Citaat:
juno schreef op 10-01-2005 @ 00:10 :

Ik zou wel aangifte doen, want dan pak je hem het hardst, want ook al wordt hij niet vervolgd, hij zal wel een reputatie krijgen. En daar is hij zelf ook echt niet blij mee. Als je zijn auto gaat vernielen dan wordt je straks zelf nog opgepakt voor vandalisme....

Bovendien als je geen aangifte doet zou je weleens spijt kunnen krijgen dat je het niet gedaan hebt en je afvragen wat er gebeurd was als je aangifte had gedaan. En dat is andersom minder denk ik (maarja ikw eet het niet ik ben nog nooi tverkracht)
Oud 10-01-2005, 11:27
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 10-01-2005 @ 12:19 :
Ik zou wel aangifte doen, want dan pak je hem het hardst, want ook al wordt hij niet vervolgd, hij zal wel een reputatie krijgen. En daar is hij zelf ook echt niet blij mee.
Het ging in dit geval wel over een bekende he, en dan is aangifte doen denk ik extra moeilijk..
Oud 10-01-2005, 12:33
juno
juno is offline
Wat hebben jullie nog een vertrouwen in de justitiele aanpak!

Verkrachting is bij uitstek een delict waarbij het zijn woord tegen het hare is. Zonder getuigen of blauwe plekken en schaafwonden gaat het tussen twee volwassenen heel moeilijk.

Kijk, kindermisbruik is een andere zaak. Geen enkele kinderverkrachter kan het op de vrijwillige deelneming van zijn slachtoffertje gooien. Maar er is helaas iets te vaak valse aangifte gedaan van verkrachting, dus slachtoffers die niet helemaal in elkaar getremd zijn worden niet zomaar 1-2-3 geloofd.

En in dat geval is de prive-aanpak denk ik handiger. Laat je fantasie de vrije loop en pak hem terug. Wat dacht je van het laten storten van een vrachtwagen vol grind in zijn voortuintje? Als je contant betaalt bij je bestelling en je geeft zijn adres op, is er geen bouwmaterialenhandel die zich zal afvragen of dat wel zuivere koffie is. Levering binnen twee dagen mevrouwtje.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 12:38
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
juno schreef op 10-01-2005 @ 13:33 :

Verkrachting is bij uitstek een delict waarbij het zijn woord tegen het hare is. Zonder getuigen of blauwe plekken en schaafwonden gaat het tussen twee volwassenen heel moeilijk.

Kijk, kindermisbruik is een andere zaak. Geen enkele kinderverkrachter kan het op de vrijwillige deelneming van zijn slachtoffertje gooien. Maar er is helaas iets te vaak valse aangifte gedaan van verkrachting, dus slachtoffers die niet helemaal in elkaar getremd zijn worden niet zomaar 1-2-3 geloofd.

En in dat geval is de prive-aanpak denk ik handiger. Laat je fantasie de vrije loop en pak hem terug. Wat dacht je van het laten storten van een vrachtwagen vol grind in zijn voortuintje? Als je contant betaalt bij je bestelling en je geeft zijn adres op, is er geen bouwmaterialenhandel die zich zal afvragen of dat wel zuivere koffie is. Levering binnen twee dagen mevrouwtje.
grind in de voortuin gooien, hij verdient minstens een molotovje door de ruit hoor
Oud 10-01-2005, 13:39
juno
juno is offline
Nah. Stel voor dat hij een poes heeft, die komt dan om in de vlammen. Arme beest.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 15:07
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
zou jij het ooit doen?
Hoe kijken jullie aan tegen verkrachting..
ongelofelijke debiele die het doen

Zou jij het ooit doen wat is dat nou weer voor achterlijke vraag...
Nee nooit..

Wat zou je doen als je verkracht werd door een bekende..
mijn vraag hierop is..wat kan je doen..je kan namelijk bijna nooit wat beginnen!
Oud 10-01-2005, 15:38
ExVaal
ExVaal is offline
Ik kijk zeer positief tegen verkrachting, het is een leuk tijdverdrijf en ik heb net nog ff een lekker kleutertje gepakt achter het centraal station.

WAT DENK JE ZELF?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 15:43
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Citaat:
zou jij het ooit doen?
Uuuuuuhhhhhhhhh??????
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 15:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
juno schreef op 10-01-2005 @ 13:33 :

Ik zal niet vragen: Heb je het wel eens geprobeerd? Want ik ga ervanuit ..ik hoop.. dat dat niet het geval is (of iig niet n.a.v. een verkrachting) Maar ik vraag je wel: Denk je dat je er iets mee opschiet? Ja, dus dan is z'n auto helemaal kapot of z'n tuin geruineerd... en dan? Dan krijg je alleen maar meer problemen. Want òf hij vindt de wraakactie aanpak wel leuk en hij verzint zelf iets erg 'grappigs' om weer terug te doen... òf hij gaat naar de politie met de mededeling dat jij zoiets gedaan hebt. Als jij dan zegt: ik deed het omdat hij me verkracht heeft.. dan gaan ze echt niet zeggen: oh.. dan is het goed.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 17:53
Aep <3
Aep <3 is offline
Verkrachting is

Dominant zijn
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 19:44
Verwijderd
ik ben tegen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 22:08
hola
hola is offline
Ik kan me echt niet indenken waaorm iemand iemand zou verkrachten! Wat is er nou leuk aan een tegenstribbeld gillend, iemand? Mag toch hopen dat het mij nooit overkomt.
Oud 10-01-2005, 23:01
MB
MB is offline
Citaat:
hola schreef op 10-01-2005 @ 23:08 :
Ik kan me echt niet indenken waaorm iemand iemand zou verkrachten! Wat is er nou leuk aan een tegenstribbeld gillend, iemand? Mag toch hopen dat het mij nooit overkomt.
sommige mensen vinden dat schijnbaar geil
Oud 11-01-2005, 08:47
Ui
Ui is offline
wat dat betreft heb ik chronische zelfoverschatting.. ik heb altijd het idee dat ik iemand wel aankan als ik verkracht zou worden..
ik weet het.. het slaat nergens op, want bv iemand met een mes, daar kan ik niet tegen op.. maar toch blijf ik in mijn achterhoofd denken dat ik nooit verkracht zou kunnen worden.
Oud 11-01-2005, 09:03
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
zou jij het ooit doen?

wat een bizarre vragen

Regels voor berichten