Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2004, 18:58
HenkMul
HenkMul is offline
[Vredig Kersttopic.]

Kunnen alle 'verklikkers' niet eens een keer een nekschot krijgen met die gore wijzende vingertjes van ze? Ik verwijs hiermee naar de hielenlikkende users die graag een wit voetje willen halen - bij de FB's, hun vrienden, een godheid, ik weet het niet... enige onregelmatigheden dienen te worden gecorrigeerd door FB's; dat is immers hun taak. Mijn punt is dan ook dat Meldpunt & Mededelingen afgeschaft moet worden en dat alle armzalige verraaiieeers beter hun heil kunnen zoeken als buurtwacht in een willekeurig dorp in Drenthe.

Om het nog een beetje interactief te houden, wat is jullie mening omtrent het bestaansrecht van M&M?

Henk Mul !
Oud 26-12-2004, 19:10
AlopiA
AlopiA is offline
drenthe is veel te ver weg voor sommige forummers. Bovendien raakt drenthe dan in paniek door alle vrijwilligers die zich aanmelden voor buurtwacht. Je moet je ideeen wel overdenken.

Nu even serieus, M&M wordt niet alleen gebruikt om topics aan te geven die gesloten moeten worden, er worden ook andere problemen besproken.
Oud 26-12-2004, 19:11
Verwijderd
Ach gossie, meneer is een beetje geïrriteerd dat hij niet zomaar zijn gang mag gaan

Mensen die er melding van doen Nsb'ers noemen past helemaal bij dat niveau
Oud 26-12-2004, 19:12
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 26-12-2004 @ 20:10 :
drenthe is veel te ver weg voor sommige forummers.
Misschien kan Jon uit zijn scholieren.com-kas groepsreizen organiseren.

Henk Mul !
Oud 26-12-2004, 19:16
Verwijderd
De NSB is bij mijn weten al bijna 60 jaar geleden opgeheven.
Als jij (en anderen) zich gewoon aan de regels houden is er niets aan de hand
Oud 26-12-2004, 19:18
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik report wel eens wat op M&M, als ik mij stoor aan bepaalde gedragingen. En dat moet dus zo blijven.
Oud 26-12-2004, 19:20
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-12-2004 @ 20:16 :
Maar het begrip leeft voort. Of wil je ontkennen dat woorden als Prins Bernhard, het bestaan van God en de Industriële Revolutie ook niet meer gebruikt mogen worden, omdat ze heden ten dage niet meer aanwezig zijn?

Wat drijft de verklikkers en waarom zijn het er zoveel? Zegt dit niets over de slechte taakuitvoering van FB'ers?

Henk Mul !
Oud 26-12-2004, 19:20
Machiavelli
Machiavelli is offline
Hoewel ik me aan sommige users die van M&M hun thuisbasis lijken te hebben gemaakt (WolterB) ook behoorlijk erger heeft M&M nog steeds nut. Als er weer een user is die meent overal gore, smerige en vieze plaatjes te moeten plaatsen op elk forum is zo'n forum toch wel erg handig.
Oud 26-12-2004, 19:21
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-12-2004 @ 20:18 :
Ik report wel eens wat op M&M, als ik mij stoor aan bepaalde gedragingen. En dat moet dus zo blijven.
Aangenomen dat een FB zijn taak serieus neemt - voor zover dat kan op een plek in de virtuele ruimte. . -, zal deze ook wel in de gaten hebben dat de gedraging storend is. Wat schiet je er mee op?

Henk Mul !
Oud 26-12-2004, 19:24
Gimme more beer
Citaat:
HenkMul schreef op 26-12-2004 @ 20:21 :
Aangenomen dat een FB zijn taak serieus neemt - voor zover dat kan op een plek in de virtuele ruimte. . -, zal deze ook wel in de gaten hebben dat de gedraging storend is. Wat schiet je er mee op?
Als ze dat in de gaten hebben, is het ook best, maar als ze het niet in de gaten hebben, dan report ik het.
Oud 26-12-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 26-12-2004 @ 20:20 :
Maar het begrip leeft voort. Of wil je ontkennen dat woorden als Prins Bernhard, het bestaan van God en de Industriële Revolutie ook niet meer gebruikt mogen worden, omdat ze heden ten dage niet meer aanwezig zijn?

Wat drijft de verklikkers en waarom zijn het er zoveel? Zegt dit niets over de slechte taakuitvoering van FB'ers?

Henk Mul !
Helaas is het voor FB's onmogelijk altijd en alles op tijd te zien/aan te passen. Helaas zijn er ook leden die het moeilijk vinden zich aan de regels te houden en de lol voor anderen weten te bederven. Door het op M&M te zetten gebeurd er tijdig wat aan.
Oud 26-12-2004, 19:28
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-12-2004 @ 20:25 :
Helaas is het voor FB's onmogelijk altijd en alles op tijd te zien/aan te passen. Helaas zijn er ook leden die het moeilijk vinden zich aan de regels te houden en de lol voor anderen weten te bederven. Door het op M&M te zetten gebeurd er tijdig wat aan.
Veel van de geijkte fora - dat wanstaltige gedrocht Onzin buiten beschouwing gelaten - zijn waanzinnig goed te overzien. Dan blijft Onzin dus over, laten we daar dan de NSB-mentaliteit gedogen, alla... maar het leuke, nou ja, van dat forum is nu juist dat enige storende factoren toch binnen enkele minuten uit de topiclist verdwenen zijn. Het 'overzichtsargument' gaat dus naar mijn mening niet goed op.

Henk Mul !
Oud 26-12-2004, 19:31
Koen
Koen is offline
Het fijne van M&M is dat mensen die daar alleen posten om te naaien op de rest van het forum daar toch op aangekeken worden, en ze het dus wel laten.

Ik zie niet in wat er mis is met mensen die af en toe wat melden. Veel ogen zien meer dan een paar, en dat werkt hier prima. Bovendien wordt het -NSB principe zoals je 't graag noemt- op heel veel fora toegepast; met veel succes.

Ik zie geen enkele, maar dan ook echt 0,0 reden om 't af te schaffen.
Oud 26-12-2004, 19:35
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 26-12-2004 @ 20:28 :
Veel van de geijkte fora - dat wanstaltige gedrocht Onzin buiten beschouwing gelaten - zijn waanzinnig goed te overzien. Dan blijft Onzin dus over, laten we daar dan de NSB-mentaliteit gedogen, alla... maar het leuke, nou ja, van dat forum is nu juist dat enige storende factoren toch binnen enkele minuten uit de topiclist verdwenen zijn. Het 'overzichtsargument' gaat dus naar mijn mening niet goed op.

Henk Mul !
Dat betekent niet dat het best lullig is als er voor mensen persoonlijke dingen online staan. Verder is het best mogelijk dat dingen langer dan normaal in een topic te lezen staan, en daar zal ook niet iedereen blij mee zijn. Maar ik denk dat je probleem ook is opgelost als iedereen zich aan de regels houdt.
Oud 26-12-2004, 19:39
T_ID
T_ID is offline
hmm, ik heb toch wel een aantal topics aangemeld om te sluiten in de loop van de tijd.

Als ik daardoor op kosten van S.com naar een feest mag dan mag iedereen mij daar gerust NSB'er voor noemen.

mocht dit niet zo blijken te zijn dan is degene die dat beweerd simpel weg een [gecensureerd].
Oud 26-12-2004, 19:50
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 26-12-2004 @ 20:20 :
Hoewel ik me aan sommige users die van M&M hun thuisbasis lijken te hebben gemaakt (WolterB) ook behoorlijk erger heeft M&M nog steeds nut. Als er weer een user is die meent overal gore, smerige en vieze plaatjes te moeten plaatsen op elk forum is zo'n forum toch wel erg handig.
Ik heb voor mezelf besloten dit te negeren tegenwoordig, maar ik wil toch even reageren hierop.

Ik let bij wat op op MM zet totaal niet erop wie het bericht plaatst en ik probeer niemand 'erbij te naaien', alleen even FB's melden dat er iets gebeurt wat niet kan en als ik persoonlijke beledigingen aan mijn adres krijg, dan laat ik merken dat ik niet over me heen laat lopen. Ik schaam me er dan ook niet voor om dingen durven te melden. Er zijn zat mensen die de starters van de topics belachelijk maken en ze lopen af te zeiken.

Wat heb je nu liever. Dat je afgezeken wordt door je medeforummers op dat je topic op slot gaat met de mededeling dat het niet voor dat deel van het forum geschikt is of dat het topic verplaatst hoort naar waar het wel thuis hoort.
Een makkelijke keuze in mij ogen.

Offtopic: En wat de topicstarter betreft:
Oud 26-12-2004, 19:57
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 26-12-2004 @ 20:21 :

Henk Mul !
Dat een forumbaas niet alles kan lezen (vooral op onzin is dat zeker onmogelijk) en dan is het handig om te zien waar sowieso wat aan gedaan kan/moet worden zodat de mensen die het forum modereren ook tijd overhouden buiten alles nachecken op of alles wel kan wat er gepost wordt..
Oud 26-12-2004, 19:58
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Koen schreef op 26-12-2004 @ 20:31 :
Het fijne van M&M is dat mensen die daar alleen posten om te naaien op de rest van het forum daar toch op aangekeken worden, en ze het dus wel laten.

Ik zie niet in wat er mis is met mensen die af en toe wat melden. Veel ogen zien meer dan een paar, en dat werkt hier prima. Bovendien wordt het -NSB principe zoals je 't graag noemt- op heel veel fora toegepast; met veel succes.

Ik zie geen enkele, maar dan ook echt 0,0 reden om 't af te schaffen.
Dat er een FB is aangesteld voor een forum, dat begrijp ik. Die zal handelen volgens het algemene scholieren.com-beleid en een kleine eigen inbreng (al naar gelang de norrrmen en waarrrden die hij of zij voorstaat). Het is een noodzakelijk kwaad en daar leg ik me dan ook bij neer. Dit impliceert echter geenszins dat armzalige users ook hun eigen ethiek er bij mogen betrekken en kunnen bepalen wat door de bocht kan en wat niet. Dat zie je ook mooi bij dit topic. Ik beschouw de term 'NSB'er' als een acceptabele term, maar meteen komen de wijzende vingertjes weer... dan denk ik, allemaal leuk en aardig jongens en meisjes, maar als ik dan toch op mijn vingers getikt moet worden, laat het dan het noodzakelijk kwaad - de FB'er - zijn..

Henk Mul !
Oud 26-12-2004, 20:00
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
WolterB schreef op 26-12-2004 @ 20:57 :
Dat een forumbaas niet alles kan lezen (vooral op onzin is dat zeker onmogelijk) en dan is het handig om te zien waar sowieso wat aan gedaan kan/moet worden zodat de mensen die het forum modereren ook tijd overhouden buiten alles nachecken op of alles wel kan wat er gepost wordt..
Bedankt voor de rolleyes, WolterB. Zal ik er een melding van maken? .

Het raakt kant noch wal door te zeggen dat je niet alles door kan lezen. Ben je zo'n waardeloze lezer dan? In twee uurtjes kan je alle fora doorspitten, laat staan hoe lang je er bij één forum over doet.

Henk Mul !
Oud 26-12-2004, 20:02
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 26-12-2004 @ 20:58 :
Dit impliceert echter geenszins dat armzalige users ook hun eigen ethiek er bij mogen betrekken en kunnen bepalen wat door de bocht kan en wat niet.
De FB's bepalen altijd nog wat dicht gaat en niet hoor, de gewone users hebben hier totaal geen inspraak op
Oud 26-12-2004, 20:03
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
WolterB schreef op 26-12-2004 @ 21:02 :
De FB's bepalen altijd nog wat dicht gaat en niet hoor, de gewone users hebben hier totaal geen inspraak op
Je onderschat de manipulatieve kracht van sommige users - ik heb het nu niet over jou, . - en de domheid van sommige FB'ers, WolterB. .

Henk Mul !
Oud 26-12-2004, 20:04
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 26-12-2004 @ 21:00 :
Bedankt voor de rolleyes, WolterB. Zal ik er een melding van maken? .

Het raakt kant noch wal door te zeggen dat je niet alles door kan lezen. Ben je zo'n waardeloze lezer dan? In twee uurtjes kan je alle fora doorspitten, laat staan hoe lang je er bij één forum over doet.

Henk Mul !
Als je er behoefte aan hebt: ik houd je neit tegen

Dan mag jij alle 800 topics op onzin even doorspitten van de afgelopen dag met alle andere topics van de laatste 24 uur binnen de komende 2 uur
Verder hoef ik hier niet veel meer woorden aan vuil te maken
Oud 26-12-2004, 20:05
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-12-2004 @ 20:39 :
hmm, ik heb toch wel een aantal topics aangemeld om te sluiten in de loop van de tijd.

Als ik daardoor op kosten van S.com naar een feest mag dan mag iedereen mij daar gerust NSB'er voor noemen.

mocht dit niet zo blijken te zijn dan is degene die dat beweerd simpel weg een [gecensureerd].
Er zit een verschil tussen af en toe iets melden en het stelselmatig elk forum aflopen om te kijken of er iets gemeld kan worden wat sommige figuren schijnen te doen.
Oud 26-12-2004, 20:06
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
WolterB schreef op 26-12-2004 @ 21:04 :

Dan mag jij alle 800 topics op onzin even doorspitten van de afgelopen dag met alle andere topics van de laatste 24 uur binnen de komende 2 uur
Over Onzin heb ik het reeds gehad. En als je er geen woorden vuil aan wilt maken, wat je sowieso al niet wou, gegeven je eerste post, doe het dan ook niet!

Henk Mul !
Oud 26-12-2004, 20:08
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 26-12-2004 @ 20:58 :
Dat er een FB is aangesteld voor een forum, dat begrijp ik. Die zal handelen volgens het algemene scholieren.com-beleid en een kleine eigen inbreng (al naar gelang de norrrmen en waarrrden die hij of zij voorstaat). Het is een noodzakelijk kwaad en daar leg ik me dan ook bij neer. Dit impliceert echter geenszins dat armzalige users ook hun eigen ethiek er bij mogen betrekken en kunnen bepalen wat door de bocht kan en wat niet. Dat zie je ook mooi bij dit topic. Ik beschouw de term 'NSB'er' als een acceptabele term, maar meteen komen de wijzende vingertjes weer... dan denk ik, allemaal leuk en aardig jongens en meisjes, maar als ik dan toch op mijn vingers getikt moet worden, laat het dan het noodzakelijk kwaad - de FB'er - zijn..

Henk Mul !
Onzin. Mensen melden het wel, maar de fb'ers zijn ook dan nog de gene die de beslissing nemen. Een topic op slot of een waarschuwing/ban is nog altijd het werk van de fb'er.
NSB'er vind ik een slechte term. Het heeft hier totaal niks mee te maken en het is een zeer belanden begriep wat je imo zeker op dit niveau niet dient te gebruiken. Er zijn al mensen die er waarschuwingen en bans voor hebben gekregen en dat zal ook zo blijven.
Oud 26-12-2004, 20:08
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
WolterB schreef op 26-12-2004 @ 21:04 :

Hij maakte een uitzondering voor onzin. Lezen is vrij moelijk merk ik. Mischien kun je er één krijgen via het pensioenfonds van de NSB.
Oud 26-12-2004, 22:38
Verwijderd
Ik ga helemaal mee met mijn christelijke mede-dk'er
Oud 26-12-2004, 22:42
McCaine
McCaine is offline
internet
Oud 27-12-2004, 08:39
Verwijderd
Ik vind de term NSBer erbij halen altijd nogal zwak.

En het is simpel, als je je gedraagt, wordt er nix gemeld. Gedraag je, dan hoef je je niet te ergeren. Gedraag je je niet, dan moet je niet het verongelijkte kind uithangen als je betrapt wordt.
Oud 27-12-2004, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 27-12-2004 @ 09:39 :

En het is simpel, als je je gedraagt, wordt er nix gemeld. Gedraag je, dan hoef je je niet te ergeren. Gedraag je je niet, dan moet je niet het verongelijkte kind uithangen als je betrapt wordt.
My thoughts exactly
En sowieso, sommige mensen houden nou eenmaal van een beetje een opgeruimd geheel. Ik heb dat zelf ook (1 woord over de staat van me kamer en ik sla je ), Als ik door een topic heenloop en ik zie dat er veel geouwehoerd wordt meld ik het ook, als ik zin heb. Sommige hebben daar meer zin in dan anderen.
Oud 27-12-2004, 10:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McCaine schreef op 26-12-2004 @ 23:42 :
internet
Persoonlijk vind ik het kwalijker dat hier wél serieus op ingegaan wordt.
Oud 27-12-2004, 11:20
Verwijderd
Grappig dat zo'n topic wordt geopend en onderhouden door iemand die 'aangenomen dat een FB zijn taak serieus neemt - voor zover dat kan op een plek in de virtuele ruimte. (...)' schrijft.

-> internet
Oud 27-12-2004, 11:35
Verwijderd
Ik vind het wel geil, altijd op m&m posten, jullie niet?
Oud 27-12-2004, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Solero schreef op 27-12-2004 @ 12:35 :
Ik vind het wel geil, altijd op m&m posten, jullie niet?
Ja idd. Het testosterongehalte in mijn bloed stijgt dan met grote sprongen.
Oud 27-12-2004, 13:02
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Reverend schreef op 26-12-2004 @ 23:38 :
Ik ga helemaal mee met mijn christelijke mede-dk'er
Daar gaat je street-credibility en reputatie.
Oud 27-12-2004, 14:22
MazeMouse
MazeMouse is offline
Valt ook wel op dat degene die de term NSB'er hoog in het vaandel hebben staan vaak zelf de types zijn die regelmatig lopen te kutten op het forum

Verder hebben die types die de term NSB'er zo graag gebruiken blijkbaar geen enkel idee wat het betekend en getuigt het maar weer eens van hun domheid en gebrek aan geschiedeniskennis.

Ik zou er eerder voor zijn dat er een directe ban zou komen voor het gebruik van zulke termen aangezien ze totaal nergens op slaan en onnodig kwetsend zijn.
(valt dat niet geheel toevallig onder flamen dames en heren FB's in de zaal? En is dat niet verboden?)
Oud 27-12-2004, 15:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 27-12-2004 @ 15:22 :
Ik zou er eerder voor zijn dat er een directe ban zou komen voor het gebruik van zulke termen aangezien ze totaal nergens op slaan en onnodig kwetsend zijn.
Citaat:
nare man schreef op 27-12-2004 @ 12:20 :
-> internet
Oud 27-12-2004, 15:17
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 26-12-2004 @ 21:05 :
Er zit een verschil tussen af en toe iets melden en het stelselmatig elk forum aflopen om te kijken of er iets gemeld kan worden wat sommige figuren schijnen te doen.
Ik denk niet dat er mensen stelselmatig elk forum aflopen om dan te kunnen gaan "klikken" hoor.

Er zijn gewoon (mezelf inbegrepen) mensen die nu eenmaal op vele subfora komen en die als ze iets merken dat niet 100% is, dat melden. So?
Beter dat iets meteen verholpen wordt, dan dat er tig mensen zich aan gaan ergeren.
Oud 27-12-2004, 15:18
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-12-2004 @ 16:07 :
Niemand wordt graag uitgescholden, of het nu virtueel is of irl.
Oud 27-12-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 27-12-2004 @ 09:39 :

precies.
Oud 27-12-2004, 16:23
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-12-2004 @ 20:16 :
denk het niet! levend, springlevend is die organisatie. en ze zitten bij je, op de hoek van de straat, in je eigen huis, mss wel in jezelf!

ik ben het eens met de TS, aangezien er wat mensen -ik noem geen namen- zo spoedig mogelijk naar M&M draven als hun iets is 'misdaan'. het valt toch ook wel op dat het vaak dezelfde mensen zijn?
maar de afschaffing van M&M is dan weer wat overdreven, aangezien er veel goeds mee gedaan kan worden, zullen we maar denken . maar dan vooral als het gaat om 'maatschappelijk of forum bedreigende uitspattingen' en niet om 'de zoveelste kwetsende uitspraak aan mijn adres, jezus, wat ben ik zielig'.
Oud 27-12-2004, 16:23
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Pm2
Oud 27-12-2004, 16:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 27-12-2004 @ 16:18 :
Niemand wordt graag uitgescholden, of het nu virtueel is of irl.
Als je je uberhaupt iets aantrekt van wat een virtueel persoon tegen je zegt kun je beter die stekker uit die stekkerdoos trekken.
Oud 27-12-2004, 16:58
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-12-2004 @ 17:45 :
Als je je uberhaupt iets aantrekt van wat een virtueel persoon tegen je zegt kun je beter die stekker uit die stekkerdoos trekken.
En idd al helemaal als iemand serieus de term "virtuele ruimte" gebruikt. Dat is een onmiddelijke diskwalificatie.
Oud 27-12-2004, 17:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McCaine schreef op 27-12-2004 @ 17:58 :
En idd al helemaal als iemand serieus de term "virtuele ruimte" gebruikt. Dat is een onmiddelijke diskwalificatie.
Mag virtueel persoon wel dan?
Oud 27-12-2004, 17:12
Gimme more beer
Citaat:
Chimera schreef op 27-12-2004 @ 18:00 :
Mag virtueel persoon wel dan?
Technisch gezien niet, de persoon is opzich niet gesimuleerd, je communiceert via een medium met een echt persoon.

Btw, Mccaine, er is opzich niets mis met de term virtuele ruimte opzich. Dat hij hier misbruikt wordt is een ander verhaal.
Oud 28-12-2004, 02:42
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Die gingen vroeger ook iedereen verraden bij verstoppertje
Oud 28-12-2004, 09:43
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-12-2004 @ 16:07 :
Dus?
Het is nog altijd een opmerking met als doel een poging te wagen het doelwit te kwetsen. (flame dus)
Dat het mij aan mijn reet zal roesten hoe ze me noemen doet niet af aan het feit dat het onnoemelijk irritant is steeds als er een melding komt wanneer ZIJ iets doen wat niet mag dat IK dan ineens de NSB'er ben...
(Ik doe mijn meldingen tegenwoordig ook maar via PM. Veel sneller, zelfde effect en je krijgt niet steeds die NSB opmerkingen naar je hoofd )
Oud 28-12-2004, 09:44
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 28-12-2004 @ 03:42 :
Verschil dat de mensen die toen aan het verstoppen waren grotendeels onschuldig waren terwijl de mensen die nu verraden worden ook echt iets fout hebben gedaan.
Oud 28-12-2004, 11:12
professor2
professor2 is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 28-12-2004 @ 03:42 :
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten