Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2004, 07:50
gruncher
gruncher is offline
Je hebt veel grote 3D animatiefilm bedrijven (Pixar, Dreamworx) en erwordt flink geconcurreed.. wat is het dat mensen animatiefilms zo
leuk blijven vinden? .. is het een hype of is het blijvend?

Gruncher *EDIT*

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 15:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 09:06
Verwijderd
en Disney is geen groot animatiebedrijf?

Ik ga er maar van uit dat je 3d-animatie bedoelt. Ik denk niet dat dat een hype is. Steeds minder wordt er gebruik gemaakt van tijdrovende traditionele 2d-animatie. In de animatiefilms die de afgelopen tien jaar zijn uitgekomen zat ook al geleidelijk steeds meer 3d geintegreerd. En het ziet er naar uit dat de markt ervoor blijft groeien (niet alleen op animatiegebied, maar ook in allerlei andere takken). 2d zal niet uitsterven overigens, maar ik denk wel dat het steeds een kleinere rol zal krijgen.

Dat mensen het leuk vinden komt door de inhoud, niet door de vorm. Zolang de personages blijven overtuigen en de humor werkt, vind men het leuk. Simpel.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 09:35
Verwijderd
Ik denk dat mensen het allereerst een beetje kinderlijk vinden, en veel mensen vinden dat schattig. 't Voelt aan als een grappige familiefilm, en volgens mij trekken die wel veel mensen...
Vervolgens zijn die nieuwe animatie-films best grappig, dat trekt natuurlijk nog meer mensen. Ik hoor ook enorm vaak om me heen (van mensen in de 50 tot mensen van 12) dat het leuke films zijn, misschien nemen mensen dat ook snel aan.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 09:46
Vice
Vice is offline
Ik denk dat de cel en 3D animaties altijd wel het populairst zullen blijven.
Oud 14-12-2004, 11:31
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Ach, het is gewoon een nieuwe generatie, zo was er ook een hype met de traditionele getekende cartoons, zo ook met dit soort dingen. maar goed, niet alles wordt gehypt... ik bedoel..wie interesseerd zich nou voor The Polar Express ??
Oud 14-12-2004, 12:09
Doodle!
Doodle! is offline
't is zeker iets blijvends, net zoals dat disney geen traditionele tekenfilms meer maakt alleen nog maar animatie films in de trend van chicken little. Vind ik persoonlijk een stuk hoewel die natuurlijk (vooral van pixar en dreamworks) veel humor en een leuk verhaal bevatten
Oud 14-12-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Peperkorrel schreef op 14-12-2004 @ 10:06 :
Dat mensen het leuk vinden komt door de inhoud, niet door de vorm. Zolang de personages blijven overtuigen en de humor werkt, vind men het leuk. Simpel.
Ik denk dat men toch door de vorm wordt aangetrokken, voornamelijk door de associatie die mensen nu nog maken met Shrek.

"Huh, ga je naar the Incredibles? Ik dacht dat je niet van dat soort films hield (in verwijzing naar Shrek)"

Dat vind ik overigens nog steeds erg jammer gezien Pixar gewoon kwaliteitsfilms maakt, waarbij het 3D-aspect uiteraard kenmerkend is, maar niet voorop staat.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 12:48
Verwijderd
Citaat:
cyc schreef op 14-12-2004 @ 13:13 :
Ik denk dat men toch door de vorm wordt aangetrokken, voornamelijk door de associatie die mensen nu nog maken met Shrek.
Aangetrokken misschien wel, maar zodra het tegenvalt qua inhoud, zal de lol er gauw vanaf gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:14
Verwijderd
True, maar dan blijft er na Shrek en Pixar niet bijster veel over.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:27
Verwijderd
Absoluut geen hype. Animatie is al van begin vorige eeuw. En sinds de avondvullende tekenfilms populair. Een doorsnee hype blijft geen driekwart eeuw overeind staan.

Mensen vinden animatiefilms leuk omdat het toch iets kinderlijks heeft. Animatie kan bovendien mooi zijn, apart of -nog steeds- vernieuwend. Eigenlijk dezelfde redenen dat films nog leuk worden gevonden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Peperkorrel schreef op 14-12-2004 @ 10:06 :
Steeds minder wordt er gebruik gemaakt van tijdrovende traditionele 2d-animatie.
3d-animatie is praktisch net zo tijdrovend, op de speciale effecten (bijv. golvend water, regenbuien) na.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 14:47
Verwijderd
Het blijft nog wel een groot proces/karwei natuurlijk, maar de tijd gaat hem niet zitten in het monnikenwerk van frame voor frame tekenen van "moeilijke" dingen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:01
Uice
Uice is offline
Omdat al die knappe digitale troep geshowed moet worden. Over een tijdje is men daar niet meer zo van onder de indruk, en dan gaat die hype wel over.
Oud 14-12-2004, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 14-12-2004 @ 16:01 :
Omdat al die knappe digitale troep geshowed moet worden. Over een tijdje is men daar niet meer zo van onder de indruk, en dan gaat die hype wel over.
Tekenfilms zijn toch net zo goed om die goede tekenkunsten te showen? Ik denk niet dat het overgaat, ze zullen alleen nog maar mooier en beter worden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-12-2004 @ 16:03 :
Tekenfilms zijn toch net zo goed om die goede tekenkunsten te showen?
Niet alleen daarom. Tegenwoordig al helemaal niet meer, want nu is men wel wat gewend.
Zo zal dat met digitale tekenfilms ook gaan.
Oud 15-12-2004, 22:30
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Hyperspeed schreef op 14-12-2004 @ 12:31 :
Ach, het is gewoon een nieuwe generatie, zo was er ook een hype met de traditionele getekende cartoons, zo ook met dit soort dingen. maar goed, niet alles wordt gehypt... ik bedoel..wie interesseerd zich nou voor The Polar Express ??
ik. Ik vind dat ze met polar express een geweldige prestatie hebben neer gezet. Misschien dat het idee ofzo niet zo hip is maar het is wel mooi gemaakt, en dat is denk ik wat de mensen(mij iniedergeval, maar misschien ik met animeren en 3d bezig ben geweest) ook wel aanspreekt.
Ik vind het leuk om te zien hoe het vooruit gaat. Als je Toy Story (1995) vergelijkt met incredibles (2004) Zie je als leek misschien niet zoveel verschil maar als je op de details gaat letten dan is er z'n voor uitgang. Moet je bij incredibles is even op het haar letten en de kleding. Dat is echt perfect gedaan, terwijl bij toy story dit soort dingen vermeden worden omdat het simpel weg te moeilijk was/nog niet de goede software/plugins hadden.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 22:42
D@mien
D@mien is offline
Als iemand nog een mooie animatie film wil zien dan moet je in het eerste kwartaal van 2005 eens Final Fantasy VII: Advent Children checken....gewoonweg om van te kwijlen...
(het is zeker een aanrader om FF7 uitgespeeld te hebben, anders snap je dr geen hol van geloof ik..)
Oud 16-12-2004, 01:42
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 15-12-2004 @ 23:42 :
Als iemand nog een mooie animatie film wil zien dan moet je in het eerste kwartaal van 2005 eens Final Fantasy VII: Advent Children checken....gewoonweg om van te kwijlen...
(het is zeker een aanrader om FF7 uitgespeeld te hebben, anders snap je dr geen hol van geloof ik..)
Ik heb de nieuwste trailer gezien en ik kan niet wachten. Sowieso verwacht ik dat deze beter wordt dan Final Fantasy: The Spirits Within, aangezien dit een goed verhaal zal hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 07:24
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 14-12-2004 @ 10:35 :
Ik denk dat mensen het allereerst een beetje kinderlijk vinden, en veel mensen vinden dat schattig. 't Voelt aan als een grappige familiefilm
ik ben echt me smacht aan het wachten op de eerste animatie film met een verhaal a lá kids etc..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 10:53
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-12-2004 @ 02:42 :
Ik heb de nieuwste trailer gezien en ik kan niet wachten. Sowieso verwacht ik dat deze beter wordt dan Final Fantasy: The Spirits Within, aangezien dit een goed verhaal zal hebben.
The Spirits Within ging je volgens mij ook niet echt kijken vanwege het verhaal? En ik stoorde me er totaal niet aan, juist omdat het gewoon een prachtig gemaakte film is.
Oud 16-12-2004, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Hyperspeed schreef op 16-12-2004 @ 11:53 :
The Spirits Within ging je volgens mij ook niet echt kijken vanwege het verhaal? En ik stoorde me er totaal niet aan, juist omdat het gewoon een prachtig gemaakte film is.
Eigenlijk ook voor het verhaal. Final Fantasy staat als spelserie ook bekend om diepgaande (haast epische) verhaallijnen en subplots. Ik had gehoopt daar iets van terug te zien in The Spirits Within.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:31
Verwijderd
Ik vind dit soort animatie niet interessant. Echt goede 2D-art is altijd mooier en in ieder geval 'ambachtelijker'.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 19:45
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-12-2004 @ 13:40 :
Eigenlijk ook voor het verhaal. Final Fantasy staat als spelserie ook bekend om diepgaande (haast epische) verhaallijnen en subplots. Ik had gehoopt daar iets van terug te zien in The Spirits Within.

Ik heb ze nooit gespeeld, vandaar dat ik voor mezelf waarschijnlijk daar geen waarde in gelegd heb.
Oud 16-12-2004, 21:52
Retarded
Retarded is offline
Spirits Within was gewoon een prachtig gemaakte film.. heb em gelukkig ook op DVD liggen, want op mn 100hz teeveetje ziet het er geweldig uit Verhaal had dan wel niet teveel om handen, maar de film is zeker leuk voor een avondje entertainment
Oud 16-12-2004, 23:18
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Retarded schreef op 16-12-2004 @ 22:52 :
Spirits Within was gewoon een prachtig gemaakte film.. heb em gelukkig ook op DVD liggen, want op mn 100hz teeveetje ziet het er geweldig uit Verhaal had dan wel niet teveel om handen, maar de film is zeker leuk voor een avondje entertainment
Spirits Within is een goede film, maar een waardeloze final fantasy..geen magic, geen swordfights etc.. Advent Children heeft dit wel...dat gaat het verschil maken denk ik...
Oud 17-12-2004, 00:42
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
D@mien schreef op 17-12-2004 @ 00:18 :
Spirits Within is een goede film, maar een waardeloze final fantasy..geen magic, geen swordfights etc.. Advent Children heeft dit wel...dat gaat het verschil maken denk ik...
Zolang ze Aeris niet opnieuw tot leven wekken vind ik het best
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 01:52
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 17-12-2004 @ 01:42 :
Zolang ze Aeris niet opnieuw tot leven wekken vind ik het best
Je zag dr wel in de trailers....maar dat zal wel iets met de lifestream te maken hebben...
Oud 17-12-2004, 11:40
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
N00dles schreef op 14-12-2004 @ 15:27 :
Absoluut geen hype. Animatie is al van begin vorige eeuw. En sinds de avondvullende tekenfilms populair. Een doorsnee hype blijft geen driekwart eeuw overeind staan.

Mensen vinden animatiefilms leuk omdat het toch iets kinderlijks heeft. Animatie kan bovendien mooi zijn, apart of -nog steeds- vernieuwend. Eigenlijk dezelfde redenen dat films nog leuk worden gevonden.
idd
Oud 22-12-2004, 19:01
Fainne
Fainne is offline
maar het zal blijvend zijn want disney heeft toch besloten nooit meer getekende films te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten