Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2004, 22:47
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
is hij al gekomen? komt hij nog? komt hij helemaal niet (meer)? of bestaat hij eigenlijk helemaal niet ?

wat voor beeld heb je van hem? hoe zal hij verlossen of hoe heeft hij verlost? wat voor plaats neemt hij - of zou hij - of zal hij innemen - in je leven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2004, 23:15
Raven
Raven is offline
phoei moeilijke vraag en misschien is er wel meer dan een
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 08:41
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 19-12-2004 @ 00:20 :
De sexuele prestaties van de heiland boeien mij eerlijk gezegd niet zo erg.
, ik denk niet dat ze het "nemen" zo bedoelt, maar leuk dat je het zo op vat

Maargoe weer ff ontopic:
Hij is al gekomen, hij bestaat, hij heeft mij verlost aan het kruis, hij heeft een belangrijke plek in mijn leven.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 08:46
JackieZ
JackieZ is offline
Dat gedoe om de Messias ook altijd. "Hij is wel de Messias". "Hij is niet de Messias". Wat een bullshit.

Profeetschap is een sociale status. Het enige natuurlijke uitgangspunt dat daaraan verbonden is, is dát uitgangspunt waarbij mensen hem als profeet herkennen. Herken iemand dus als de Profeet, en hij zal het zijn...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 09:06
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 18-12-2004 @ 23:47 :
is hij al gekomen? komt hij nog? komt hij helemaal niet (meer)? of bestaat hij eigenlijk helemaal niet ?

wat voor beeld heb je van hem? hoe zal hij verlossen of hoe heeft hij verlost? wat voor plaats neemt hij - of zou hij - of zal hij innemen - in je leven
Er zijn vele messiassen, dit zijn gezalfden van God, geweest, daarom klopt de kop boven deze topic niet, want ik neem aan dat je niet zomaar één van de koningen, priesters of profeten bedoelt, maar HaMessiach, dit is De Christus, De Gezafde.
Oud 19-12-2004, 09:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Einherjar schreef op 19-12-2004 @ 10:06 :
Er zijn vele messiassen, dit zijn gezalfden van God, geweest, daarom klopt de kop boven deze topic niet, want ik neem aan dat je niet zomaar één van de koningen, priesters of profeten bedoelt, maar HaMessiach, dit is De Christus, De Gezafde.
Nouja, denk dat iedereen wel t woordje dé voor het woord messias had gelezen.

dé messias dus ipv messias.

edit: ik zie dat iemand t al veranderd heeft

Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 09:56.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 10:00
RanC
RanC is offline
Dé messias is al lang op aarde! Dat jullie stelletje ketters (sarcasme, ban me niet hier voor please. K thx dai) dat nog niet weten!

Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 10:11
Verwijderd
Jezus is niet op aarde. Als Jezus komt zal het heel duidelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 10:56
Raven
Raven is offline
Citaat:
RanC schreef op 19-12-2004 @ 11:00 :
Dé messias is al lang op aarde! Dat jullie stelletje ketters (sarcasme, ban me niet hier voor please. K thx dai) dat nog niet weten!

[afbeelding]
wie de neuk is dat nu weer
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 10:59
RanC
RanC is offline
Citaat:
Raven schreef op 19-12-2004 @ 11:56 :
wie de neuk is dat nu weer
Raël, van de Raëliaanse beweging.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 11:04
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Die bestaat niet, geen punt want ik hoef ook nergens van verlost te worden.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 11:21
goodfella
goodfella is offline
volgens mijn informatie komt hij aan het eind der tijden en word er bepaald wie in zijn koningkrijk mag deelnemen. Ik neem aan dat jij en ik gewoon bij petrus ons vonnis te horen krijgen.
Oud 19-12-2004, 12:41
T_ID
T_ID is offline
ik ben de messias, al die anderen zijn nep.
Oud 19-12-2004, 13:44
ValliantWarrior
Citaat:
goodfella schreef op 19-12-2004 @ 12:21 :
volgens mijn informatie komt hij aan het eind der tijden en word er bepaald wie in zijn koningkrijk mag deelnemen. Ik neem aan dat jij en ik gewoon bij petrus ons vonnis te horen krijgen.
Hoe kom je erop dat je van Petrus het vonnis te horen krijgt?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 14:03
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 19-12-2004 @ 14:44 :
Hoe kom je erop dat je van Petrus het vonnis te horen krijgt?
had petrus niet de sleutels van de hemelpoort ofzo . kan he.

*

messias is overigens gewoon Verlosser, mss is er iemand die wilders ook als een verlosser ziet, of wouter bos ?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 14:15
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-12-2004 @ 13:41 :
ik ben de messias, al die anderen zijn nep.
En ik ben de Paus, die andere is een ketter.

btw wat is het doel van deze topic, iedere christen en moslim zegt namelijk dat Jezus de messias is en voor het Jodendom moet de messias nog komen, dus geen verrassingen. (Hoewel ik me wel altijd afvraag waarom moslims Jezus die titel geven.)

En de mensen die wel ergens iets aan doen, weten niet eens wat ze geloven. De mensen die in Jezus enkel een goed mens zien, erkennen geen messias dat wil zeggen geen gezalfde van God.

En de overige religies kennen misschien wel een soort messiasfiguur maar dan noemen ze die vaak anders.

Het lijkt me interessanter om naar de reden te kijken waarom iemand de messias wordt genoemd.

Want kort geantwoord op de vragen van deze topic:

Jezus is de Messias
Hij is gekomen en Hij zal komen.
Het offer voor al onze zonden werd volbracht toen het lam op Golgotha gekruizigd werd. Zo bevrijdde Hij ons uit de macht van het dodenrijk. Zichtbaar werd dit toen Hij de derde dag weer opstond uit de dood en zich vertoonde aan meer dan 500 mensen.
Hij steeg op naar de Hemel vanwaar Hij ook weer komen zal als rechter, dan zal iedereen Hem zien.
Oud 19-12-2004, 14:35
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 19-12-2004 @ 15:03 :
had petrus niet de sleutels van de hemelpoort ofzo . kan he.

*

messias is overigens gewoon Verlosser, mss is er iemand die wilders ook als een verlosser ziet, of wouter bos ?
Messias betekend gezalfde, gezalfde van God. Ik denk niet dat iemand Wilders of Bos een gezalfde van God zal noemen. Het is wel zo dat Dé Messias een verlosser is.

Overigens is wat jij aanhaalt over Petrus een Roomse gedachtengoed, die niet door ieder christen gedeeld wordt.
Oud 19-12-2004, 14:42
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Einherjar schreef op 19-12-2004 @ 15:35 :
Messias betekend gezalfde, gezalfde van God. Ik denk niet dat iemand Wilders of Bos een gezalfde van God zal noemen. Het is wel zo dat Dé Messias een verlosser is.

Overigens is wat jij aanhaalt over Petrus een Roomse gedachtengoed, die niet door ieder christen gedeeld wordt.
maar oke, ik bedoelde dus messias in de zin van verlosser. en dan niet als wilders, maar mss snap je wel wat ik bedoel .

en het was ook niet mijn standpunt, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het ong. inhoud.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 15:00
ValliantWarrior
Citaat:
Einherjar schreef op 19-12-2004 @ 15:15 :

btw wat is het doel van deze topic, iedere christen en moslim zegt namelijk dat Jezus de messias is en voor het Jodendom moet de messias nog komen, dus geen verrassingen. (Hoewel ik me wel altijd afvraag waarom moslims Jezus die titel geven.)

En de mensen die wel ergens iets aan doen, weten niet eens wat ze geloven. De mensen die in Jezus enkel een goed mens zien, erkennen geen messias dat wil zeggen geen gezalfde van God.

En de overige religies kennen misschien wel een soort messiasfiguur maar dan noemen ze die vaak anders.

Het lijkt me interessanter om naar de reden te kijken waarom iemand de messias wordt genoemd.

Want kort geantwoord op de vragen van deze topic:

Jezus is de Messias
Hij is gekomen en Hij zal komen.
Het offer voor al onze zonden werd volbracht toen het lam op Golgotha gekruizigd werd. Zo bevrijdde Hij ons uit de macht van het dodenrijk. Zichtbaar werd dit toen Hij de derde dag weer opstond uit de dood en zich vertoonde aan meer dan 500 mensen.
Hij steeg op naar de Hemel vanwaar Hij ook weer komen zal als rechter, dan zal iedereen Hem zien.
hehe, Punt klaar alles beantwoord
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 16:34
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Einherjar schreef op 19-12-2004 @ 15:35 :

Fortuyn wel, is ook al voor ons gestorven
Oud 19-12-2004, 17:29
Verwijderd
Als je echt gelovig zou zijn (wat ik niet ben, maar het wel redelijk begrijp) snap je dat een ''verlosser'' geen menselijk gedaante hoeft te hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:36
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Solero schreef op 19-12-2004 @ 18:29 :
Als je echt gelovig zou zijn (wat ik niet ben, maar het wel redelijk begrijp) snap je dat een ''verlosser'' geen menselijk gedaante hoeft te hebben.
Voor Christenen heeft/had de Verlosser wel een menselijke gedaante. Ik weet niet of dat ook opgaat voor Joden en Msolims.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 19:15
Verwijderd
Je moet je eigen Messias zijn, je bent namelijk de enige die jouw leven kan maken zoals je het wil hebben.

Ofzo. Rotzinsbouw, excuses

Dé Messias is er denk ik niet, voor iedereen is er wel een andere
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-12-2004 @ 19:36 :
Voor Christenen heeft/had de Verlosser wel een menselijke gedaante. Ik weet niet of dat ook opgaat voor Joden en Msolims.
Als je goed de heilige boeken leest, en erover nadenkt, zit de 'verlosser'' in je.

Je ziet zelf dan zeg maar het zogenaamde ''licht''.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:04
Verwijderd
'Messias' betekent 'koning'.

Men geloofde dat jezus de koning der joden was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2004, 23:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-12-2004 @ 00:04 :

erm.. in welke taal?

Koning in t Hebreeuws is "melech"

Messias = מָשִׁיחַ = masjiach = gezalfde

[edit: ch spreek je uit als de Nederlandse g]

Laatst gewijzigd op 20-12-2004 om 00:32.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 07:38
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-12-2004 @ 00:04 :

Men geloofde dat jezus de koning der joden was.

Jezus wordt niet eens erkend als profeet door joden
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 08:31
Love & Peace
Love & Peace is offline
Als hij gekomen was, zouden we dat wel merken. Dan hebben we volgens de Islam nog 40 jaar te leven, voordat iedereen sterft.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 09:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 20-12-2004 @ 08:38 :

Jezus wordt niet eens erkend als profeet door joden
Ik denk dat onder "men" de Romeinen en/of zijn volgers bedoeld werden. Jezus en zijn volgers waren ook gewoon joden.

Lukas 23
3 En Pilatus vraagde Hem, zeggende: Zijt Gij de Koning der Joden? En Hij antwoordde hem en zeide: Gij zegt het.
Oud 20-12-2004, 09:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-12-2004 @ 09:31 :
Als hij gekomen was, zouden we dat wel merken.
Wat gebeurt er dan volgens de islam? En is het dan zo dat het jezus is die terugkomt? of is dat niet bekend wie de "uiteindelijke" messias is?
Oud 20-12-2004, 09:46
Verwijderd
Dat was jezus en hij zal weer komen als de anti christ zich openbaart.

Hij komt als aankondiger van de oordeelsdag die nabij is voor gelovigen is dat dus een blije dag
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 09:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 20-12-2004 @ 10:46 :
Dat was jezus en hij zal weer komen als de anti christ zich openbaart.

Hij komt als aankondiger van de oordeelsdag die nabij is voor gelovigen is dat dus een blije dag
ok.. en hoe is jezus cq. de antichrist herkenbaar?
Oud 20-12-2004, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-12-2004 @ 10:48 :
ok.. en hoe is jezus cq. de antichrist herkenbaar?
De antichrist zal zich voor doen als de schepper en wonderbaarlijke dingen teweeg brengen om de mensen te overtuigen van zijn gelijk, hij zal een man splijten en hem weer aaneen zetten maar hij brengt de mensen slechts tot dwaling
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 20-12-2004 @ 10:51 :
De antichrist zal zich voor doen als de schepper en wonderbaarlijke dingen teweeg brengen om de mensen te overtuigen van zijn gelijk, hij zal een man splijten en hem weer aaneen zetten maar hij brengt de mensen slechts tot dwaling
ze hebben pas atomen kunnen verplaatsen a la "beam me up scotty", dus je hebt best kans dat er eerdaags een wetenschapper opstaat die een man kan splijten en weer aaneen kan zetten.
Maar misschien roept hij/zij zichzelf niet tot schepper enzo, maar zeggen de mensen dat over hem/haar en dan is de antichrist geboren onder t volk.
Oud 20-12-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-12-2004 @ 11:08 :
ze hebben pas atomen kunnen verplaatsen a la "beam me up scotty", dus je hebt best kans dat er eerdaags een wetenschapper opstaat die een man kan splijten en weer aaneen kan zetten.
Maar misschien roept hij/zij zichzelf niet tot schepper enzo, maar zeggen de mensen dat over hem/haar en dan is de antichrist geboren onder t volk.
Dat word afwachten, maar de kans is groot dat iemand die daartoe in staat is voor god wil gaan spelen
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 20-12-2004 @ 11:11 :
Dat word afwachten, maar de kans is groot dat iemand die daartoe in staat is voor god wil gaan spelen
mm maar dat je een bestaand iets splijt en aaneen maakt of kan verplaatsen, maakt je nog niet tot een god
Oud 20-12-2004, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-12-2004 @ 11:18 :
mm maar dat je een bestaand iets splijt en aaneen maakt of kan verplaatsen, maakt je nog niet tot een god
Een mens van vlees en bloed splijten en weer aaneen zetten zou moeder terressa zelfs tot grootheidswaanzin aan zetten
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 20-12-2004 @ 11:20 :
Een mens van vlees en bloed splijten en weer aaneen zetten zou moeder terressa zelfs tot grootheidswaanzin aan zetten
als je een mens als alleen maar wat losse atomen ziet, is er weinig spectaculairs aan
Oud 20-12-2004, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-12-2004 @ 11:22 :
als je een mens als alleen maar wat losse atomen ziet, is er weinig spectaculairs aan
Dat zou ik op zich niet zeggen
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:26
see it
see it is offline
Volgens mij moet je dat splijten niet zo letterlijk nemen maar iig zal de antichrist iemand zijn die wij niet zomaar als antichrist zullen zien. Hij zal goed lijken en dan heel veel mensen met zich meetrekken maar hij is het niet.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 20-12-2004 @ 11:23 :
Dat zou ik op zich niet zeggen
nahja, t is wel spectaculair an sich dat je een mens kan splitsen, maar het is neit zo dat je iemand afslacht en weer tot leven maakt; terwijl het wel zo geinterpreteerd kan worden.

mm

misschien kan dat dan ook wel..
Oud 20-12-2004, 10:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
see it schreef op 20-12-2004 @ 11:26 :
Volgens mij moet je dat splijten niet zo letterlijk nemen maar iig zal de antichrist iemand zijn die wij niet zomaar als antichrist zullen zien. Hij zal goed lijken en dan heel veel mensen met zich meetrekken maar hij is het niet.
sommige mensen zeggen dat Bush de antichrist is, wat denk jij?
Oud 20-12-2004, 10:42
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Solero schreef op 19-12-2004 @ 22:52 :
Als je goed de heilige boeken leest, en erover nadenkt, zit de 'verlosser'' in je.

Je ziet zelf dan zeg maar het zogenaamde ''licht''.
Mischien als je Boedhistische Heilige Boeken leest maar niet in die van de Islam, Jodendom of Christelijke geloof.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 11:31
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-12-2004 @ 11:27 :
nahja, t is wel spectaculair an sich dat je een mens kan splitsen, maar het is neit zo dat je iemand afslacht en weer tot leven maakt; terwijl het wel zo geinterpreteerd kan worden.

mm

misschien kan dat dan ook wel..
Ik zag David Copperfield dat eens doen

Weet iemand wie die antichrist precies is? En hoe hij binnen de Islam wordt genoemd.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 20-12-2004 @ 11:42 :
Mischien als je Boedhistische Heilige Boeken leest maar niet in die van de Islam, Jodendom of Christelijke geloof.
Idd
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 12:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Einherjar schreef op 19-12-2004 @ 15:15 :
gecondoleerd.
Oud 20-12-2004, 14:25
see it
see it is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-12-2004 @ 11:30 :
sommige mensen zeggen dat Bush de antichrist is, wat denk jij?
Nou volgens mij volgt niet heel de wereld Bush na dus ik denk dat dat wel meevalt. BTW er zijn meerdere antichristen. Maar die zijn allemaal minder groot in vergelijking met diegene die komen moet.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:34
Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-12-2004 @ 13:10 :
gecondoleerd.
Oud 20-12-2004, 21:40
what if..
what if.. is offline
Citaat:
see it schreef op 20-12-2004 @ 15:25 :
Nou volgens mij volgt niet heel de wereld Bush na dus ik denk dat dat wel meevalt. BTW er zijn meerdere antichristen. Maar die zijn allemaal minder groot in vergelijking met diegene die komen moet.
ik heb ns horen uitleggen dat volgens openbaring er in het laatste der dagen de antichrist zal opstaan(één man) die een nieuwe religie sticht waarvan hijzelf het middelpunt is waarna iedereen hem gaat volgen enzo..
wat denk jij?
Oud 20-12-2004, 22:05
see it
see it is offline
In ieder geval zal het iemand zijn die zich tegenover God plaatst. Hij zal veel mensen verleiden - In de bijbel staat dat, als het mogelijk was, zelfs de mensen die God uitgekozen heeft verleid zouden worden. Of hij echt een nieuwe godsdienst zal beginnen is de vraag maar zoals je ziet zou het erg goed mogelijk kunnen zijn. Waarschijnlijk stelt hij zichzelf als goddelijk op...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten