Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2004, 13:15
troubie
troubie is offline
Hallo allemaal!

Mijn vraag is wat stom, maar goed. Ik ben dus op een leeftijd waarop ik een vakantiejob mag uitoefenen of ook tijdens het schooljaar. Mijn probleem is dat ik al zo vaak geprobeerd heb om een job te doen, maar ik mij vaak zo onhandig voel dat ik het direct opgeef. Vorig jaar in de zomervakantie kreeg ik een baantje op een camping, maar ik moest alleen in een cafetaria staan zonder een deftige uitleg over alles, dat ik maar heb afgeslagen. Dit jaar zelfde scenario (dan wel niet op dezelfde camping natuurlijk, daar durf ik mij niet meer te vertonen, hoewel de job op zich een goede job was en ik dus achteraf heel veel spijt van mijn beslissing heb gehad...

Mijn vraag is dus: bestaan er een soort van stages (betaald of niet) waarbij je een meer persoonlijke begeleiding krijgt als het je eerste stappen in de werkwereld zijn? Of een soort beschermde werkplaatsen ofzo? En waar vind je dan die adressen en dergelijke? (Eventjes ter info: ik woon in Vlaanderen, dus met info over Nederland ben ik niet zo heel veel ) En kan je dat ook bijvoorbeeld één dag in de week doen, bijvoorbeeld in het weekend of gaat zoiets alleen door in de vakanties of gewoon zelfs als je afgestudeerd bent?

bedankt iedereen!
troubie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2004, 17:14
Lente
Lente is offline
dus je ging ergens werken waar je niet uitgelegd werd wat de bedoeling was en wat je precies moest doen? wat raar
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 17:23
Verwijderd
je wilt alleen een weekendbaantje oid, waarom wil je dan in hemelsnaam een 'stage/beschermbaantje'? die harde werkwereld is niets engs of vreemds
ga gewoon solliciteren, leggen ze je niet uit wat je precies moet doen, vraag dat dan gewoon
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 17:51
Jules
Jules is offline
Inderdaad.. als ze verder geen toelichtig geven dan wijst het zich vanzelf wel doe niet zo moeilijk
Oud 21-12-2004, 18:00
Verwijderd
als 't al bestaat; ik denk niet dat jij dat nodig hebt
Vraag de volgende keer gewoon om uitleg! Dat is niet vreemd, het is eerder vreemd dat zij jou niets uitleggen. en als iets misgaat niet meteen opgeven, iedereen maakt wel 'ns een fout
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 21:41
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik had ook eens zoiets

ergens in de keuken werken..: ik zo van.. ja wat moet ik nu doen dan?

ja ga maar ergens bij staan..

toen kwamen de bestellingen binnen.. en ik wist echt NIETS

was daar ook na 3 x werken al weer weg
Oud 21-12-2004, 23:37
Balance
Balance is offline
Wat jij vraagt heb je helemaal niet nodig. Je kan beter aan jezelf gaan werken zodat je in het vervolg wél zulke baantjes aan kan.

Enkele tips:
- Iedereen maakt in het begin fouten, dus men verwacht niet van je dat het meteen snapt.
- Ze verwachten veelal dat JIJ met vragen komt. Dus alles wat je niet snapt: gewoon vragen. Het is logisch dat je dingen nog niet weet.
- Als zij jou niks uitleggen en ook geen goede antwoorden geven op je vragen, probeer dan gewoon wat. Doe je het fout, dan leer je daarvan en het gaat steeds makkelijker.
Oud 22-12-2004, 11:58
iamcj
iamcj is offline
Tip 1: Zoek uit door welke gebeurtenis(sen) je nu zo reageert.
Als je dat weet, begrijp je waarom je nu zo reageert en kan je daar wat mee als je weer zo'n situatie tegenkomt.

Als je bijvoorbeeld bij een vorig baantje of door je vader constant voor nietsnut wordt uitgemaakt, ga je daar ook naar leven. Aan jou om te realiseren dat je je daarom zo voelt en dat dat helemaal niet wilt zeggen dat jij ook een nietsnut bent. Personen die andere een nietsnut noemen zijn vaak zelf ook zo genoemd en herhalen dat gedrag. Dat heeft dus met hun te maken en niets met jou.

Tip 2: Ga eerst wat vrijwilligerswerk doen, dan zijn er ook geen verwachtingen. Ben je over de eerste vrees heen, kun je een betaald baantje gaan zoekn.
Oud 22-12-2004, 23:19
ekki
ekki is offline
Citaat:
iamcj schreef op 22-12-2004 @ 12:58 :
Tip 2: Ga eerst wat vrijwilligerswerk doen, dan zijn er ook geen verwachtingen. Ben je over de eerste vrees heen, kun je een betaald baantje gaan zoekn.
Ook bij vrijwilligerswerk zijn er zeker wel verwachtingen. Wel op een andere manier dan ' gewoon' werk.
Oud 23-12-2004, 10:28
troubie
troubie is offline
Hey allemaal,
in ieder geval al bedankt voor je reacties!!
Ik zal eens uitkijken voor vrijwilligerswerk...
groetjes,
troubie
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 10:29
perfectme
perfectme is offline
Er wordt echt wel uitleg gegeven als je ergens begint.
En, het is al eerder gezegd, iedereen maakt fouten in het begin en later ook nog .

Misschien moet je eens op je werk vragen of ze alles duidelijk willen uitleggen, zo onredelijk zullen ze wel niet zijn.

Meer info vind je op de VDAB-site
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten