Advertentie | |
|
![]() |
|
Je zou iets dergelijks kunnen maken met VB, maar het is waarschijnlijk wel vrij lastig. Bij zulke oplossingen komen veel dingen om de hoek die dit nogal moeilijk maken. Eventueel zou je kunnen kijken naar de MySQL database. Die is gratis, maar wel iets minder makkelijk in het gebruik. Het voordeel is echter dat deze beschikking heeft over een ingebouwde replicatie-functie (replicatie is ook de term waarmee je zou kunnen zoeken, mocht je toch met Access verder willen).
||
Citaat:
Dat komt dus ongeveer neer om dat mail-gedoe, behalve dat je bij mail vaak meer beprekt ligt door je grootte (veel mailboxen kunnen maar attachements van een megabyte of 1-2 doorsturen, en in totaal hebben ze een capaciteit van zo'n 10-20). Als je database groter is, zou ik zeggen om GMail te gebruiken als je per sé wilt e-mailen (invite kan ik je wel geven, indien gewenst), anders zou ik ook zeggen om het via MySQL te doen: thuis je pc laten lopen of op het werk vragen of het mogelijk is, die pc laat je een verbinding behouden met het internet, zodat je op het werk je gegevens kunt inladen via het internet en thuis heb je ze natuurlijk bij de hand. ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat voor toepassing heeft die dbase? facturatie van bestellingen, die deels door mezelf en deels door iemand anders worden gedaan |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
- progje automatisch laten opstarten met Windows - het progje naast de klok laten integreren zodat je weinig ruimte verliest - bij het opstarten het bestand downloaden - bij het afsluiten het bestand uploaden - in het icoon naast het klokje nog een menu bijzetten zodat je manueel alles kan up/downloaden - in het progje wat extra mogelijkheden inbouwen, bv. > bij het downloaden de MD5-hash nakijken, om dan het uploaden over te slaan als het bestand identiek is gebleven > op de webspace een log bijhouden van de bewerkingen (upload/download, door wie, wanneer, ...) > in het progje wat gegevens bijhouden (dus de naam van de persoon, de login-info voor de webspace) Het enige dat deze mogelijkheid niet voorziet is dat er met twee mensen tegelijkertijd aan het bestand gewerkt zou worden, dat zou tot gevolg hebben dat enkel de persoon dat wijzigingen verloren gaan. Als je dat zou nodig hebben, dan zou ik je aanraden om MySQL te gebruiken. Dan moet je er ofwel zelf een shell rondschrijven in PHP ofwel gebruik je PHPMyAdmin (of MySQL Administrator) om alle gegevens te benaderen. Die laatste twee zijn eigenlijk gemaakt om een backdoor te hebben naar je database, voor als je PHP niet zou werken, dus je ozu een gelijkaardige interface als in Access krijgen door enkel via tabellen te werken. Queries kun je in MySQL wel uitvoeren, ook via PHPMyAdmin, en via PHP al helemaal, maar het is zeker niet zo simpel als in Access (je moet de SQL-commando's kennen daarvoor, die kan je ook in Access gebruiken voor queries, maar die zitten wat verstopt, vind ik). Misschien als je op internet eens zoekt naar "PHP facturen" ofzo? Hier is er in ieder geval al enkele, maar wel in het Frans waarschijnlijk, http://www.comscripts.com/scripts/ph...ures_1475.html http://framasoft.net/article2441.html Meestal is alles goed aan te passen aan je wensen, met een beetje degelijke editor kun je ook de tal veranderen van Frans naar Nederlands/Engels. Let er wel op dat je in ieder geval gegevens zult moeten migreren naar het nieuwe formaat als je MySQL etC. gebruikt.
|
![]() |
http://framasoft.net/article2441.html
->factlux als ik bv dit programma gebruik, dan staat dat online op een server ofzo? |
![]() |
||
Citaat:
Apache: om je pagina's te serveren PHP: om het programma uit te voeren MySQ: om de database met al die gegevens in bij te houden Alledrie zijn ze gratis te krijgen, echt helemaal gratis, geen enkel risico. Dit zijn op internet van de meest bekende programma's, grote sites gebruiken Apache om hun site af te leveren (voorbeelden kan ik niet direct geven, sorry). Je kan die server dus ofwel thuis zetten, en je hebt echt geen dure computer nodig daarvoor, de meeste kantoormachines van vandaag de dag volstaan perfect. Je moet de machine altijd aan hebben staan als je aan de gegevens wilt komen. Ik hoop dat je thuis een breedbandinternetverbinding hebt, zodat je geen hele dagen je telefoonlijn moet openzettten. Als je thuis geen server kan opzetten, moet je op je werk vragen of je het daar bij op de webstek kan draaien, als je een webmaster hebt, zal die je wel helpen met die PHP en MySQL (ik hoop dan maar dat het werkt, in kleinere bedrijven wordt volgens mij vaak gebruik gemaakt van IIS van Microsoft, en ik weet niet hoe dat samenwerkt met PHP en MySQL. Met Google kan je die drie programma's makkelijk openen, zorg er vooral voor dat je Apache installeert voor PHP. Eventueel kan je gebruik maken van EasyPHP, dat installeert ze alledrie tegelijk, zodat je zelf niet al te veel hoeft te puzzelen. EasyPHP is wel een Franstalig pakket, maar bevat ook taalmodules voor Engels (en Nederlands, dacht ik ook wel). Bij dat factuurpakket, zitten hoogstwaarschijnlijk wat documenten bij (install, readme.txt, readme, lisezmoi, lisezmoi.txt, lisezmoi.html, ...) waarin staat wat je moet doen. Normaal moet je de bestanden gewoon uitpakken naar een webgedeelde map van Apache, soms moet je zelf nog MySQL instellen, dat kan je makkelijk doen met phpMyAdmin dat bij EasyPHP zit (of evengoed zelf te downloaden is). Als je hulp nodig hebt bij het opzetten, geef je maar een gil, dan zal ik het hier ook eens proberen, maar ik kan je niets beloven, omdat ik zelf ook nog niet zo lang met die dingen bezig ben.
|
![]() |
ik heb denk ik zo'n goede server gevonden : www.downfire.com (gratis)
heb daar nu de database opgezet, maar hoe maak ik dan bv een nieuwe log in aan? |
![]() |
|
![]() |
GIL !!!
heb easy php gedownload, en als ik naar phpMyAdmin ga, dan kom ik op een http://127.......... wat is de volgende stap? |
![]() |
|
![]() |
heb het op downfire gezet, en dan moet je naar de map installeur gaan blijkbaar, om een username en paswoord te zetten, maar da lukt me niet.
http://daan.downfire.com/installeur |
![]() |
|
![]() |
het lukt my nog altijd niet, heb het nu op http://vandevyver.t35.com/installeur gezet, maar hoe je dan die u12345... aanmaakt, dat snap ik niet
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|