Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 08:55
Guinevere
Guinevere is offline
Hoi,

Mijn vriend heeft een grasparkietje en zou ook graag een kat willen. Gaat dat? Weet iemand hier iets van?

Zou zo'n poesje het vogeltje daadwerkelijk opeten? Opjagen? De vogel is behoorlijk tam, het zou jammer zijn als hij zijn kooitje niet meer uit durft omdat er een poes rondloopt.

Ik ben benieuwd!
Oud 10-01-2005, 09:10
Verwijderd
een kat is een roofdier, en zoals elk beest niet van te voren in te programmeren dat hij het vogeltje niet mag besluipen en doden.....

Dus als je het risico van een gruwelijk avontuur niet wil lopen, moet hij maar geen kat kopen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 10:06
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 10-01-2005 @ 10:10 :
een kat is een roofdier, en zoals elk beest niet van te voren in te programmeren dat hij het vogeltje niet mag besluipen en doden.....

Dus als je het risico van een gruwelijk avontuur niet wil lopen, moet hij maar geen kat kopen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 13:50
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Lijkt me ook vrij lastig, misschien is een hond beter..

Al hangt het er dan wel vanaf hoe tam dat vogeltje is Bij een vriendin van me hadden ze een tam en een niet tam vogeltje. Die laatste vloog altijd weg als de hond eraan kwam, maar die eerste bleef zitten en toen had die hond zijn vleugel gebroken

Maar als je die vogel op een plek houdt waar die kat niet bij kan, is er toch niets aan de hand?
Oud 11-01-2005, 11:12
Guinevere
Guinevere is offline
Ja, het is ook wel zo. Een kat blijft een roofdier. De man van de dierenwinkel zei dat ook. Het kan prima goed gaan (zo goed zelfs dat de vogel op de kat zijn rug mag zitten o.i.d.), maar voor hetzelfde geld wordt de vogel geterroriseerd door de kat. En zelfs als het goed gaat, dan kan de kat toch een keer uithalen, je kunt hem inderdaad niet programmeren.

Dus we nemen het risico maar niet geloof ik.

En een hond is helemaal geen optie. Bah...
Ik hou niet zo van honden.
Oud 13-01-2005, 18:30
Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ik denk dat het in principe wel kan, hangt er alleen vanaf wat voor kat je hebt. Net zoiets als een kat een hond samen denk ik. Onze hond zou absoluut niet met een kat kunnen, maar ibj mijn vriendin hebben ze wel een hond en een kat.

Maar er blijft natuurlijk wel een risico, dat wel...
Reageren

Regels voor berichten