Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2004, 13:39
barstje
barstje is offline
Hallo!

Ik weet niet precies of het iin deze topic thuis hoort maar ik dacht van wel.
Ik zit met een probleem. Bij mij op school zitten de, zoals ik ze noem, joggingbroeksletjes. Dit zijn meisjes uit de 4e ofzo die zichzelf ontzettend tof vinden. Ze komen regelmatig in hun joggingbroek naar school omdat ze dat stoer vinden. Verder zijn ze ieder schoolfeest ladderzat en gaan ze ieder weekend uit om met twee jongens te zoenen (echt knap zijn ze niet hoor)
Zelf zit ik in de 6e en ben ik (stom om van jezelf te zeggen) een van de mooiere meisjes van de school. Ze vinden me vooral arrogant en sommigen hebben al verkondigd dat ze me haten.
Nu zit ik daar persoonlijk niet zo mee want kom op, wat kan mij die joggingbroeksletjes iets schelen..?
Maar mijn broertje zit ook bij mij op school en zit toevallig bij een paar joggingbroeksletjes in de klas. Nu hebben we een heel groot prikbord in de aula hangen waar iedereen zijn of haar kerstwens op kan hangen. En de joggingbroeksletjes vinden het natuurlijk ontzettend grappig om daar de meest nutteloze kreten op te hangen. Zoals; ik wil dat (de naam van mijn broertje) zijn grote piemel uit (joggingbroeksletje1) dr kont haalt, kus (joggingbroeksletje2)
Mij gaat dit dus iets te ver.. Maar wat doe ik eraan? Ruzie gaan schoppen met hen? Mijn sterke vrienden optrommelen om ze in elkaar te slaan? Negeren? Mijn broertje het laten uitzoeken?

Ik weet het niet.. En ik hoop dat jullie het me kunnen vertellen. Misschien heeft iemand ook iets soortgelijks meegemaakt?

Groetjes, beknopt
Oud 20-12-2004, 13:45
Marcade
Marcade is offline
Mjuh als 't mijn school was en mijn broertje, dan zou ik 't simpelweg van 't bord afvegen. Zou iemand er een probleem mee hebben dat ik 't weghaal, negeer ik 't gewoon, of stap ik op een leraar af.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 13:46
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
hoe oud is je broertje ?
Oud 20-12-2004, 13:46
Verwijderd
Ik kan niet helemaal volgens wat je topictitel met de inhoud te maken heeft...

Waarom niet 'gewoon' naar bv. je mentor of een afdelingscoördinator gaan oid? Lijkt mij dat zij ook vinden dat dergelijke dingen niet op zo'n bord thuis horen. Dat zou ik iig doen, laat hen het dan maar oplossen, daar zijn ze (ook ) voor.

Verder zou ik het toch voornamelijk aan je broertje over laten, misschien interesseert het hem wel helemaal niets oid en vind ik het erger wanneer zijn "grote zus" zich er openlijk mee gaat bemoeien ed.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 16:03
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
waar je je al niet druk om kan maken
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 20-12-2004 @ 17:03 :
hmm......het is wel vervelend, maarre tsjah..... eerlijk gezegd (mag het eigenlijk niet zeggen) een klap kan wel helpen, kan ook verkeerd uitlopen.....
enne waarschuw gewoon ff de directie van de school en los het op een nette manier op(zou ik tenminste doen) enne naja meestal doet de school niet en heb je altijd nog het alternatief wat ik eerst beschreef
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:52
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Volgens mij gaat het haar niet alleen om haar broertje, maar om die 'joggingbroeksletjes' in het algemeen. Ik erger me namelijk ook dood aan dat gedrag.

Ik ben zelf regelmatig diep teleurgesteld in de jeugd van tegenwoordig. Zo was ik vroeger nooit. Ik was nooit bijdehand, ik kreeg geen ijsje als ik zeurde. Ik was altijd netjes op tijd thuis, ik werk al vanaf mijn 14de. Ik betaal zelf mijn mobieltje, ik gedraag me niet als een pooier. Ik hang niet doeloos rond in winkelcentra, ik studeer. Ik haal misschien niet zo hoge cijfers, maar als ik een onvoldoende heb, ligt dat aan mezelf.
Bij mij draait de wereld ook om andere mensen.

Maarja, hun schuld is het niet. Het is de schuld van hun ouders. Hun softe ouders die de opvoeding niet aankunnen. Normen en waarden, ik heb ze. Iets waar ik bij JP Balkenende nog niet eens zo zeker van ben.

Helaas geeft de school ook de schuld aan de ouders, in plaats van dat ze de jeugd weer in het gareel brengt. Daar slaat men naar mijn mening ook de plank volledig mis.

Sterker nog; ik ben bang dat het gewoon een maatschappelijk probleem is. Dit betekent dat jij er in je eentje weinig aan zal kunnen doen.
Oud 24-12-2004, 14:58
qghp
qghp is offline
Ik zou het als een compliment zien als meisjes op het schoolbord zouden zetten dat ik een grote piemel had, en je komt nogal verwaand over trouwens...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 16:19
Plo
Plo is offline
Ik zou willen verzoeken dat het mannelijke geslacht zich even afzijdig houdt hierin, sinds de "ge moet zich niet ánstellûh hè" replies vrijwel alleen door ons geslacht gepost wordt, lijkt dit niet echt opbouwend.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 16:38
RanC
RanC is offline
Citaat:
Plo schreef op 24-12-2004 @ 17:19 :
Ik zou willen verzoeken dat het mannelijke geslacht zich even afzijdig houdt hierin, sinds de "ge moet zich niet ánstellûh hè" replies vrijwel alleen door ons geslacht gepost wordt, lijkt dit niet echt opbouwend.
Maar we hebben wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 16:41
Nona
Nona is offline
Ik zet dit maar op L&R aangezien het meer met omgangsproblemen (of eerder een vraagstuk) dan met psychische problemen te maken heeft.
Oud 24-12-2004, 16:49
.Pure
.Pure is offline
joggingbroeksletjes

maar ik zal me er niet al te druk om maken en hopen dat je broertje stevig in z'n schoenen staat en hetzelfde doet, zich er niks van aantrekken dus.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 18:16
waves
waves is offline
ik zou t hem zelf laten oplossen. Als je in de vierde zit is het absoluut niet cool als je grote zus je 'problemen' oplost (dat vindt mijn broertje in de vierde tenminste)

en aan dat gedrag, daar kun jij weinig aan doen. Hooguit hun ouders of de school.
Oud 24-12-2004, 18:25
Verwijderd
@ Zut Alors: helemaal mee eens.

En zoals iemand anders al voorstelde, eerst naar de directie van school gaan en als dat niet helpt, ze een hard lesje leren.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 22:43
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Denk dat je broertje oud en wijs genoeg is om dit probleem zelf wel op te lossen hoor!
Oud 24-12-2004, 22:52
blupp
blupp is offline
Citaat:
beknopt schreef op 20-12-2004 @ 14:39 :
Zelf zit ik in de 6e en ben ik (stom om van jezelf te zeggen) een van de mooiere meisjes van de school.
FOTO!!

Ik zou me er maar niet mee bemoeien, gewoon die shit van dat bordje afhalen en verder niets, misschien er met je broertje over praten, ik denk dat je broertje zich nogal lullig gaat voelen als z'n grote zus hem komt helpen
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 22:59
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wat een stel trieste wijven zeg! gewoon erop af gaan en zeggen dat ze niet zo kinderachtig moeten doen
Oud 25-12-2004, 10:36
elledc
elledc is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 24-12-2004 @ 15:58 :
Ik zou het als een compliment zien als meisjes op het schoolbord zouden zetten dat ik een grote piemel had, en je komt nogal verwaand over trouwens...
idd
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 10:42
Verwijderd
ik vind het een beetje moeilijk om te geloven dat jij compleet onschuldig bent eigk. verder: de 'oplossingen' die je noemt vind ik diep triest, kinderachtig en kamp, + dan ga je er een honderdjarige oorlog van maken. uit je post komt naar voren dat je hoger dan de vierde klas zit, ergo je bent er bijna vanaf. gewoon de tanden op mekaar zou ik zeggen, en misschien jezelf iets minder mooi vinden. dat is namelijk niet echt een bewonderenswaardige eigenschap.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 12:47
*ABC*
*ABC* is offline
Citaat:
Katje schreef op 25-12-2004 @ 11:42 :
Ik vind het een beetje moeilijk om te geloven dat jij compleet onschuldig bent eigenlijk. Verder: de 'oplossingen' die je noemt vind ik diep triest, kinderachtig en kamp+ dan ga je er een honderdjarige oorlog van maken. Uit je post komt naar voren dat je hoger dan de vierde klas zit, ergo je bent er bijna vanaf. Gewoon de tanden op mekaar zou ik zeggen, en misschien jezelf iets minder mooi vinden. dat is namelijk niet echt een bewonderenswaardige eigenschap.
Ja, precies. Ik snap niet dat wat het feit dat jij een van de mooiere meisjes van je school bent, te maken heeft met het opplakken van briefjes op het schoolbord. Hoe oud is je broertje, zit hij ook in de vierde? Zo ja, dan is hij wel oud genoeg denk ik om het zelf op te lossen, en anders naar de decaan of directeur oid.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 14:46
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 20-12-2004 @ 20:52 :
Sterker nog; ik ben bang dat het gewoon een maatschappelijk probleem is. Dit betekent dat jij er in je eentje weinig aan zal kunnen doen.
Daarom is het verstandig om je ogen altijd open te houden voor mensen die er eender over denken. En die groep is groter dan je denkt. Het is gewoon vrij simpel. De mensen int algemeen zijn in groepen verdeeld en elke groep wil wel eens aan het woord. Elke groep wil wat veranderen, en ergens voor staan. Allemaal vrij standaard. Maar ook deze groepering zal vanzelf een stap naar achteren doen voor de volgende groep die aan het woord wil. Afhankelijk van hoeveel mensen zich kunnen vinden in de ideeën van de groep zijn ze aan het woord. Maar zoals je zelf wel ziet, zijn allerlei groepen nieteens de moeite waard om je fiks tegen te verzetten. Hoeft niet en is niet nodig. Die worden door mensen zoals zichzelf verstoten. Simpel, laat anderen het voor je doen.
Oud 27-12-2004, 15:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zou me rot lachen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 11:40
mcflem
mcflem is offline
worden die dingen niet gecontroleerd door een leraar?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 11:49
Sitia
Sitia is offline
Die meisjes zitten in de 4de ofzo? En ze zitten bij je broertje in de klas? dan zou je toch moeten weten in welke klas ze zitten.

Anyways, ik vind dat je je er gewoon niet teveel van aan moet trekken, elke school heeft wel zon groepje meisjes en/of jongens *jaa die zijn er af en toe ook geniaal in.. * en je doet er verder toch niks aan. Die mensen komen er zelf wel een keer achter, jij bent over 4 maanden van school dus heb je er niet zon last van. Als je broertje in de 4de zit is hij 15/16 dus dan kan hij ook best wel voor zichzelf opkomen.. niet zon punt van maken dus.
Oud 30-12-2004, 11:54
Communist
Communist is offline
hmm, ben het wel eens met veel hier, gewoon niet meej bemoeien, je totaal onkwetsbaar opstellen en doen alsof het je nix kan, klinkt als kleuterklas werk, maar op den duur is het voor hun niet leuk meer en... verder moest je is aan je broertje vragen wat zn grote piemel daar deed
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2004, 12:06
cha0s
cha0s is offline
je broertje is vast oud genoeg om zelf uit te zoeken of 'ie z'n piem0l uit joggingbroeksletje1's kont haalt of niet.
Oud 30-12-2004, 12:27
Chosen
Chosen is offline
Mjah stuur de knokploeg gewoon ff bij ze langs . Neh je kan zulke dingen gewoon het beste weghalen. Als je gewoon rustig blijft en geen herrie gaat schoppen dan stoppen ze er vanzelf wel mee want dan is de lol eraf.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 15:44
barstje
barstje is offline
haha ik kom niet zo vaak op dit forum maar vint wel leuk om de reacties te horen

1: Ik ben niet arrogant of verwaand ofzo hoor En nu ik mijn haar heb geverfd ben ik zelfs lelijk

2: Misschien maakte ik me wel druk om niks. Het is alleen dus zo dat ik die meisjes zo ontzettend triest vind en ze zichzelf zo goed vinden.. Maar ik ben idd over een paar maanden van school af. Bovendien vond mijn broerje het geloof ik niet eens erg

3: Een of ander mens die zat ze zeuren over die klassen.. Ze zitten in de 4e ofzo.. Maar ik weet niet hoeveel 4e klassen jullie hebben?!!?!

4: Bedankt alle mensen die lief reageerden!

ciao xx
Oud 31-12-2004, 16:11
-bambi-
-bambi- is offline
Ik zou die meisjes er iniedergeval op aanspreken en verder niet al te veel mee bemoeien.
Waarschijnlijk kan je broertje het best zelf oplossen
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 20:59
Blondfun
Blondfun is offline
ja zo zijn mensen jammer genoeg .. komt wel goed
Oud 01-01-2005, 22:15
Verwijderd
Citaat:
*ABC* schreef op 25-12-2004 @ 13:47 :
Ja, precies. Ik snap niet dat wat het feit dat jij een van de mooiere meisjes van je school bent, te maken heeft met het opplakken van briefjes op het schoolbord. Hoe oud is je broertje, zit hij ook in de vierde? Zo ja, dan is hij wel oud genoeg denk ik om het zelf op te lossen, en anders naar de decaan of directeur oid.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 22:17
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 20-12-2004 @ 17:03 :
precies, je moet het niet zo serieus nemen. ik dacht dat je boven hun stond?
Oud 02-01-2005, 12:03
Warsocket
Warsocket is offline
ik zou de humor er gewoon van inzien en verder nix doen
Oud 02-01-2005, 14:37
Communist
Communist is offline
Citaat:
beknopt schreef op 31-12-2004 @ 16:44 :
haha ik kom niet zo vaak op dit forum maar vint wel leuk om de reacties te horen

1: Ik ben niet arrogant of verwaand ofzo hoor En nu ik mijn haar heb geverfd ben ik zelfs lelijk
vraagt weer om een foto
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 15:50
Verwijderd
persoonlijk zou ik mn grote bek opentrekken, stennis gaan schoppen en ze vooral heel hard terugpakken.

maar goed. dan krijg je er een dagtaak aan. want dit blijf je toch altijd wel houden. maak je niet druk, ga je bezig houden met dingen die wel zin hebben.

en verder ben ik het met Zut Alors eens.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 09:08
U*NiQ
U*NiQ is offline
Citaat:
cha0s schreef op 30-12-2004 @ 13:06 :
je broertje is vast oud genoeg om zelf uit te zoeken of 'ie z'n piem0l uit joggingbroeksletje1's kont haalt of niet.
Nou ja, ik zou het denk ik ook vervelend vinden als ik op zo'n manier mijn broertjes naam ergens zou tegen komen.. Nu weet ik niet hoe broertjelief is.. Misschien vindt hij het wel leuk of grappig. Of heeft hij daadwerkelijk zijn piemel in joggingbroeksletje 1 d'r kont gestopt.. Maar het kan ook zijn dat hij het vervelend vindt en niet goed weet wat ie d'r mee aan moet.. Nou, dan zou ik als grote zus er zijn om voor 'em op te komen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:24
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Uniq86 schreef op 03-01-2005 @ 10:08 :
Nou ja, ik zou het denk ik ook vervelend vinden als ik op zo'n manier mijn broertjes naam ergens zou tegen komen.. Nu weet ik niet hoe broertjelief is.. Misschien vindt hij het wel leuk of grappig. Of heeft hij daadwerkelijk zijn piemel in joggingbroeksletje 1 d'r kont gestopt.. Maar het kan ook zijn dat hij het vervelend vindt en niet goed weet wat ie d'r mee aan moet.. Nou, dan zou ik als grote zus er zijn om voor 'em op te komen
ja, oke, maar opzich zou 'ie het eerst zelf moeten (leren evt.) uitzoeken, kan je er later altijd nog als grote broer/zus erop af stuiven als 'ie er niks mee kan.
Reageren

Regels voor berichten