Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2004, 15:56
bokky
bokky is offline
Misschien een beetje rare topic titel, maar ik zal het proberen uit te leggen...

Ik heb nu al bijna 9 maanden het allerliefste vriendje waar ik uiteraard gek op ben. Maar ik zit er ontzettend mee hoe ik overkom bij andere mensen.
Ik heb nooit veel vriendinnen gehad, alleen een hele goede vriendin, door bepaalde omstandigheden zie ik haar echter niet zo veel meer en is onze vriendschap ontzettend verwaterd.
Nu ben ik dus ontzettend veel bij mijn vriendje, wat ik ook leuk vind. Maar ik wil niet overkomen als een persoon dat totaal geen leven heeft en alleen van haar vriendje afleeft, want hij is zo spontaan dat hij met iedereen wel even een praatje heeft.

Hierdoor krijg ik allerlei rare dingen in mijn hoofd om tegenover anderen te bewijzen dat ik ook nog andere dingen kan doen zonder mijn vriendje. Dan wil ik hem bijvoorbeeld een dagje niet zien terwijl het op die dag juist wel het makkelijkst is.
Ik besef zelf dat het nergens op slaat, maar ik doe het wel de hele tijd.

Ik ben alweer druk bezig om weer een beetje een eigen vriendenkring op te bouwen, nu ik die ene vriendin niet meer zo veel zie. En die vriendenkring komt vanzelf wel weer in orde, maar waarom doe ik dan nog zo stom?

Als ik mijn vriendje dan niet zie om bovenstaande reden, dan baal ik alleen maar.

ehm, misschien wat vaag allemaal, maar ja, ik moest het even vertellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2004, 16:02
Verwijderd
Waarom zou je niet naar je vriend gaan als je daar zin in hebt? Dat is toch niets raars. Beter dan je zelf 'ongelukkig' te voelen omdat je niet bij hem bent terwijl je dat wel zou willen en kunnen.

Je vriendenkring is natuurlijk ook belangrijk en daar moet je tijd voor maken, maar dat kan je ook doen wanneer het voor jou en je vriend lastig of niet mogelijk is om elkaar die dag te zien.

En over die buitenwereld? Geen zorgen om maken. Het kan ze hooguit duidelijk worden dat je veel om je vriend geeft.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 16:10
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Problemen komen als je relatie uitgaat! Wie heb je dan in je omgeving?

Elkaar te veel zien, is ook niet goed. Maar je hebt vast wel leuke hobbies om de tijd mee door te brengen? Of niet soms?

Maar ik weet wat je bedoelt. Want zoiets heb ik eigelijk ook wel een beetje, mede doordat ik niet veel vrienden heb, of anders gezegd, wil hebben. Maar ja, ik ga wel eens alleen naar feestjes toe en zo bouw je ook bepaalde banden met mensen op.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 16:40
WolterB
WolterB is offline
Je zegt zelf al proberen ook een leven buiten je relatie te hebben (houden) en dat is wel belangrijk idd.
Maar jij hoeft je heus niet te bewijzen voor de buitenwereld. Zolang jij gelukkig bent en weet dat je buiten hem ook andere mensen hebt is er niets aan de hand. Hoe jij je voelt is het belangrijkst en wat de buitenwereld hier van vindt moet je proberen te negeren.
Oud 28-12-2004, 16:52
Warsocket
Warsocket is offline
ga nou geen problemen oplossen dat door een ander probleem veroorzaak word

je moet er gewoon niet teveel waarde aan hechten wat andere mensen vinden

als de buurvrouw strax roept dat je wel erg veel bij je vriendje bent zeg je gewoon

ja leuk he

en verder nix, daar is toch niks ergs mee
Oud 28-12-2004, 18:11
teirg
teirg is offline
En weet je vriendje zelf hiervan?

Ik zou er eens met hem over praten en hem uitleggen hoe je je voelt. Hij is waarschijnlijk de beste persoon om je te zeggen dat je je helemaal geen zorgen moet maken over wat andere mensen van je denken. Het is toch jullie zaak als jullie veel bij elkaar willen zijn, dat wil daarom toch niet zeggen dat je geen leven hebt?
Oud 28-12-2004, 18:47
Verwijderd
Tsjaa ik herken het wel een beetje. Ik heb ook nooit echt veel vriendinnen gehad, nou ja ik had altijd 2 goede vriendinnen en dat was voor mij dan goed.
Die vriendschappen zijn inmiddels ook een beetje verwaterd door omstandigheden (de een omdat ze erg jaloers was, en de ander omdat zij zelf niet goed in haar vel zat/ zit).
Mwah deed dus ook veel met mijn vriend en zag hem ook vaak. Vooral tegenover 1 vriendin wilde ik echt laten zien dat ik echt nog wel meer had dan hem alleen en wilde haar dan altijd beetje jaloers maken

Mwah. weet je wat bij mij echt heeft geholpen om weer een hele vrienden kring op te bouwen... Om te gaan studeren aan de ander kant van Nederland en daar op kamers te gaan. Natuurlijk ben ik niet om deze rede daar heen gegaan, maar het heeft er wel voor gezorgd tsjaa dat ik hem minder kan zien, en daardoor met andere mensen ben omgegaan.

Maar ja opzich, ik heb er nooit echt problemen mee gehad, ik was toen toch ook wel blij met hoe het ging. Tsjaa als jij er wel echt mee zit, dan kan je mss toch een keertje met die oude vriendin afspreken ofzo?
Hoe denkt je vriend er eigenlijk over?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 21:34
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik herken het ook wel. ik doe nu veel minder met vriendinnen dan eerst, omdat ik bij mijn vriend wil zijn. ze hebben er begrip voor. en omdat hun vriendjes wel op onze school zitten, kunnen zij hun vriendje vaker zien. ik zie mijn vriend 5 avonden in de week meestal. maar soms wil ik gewoon wat anders doen. in het begin vond ik dat heel moeilijk. was bang dat hij mij dan niet meer zo leuk vond. maar ja, dat is kllinklare onzin. ik ben opzich redelijk vaak bij mijn vriend, maar ga ook nog wat met vriendinnen doen
Oud 28-12-2004, 21:50
Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
Olafant schreef op 28-12-2004 @ 17:02 :
En over die buitenwereld? Geen zorgen om maken. Het kan ze hooguit duidelijk worden dat je veel om je vriend geeft.
volgens mij is dat juist het probleem. ze wil niet dat de buitenwereld denkt dat ze niets anders meer heeft dan haar vriend...

je moet gewoon doen wat je zelf wilt, afwegingen maken tussen vrienden en je vriend. dat is goed te doen hoor, probeer gewoon veel met vriendinnen af te spreken en tussendoor met je vriend. beetje plannen en het moet goed komen. stel dat bijvoorbeeld je vriendinnen op zaterdagavond altijd uitgaan, dan hou je die dag altijd vrij voor hun. en als je vriend op de zondag jou wil zien, maak je daar gewoon zijn dag van. gewoon beetje plannen hierbij....
Oud 29-12-2004, 12:11
hardhitter
hardhitter is offline
ik zou sowieso even tegen je vriend vertellen dat je hiermee zit. zodat hij dus ook weet waarom je hem opeens een dag niet wilt zien, terwijl je em normaal heel vaak ziet.
anders gaat ie nog rare dingen denken.

verder moet je schijt hebben aan andere mensen, dat helpt ook het best bij het vinden en opbouwen van nieuwe vrienden. Het lijkt zo of je alleen vrienden wilt om niet kansloos over te komen. als je nou zorgt dat dat eventueel 'kansloos overkomen' jou niet bezighoud, gaat het vrienden zoeken en houden volgens mij ook veel beter.

succes
Oud 29-12-2004, 18:45
MCD
MCD is offline
Citaat:
bokky schreef op 28-12-2004 @ 16:56 :
Dan wil ik hem bijvoorbeeld een dagje niet zien terwijl het op die dag juist wel het makkelijkst is.
Ik begrijp je topic, maar je moet 1 ding onthouden wat mij ook altijd verteld is: "Je staat voor jezelf op deze wereld!"

Alles wat je doet doe je omdat het JOUW keuze is.
En als het jou lekker voelt en prettig dan moet je dat doen!
Het klinkt misschien egoistisch, maar zo is het wel!

Maak dus keuzes die voor jou lekker voelen en ga niet je vriendje een dag niet zien, terwijl je het wel wil!
Oud 30-12-2004, 09:39
bokky
bokky is offline
Ik zal maar eens gaan reageren

Citaat:
Hoe denkt je vriend er eigenlijk over?
Ik heb het hem maar eerlijk verteld, want hij begreep ook niet waarom ik opeens zo moeilijk deed op bepaalde punten.
Hij zegt ook ongeveer hetzelfde wat veel mensen hier zeggen, dat ik niet teveel na moet denken wat de anderen vinden. Daarnaast zei hij dat ik me me misschien beter zou voelen als ik wat meer op eigen initiatief zou gaan doen, bijvoorbeeld eens iets afspreken met mensen die ik wat minder goed ken dan die ene goede vriendin waar ik voorheen alles mee deed.

Citaat:
Het lijkt zo of je alleen vrienden wilt om niet kansloos over te komen. als je nou zorgt dat dat eventueel 'kansloos overkomen' jou niet bezighoud, gaat het vrienden zoeken en houden volgens mij ook veel beter.
Je hebt ook voor een deel gelijk, ik hou er niet van om als een persoon met heel weinig vrienden over te komen (als je dat met kansloos bedoeld )...ook al had ik hiervoor ook maar 1 goede vriendin Daar had ik altijd wel genoeg aan. Maar nu wil ik niet een type zijn dat alleen haar vriendje heeft. Dat afhankelijke lijkt me niet gezond voor een relatie...

Citaat:
Elkaar te veel zien, is ook niet goed. Maar je hebt vast wel leuke hobbies om de tijd mee door te brengen? Of niet soms?
Ik doe veel aan toneel en dat is ook heel leuk. En ik zie mijn vriendje in een normale week ongeveer 2, soms 3, avonden en we slapen meestal 1 nacht in het weekend bij elkaar. Dus ik zie hem voor mijn gevoel niet teveel. Maar ik heb wel de kans om hem eventueel meer te zien, maar dat houd ik juist tegen

Citaat:
Maar jij hoeft je heus niet te bewijzen voor de buitenwereld. Zolang jij gelukkig bent en weet dat je buiten hem ook andere mensen hebt is er niets aan de hand. Hoe jij je voelt is het belangrijkst en wat de buitenwereld hier van vindt moet je proberen te negeren.
Mjah, mijn gezonde verstand zegt dat ook elke keer tegen mij, maar ik kan niet sturen wat ik onderbewust denk. Ik voel me nu eenmaal zo en hoe hard ik ook probeer schijt te hebben aan de buitenwereld, dat lukt me niet en daar word ik niet gelukkiger van.

Citaat:
Maak dus keuzes die voor jou lekker voelen en ga niet je vriendje een dag niet zien, terwijl je het wel wil!
Je hebt helemaal gelijk, nu moet ik het nog tot uitvoering brengen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 17:04
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hey,

Nou ja je kent me wel heel goed enzo in real, maar aangezien jij graag op mijn topics reageerd doe ik dat nu ook effe mooi op de jouwe aangezien ik dit topic van je opmerkte...

En nujah misschien vind je het niet fijn dat ik als 1 van je vrienden op je topic reageerd, maar puh dat risico loop je nu eenmaal

Je moet je niet druk maken over hoe anderen over jouw denken...je hoeft je niet te verantwoorden tegenover de mensen met wie je toch niet om gaat...heb schijt aan ze!

Als jij graag bij je vriendje wil zijn doe dat dan gerust...heb je zin om hem te zien en hij jou, spreek dan gewoon af....meid Spreek wel of niet af voor JEZELF...of voor je vriendje, laat die keuze niet afhangen van andere mensen...

Hierbij zeg ik wel dat je uiteraard niet je andere vrienden en kennissen uit het oog moet verliezen...houd tijd voor ze vrij dat zijn immers wel min of meer de personen op wie je terug kan vallen (net als je familie) als er ooit iets gebeurd met je relatie of iets anders en je steun nodig hebt van een ander dan slechts je vriendje...

Als je je vriendenkring wil uitbreiden doe dit dan voor jezelf...niet voor je vriendje en ook niet voor anderen om over te komen als een popiejopie of weet ik veel wat...zonder of met weinig vrienden ben je echt niet meteen kansloos...

Als je een beetje je eigen vriendenkringetje wil opbouwen doe dat dan en zet zelf de eerste stappen naar mensen die je aanspreken...ze komen niet vanzelf aanwaaien! Vergeet ook niet dat er heel wat mensen zijn die je ok vinden en tijd met je door zouden willen brengen...ook al lijkt dit niet zo omdat ze het zelf nog zo druk hebben met wat dan ook...en mijn god of dit een hint is of niet dat bepaal jezelf maar

Als je zin hebt om iets leuks te doen buiten je vriendje om en je zit thuis bel of sms dan mij...of een ander! Dan krijg je vanzelf wel een "ja" of een "nee" te horen...en dit kan je net zo hard doen bij klasgenoten of iemand van je toneel of werk of wat dan ook...ja toch?

Als je tevreden bent met hoe het nu is houd dat dan zo...vind je het fijn om veel tijd door te brengen doe dit dan gewoon als hij je graag bij je heeft...ga jezelf niet thuis aan de ketting houden omdat dat beter zou overkomen bij weet ik veel wie!!!

En nou ja zo kan ik nog wel effe doorgaan maargoed ik moet eten

See Ya Soon -XXX-
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:53
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Tja, wat te zeggen.....
Ik heb altijd wel een stel vriendinnen gehad en vooral één daarvan is voor mij zeker zo belangrijk als een vriend.
Ik denk wel dat het belangrijk is om andere mensen te zien, anders word je zo afhankelijk.
Maar goed, je leeft voor jou, dus je moet doen wat je gelukkig maakt. Er zijn mensen die zeggen dat je je niets van anderen aan moet trekken, maar we leven nou één keer in een maatschappij van mensen. Het is logisch als je je iets anatrekt van die mensen. Als het jou gelukkig maakt om op een bepaalde wijze over te komen: vooral doen!
Maar als je vriendje niet zien je ongelukkig maakt: vooral niet doen! Daar bereik je ook niets mee.
Reageren

Regels voor berichten