Ik heb een netwerk tussen 2 computers via een Thompson Speedtouch 510 multi-pc (adsl) modem. Pc A draait onder Windows XP (incl. Serive Pack 2), pc B onder windows 98 2nd edtion.
Nu wil ik graag GTA 2 en Total Annihnilation via dat netwerk spelen. Het merkwaardige is dat ik op pc A in de multiplayer menu`s van beide spellen niet kan kiezen uit IPX-verbinding . De enige optie die mogelijk is, is: Internet TCP/IP- verbinding .
Als ik deze optie kies en ik maak pc A host van een game, en ik wil vervolgens met pc B joinen bij die game, geeft hij de desbtreffende game keurig weer. Echter het joinen zelf lukt niet want dan loopt pc B vast. Maak ik pc B host van een game, dan herkent pc A die game in het geheel niet, de game wordt niet eens weergegeven.
Dit probleem doet zich ook voor als ik de ingebouwde Firewall van Serive Pack 2 uitschakel.
Wat te doen? Is een upgrade van pcB naar windows XP noodzakelijk, en zal het dan wel werken? Mocht een upgrade absoluut noodzakelijk zijn, kan ik dat dan vanaf 98 2nd edition doen? Blijven dan alle instellingen van 98 2nd editon (o.a map Mijn Documenten ) wel bewaard?
Bij voorbaat grote dank!
|