Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
klopt met je instincten, dus in feite moet je er gelukkig van kunnen worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het is een motief dat voortvloeit uit de drang naar overleven, maar toch. bekijk het anders op z'n Nietzscheaans; alles is in feite een streven naar macht (daarbij macht in de breedst mogelijke context genomen) hoewel ik zal toegeven dat dit denkbeeld zorgt voor enkele desillusies op het gebied van de motieven van medemensen.. en bovendien, ik kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat het niet geloven van een god niet betekent dat je iets mist, zie het als bij roken; je mist het alleen wanneer eerst de behoefte gecreeerd is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
De macht overjezelf is het hoogste streven. Betekend het dan niet dat je bij de dag leeft ? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
hetzelfde voor carriere maken. not to mention ambities, bewijst ondernemingslust niet dat veel mensen zelf 'de baas' willen zijn?
||
![]() |
Citaat:
Dat op zich vind ik niet echt een storend idee. Ik geef wel toe dat ik best bang ben om dood te gaan, omdat ik verwacht dat er 'niets' is. Ik denk dat gelovigen dit niet of minder hebben omdat ze toch een leuker vooruitzicht hebben. Toch denk ik dat je er het beste van moet maken..
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er zijn mensen die denken dat hun geloof niet verzonnen is maar echt waar is (daar hoor ik niet bij) dus zij willen niet geloven dat het verzonnen is dus voor hun is alles anders dan het voor jou is. niet te snel conclusies trekken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
http://www.harunyahya.com/m_video_de...hp?api_id=1132 Ik wacht op je reactie ![]()
Laatst gewijzigd op 08-12-2004 om 19:14. |
![]() |
||
Citaat:
dan geloof je helemaal niet in Darwin. Want volgens Darwin hebben apen en de mens eenzelfde voorouder en is het niet zo dat de mens van de aap afstamt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ARGUMENT FROM IGNORANCE (1) I don't understand evolution, I mean how could there be nothing then something? (2) (Well informed Atheist gives articulate explanation of evolution and gently explains that the beginning of the universe has nothing to do with evolution.) (3) Well it seems way too complicated and unlikely to me. Plus I don't want to live my life thinking I evolved from a monkey. (4) Therefore, God exists and Jesus died for our sins. (5) (Atheist argues that theist's ignorance of evolution does not logically lead to the conclusion that there is a God, let alone the Christian God.) (6) Says you! God bless. (7) Therefore, God exists. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en waarin |
![]() |
||
Citaat:
![]() quote de volgende keer een bron die ook begrijpt waar hij het over heeft, Harun Yahya doet namelijk geen onderzoek naar de dingen waar hij over schrijft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ten eerste is dat natuurlijk niet het enige nut, dat zou wel erg hypocriet zijn, vind je niet? Ten tweede kun je nooit 'ver genoeg terug' om te kijken of er een God/hemel/religie (wat doet religie daar?) was. De mens werd slimmer? Hoe kom je daar nou bij dan? Omdat de technologie vooruit is gegaan maakt dat ons slimmer? Wie weet hadden mensen vroeger, voordat ze gebruik maakten van taal, een veel ingenieuzer denkpatroon dan nu. Zoals je weet beperkt taal namelijk flink het denkvermogen. Er bestaan genoeg theorieën die 'het slimmer worden van de mens' stevig in twijfel trekken hoor. Als je een beetje godsdienstige kennis had, dan zou je verder ook weten hoe de Bijbel tot stand is gekomen, en dat voor een groot aantal passages ook al stevige bewijzen zijn dat die hebben plaatsgevonden in de geschiedenis. Niet echt verzonnen dus. Op z'n hoogst bijverzonnen zou je kunnen zeggen. Je snapt blijkbaar ook niet waarom mensen geloven. Mensen geloven niet omdat dat ze door anderen is ingepeperd, maar doordat ze zélf een persoonlijk contact met God hebben. Geen enkele Christen denkt zoals jij zegt, dat hij/zij weet dat God is verzonnen. Verder zijn verschillende godsdiensten, zoals de Islam, Christendom en Jodendom niet zo enorm verschillend als jij misschien denkt. In het algemeen wordt aangenomen dat ze alle 3 dezelfde God aanbidden. Het is goed om met vragen te komen over geloof, maar om zo een ondoordacht stukje te plaatsen getuigt niet bepaald van godsdienstig inzicht.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat: