Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2004, 18:49
yanah
yanah is offline
Hallo allemaal

Ik ben begonnen aan een 'boek' over vreemdgaan, leugens en het hebben van een dubbelleven.
En dan vooral wanneer een vrouw hier het slachtoffer van wordt.
Ik heb zelf tot nu toe 2 serieuze relaties gehad en in beide relaties had mijn vriend nog een relatie, naar aanleiding van mijn eigen ervaringen ben ik me erg in dit onderwerp aan het verdiepen.
In het 'boek' komt mijn eigen verhaal, met stukken uit mijn dagboek, brieven van andere vriendinnen van mijn ex, onderzoekjes van universiteiten etc.
Nu leek het mij ook een goed idee om er nog meer (anonieme) ervaringen in te zetten.
Als jij je dus aangesproken voelt en je wilt je verhaal bij me kwijt, mail dan en dan komt het in mijn 'boek'.
Wat ik precies mee ga doen weet ik nog niet, maar ik hou je sowieso op de hoogte...
Dus alsjeblieft, mail je ervaringen, je mening, hoe je je er nu bij voelt, hoe je het verwerkt hebt etc. en vermeld er bij of ik het anoniem mag plaatsen en bedenk eventueel een schuilnaam.
Het doel is voornamelijk informatie geven, ervaringen delen en ook om andere meiden voor dit (opkomende?) fenomeen te behoeden.

Omdat dit geen oproepje mag worden, mag je uiteraard hier ook je mening kwijt, natuurlijk wel graag met goede argumenten!

Alvast heel erg bedankt!

Kusjes Yanah.

(Yanah895@hotmail.com)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2004, 19:07
Multilot
Multilot is offline
in de yes van deze week stonden 3 verhalen over een dubbelleven hebben.
Oud 15-12-2004, 19:09
yanah
yanah is offline
Ohw dankje! Ik zal eens op zoek gaan naar een Yes.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:22
Verwijderd
Ik begrijp nooit hoe zoiets mogelijk is.

Heb je in die relaties nooit het idee gehad dat er iets niet klopt? Dat hij veel tijd voor zichzelf en vrienden nodig heeft? Dat je niet als zijn vriendin aan anderen (bijv zijn vrienden en familie) wordt voorgesteld? Etc.

Misschien kun je in het boek een lijst opstellen van dingen waar mensen op kunnen letten.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:23
elledc
elledc is offline
Ik vind wel dat je er zeker moet op letten dat je niet veralgemeent. Niet enkel mannen gaan vreemd, maar misschien wel evenveel vrouwen.
Misschien kan je het in je boek evenwichtig houden door neutraal te blijven, zowel mannen als vrouwen kunnen vreemdgaan.

Verder lijkt me dit onderwerp wel zeer interessant want het lijkt wel een groot probleem te worden hedendaags. Alles mag en kan en gevoelens gaan vaker makkelijk de vrije loop.
Ik heb het zelf ook meegemaakt, hoewel het niet interessant genoeg is te vertellen.
En er is een ding dat ik kan concluderen, dat is dat geen enkel persoon voor de 100% te vertrouwen is.
Vreemdgaan is een van de ergste dingen als je dat moet meemaken in een relatie want het maakt alles kapot, jammergenoeg.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:31
Verwijderd
stop er een vriendin in die dat ook doet ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:59
yanah
yanah is offline
Citaat:
******** schreef op 15-12-2004 @ 20:22 :
Ik begrijp nooit hoe zoiets mogelijk is.

Heb je in die relaties nooit het idee gehad dat er iets niet klopt? Dat hij veel tijd voor zichzelf en vrienden nodig heeft? Dat je niet als zijn vriendin aan anderen (bijv zijn vrienden en familie) wordt voorgesteld? Etc.

Misschien kun je in het boek een lijst opstellen van dingen waar mensen op kunnen letten.
Goed idee.. zoiets kan ik er wel in verwerken misschien.

En nee bij mij heb ik het nooit kunnen weten, maar dat is een lang verhaal (bijna een boek om precies te zijn )
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:03
yanah
yanah is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 15-12-2004 @ 20:23 :
Ik vind wel dat je er zeker moet op letten dat je niet veralgemeent. Niet enkel mannen gaan vreemd, maar misschien wel evenveel vrouwen.
Misschien kan je het in je boek evenwichtig houden door neutraal te blijven, zowel mannen als vrouwen kunnen vreemdgaan.

Verder lijkt me dit onderwerp wel zeer interessant want het lijkt wel een groot probleem te worden hedendaags. Alles mag en kan en gevoelens gaan vaker makkelijk de vrije loop.
Ik heb het zelf ook meegemaakt, hoewel het niet interessant genoeg is te vertellen.
En er is een ding dat ik kan concluderen, dat is dat geen enkel persoon voor de 100% te vertrouwen is.
Vreemdgaan is een van de ergste dingen als je dat moet meemaken in een relatie want het maakt alles kapot, jammergenoeg.
Daarom doe ik er ook onderzoeken in, daar ben ik nog mee bezig (druk aan het mailen etc. met universiteiten)
Ik kan in dit hele verhaal niet neutraal blijven, maar ik doe mijn best.
Ik zal nergens zeggen dat ALLE mannen zo zijn, maar bijvoorbeeld wel dat het daarna maanden lijkt alsof alle mannen zo zijn.. Dat soort dingen.
Ik weet dat vrouwen dit ook doen, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee, maar het wordt ook echt niet iets om mannen in het algemeen aan te vallen ofzo. Er komen alleen feiten en meningen met goede argumenten in, niet zomaar wat loze opmerkingen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:09
Sade
Sade is offline
Ik heb er zelf (voor zover ik weet dan) nog nooit mee te maken gehad, maar als je een uitgever voor je boek kan vinden zal ik het zeker lezen
Oud 15-12-2004, 20:15
yanah
yanah is offline
Citaat:
Sade schreef op 15-12-2004 @ 21:09 :
Ik heb er zelf (voor zover ik weet dan) nog nooit mee te maken gehad, maar als je een uitgever voor je boek kan vinden zal ik het zeker lezen
Haha wie weet
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 21:03
Multilot
Multilot is offline
heb je al een uitgever, of iig iemand die larisch enthousiast is over je idee dan?
Of ga je het zelf printen en nieten?
Oud 15-12-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 15-12-2004 @ 22:03 :
heb je al een uitgever, of iig iemand die larisch enthousiast is over je idee dan?
Of ga je het zelf printen en nieten?
Volgens mij worden mensen/uitgevers vaak pas enthousiast ed als het af is...? Anders weten ze ook niet wat ze in huis halen. Een idee kan nog zo waanzinnig zijn, als de uitwerking flut is, dan heb je ook niets aan een waanzinnig idee.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 21:26
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-12-2004 @ 22:12 :
Volgens mij worden mensen/uitgevers vaak pas enthousiast ed als het af is...? Anders weten ze ook niet wat ze in huis halen. Een idee kan nog zo waanzinnig zijn, als de uitwerking flut is, dan heb je ook niets aan een waanzinnig idee.
Wat ik zeggen wil: het is erg moeilijk om tot zo'n uitgever door te dringen, vooral als je er geen ervaring mee hebt
Oud 15-12-2004, 21:49
Verwijderd
Citaat:
yanah schreef op 15-12-2004 @ 19:49 :
Hallo allemaal

Ik ben begonnen aan een 'boek' over vreemdgaan, leugens en het hebben van een dubbelleven.
En dan vooral wanneer een vrouw hier het slachtoffer van wordt.
Ik heb zelf tot nu toe 2 serieuze relaties gehad en in beide relaties had mijn vriend nog een relatie, naar aanleiding van mijn eigen ervaringen ben ik me erg in dit onderwerp aan het verdiepen.
In het 'boek' komt mijn eigen verhaal, met stukken uit mijn dagboek, brieven van andere vriendinnen van mijn ex, onderzoekjes van universiteiten etc.
Nu leek het mij ook een goed idee om er nog meer (anonieme) ervaringen in te zetten.
Als jij je dus aangesproken voelt en je wilt je verhaal bij me kwijt, mail dan en dan komt het in mijn 'boek'.
Wat ik precies mee ga doen weet ik nog niet, maar ik hou je sowieso op de hoogte...
Dus alsjeblieft, mail je ervaringen, je mening, hoe je je er nu bij voelt, hoe je het verwerkt hebt etc. en vermeld er bij of ik het anoniem mag plaatsen en bedenk eventueel een schuilnaam.
Het doel is voornamelijk informatie geven, ervaringen delen en ook om andere meiden voor dit (opkomende?) fenomeen te behoeden.

Omdat dit geen oproepje mag worden, mag je uiteraard hier ook je mening kwijt, natuurlijk wel graag met goede argumenten!

Alvast heel erg bedankt!

Kusjes Yanah.

(Yanah895@hotmail.com)
nu maar hopen dat oprah je boekje leest voor de boekenclub
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 01:47
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
yanah schreef op 15-12-2004 @ 19:49 :
(opkomende?)
nee
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 08:28
Gothic
Gothic is offline
Ik had ergens gelezen dat vrouwen vaker vreemdgaan dan mannen...
Oud 16-12-2004, 09:38
Konstantine
Konstantine is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-12-2004 @ 22:12 :
Je stuurt een of twee hoofdstukken naar een literair agent die als tussenpersoon bemiddeld tussen jou en uitgevers, die op jou bieden. Als iemand je heeft 'gekocht' worden titel en omslag gemaakt en daarnaaaa zetten ze een datum vast waarop je je boek af moet hebben.

Schattig, mensen die zo naief over de literaire wereld denken.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 10:58
T!ne
T!ne is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-12-2004 @ 09:28 :
Mja.. wie weet; ik denk ook dat indien vrouwen vreemdgaan dat mannen (die het weten) het dan niet zeggen aan de buitenwereld. Kwestie van niet de stempel opgedrukt te krijgen van *woessie* of iemand die over zich laat lopen. Mannen willen niet getroost worden (nu niet allemaal hé, maar in het algemeen). Vrouwen willen het vaak aan de wereld laten zien dat hun 'schat' hun heeft bedrogen en ze zijn er zo het hart van in en ze willen getroost worden e.d. Ik denk ook dat mannen het niet willen dat hun makkers het weten omdat het dan lijkt alsof ze hun vriendin tekort hebben gedaan.

Maar ja.. dat is dan ook mijn mening..
Oud 16-12-2004, 11:01
Optima
Optima is offline
hmm ik heb er zelf wel een dubbelleven op nagehouden, alhoewle ik het niet echt zag al dubbelleven...

Gek genoeg voelde ik me achteraf meer slachtoffer dan mijn slachtoffers, denk ik
Oud 16-12-2004, 11:24
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 15-12-2004 @ 22:49 :
nu maar hopen dat oprah je boekje leest voor de boekenclub
hmm jah, misschien kan ze het eerst eens met Dr Phill over hebben
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 11:27
Verwijderd
ehm.....er komt toch een hele film over met julia roberts e.d.......ehm hoe heet tie ook alweer.......
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:43
yanah
yanah is offline
Hmm ik hoor hier van alles, maar ik ga niet overal op in..
Ik ga het proberen uit te geven, maar daar vroeg ik hier niet om, gelukkig heb ik al veel serieuze reacties..
Waarom in godsnaam opmerkingen over dr. Phil en Oprah?
Maar goed, dit is nou precies waarom ik vind dat er meer duidelijkheid moet zijn over dit onderwerp.
O ja en over vrouwen die vreemdgaan -> dat zal best, maar daar heb ik nog nooit mee te maken gehad, dus daar kan ik ook niets over vertellen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 16-12-2004 @ 09:28 :
Hmm.......seksuele revolutie voor vrouwen, zou wel kunnen maar er is in ieder geval een toename van vreemdgaan
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 20:29
MissyE
MissyE is offline
Ik ben ooit eens samen geweest met een jongen die in elke provincie een vriendinnetje had.. was echt bizar.. Maar ja, je kan 't ook niet echt een relatie hebben.. we hebben 3 weken gehad, toen kwam 't aapie uit de mouw.. 12 meisjes.. dan wordt je toch gek...
(of niet dan, heren?? )
Oud 28-12-2004, 21:03
synclinorium
synclinorium is offline
Misschien wel leuk idee, zorg er wel voor dat het niet zo'n Yvonne Kronenberg boekje wordt.
Oud 28-12-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Poser4life schreef op 16-12-2004 @ 12:24 :
hmm jah, misschien kan ze het eerst eens met Dr Phill over hebben
misschien kan ze beter over haar zelf praten bij dr phill
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 21:28
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wel leuk idee eerlijk gezegt alleen heb ik er geen ervaringen mee
Reageren