Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2004, 12:28
Verwijderd
Dit zijn 2 maquettes die ik heb gemaakt. De eerste is al wat ouder, de tweede heb ik een aantal weken geleden gemaakt. Was de eerste keer dat ik met schuimkarton werkte.
Reacties zijn welkom, ben ook benieuwd of er nog meer mensen zijn hier die maquettes maken...

^links is de ingang voor de duidelijkheid

en nog eentje met het interieur (misschien beetje onduidelijk):

en mn andere:

voor de duidelijkheid, links groeit dus gras op het dak

^de constructie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2004, 13:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Woow!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 14:02
AlopiA
AlopiA is offline
Daar zou ik best een vakantie optrekje willen hebben
Oud 13-11-2004, 14:37
jorre
jorre is offline
mooi!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 14:59
yavanna
yavanna is offline
echt supergaaf gemaakt!
Ik was ooit van plan om een maquette van m'n droomhuis te maken alleen dat is mij nog nooit gelukt -> het valt in elkaar

Het is echt heel mooi! Die met het gras lijkt wel een beetje op een hundertwassermodel (dus met gras en bomen en natuur op het huis) alleen hij gebruikte ook nog veel kleur in het huis zelf...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 16:21
Verwijderd
kicken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 18:10
Jarahh
Jarahh is offline
Jeetje, dat kan je goed
Daar ben je dan wel tot 3 uur mee bezig.

[Selling the Drama ]
Oud 13-11-2004, 19:06
Flip!
Flip! is offline
jezus je wilt mijn maquettes niet zien.

afgrijselijk
Oud 13-11-2004, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Jarahh schreef op 13-11-2004 @ 19:10 :
[B]Jeetje, dat kan je goed
Daar ben je dan wel tot 3 uur mee bezig.
nou eigenlijk niet, tot 3 uur was mn presentatie gisteren.
hier ben ik van 12:00 smiddags tot ongeveer 7:00 sochtends mee bezig geweest. ik was niet zo heel fit de volgende dag...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 20:25
paco
paco is offline
fokking hell.... fokking mooi gek!
Oud 13-11-2004, 20:46
Verwijderd
thnx, hier nog twee maquettes van vorig jaar:

Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 21:52
Gruppie
Gruppie is offline
hoeveelstejaars ben je als ik vragen mag? (omdat je 18 bent en je het over vorig jaar hebt... ik zie het een vriendin van me die nu in het eerstejaar zit dit voorlopig nog niet maken )
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 22:17
Verwijderd
Ben eerstejaars, sinds september. Die 3 maquettes heb ik afgelopen jaar gemaakt voor ckv3b.
De maquette van schuimkarton heb ik een paar weken geleden gemaakt op bouwkunde.

Hoe heet die vriendin van je? Misschien 'ken' ik r (lastig met 400 eerstejaars, maar je weet nooit).
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 08:38
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
yavanna schreef op 13-11-2004 @ 15:59 :

Het is echt heel mooi! Die met het gras lijkt wel een beetje op een hundertwassermodel (dus met gras en bomen en natuur op het huis) alleen hij gebruikte ook nog veel kleur in het huis zelf...
sinds wanneer kennen mensen hundertwasser. dacht altijd dat ik alleen stond

maar goed ontopic, ik ben een beetje vaag qua architectuur en vind alleen de tweede mooi. die deed mij idd ook aan hundertwasser denken. de maquettes zelf vind ik netjes hoor maar als gebouw vind ik ze niet zo mooi. te modern
Oud 14-11-2004, 13:49
Verwijderd
nu je het zegt zou je idd aan hundertwasser kunnen denken ja, heb ik niet aan gedacht tijdens mn ontwerp. ben wel naar de tentoonstelling geweest in de kunsthal tijdje terug.
en tja, ik houd meer van moderne gebouwen, dus da's kwestie van smaak denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 15:56
Verwijderd
die eerste is toch niet modern? ziet er netjes uit ja. zelf student in eindhoven. als ik het onthoud post ik zelf ook wat foto's van maquettes. wat is de schaal van die maquettes?

tip: schaalmodelletjes (mensjes of autos) zeggen enorm veel in een maquette. maak voor de lol maar eens twee mensjes. eentje op de juiste schaal en eentje twee keer zo klein.

ps>> misschien interessant disucussiepunt: is het de maquette die hier op het forum bekeken moet worden of het ontwerp wat je gemaakt hebt? Maquette is al kunstwerk opzich misschien

Laatst gewijzigd op 14-11-2004 om 16:10.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:06
Verwijderd
schaal van de bovenste is 1:100 geloof ik. die van de tweede is 1:50.
als ik meer tijd gehad had had ik wel gastjes en bomen ofzo erbij gedaan, maar t was al 7:00 dus ...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
mrdebos schreef op 14-11-2004 @ 17:06 :
schaal van de bovenste is 1:100 geloof ik. die van de tweede is 1:50.
als ik meer tijd gehad had had ik wel gastjes en bomen ofzo erbij gedaan, maar t was al 7:00 dus ...
hoeveel kostte hij? ik hoorde dat je in delft voor je hele maquette moet betalen?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:22
Verwijderd
bedoel je betalen voor t materiaal ? dat is zo ja.
het schuimkarton was iets van 2 euro per plaat, en daar had ik genoeg aan. de gekleurde vellen waren goedkoper. voor alles was t misschien iets van 5 euro ofzo bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 19:32
Fine
Fine is offline
Je werk van dit jaar is veel leuker. En erg mooi!! Ga zo door, en je wint nog eens een prijs...
Oud 15-11-2004, 15:00
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 14-11-2004 @ 09:38 :
sinds wanneer kennen mensen hundertwasser. dacht altijd dat ik alleen stond

maar goed ontopic, ik ben een beetje vaag qua architectuur en vind alleen de tweede mooi. die deed mij idd ook aan hundertwasser denken. de maquettes zelf vind ik netjes hoor maar als gebouw vind ik ze niet zo mooi. te modern
hahahaha nou ik zou er ook nix van gehoord hebben, als m'n moeder niet zo nodig een boek over hem had willen kopen...

ik vind die nieuwste trouwens veel mooier dan die die je vorig jaar heb gemaakt mrdebos , maar misschien komt dat omdat die oude er een beetje erg grijs uit zien.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 20:22
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Is het niet een beter idee om eerst alles in 3d te maken?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 00:35
andersom
andersom is offline
Ben zelf niet bekend met architectuur,hoewel ik wel van bouwkunst hou, maar dit is wat in mij opkomt als ik het zie,

De eerste en 4de doen erg agressief, en rouw aan, zouden gevagenissen kunnen zijn, voornamelijk door de vorm, maar ook om de kleur, hoewel de eerste veel licht naar binnen zou laten, zouden de puntige zijstukken mij geen goed gevoel geven

De 2de vind ik heel mooi, maar zou graag willen weten wat de functie zou moeten zijn van dat gebouw, liljkt mij erg vreemd om naar buiten te moeten gaan om naar een ander gedeelte van het gebouw te moeten wat veel kleiner is, en erg onpraktisch in gebruik, met betrekking op het aflopende dak, en je hebt met de rechte muren van binnen (op het aflopende gedeelte van het gebouw), een enorme loze ruimte gecreeerd, zou er zelf dan een inkeping in hebben gemaakt als soort van terras dienende.

De 4de vind ik niets als gebouw zijnde, mischien een leuk speelding voor kinderen om op te klimmen,maar het is ook onduidelijk wat het precies is.

Mooi werk in ieder geval. leuk om te zien.

Oud 16-11-2004, 14:33
Jarahh
Jarahh is offline
Tot 7 uur, foei foei. Plan je tijd nou eens wat beter in, zoals je altijd al zo goed kon
Maar nog steeds wel lachen hoor die maquettes, wanneer heb je weer nieuwe??
Van 't weekend in 't Zeeuwse btw?
Oud 16-11-2004, 18:40
Verwijderd
erg leuk, ik ben ook benieuwd naar je ontwerpen, hoe je ze uitgewerkt hebt enzo.

Damn dat zei mn tekenlerares ook altijd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2004, 10:42
nicklesswarior
nicklesswarior is offline
would like to create one of these....

Welk materiaal gebruik je daarvoor als ik vragen mag? ik vind het
vet wil het ook wel eens proberen .Heb geen verstand van maquettes maken blijkt wel wer
Oud 19-11-2004, 20:36
Verwijderd
Het tweede gebouw (met t gras en stuff) was een opdracht voor mn studie. We moesten een vakantiehuisje/buitenhuisje ontwerpen van max. 50 m2. Je kan vanaf de voordeur trouwens alle ruimtes in, dus je hoeft niet buitenom ofzo. Het gras-dak is een beetje om op te liggen zonnen en om het gebouw deel uit te laten maken van de omgeving.
Het vierde gebouw was een soort experiment. Is totaal niet praktisch, omdat je gigantisch om moet lopen als je van de ene naar de andere verdieping wil. Ging me vooral om het maken van bruggen en gangen tussen de torens zodat de middelste toren boven de grond hing.

Al de grijze maquettes heb ik gemaakt van gewoon grijs karton van 1 mm dik. De maquette met kleur is gemaakt van schuimkarton van 3 mm dik. Alle buitenmuren zijn dubbel.

Ben ik trouwens de enige die maquettes maakt of durven jullie ze niet te posten?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 22:43
Fine
Fine is offline
Citaat:
mrdebos schreef op 19-11-2004 @ 21:36 :
Ben ik trouwens de enige die maquettes maakt of durven jullie ze niet te posten?
T is volgens mij een nogal vrij zeldzame/unieke bezigheid. Ik denk niet dat er veel medeloggers zijn die dat ook doen... Althans dat denk ik,,, dus t zal wel weer niet( netzoals met van die toetsen, dan denk je dat dr iets zo is, en dan blijkt t achteraf niet zo te zijn. )
Oud 20-11-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
ikookvanjou schreef op 19-11-2004 @ 23:43 :
T is volgens mij een nogal vrij zeldzame/unieke bezigheid. Ik denk niet dat er veel medeloggers zijn die dat ook doen... Althans dat denk ik,,, dus t zal wel weer niet( netzoals met van die toetsen, dan denk je dat dr iets zo is, en dan blijkt t achteraf niet zo te zijn. )
jammer
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 13:48
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Godsamme, jij kan dat goed Ik heb er ook een moeten maken voor school. Al ging het dan meer om het gebouwtje opschilderen. Ding is uiteindelijk van ellende in elkaar gezakt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 15-11-2004 @ 21:22 :
is een maquette niet 3d dan? een maquette (real life 3D-model) is even sterk als een digitaal 3d-model denk ik. alleen kan je met digitale modellen een cleaner plaatje produceren.
De relatie (afstand, mogelijkheid er omheen te lopen/van binnen te bekijken (door zelf te bewegen)) tussen waarnemer en maquette (als je er naar kijkt) is anders dan die tussen waarnemer en digitaal model (je hebt uiteindelijk toch alleen maar een plat scherm). De beleving van ruimte is toch echter bij een maquette denk ik.

ps>> sorry voor de zins'constructies'
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 19:10
paranoid
paranoid is offline
vorig jaar zat ik bij gasten op school die de opleiding bouwkunde ofzo deden, die maakten dus geregeld zulke kunstwerkjes, die van jou ziet er zeker niet slecht uit..vind alleen de ontwerpen 2x niks.. hoelang doe je de opleiding al?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 15:34
Verwijderd
zit nu in eerste jaar, zie boven
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 17:32
Verwijderd
Heel mooi, ik vind vooral de tweede mooi, die doet heel vredig en rustig aan, echt een goed vakantiehuisje De eerste vind ik vijandig overkomen, vooral door die punten, maar als dat de bedoeling is, is het zeker heel goed. Alle maquettes zijn trouwens super mooi, ik heb het nu vooral over het ontwerp

Ik vind het zelf erg leuk om huisjes en gebouwen te bedenken, in te delen etc, ik heb ook wel eens geprobeerd een maquette te maken, maar 't werd altijd instabiel... Misschien moet ik het toch nog maar eens proberen, 'k vind het echt interessant
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:39
Verwijderd
Verveel jij je ofzo?

Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:07
lo0lly
lo0lly is offline
Kfin da egt keijcoowl kwil wok zown huis
-xxx lo0lly
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
lo0lly schreef op 02-12-2004 @ 17:07 :
Kfin da egt keijcoowl kwil wok zown huis
-xxx lo0lly
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 20:32
Verwijderd
vervelen doe ik me erg weinig sinds ik studeer...
en tja t is ook een beetje hobby

thanks voor de fijne comments
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 19:10
manGo0s
manGo0s is offline
Wooo...echt super mooi, vooral die foto waarbij de dat interieur ziet...echt super mooi gemaakt
Oud 06-12-2004, 15:34
lo0lly
lo0lly is offline
Citaat:
Yfkje schreef op 02-12-2004 @ 19:13 :
Wat is er ?
xxx
lo0lly
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 05:09
Devil-me
Devil-me is offline
mooie dingesses kan de naam denk ik niet typen ja die "huisjes"
maarja z zijn wel erg mooi
Oud 12-12-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 15-11-2004 @ 21:22 :
Laat dat nou toevallig de opdracht zijn die we voor Informatica kregen:

Voor de geïnteresseerden, het model heb ik gemaakt met Maya 5.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 18:24
Verwijderd
En weer een nieuwe maquette. Opdracht was een wachtruimte te ontwerpen. Het gebouw is zegmaar een soort 69, het is aan twee kanten open. De bedoeling was om het op natuursteen te laten lijken, de muren dus. Moet je zelf maar zeggen of dat een beetje gelukt is. Schaal is 1:20.

Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 16:12
Jarahh
Jarahh is offline
Jeetje, je wordt er nog 'ns echt goed in. Zie je maandag in de Konmar
Oud 27-12-2004, 20:05
Bientjuuh
Bientjuuh is offline
Ik vind de maquettes erg mooi gemaakt
De tweede (met dat grasdak) vind ik ook een zeeer goed ontwerp!
Ikzelf studeer ook bouwkunde (diff. architectuur ); ben nu vierdejaars op het HBO... het verschil met de TU is wel groot! Jullie kunnen nu al echt veel tegenover wat wij konden in het eerste jaar!
Maar .. vlgns mij heb je talent!!
Ga zo door,
groetjes
Reageren

Regels voor berichten