Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2004, 21:48
bartvanlent
bartvanlent is offline
iemand tips om thuis simpel kracht te trainen (toelaatings eis cios)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 21:51
rare kwast
rare kwast is offline
probeer eens bij een sportschool
kunnen je daar goed bij helpen denk
Oud 06-12-2004, 21:53
bartvanlent
bartvanlent is offline
klopt alleen heb weinig tijd, gaat me er over thuis, wat kan ik nu thuis doen om me zo te trainen da ik veel spieren heb, en een goede conditie zodat ik toegelaten word op het cios...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 21:55
bartvanlent
bartvanlent is offline
kom op jonges met die tips
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 21:57
Verwijderd
Geduld is een schone zaak.

Ik zou naar 'n fitness-zaak gaan/bellen voor tips. Mensen die je kent van het Cios, en het lijkt mij dat er op het Cios vast wel iemand rondloopt die je kan helpen met zoiets.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 22:06
bartvanlent
bartvanlent is offline
haha ok !!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 22:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
bartvanlent schreef op 06-12-2004 @ 22:53 :
klopt alleen heb weinig tijd, gaat me er over thuis, wat kan ik nu thuis doen om me zo te trainen da ik veel spieren heb, en een goede conditie zodat ik toegelaten word op het cios...
je hebt sowieso tijd nodig: of je het nou thuis doet of op de sportschool. spieren train je niet met een paar minuutjes.
En op de sportschool kunnen ze je helpen om het op de juiste manier te doen, terwijl je thuis ook juist schade aan kan richten.
plus als je naar het cios wil, dan moet je maar tijd maken voor sport, lijkt me.
Oud 06-12-2004, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 06-12-2004 @ 23:23 :
je hebt sowieso tijd nodig: of je het nou thuis doet of op de sportschool. spieren train je niet met een paar minuutjes.
En op de sportschool kunnen ze je helpen om het op de juiste manier te doen, terwijl je thuis ook juist schade aan kan richten.
plus als je naar het cios wil, dan moet je maar tijd maken voor sport, lijkt me.
Precies, het komt niet 1,2,3 natuurlijk, alleen ik ga er vanuit dat je voor volgend schoojaars' selectie gaat dus er valt wel wat te kweken. Maar tijd voor sport moet je sowieso maken, en niet alleen krachttraining, je moet alles kunnen, tennis, voetbal, turnen, dansen op muziek. Maar dat zal je wel weten
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 00:11
combat95
combat95 is offline
pushups, met je borst en kin tot aan de grond, armen dicht en wijd uit elkaar, elke 30 minuten zet je een wekker als die gaat doe je 60% van je max pushups, elke dag meer , steeds vaker, bouw je het wel snel op.
Oud 07-12-2004, 14:15
Flip!
Flip! is offline
als jij naar het cios wil moet je er wel flink wat tijd voor over hebben lijkt me.
Oud 07-12-2004, 14:36
Cookie
Cookie is offline
ga onder een lage tafel liggen en duw dat ding om hoog en laat hem langzaam weer zakken...
ramen lappen met een stuk lood aan je armen....
20 keer de trap op en af rennen met 2 bakstenen in je hand enz enz..
Oud 07-12-2004, 14:38
bartvanlent
bartvanlent is offline
ok mensen! ik heb ook wel tijd voor sport want ik voetbal en tennis veel, maar ik moet nog even dit jaar halen voordag ik naar de cios kan snappiej?! daar moet ik voor leren, vandaar tijdgebrek...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 14:41
Cookie
Cookie is offline
ja ik snappiej

anders probeer je het te combineren..
als je een boek aan het lezen bent leg je 2 gewichten op je benen en til je die op...
gewoon dingen waar je niet bij na hoeft te denken.
kweet zo snel geen voorbeelden maar kijk maar of je er iets mee kan.
Oud 07-12-2004, 15:45
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
bartvanlent schreef op 06-12-2004 @ 22:48 :
iemand tips om thuis simpel kracht te trainen (toelaatings eis cios)
Ik zag dat jij 15 was en dan aan krachttraining wilt beginnen, ben je slecht bezi. Ik zou pas rond me 19de gaan beginnen, omdat je dan uitgegroeid bent. Als je nu begint kun je de meest akelige blessures krijgen.

Als een cios op je 15 krachttrainingseisen gaat opleggen dan vraag ik me toch echt af waar zo`n school mee bezig is...
Oud 07-12-2004, 15:57
bench140
bench140 is offline
Voor oefeningen thuis te doen heb je op z'n minst 2 dumbells, een paar schijven(4x10kg, 2x5kg,2x2,5kg) en een stang die je op kan hangen nodig.
Met de dumbells kan je de meeste oefeningen uitvoeren, en de stang aan het plafont heb je nodig voor rug oefeningen.
http://www.exrx.net/Exercise.html

Maar mijn advies: ga eerst naar de sportschool een half jaartje, kijk of je het echt leuk vind, als je het leuk vind koop je een paar dumbells en eventueel nog wat apparatuur en je gaat thuis trainen. Of je blijft lekker op de sportschool
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 22:00
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 07-12-2004 @ 16:45 :
Ik zag dat jij 15 was en dan aan krachttraining wilt beginnen, ben je slecht bezi. Ik zou pas rond me 19de gaan beginnen, omdat je dan uitgegroeid bent. Als je nu begint kun je de meest akelige blessures krijgen.

Als een cios op je 15 krachttrainingseisen gaat opleggen dan vraag ik me toch echt af waar zo`n school mee bezig is...
Dat is niet helemaal waar. Natuurlijk moet je nooit meteen zwaar beginnen te trainen, maar dat geldt voor iedereen. Als hij het gewoon rustig opbouwt en eerst aan zijn techniek werkt, zie ik niet hoe dit een probleem zou vormen.

Trouwens, als je serieus gaat trainen, onthoudt dan deze dingen;
Spieren groeien door:
- Ze uit te nodigen om te groeien (=het trainen)
- Het leveren van de bouwstoffen (=eiwit)
- Ze de mogelijkheid geven te groeien (=rusten/slapen)

Succes!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 22:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 07-12-2004 @ 15:41 :
ja ik snappiej

anders probeer je het te combineren..
als je een boek aan het lezen bent leg je 2 gewichten op je benen en til je die op...
gewoon dingen waar je niet bij na hoeft te denken.
kweet zo snel geen voorbeelden maar kijk maar of je er iets mee kan.
zoiets heb ik moeten doen voor spierkracht in m'n benen.

maak zakjes van bijv 2kg met zand of aarde erin. Maak er klitteband aan vast en bind het om je enkel. Strek dan je been en til je been op: let op, niet overstrekken!
Doe dit een keer of 20 in het begin, 3 van die sets achter elkaar. En doe er dan steeds meer.
Oud 08-12-2004, 23:23
MightyDuck
MightyDuck is offline
Aangezien je geen massamonster hoeft te worden en gewoon wat spieruithoudingsvermogen wil kweken ( dat is je doel toch? ) volsta je met een MacGuyver workout.

http://www.ontariostrongman.ca/Resou...c/275mac2.html

Dit bijv. Optrekken aan een stang/balk whatever kan er ook nog wel bij. Inspiratie genoeg om thuis wat te trainen zou ik zeggen. Kijk vooral de plaatjes, tekst zegt niet zoveel het gaat je tenslotte om wat oefeningen
Oud 09-12-2004, 14:53
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 08-12-2004 @ 23:00 :
Dat is niet helemaal waar. Natuurlijk moet je nooit meteen zwaar beginnen te trainen, maar dat geldt voor iedereen. Als hij het gewoon rustig opbouwt en eerst aan zijn techniek werkt, zie ik niet hoe dit een probleem zou vormen.

Spieren groeien door:

Succes!
Met alleen eiwitten eten kom je niet ver hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 09:48
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
dathomaz schreef op 09-12-2004 @ 15:53 :
Nee idd. Bovendien is het een nutteloze tip wat ik al zei in mn post, hij hoeft niet groter te worden, alleen wat spieruithoudingsvermogen op te bouwen.

Bodybuildingschema = dus overbodig imo. Kan dat ik het fout zie en dat hij wel massa aan wil komen, maar misschien dat de topicstarter dan zelf nog even kan reageren?
Oud 10-12-2004, 13:58
Verwijderd
Waar ga je die test doen?

Ik heb in Arnhem die test 2x gedaan.

Bij het fysieke onderdeel:

Je moest zo vaak mogelijk opdrukken in een minuut

Zo lang mogelijk hangen aan een houten paal met je hoofd erboven.

Sprintje trekken uit stilstand.

Kogelstoten met een 3 kilo bal.

Verder nog zwemmen, algemene sporten (voetbal, handbal, tennis, basketbal, turnen en dansen) als apart onderdeel.

En de shuttleruntest.

Dus ik weet niet of je deze testen ook krijgt.

Maar het is wel haalbaar. Begin maar met opdrukken

En btw spieruithoudingsvermogen train je door tussen de 20 a 30 herhalingen te zitten met een bepaalde oefening en dat doe je 3 keer.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 15:37
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
dathomaz schreef op 09-12-2004 @ 15:53 :
Nee idd, het is misschien niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel dat áls je je spieren wilt laten groeien, dan moet je voldoende eiwitten binnen krijgen. Ik moet volgende keer de eerste post gewoon beter lezen .
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 15:57
bench140
bench140 is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 10-12-2004 @ 14:58 :
....verhaaltje....
Mij lijkt het nou geen ene donder aan om deze dingen te doen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 18:47
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 08-12-2004 @ 23:00 :

Spieren groeien door:

Succes!
Het is bewezen dat op jonge leeftijd krachttraining te gaan doen, dat het wel degelijk invloed heeft op je lengte. Verder krachttrainen is zwaar trainen omdat je lijf anders geen groei nodig hebt.

Verder is eiwit slechts 1 stof, spieren hebben meerdere stoffen nodig om te groeien, Dus zo i zo je vitaminen en mineralen binnekrijgen is ook van belang aangezien je ook meer water eigenlijk zou moeten drinken(als je toch breed wilt worden neem ik aan dat je ook definitie wilt en dan helpt veel wateren weinig vet).

Verder is inderdaad een goede 8 uur slaap wel nodig. Sinds je gaat krachttrainen zal dat wel een minimun eis zijn. Want je lijf moet veel meer herstellen.

Ik zou toch echt wachten tot me 19de ofzo als je serieus die plannen hebt. Heb ik zelf ook gedaan en dan begonnen met zwaar te trainen en als het voor mij werkt , dan werkt het voor iedereen
Oud 10-12-2004, 19:20
bench140
bench140 is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 10-12-2004 @ 19:47 :
Het is bewezen dat op jonge leeftijd krachttraining te gaan doen, dat het wel degelijk invloed heeft op je lengte. Verder krachttrainen is zwaar trainen omdat je lijf anders geen groei nodig hebt.

Verder is eiwit slechts 1 stof, spieren hebben meerdere stoffen nodig om te groeien, Dus zo i zo je vitaminen en mineralen binnekrijgen is ook van belang aangezien je ook meer water eigenlijk zou moeten drinken(als je toch breed wilt worden neem ik aan dat je ook definitie wilt en dan helpt veel wateren weinig vet).

Verder is inderdaad een goede 8 uur slaap wel nodig. Sinds je gaat krachttrainen zal dat wel een minimun eis zijn. Want je lijf moet veel meer herstellen.

Ik zou toch echt wachten tot me 19de ofzo als je serieus die plannen hebt. Heb ik zelf ook gedaan en dan begonnen met zwaar te trainen en als het voor mij werkt , dan werkt het voor iedereen
Het is niet zo dat krachttraining invloed heeft op je lengte dat is allang achterhaald, alleen het is wel zo dat hoe jonger je begint hoe lichter je traint.
Het vele water dat bodybuilders drinken heeft weinig met definitie te maken, dit heeft meer te maken met een goede stoelgang.
Als je wacht met krachttraining tot je 19e mis je een paar jaar waarin je veel(misschien wel het meest) spieren op kan bouwen, zonde dus.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 19:55
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
bench140 schreef op 10-12-2004 @ 20:20 :
Het is niet zo dat krachttraining invloed heeft op je lengte dat is allang achterhaald, alleen het is wel zo dat hoe jonger je begint hoe lichter je traint.
Heb je daar een artikel of iets over?
want mij is wijsgemaakt, en het klinkt ook logisch, dat het wel degelijk je groei remt als je veel krachttraining doet op jonge leeftijd.
Oud 10-12-2004, 19:58
bartvanlent
bartvanlent is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 10-12-2004 @ 10:48 :
Nee idd. Bovendien is het een nutteloze tip wat ik al zei in mn post, hij hoeft niet groter te worden, alleen wat spieruithoudingsvermogen op te bouwen.

Bodybuildingschema = dus overbodig imo. Kan dat ik het fout zie en dat hij wel massa aan wil komen, maar misschien dat de topicstarter dan zelf nog even kan reageren?

neej hoor je hebt helemaal gelijk, gaat alleen over uithoudingsvermogen en dat soort dinge ik hoef geen lijf van een bodybuilder
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 20:59
lotte1987
lotte1987 is offline
om je buikspieren aan te sterken kun je het beste op d egrond gaan liggen met je benen omhoog in een 90° hoek, en dan armen gekruisd op jebuik en dan kin op je borst en op en neer gaan, of helemaal plat gaan liggen op je rug en dan je enkels tegen elkaar en je benen recht naast elkaar houden, omhoog en omlaag doen, is erg zwaar maar helpt wel goed
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 21:08
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 10-12-2004 @ 19:47 :
Dit is niet bewezen. Indien het wel zo is lever dan aub een bron want dan wil ik het ook weten.

Wat wel waar is is dat krachttraining en de daaruit voortkomende hypertrofie ( zeker indien het niet gebalanceerd is ) problemen kan veroorzaken met de botstructuur.

De groeischijven sluiten pas onder invloed van testosteron. Op de leeftijd dus dat het testosteron gehalte op "volwassen" peil geraakt. Door te trainen zal het test peil uiteraard iets stijgen ( 10 a 20% 15 gemiddeld ) maar niet zo dramatisch dat dit per direct een groei stop betekend.

AAS hier buiten beschouwing gelaten.
Oud 10-12-2004, 22:02
probeer
probeer is offline
ach je testosteronpiek ligt toch op je 18e 19e.. dus he.. veel succes dan
Oud 10-12-2004, 22:15
EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
Ik sport zelf ook in de sportschool sinds een paar maanden en sinds ik begonnen ben hebben ze me daar op het hart gedrukt dat ik niet als een idioot aan de gewichten moest gaan rukken, aangezien ik met m'n 16 jaar nog in de groei ben. Als je teveel kilo's tilt o.i.d. kunnen er kleine scheurtjes in je spieren ontstaan. Dit gebeurt zonder dat je er iets van merkt. Aangezien je nog groeit worden deze scheurtjes langzaam aan groter waardoor je er later erg veel last van kan krijgen. Daarom hebben ze in die sportschool de regel dat als je nog geen 16 bent je je nog niet aan kunt melden daar. Ik doe wel krachttraining maar dan een gematigde. Verder is het wel zo dat je rond je 16de kunt beginnen om een basis te vormen om later nog verder te sporten. Zolang je 't maar met mate doet.

Verder denk ik niet dat de TS veel heeft aan een discussie of je nu wel of niet op je 15de kunt beginnen met krachttraining.
Oud 11-12-2004, 00:24
bench140
bench140 is offline
Citaat:
EaSy-M3 schreef op 10-12-2004 @ 23:15 :
Ik sport zelf ook in de sportschool sinds een paar maanden en sinds ik begonnen ben hebben ze me daar op het hart gedrukt dat ik niet als een idioot aan de gewichten moest gaan rukken, aangezien ik met m'n 16 jaar nog in de groei ben. Als je teveel kilo's tilt o.i.d. kunnen er kleine scheurtjes in je spieren ontstaan. Dit gebeurt zonder dat je er iets van merkt. Aangezien je nog groeit worden deze scheurtjes langzaam aan groter waardoor je er later erg veel last van kan krijgen.
Ik denk dat je een klein beetje in de war bent, die kleine scheurtjes herstellen zich en daardoor krijg je spiergroei. Door het beschadigen en herstellen van die spier.
Je scheurtjes verhaal is dus gelul
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 10:47
EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
Citaat:
bench140 schreef op 11-12-2004 @ 01:24 :
Ik denk dat je een klein beetje in de war bent, die kleine scheurtjes herstellen zich en daardoor krijg je spiergroei. Door het beschadigen en herstellen van die spier.
Je zal wel gelijk hebben, maar dit is wat ze mij vertelde dus..
Oud 16-12-2004, 16:21
Allochthony
Allochthony is offline
Zo een gaar all in 1 fitness machine, gewichten, gewoon klein beginnen.

Wat zijn precies de eisen van het Cios? Ik zie ze vaak zat lopen in Eindhoven, en ik zie vaak dunne schriele mannetjes?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 22:20
the_conquer
the_conquer is offline
ik zal de bron opzoeken en posten hier.
Oud 20-12-2004, 22:22
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
bench140 schreef op 11-12-2004 @ 01:24 :

als dat scheurtje wat groot is en een spierscheuring als gevolg heeft, dan klopt de theorie weer wel
Oud 22-12-2004, 20:58
goodfella
goodfella is offline
gewoon elke dag opdrukken, sit-ups. s'ochtends en s'avonds....
Je krijgt snel wat meer spieren, maar na een tijdje merk je dat je lichaam snakt naar meer en de oefeningen niet meer voldoen dan zal je toch echt naar de sportschool moeten
Oud 23-12-2004, 18:58
bench140
bench140 is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 20-12-2004 @ 23:22 :
als dat scheurtje wat groot is en een spierscheuring als gevolg heeft, dan klopt de theorie weer wel
*dat ik hier nog op inga*
Het gaat over in de groei zijn, een spier scheuren kan altijd gebeuren, door teveel gewicht, verkeerde uitvoering, kou enz. Gelul dus
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 21:16
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Niet je kracht trainen is het beste.
Bij de toelating wordt meer gekeken naar kwaliteiten in leidinggeven en techniek. Kracht is maar een klein onderdeel, je bent beter af om te oefenen in voetbal, tennis, basketbal en zwemmen.

Als je nog meer wilt weten pm je maar.
Oud 28-12-2004, 11:41
Plo
Plo is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 07-12-2004 @ 15:36 :
ga onder een lage tafel liggen en duw dat ding om hoog en laat hem langzaam weer zakken...
ramen lappen met een stuk lood aan je armen....
20 keer de trap op en af rennen met 2 bakstenen in je hand enz enz..
moet je wel goed verzekerd wezen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 16:15
bench140
bench140 is offline
Citaat:
Plo schreef op 28-12-2004 @ 12:41 :
moet je wel goed verzekerd wezen.
even apeldoorn bellen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 17:11
Plo