![]() |
||
Citaat:
En op de sportschool kunnen ze je helpen om het op de juiste manier te doen, terwijl je thuis ook juist schade aan kan richten. plus als je naar het cios wil, dan moet je maar tijd maken voor sport, lijkt me.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als een cios op je 15 krachttrainingseisen gaat opleggen dan vraag ik me toch echt af waar zo`n school mee bezig is... ![]()
|
Voor oefeningen thuis te doen heb je op z'n minst 2 dumbells, een paar schijven(4x10kg, 2x5kg,2x2,5kg) en een stang die je op kan hangen nodig.
Met de dumbells kan je de meeste oefeningen uitvoeren, en de stang aan het plafont heb je nodig voor rug oefeningen. http://www.exrx.net/Exercise.html Maar mijn advies: ga eerst naar de sportschool een half jaartje, kijk of je het echt leuk vind, als je het leuk vind koop je een paar dumbells en eventueel nog wat apparatuur en je gaat thuis trainen. Of je blijft lekker op de sportschool ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens, als je serieus gaat trainen, onthoudt dan deze dingen; Spieren groeien door: - Ze uit te nodigen om te groeien (=het trainen) - Het leveren van de bouwstoffen (=eiwit) - Ze de mogelijkheid geven te groeien (=rusten/slapen) Succes! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maak zakjes van bijv 2kg met zand of aarde erin. Maak er klitteband aan vast en bind het om je enkel. Strek dan je been en til je been op: let op, niet overstrekken! Doe dit een keer of 20 in het begin, 3 van die sets achter elkaar. En doe er dan steeds meer.
|
Aangezien je geen massamonster hoeft te worden en gewoon wat spieruithoudingsvermogen wil kweken ( dat is je doel toch? ) volsta je met een MacGuyver workout.
http://www.ontariostrongman.ca/Resou...c/275mac2.html Dit bijv. Optrekken aan een stang/balk whatever kan er ook nog wel bij. Inspiratie genoeg om thuis wat te trainen zou ik zeggen. Kijk vooral de plaatjes, tekst zegt niet zoveel het gaat je tenslotte om wat oefeningen ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bodybuildingschema = dus overbodig imo. Kan dat ik het fout zie en dat hij wel massa aan wil komen, maar misschien dat de topicstarter dan zelf nog even kan reageren? ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder is eiwit slechts 1 stof, spieren hebben meerdere stoffen nodig om te groeien, Dus zo i zo je vitaminen en mineralen binnekrijgen is ook van belang aangezien je ook meer water eigenlijk zou moeten drinken(als je toch breed wilt worden neem ik aan dat je ook definitie wilt en dan helpt veel wateren weinig vet). Verder is inderdaad een goede 8 uur slaap wel nodig. Sinds je gaat krachttrainen zal dat wel een minimun eis zijn. Want je lijf moet veel meer herstellen. Ik zou toch echt wachten tot me 19de ofzo als je serieus die plannen hebt. Heb ik zelf ook gedaan en dan begonnen met zwaar te trainen en als het voor mij werkt , dan werkt het voor iedereen ![]()
||
Citaat:
Het vele water dat bodybuilders drinken heeft weinig met definitie te maken, dit heeft meer te maken met een goede stoelgang. Als je wacht met krachttraining tot je 19e mis je een paar jaar waarin je veel(misschien wel het meest) spieren op kan bouwen, zonde dus. |
![]() |
||
Citaat:
want mij is wijsgemaakt, en het klinkt ook logisch, dat het wel degelijk je groei remt als je veel krachttraining doet op jonge leeftijd.
||
![]() |
Citaat:
neej hoor je hebt helemaal gelijk, gaat alleen over uithoudingsvermogen en dat soort dinge ik hoef geen lijf van een bodybuilder |
![]() |
||
Citaat:
Wat wel waar is is dat krachttraining en de daaruit voortkomende hypertrofie ( zeker indien het niet gebalanceerd is ) problemen kan veroorzaken met de botstructuur. De groeischijven sluiten pas onder invloed van testosteron. Op de leeftijd dus dat het testosteron gehalte op "volwassen" peil geraakt. Door te trainen zal het test peil uiteraard iets stijgen ( 10 a 20% 15 gemiddeld ) maar niet zo dramatisch dat dit per direct een groei stop betekend. AAS hier buiten beschouwing gelaten. ![]()
||
Citaat:
Je scheurtjes verhaal is dus gelul ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
als dat scheurtje wat groot is en een spierscheuring als gevolg heeft, dan klopt de theorie weer wel ![]()
||
Citaat:
Het gaat over in de groei zijn, een spier scheuren kan altijd gebeuren, door teveel gewicht, verkeerde uitvoering, kou enz. Gelul dus ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
die zijn nooit meer open rond deze tijd alleen op dodagavond tot half 9. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Wat voor sport doe jij? Marvin1995 | 301 | 04-01-2012 20:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Krachttraining topic Southtown | 125 | 09-02-2008 14:04 | |
Vrije tijd |
Kracht Training adon1s | 41 | 28-04-2007 19:33 | |
Vrije tijd |
Dagelijkse (kracht)oefeningen/trainingen Diary of Dreams | 21 | 16-06-2005 23:14 | |
Vrije tijd |
Creatine Williams | 7 | 01-12-2003 13:05 | |
Seksualiteit |
Spieren hebben in of out? Verwijderd | 187 | 04-07-2003 20:52 |