Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2004, 13:44
kusj
kusj is offline
Ik ben nu bezig met een project over medicijnen waarvoor je geen recept nodig hebt. (bijvoorbeeld de paracitamol, domperidon, laxeermiddellen, etc. wat je gewoon bij bv. de kruitvat kunt kopen,)

Wij maken de goede en slechten kanten ervan bekent,
De goede kant is erg makkenlijk, alleen de slechte kanten,
Wij willen namenlijk ook weten wat er precies met het lichaam gebeurd bij een te hoge dosis, en wat het product zelf met het lichaam doet!

Van bijna alles hebben we het al, behalve van laxeermiddellen,

1. Wat gebeurd er met je lichaam als je een normale dosis laxeermiddellen inneemt.
2. Als je ziek bent, en je neemt dat in, wat gebeurd er dan met het voedsel en de voedingsmiddellen die je lichaam nodig heeft.

Zouden jullie daar antwoord op kunnen geven,

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 13:56
Verwijderd
1. Wat gebeurd er met je lichaam als je een normale dosis laxeermiddellen inneemt.
Ligt er denk ik voor een deel aan hoe je ontlasting op dat moment "in elkaar zit". Als je het in neemt waar het voor bedoelt is, dus als je last hebt van verstopping (obstipatie), dan gebeurt er wat er in de bijsluiter staat: de ontlasting wordt zachter. Als je het inneemt als je geen last hebt van obstipatie, dan kan het zijn dat je bv. diarree krijgt.

2. Als je ziek bent, en je neemt dat in, wat gebeurd er dan met het voedsel en de voedingsmiddellen die je lichaam nodig heeft.
Zie hierboven? Als je het gebruikt wanneer het nodig is (obstipatie dus) en je je gewoon aan de gebruiksaanwijzing houdt, dan zal het, denk ik, geen kwaad kunnen. Je moet alleen meer drinken, maar dat moet vaak als je ziek bent.

Als je het in extreme mate gebruikt of op momenten dat het gewoon niet nodig is, dan zijn er natuurlijk andere antwoorden van toepassing.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 13:59
MieX
MieX is offline
Ik weet niet hoe gedetailleerd je de antwoorden wil hebben, als je antwoord 1 wat gedetaileerder wil hebben hoor ik het wel

1. Laxeermiddelen zorgen ervoor dat er in de darmen minder vocht uit de voedselresten wordt opgenomen waardoor de ontlasting dunner is. Dit kan door de opname van vocht te remmen of door de peristaltiek sneller te laten gaan.
2. Net als bij een helemaal gezond iemand zal je wat minder voedingsstoffen opnemen als je een laxeermiddel inneemt. Het belangrijkste verschil is denk ik dat je als je ziek bent je voedingsstoffen harder nodig hebt dan een gezonde persoon.

Regels voor berichten