Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2004, 16:03
Shitonya
Shitonya is offline
Hoe zeg je "ik hou van je"?
Ik kan ze makkelijk in m'n hoofd zeggen, maar niet tegen iemand waarbij ik het meen.
Nee, er is niets wat me tegenhoudt en nee ik heb geen spraakgebrek en nee ik stotter zelden en nee ik ben niet bang voor de reactie voor de ander.

ohja en nog een vraagje. Op welk moment kun je zoiets nu het beste zeggen? In welke situatie, plaats etca?

En als laatste: hoe vaak zeg jij zoiets tegen je vriend(in)? Elke dag, eens per week, per maand, misschien nooit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2004, 16:08
Drez
Drez is offline
Ik kon het ook niet. Ja soms...
Ik kreeg het gewoon mn strot niet uit.
Dan zei hij het, en ik niet, redelijk lullig
Oud 23-12-2004, 16:10
little_milo
little_milo is offline
Je moet gewoon op een rustig moment als je bij elkaar bent of elkaar vasthoud zeggen van dat je heel blij met hem bent en dan zeg dat je van hem houd, het gaat eigelijk vanzelf...het is niet moeilijk!! zelfs als wil je niet zeggen ik hou van jou..kunje dat ook anders duidelijk maken!! suc6

kuss mii
Oud 23-12-2004, 16:19
Verwijderd
Wanneer ik van haar hou, en ik de behoefte voel om dat te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 16:20
Sitia
Sitia is offline
Ja ik kan het ook niet!
Duurt bij mij vaak maanden voordat ik het echt durf te zeggen, ik wil het wel eerder, maar het lukt me inderdaad niet.

Wat dat betreft kan ik je dus niet helpen, maar misschien kun je beginnen met het in smsjes zetten, gewoon iets van Hvj, of hou van je. Of beginnen met iets van, ik vind je lief. Misschien wordt het zo in het echt ook makkelijker.
Oud 23-12-2004, 16:22
waves
waves is offline
Ik weet het niet, het gaat eigenlijk vanzelf. Ik zeg het elke dag tegen mijn vriendje, dat is zo gegroeid. Ik zeg t als ik me heel fijn bij hem voel, nog meer dan normaal zeg maar. en af en toe ook zo maar..
Oud 23-12-2004, 16:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het komt vanzelf wanneer je het echt wil zeggen. En als je vriend er moeilijk over doet, of als jij je ongemakkelijk erover voelt, dan leg je dat uit. Zeg hem daarbij wel dat je hem heel leuk vindt en dat hij heel waardevol voor je is. Dan krijgt ie het idee wel

Wanneer ik het voor het eerst zei? Na twee maanden ofzo. En geen idee hoe vaak. Ik zeg het meestal als ik me heel gelukkig voel, ik bij hem ben en ik hem wil laten weten hoe blij ik ben Of gewoon love u aan het eind van een smsje.
Oud 23-12-2004, 16:27
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Ik zeg het best vaak tegen mn vriend, en andersom.
Eerste keer was toen we twee maanden, hij zei het tegen mij. Ik schrok toen eigenlijk wel en wist niet wat ik terug moest zeggen
Maar nu zeggen we het altijd, als iemand weggaat, aan de telefoon, aan het eind van mailtjes, gewoon tussendoor...
Maar zeg eht wel pas als je het echt meent...
Oud 23-12-2004, 16:29
Optima
Optima is offline
Ik zeg het te vaak. Veelal omdat 'houden van' in zeer veel verschillende vormen voorkomt.

Als iemand een opdracht op tijd en goed inleverd zeg ik ook ' ik hou van je'
tegen iemand waarmee ik 3 maanden een relatie hebt zeg ik ook 'ik hou van je'.
Oud 23-12-2004, 16:30
Mariekje*
Mariekje* is offline
zoals little_milo al zei..

Mijn exvriend wist altijd tot het irritante toe "ik hou van je" te zeggen.. waarna ik lichtelijk geirriteerd terug zei: "ja ik ook van jou" als hij hier dan een avondje was kreeg ik het rustig een keer of 10 te horen zo erg ben ik zelf geloof ik ook weer niet (hoopt)
Oud 23-12-2004, 16:32
Verwijderd
Ik zeg het niet vaak, ik zeg alleen als ik het meen... niet de 'Ik ben verliefd'-vorm maar de echte 'Ik houd van je'-vorm.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 16:33
Drez
Drez is offline
Citaat:
HvJ schreef op 23-12-2004 @ 17:30 :
Mijn exvriend wist altijd tot het irritante toe "ik hou van je" te zeggen.. waarna ik lichtelijk geirriteerd terug zei: "ja ik ook van jou" als hij hier dan een avondje was kreeg ik het rustig een keer of 10 te horen
Ja dat had ik ook... op het laatst weet je niet meer of hij het gewend is of dat hij het echt meent. (niet dus)
Oud 23-12-2004, 16:38
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Mijn ex en ik zeiden het af en toe, pas na een maand of drie. Gelukkig niet na een (elk) telefoongesprek of wanneer één van ons wegging. Ik wil dat zoiets speciaal blijft, ik zeg liever 'kus' als ik ophang.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 16:42
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
dReZ schreef op 23-12-2004 @ 17:33 :
Ja dat had ik ook... op het laatst weet je niet meer of hij het gewend is of dat hij het echt meent. (niet dus)
heel herkenbaar....
Oud 23-12-2004, 18:16
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Reverend schreef op 23-12-2004 @ 16:19 :
Wanneer ik van haar hem hou, en ik de behoefte voel om dat te zeggen.
Oud 23-12-2004, 18:57
Iduna
Iduna is offline
Ik zeg vaker 'ik vind je lief' dan 'ik hou van je', dat krijg ik beter over mijn lippen. Niet dat ik niet van hem hou, maar af en toe vind ik het gewoon moeilijk om te zeggen. Gelukkig weet hij het wel.

'Ik hou van je' kun je het beste zeggen als je samen bent, als het lekker rustig is of zo. Als je elkaar vasthoudt en knuffelt. Of aan de telefoon misschien (maar dat vind ik zelf nog moeilijker dan in het echt).

Ik zeg het vaak genoeg, denk ik. Maar ik laat eerder merken dat ik van hem hou, dan dat ik het steeds zeg. Als je het elke dag 10x hoort/zegt, gaat de 'betekenis' er wel van af, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 19:05
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
in het begin zeiden mijn vriend en ik het ook nooit, maar nu zeggen we het altijd als we afscheid van elkaar aan het nemen zijn en dan eventjes aan het knuffelen
Oud 23-12-2004, 19:07
zeep007
zeep007 is offline
ik zeg het als ik het besef weer eens heb , dat ik ontiegelijk veel van die jongen hou. Das op zich redelijk vaak. EIgenlijk iedere dag wel een keer en ik meen het dan ook echt oprecht.

zucht, wanneer hield die verliefdheidsfase nou op???
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 19:14
WolterB
WolterB is offline
Als het echt goed aanvoelt zeg ik het pas, is niet vaak voorgekomen bij me
Oud 23-12-2004, 23:12
Charlottetje
Charlottetje is offline
niet denken maar doen.
gewoon zeggen wanneer je daar zin in hebt, wanneer dat goed voelt.
Oud 23-12-2004, 23:38
ABrules
ABrules is offline
jeah... wanneer het goed voelt...

wie weet kan het wel de laatste keer zijn dat je het tegen die gene zo mag zeggen

mja... moet je niet vanuit gaan... maar toch
Oud 24-12-2004, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 23-12-2004 @ 19:16 :
Reverend schreef op 23-12-2004 @ 16:19 :
Wanneer ik van haar hem haar houd, en ik de behoefte voel om dat te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:37
mcflem
mcflem is offline
mmja
ik en Martijn zeggen het wel vaak tegen elkaar maar dat is op msn
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 10:38
JackieZ
JackieZ is offline
I always speak my heart!

ik denk niet dat ik er moeite mee zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:29
Sade
Sade is offline
Citaat:
Reverend schreef op 23-12-2004 @ 17:19 :
Wanneer ik van haar hou, en ik de behoefte voel om dat te zeggen.
Ja. Alleen heb ik het nog niet gezegd. Maar dat komt nog wel
Oud 24-12-2004, 12:14
annia
annia is offline
Ik zei het veel te vaak. Onterecht. Houden van moet in mijn ogen groeien, door de jaren heen. Dat andere is in mijn ogen heel erg lief vinden. Houden van is meer. (in mijn woordenboek)
Oud 24-12-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 23-12-2004 @ 17:29 :
Ik zeg het te vaak. Veelal omdat 'houden van' in zeer veel verschillende vormen voorkomt.

Als iemand een opdracht op tijd en goed inleverd zeg ik ook ' ik hou van je'
tegen iemand waarmee ik 3 maanden een relatie hebt zeg ik ook 'ik hou van je'.
Dat had ik vroeger ook. Tot mijn ex (toen nog niet vriendje) mij een keer daarop wees, dat ie dat raar vond en weet ik wat. Toen heb ik huilend aan de telefoon gehangen om uit te leggen hoe t zat voor mijn gevoel
Daarnaast ben ik ook opgevoed met veel 'ik hou van je'. Elke dag even lief zijn voor elkaar, laten zien dat je van elkaar houdt, want je weet nooit wat er gebeurd. Nooit gaan slapen met ruzie, nooit weggaan met ruzie etc. (neem t nooit niet té )
En toen kreeg ik wat met mijn ex-vriend en sindsdien zeg ik t nog maar zelden. Alleen tegen mijn moeder, mijn zusje, mijn opa, twee vriendinnen en mijn ex (al heb ik t vorige keer toen hij het zei het niet teruggezegd ook al voelt het wel zo )

Citaat:
Moonlight fairy schreef op 23-12-2004 @ 17:27 :
Ik zeg het best vaak tegen mn vriend, en andersom.

Maar nu zeggen we het altijd, als iemand weggaat, aan de telefoon, aan het eind van mailtjes, gewoon tussendoor...
Maar zeg eht wel pas als je het echt meent...
Dat had ik dus ook met mijn ex..
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
annia schreef op 24-12-2004 @ 13:14 :
Ik zei het veel te vaak. Onterecht. Houden van moet in mijn ogen groeien, door de jaren heen. Dat andere is in mijn ogen heel erg lief vinden. Houden van is meer. (in mijn woordenboek)
Waarom is het onterecht als je het vaak zei? In mijn ogen heb je houden van in verschillende 'gradaties'.. de intensiteit waarmee ik van mijn ex-vriend hield en houd, verschilt van de intensiteit waarmee ik van mijn moeder en zusje houd en verschilt natuurlijk ook weer van de intensiteit waarmee ik van mijn vriendinnen houd...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 12:28
annia
annia is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 24-12-2004 @ 13:22 :
Waarom is het onterecht als je het vaak zei? In mijn ogen heb je houden van in verschillende 'gradaties'.. de intensiteit waarmee ik van mijn ex-vriend hield en houd, verschilt van de intensiteit waarmee ik van mijn moeder en zusje houd en verschilt natuurlijk ook weer van de intensiteit waarmee ik van mijn vriendinnen houd...
In mijn ogen is houden van, het er voor elkaar zijn en dingen meemaakt, dat zorgt ervoor dat je kunt zeggen dat je van iemand houdt. Dat gebeurde dus niet. Het waren mooie woorden maar het kwam van één kant. Tenminste de intensiteit ervan kwam van één kant, dus misschien niet onterecht gezegt, wel onterecht aangehoord.
Oud 24-12-2004, 13:54
Gadje
Gadje is offline
ik ben daar heel voorzichtig in
en als ik t zeg dan meen ik t wel
maar mijn vriendjelief riep t al zonder dat we iets hadden en hij zegt t erg vaak
hij ziet het hoduen van anders dan ik
en ik weet niet wat ik ermee aan moet
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 14:12
filia dei
filia dei is offline
Ik zeg 't meestal onder 't gewoon knuffelen. En dan gewoon 'weetje?', 'nou?', 'ik vind jou lief'... zowiets...
volgens mij zeggen we 't niet zo vaak dat 't walgelijk klef ofzo word...
Oud 24-12-2004, 14:12
Luna
Luna is offline
Ik zeg dat absoluut niet zo snel en zeg het ook alleen op momenten dat ik het sterk voel. Bij mn ex heeft het een halfjaar geduurt voordat hij het tegen mij zei, waarna ik het terug zei
Daarna hebben we het wel regelmatig aan elkaar gezegd maar zeker niet té vaak, naar mijn idee.
Tegen 2 beste vriendinnetjes heb ik het 1 of 2 keer gezegd maar verder zeg ik het nooit tegen iemand..
Oud 24-12-2004, 14:13
Luna
Luna is offline
Citaat:
filia dei schreef op 24-12-2004 @ 15:12 :
'ik vind jou lief'
dat vind ik wel wat anders dan 'ik hou van jou'
Oud 24-12-2004, 15:31
Verwijderd
Ach mn ex zei dat tegen mij, ik zei gewoon "Love you too" terug, ik was 16 en ik bedoelde er verder nik smee, ik zei het enkel omdat hij dat deed.
Mijn huidige vriend vertelde me (na een uur over de woorden te hebben gestameld ) dat hij van me hield na ongeveer 6 week verkering, we waren al veel langer goede vrienden, maar voor mij was dat veels te kort.
De tweede keer dat hij het zei was ongeveer twee maand later, en het enige wat ik uit mn mond kon krijgen was dat ik hem ook echt heel leuk vond...

Weer een paar maand later heb ik het ook tegen hem gezegd, omdat ik toen zekerder was van mn gevoelens, en zeker wist dat het niet maar een bevlieging was. Nu vertellen wij het elkaar zelden, heel af en toe in een intiem moment, we weten dat we heel veel om elkaar geven, maar we gebruiken die woorden niet zomaar elke dag, omdat het dan gewoon niet zoveel betekend.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 24-12-2004 @ 16:31 :
Nu vertellen wij het elkaar zelden, heel af en toe in een intiem moment, we weten dat we heel veel om elkaar geven, maar we gebruiken die woorden niet zomaar elke dag, omdat het dan gewoon niet zoveel betekend.
Dat snap ik even niet hoor. Waarom zou het niet veel betekenen als je het elke dag tegen elkaar zou zeggen? Het doet toch niets af aan de intensiteit waarmee het gepaard gaat? Het is toch ook niet zo dat je het elke dag op een bepaald tijdstip zegt ofzo?

Als je het nou tegen iedereen (elke dag) zou zeggen zou ik het kunnen begrijpen. Dan zou je zoiets als partner kunnen hebben van: hij/zij zegt het tegen iedereen elke keer, hoeveel betekenen die woorden dan voor hem/haar als ze het tegen mij zegt?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 18:03
bracelance
bracelance is offline
op een moment dat je heerlijk knus bij elkaar zit en dan met een hoog enthousiast kinderstemmetje van 6 jaar:

" ik vind jou lief "
Oud 24-12-2004, 18:06
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 24-12-2004 @ 18:31 :
Dat snap ik even niet hoor. Waarom zou het niet veel betekenen als je het elke dag tegen elkaar zou zeggen?
je moet het zien in de context dat als je vriend elke dag een cadeautje voor je meebrengt. Na de 50ste keer vind je het niet meer zo bijzonder als de eerste keer.
Oud 24-12-2004, 18:44
hola
hola is offline
Gister voor het eerst tegen mijn huidige vriend gezegd...
Heel eng.. omdat ik hem niet op wilde schrikken door te zeggen dat ik van hem hou.. stel dat voor hem dat gevoel nog niet zo ver is?

Maar het was super. En hij houdt ook van mij blijkt

Ik zou het niet te vaak zeggen. Het moet wel speciaal blijven..
Oud 24-12-2004, 18:47
hola
hola is offline
Citaat:
Gadje schreef op 24-12-2004 @ 14:54 :
ik ben daar heel voorzichtig in
en als ik t zeg dan meen ik t wel
maar mijn vriendjelief riep t al zonder dat we iets hadden en hij zegt t erg vaak
hij ziet het hoduen van anders dan ik
en ik weet niet wat ik ermee aan moet
ow... das echt heel ongemakkelijk!

Ik ben er ook voorzichtig mee.. dus dan is dat heel apart lijkt me als iemand daar anders tegenaankijkt.
Hoe reageer je erop?
Oud 24-12-2004, 23:00
Poepkind
Poepkind is offline
ik zeg heel vaak tegen mn vriend "ik hou van je", maar de laatste tijd wil ik het iets minder zeggen. Voor mn gevoel is namelijk een soort gewoonte geworden en niet meer zo betekenisvol als eerst. Ik heb tegen hem gezegd dat ik liever hebt dat ik of hij "je bent lief zegt" omdat "ik hou van je" bij ons de laatste tijd meer die functie heeft. Tis niet zo dat we niet van mekaar houden, dat doen we wel maar de woorden om dat gevoel uit te drukken moeten alleen daarvoor gebruikt worden en niet voor "ik vind je lief".

offtopic: wij gaan lkkr naar praag
Oud 24-12-2004, 23:17
blupp
blupp is offline
Ik heb 2 relaties achter de rug, waarbij ik nooit de behoefte heb gehad om te zeggen, ik hou van je of iets in die richting.
Nu met mijn 3e relatie heb ik gewoon heel vaak als ik in de ogen van m'n vriendin kijk of wat anders, dat ik de neiging gewoon heb om dat te zeggen, zoiets heb ik nog nooit gehad en het voelt heel bijzonder elke keer als ik het zeg en hoe t voelt . Ik hoop dat het echt speciaal is en dat ik deze vriendin gewoon nooit meer kwijtraak want anders ga ik me denk ik wel bagger voelen dat ik elke keer dat heb gezegd
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 15:50
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Citaat:
little_milo schreef op 23-12-2004 @ 17:10 :
Je moet gewoon op een rustig moment als je bij elkaar bent of elkaar vasthoud zeggen van dat je heel blij met hem bent en dan zeg dat je van hem houd, het gaat eigelijk vanzelf...het is niet moeilijk!! zelfs als wil je niet zeggen ik hou van jou..kunje dat ook anders duidelijk maken!! suc6

kuss mii
dat, maar dan niet op z'n breezer
Oud 26-12-2004, 15:53
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
hola schreef op 24-12-2004 @ 19:47 :
ow... das echt heel ongemakkelijk!

Ik ben er ook voorzichtig mee.. dus dan is dat heel apart lijkt me als iemand daar anders tegenaankijkt.
Hoe reageer je erop?
ja dat is t moeilijke, ik weet niet hoe ik moet reageren
als ie t tegen me zegt in irl of aan de telefoon dan zeg ik niets terug. ik heb t al 1 x in het begin tegen m gezegd hoe ik er over dacht maar het heeft niet geholpen.
het wordt steeds erger, nu is het al ik hou van je met heel mn hart etc, en ik wil je niet meer kwijt blabla
maar ik vind dat dus niet kunnen na pas 2 weken, niet eens
moeilijke situatie, want ik heb nog nooit ik hou van je tegen hem gezegd
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 15:59
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
hij zegt dat al na 2 weken? haha
Oud 26-12-2004, 16:33
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Dizzee Rascal schreef op 26-12-2004 @ 16:59 :
hij zegt dat al na 2 weken? haha
na 2 weken?
sterker nog, nog voordat we iets hadden
daarom twijfel ik wel een beetje aan m
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 17:06
Luna
Luna is offline
Citaat:
Gadje schreef op 26-12-2004 @ 17:33 :

sterker nog, nog voordat we iets hadden
omg
die twijfel kan ik wel enigszins begrijpen, je gaat je eraan ergeren op den duur.
Hoe reageert hij dan als jij niets terug zegt? Het lijkt me best lastig zoiets, vooral als je iemand verder wel gewoon heel leuk vind maar gewoon nog niet in het stadium van 'houden van' zit.
Oud 26-12-2004, 17:39
Gadje
Gadje is offline
ja daarom, het stadium houden van komt veel later pas want ik vind m echt wel leuk. en ik erger me er echt wel aan
de beste vriend van hem, ook een vriend van mij zei dat ie gwoon zo verliefd is en dat ie zich zo uit zeg maar. al blijf ik t vreemd vinden.
als ik niks terug zeg dan issie ff stil en dan zegt ie niet blozen he?
want ik heb maar gezegd dat als ik stil ben aan t blozen ben

maar je kan niet om t kwartier blijven blozen

idd een lastige situatie
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 23-12-2004 @ 17:30 :
Mijn exvriend wist altijd tot het irritante toe "ik hou van je" te zeggen.. waarna ik lichtelijk geirriteerd terug zei: "ja ik ook van jou" als hij hier dan een avondje was kreeg ik het rustig een keer of 10 te horen zo erg ben ik zelf geloof ik ook weer niet (hoopt)
dat had mijn 1e vriend ook. Was beetje heel erg beangstigend en heel erg bezitterig kwam dat over. Maar hij was bang me kwijt te raken, en dat is ook gebeurt, door dat gedrag!

Andere exvriend van me zegt niet vaak dat soort dingen, en opeens, toen we samen op bed lagen zei tie; 'Sorry'. Ik zo': 'Waarom dan?' Zegt ie: 'Omdat ik al van je hou'.
Heb gezegd dat ie daar geen sorry voor moest zeggen, en dat ik ook van hem hield. We zeiden het niet vaak, maar meenden het wel.

Je moet het zeggen als je het voelt, en niet perse na een ruzie, of na heerlijke sex.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 15:22
NoDoubt
NoDoubt is offline
Hmm..
Als ik mijn vriend zie...
Hij brengt me Altijd naar huis, hij fietst altijd mee...
dan zeg ik (of hij) altijd eigk wel ikhouvanje
of na de seks of als we gewoon heel lief bij elkaar liggen etc..
maarja, ik kan et wel zeggen en hij ook... we zijn inmiddels ook alweer 15,5 maand bij elkaar dus ik vind dat dat dan wel mag
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 15:59
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ben ik nu echt de enige die aan iets anders denkt bij het lezen van de titel?
Reageren

Regels voor berichten