Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2005, 18:44
Plopoog
ik kan nergens op internet vinden hoe de poolkappen hier op aarde ontstaan zijn... Weet iemand dit?

zelf dacht ik aan het bevriezen van het water in de ijstijd, en dat na de ijstijd de temperatuur te laag was om het weer te laten smelten (dus de bron van het landijs dat ook tot hier kwam).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2005, 19:26
T_ID
T_ID is offline
Hoezo zou dat in een ijstijd moeten gebeuren?

Als water buiten een ijstijd onder de nul graden is zal het ook bevriezen weet je.
Oud 09-01-2005, 19:41
Plopoog
ja maar in de ijstijd was het EXTREEM koud, en was een veel groter gebied bevroren dan dat nu het geval is. Misschien zijn de poolkappen wel een overblijfsel van het landijs dat vroeger tot nederland kwam... dacht ik zo
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Plopoog schreef op 09-01-2005 @ 20:41 :
ja maar in de ijstijd was het EXTREEM koud, en was een veel groter gebied bevroren dan dat nu het geval is. Misschien zijn de poolkappen wel een overblijfsel van het landijs dat vroeger tot nederland kwam... dacht ik zo
Mijn ak boek zegt dat ook
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 19:43
Plopoog
ok bedankt ;-)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 22:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Panini schreef op 09-01-2005 @ 20:42 :
Mijn ak boek zegt dat ook
De poolkappen bestonden al vrij lang voor het Saalien, en dus was het landijs in Nederland eerder een product van de poolkappen dan andersom.
Reageren

Regels voor berichten