Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2004, 18:52
AJKwak
AJKwak is offline
Vanavond merkte ik dat mijn cookies verdwenen waren. Op 1 site moest ik opnieuw inloggen en op 3 andere bleek ik ook niet ingelogd te zijn. Van deze 3 heb ik hier op scholieren.com opnieuw ingelogd, bij de andere twee niet. Ik wist zeker dat ik ze niet gedelete had, en tevens ben ik er, afgaand op de laatst gewijzigde bestanden, zeker van dat niemand aan mijn computer gezeten heeft. Tevens viel het me op dat op deze site de pagina's die ik bezocht had geen afwijkend kleurtje (dat kleurtje waaraan je kunt zien dat je ze gelezen hebt) hadden. Nu echter het gekke. Zojuist, na een paar restarts overigens, bleek ik bij die 2 sites waarbij ik me niet opnieuw had aangemeld wel weer ingelogd te zijn, dus eigenlijk zoals het hoort maar wel met een tussenpauze dat ik dat niet was. Tevens heb ik ook mijn afwijkende kleurtje weer terug voor de reeds bezochte pagina's, ook de pagina's die een uur geleden geen afwijkend kleurtje hadden en die ik in de tussentijd niet bezocht heb. Wat kan dit zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2004, 19:44
AJKwak
AJKwak is offline
Nog even ter aanvulling: in mijn logboek zie ik staan dat er diverse gebeurtenissen '540' hebben plaatsgevonen *, d.w.z. aanmelden door een anonieme logon. Betekent dit dat iemand anders op mijn computer zit??? Tevens blijken er gebeurtenissen 515 (dat er vertrouwde aanmeldingsprocessen in het LSA worden geregistreerd, o.a. een Secondary Logon Service) te zijn geweest. Weet iemand of zoiets kwaad kan? Ik vraag me af of iemand ongemerkt in mijn computer zit o.i.d.?

* althans er staat dat er op is gecontroleerd en in de details staat dat de aanmelding bij het netwerk is voltooid.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 15:12
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
AJKwak schreef op 29-12-2004 @ 20:44 :

* althans er staat dat er op is gecontroleerd en in de details staat dat de aanmelding bij het netwerk is voltooid.
Ja dat lijkt dus op iemand die via het netwerk bij jou is geweest. Zit je niet in een netwerk, dan mischien een hacker. Heb je een router?
Oud 30-12-2004, 18:43
AJKwak
AJKwak is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 30-12-2004 @ 16:12 :
Ja dat lijkt dus op iemand die via het netwerk bij jou is geweest. Zit je niet in een netwerk, dan mischien een hacker. Heb je een router?
We hebben thuis een netwerk, maar ik ben niet de centrale computer. Op mijn eigen computer kan ik als admin en als mezelf inloggen. Wat is een router? Hoe kan ik zien of ik die heb? Ik heb overigens wel een firewall. Zijn er nog dingen die ik verder kan doen om dit te voorkomen?

Laatst gewijzigd op 30-12-2004 om 18:46.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 19:31
SubbehQ
SubbehQ is offline
erm, hoe heb je dat netwerk? loopt het internet van computer naar computer of via een verdeeldoosje. (het verdeeldoosje is de router)
Oud 30-12-2004, 20:06
AJKwak
AJKwak is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 30-12-2004 @ 20:31 :
erm, hoe heb je dat netwerk? loopt het internet van computer naar computer of via een verdeeldoosje. (het verdeeldoosje is de router)
We hebben volgens mij een verdeeldoosje. Elke computer kan onafhankelijk van de andere computers op internet, dus ook als die andere uit staan.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 21:34
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
AJKwak schreef op 30-12-2004 @ 21:06 :
We hebben volgens mij een verdeeldoosje. Elke computer kan onafhankelijk van de andere computers op internet, dus ook als die andere uit staan.
hmm ok, dan is het waarschijnlijk geen hacker geweest.

Dan zal toch iemand in jou eigennetwerk hoogst waarschijnlijk perongeluk in jou pc zijn gekomen. Alhoewel het dan raar is dat die dan al jou cookies heeft verwijderd...
Vreemd zaakje, mss deed windows gewoon ff stom
Oud 30-12-2004, 22:02
AJKwak
AJKwak is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 30-12-2004 @ 22:34 :
hmm ok, dan is het waarschijnlijk geen hacker geweest.

Dan zal toch iemand in jou eigennetwerk hoogst waarschijnlijk perongeluk in jou pc zijn gekomen. Alhoewel het dan raar is dat die dan al jou cookies heeft verwijderd...
Vreemd zaakje, mss deed windows gewoon ff stom
Bedankt, wel raar maar goed het zal wel. Die cookies zijn overigens weer terug (zoals reeds vermeld in de 1e post). Er waren trouwens best veel van die meldingen. Moet het netwerk dan worden aangepast o.i.d.?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 22:17
M@rco
M@rco is offline
Een glitch in de matrix

Nah, ik zou me er niet al te druk om maken. Internet Explorer doet soms rare dingen. Die anonieme logons op jouw computer zal wel gewoon van het netwerk zijn... als je bestands- en printerdeling hebt aanstaan dan zal dat het wel zijn/
Oud 30-12-2004, 23:08
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
M@rco schreef op 30-12-2004 @ 23:17 :
Een glitch in de matrix

Nah, ik zou me er niet al te druk om maken. Internet Explorer doet soms rare dingen. Die anonieme logons op jouw computer zal wel gewoon van het netwerk zijn... als je bestands- en printerdeling hebt aanstaan dan zal dat het wel zijn/
You seem to be living to lifes...

One life you are paying your taxes you let out the dog and help the land-lady taking out her garbage...

The other life you go by the name AJKwak...
Reageren

Regels voor berichten