Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 22:09
Canine 13
Canine 13 is offline
Het is echt erg, maar ik HAAT de kantine bij ons op school.
Het zit zo:
Ik doe dierverzorging op een MBO school.
En ik ben de kleinste van de hele school.
Ben 1.50m.
Het is echt bijna iedere keer de kantine in ga hoor ik weer aan van, he yoh dat is een leuk vrindinnetje voor je. Nee, veels te klein. Enz. enz.
Vanavond ook (niet op school hoor) maar ik liep weg uit een winkel met m'n ouders en broer. 1,2,3,4 (ze waren mensen aan het tellen die weer vertrokken, nieuwe winkel) O nee, 3,5.
Ik ben altijd de klos ik ben altijd 'de kleine', en altijd schijn ik voor halfje te tellen.
Echt rot, ik word zaterdag 18.
Ik ben toch geen baby meer.
Kom op zeg ik wil ook zo graag stoer zijn, maar in plaats van dat ben ik de kleine, of het schattige kleine meisje. Of de smurf.
Het is ook niet 1 iemand die dat zegt. Nee, de hele school. Al die grote jongens.
Nog even en ik sla straks echt iemand tegen de grond.

Nou, dacht dat het ff opschrijven me zou kalmeren.
Ben nou al 2 uur aan het vechten bijna, maar ik heb alleen maar meer zin om iemand ECHT nock out te slaan.
Pas maar op straks doe ik het nog op, ben dit echt zo zat!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2004, 22:20
Balance
Balance is offline
(dit hoort niet op S&S)

volgens mij zie je jezelf ook als 'dat kleine meisje' want je schrijft over anderen als 'die grote jongens'.
Je wil stoer overkomen, maar stoer ben je niet als je groot bent. Stoer zit in je. Dus als jij stoer wil overkomen zul je iets aan je houding moeten veranderen. Dan mijdt je die kantine niet omdat ze zeggen dat je een smurf bent, maar dan ga je er júist heen om te laten zien dat je er gewoon bent! Dan denk je bij die opmerkingen 'jij kan lekker praten, maar stiekem baal je zelf ook maar van je lange benen en je grote voeten' als een meisje naast je een opmerking staat.
Kortom: accepteer dat je klein bent, zie het niet als een nadeel en heb sch**t aan wat anderen over je lengte te zeggen hebben. Het gaat er toch zeker om wat jij vindt van jezelf?!
Oud 30-11-2004, 22:25
Canine 13
Canine 13 is offline
Citaat:
Dan denk je bij die opmerkingen 'jij kan lekker praten, maar stiekem baal je zelf ook maar van je lange benen en je grote voeten' als een meisje naast je een opmerking staat.
[/B]
Dat is het nou juist.
Ik negeer al zo lang die opmerkingen, dat ik dat nou niet meer kan.
Ze bedoelen het als een grapje.
Maar het lukt me gewoon niet meer om dat zo nog te zien.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:54
Jolt
Jolt is offline
Gewoon door heen bijten. Zeggen beter klein en fijn dan groot en lomp. Was eerst ook klein, werd ook altijd als de kleine beschauwd, maar dat zette ik van me af.

Ook als je rond loopt , niet je nog kleiner maken dan je al bent, dat deed ik tenmiste. Ik maakte mezelf altijd nog kleinder door een beetje scheef te lopen . Maar je bent toch niet uitgegroeid of zo?
Oud 30-11-2004, 23:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Jolt schreef op 30-11-2004 @ 23:54 :
Maar je bent toch niet uitgegroeid of zo?
Dat kan prima op je 17e.
Maar probeer toch de positieve kant te zien van klein zijn.
Je zei zelf al dat iedereen je dat schattige, lieve meisje vindt. Hoeveel grote meisjes willen wel niet lief en schattig worden gevonden? Hoeveel meisjes balen er wel niet van hun lengte omdat ze nu langer zijn dat de jongens? Wat zijn nu daadwerkelijk voordelen van lang zijn behalve bij concerten?

Ik was trouwens vroeger de langste in m'n klas, omdat ik m'n groeispurt al had gehad en anderen nog niet. Ik plaagde ook m'n vriendinnen met hun lengte, maakte flauwe opmerkingen enz.
Maar dat deed ik enkel omdat ik er van baalde dat ik boven iedereen uitstak. Ik wilde net zo klein zijn als zij.
Nu is de rest allemaal gegroeid en ben ik even lang gebleven als destijds in de 1e. Dat is 1.67m en dus ook niet zo heel lang. Ik vind het nu heerlijk om als kleintje tussen die lange mensen rond te lopen en plaagde destijds die anderen alleen maar uit jaloezie.
Oud 30-11-2004, 23:37
Verwijderd
Duidelijk veel volwassen jongens op het MBO
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 16:31
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
K9 schreef op 30-11-2004 @ 23:09 :
Kom op zeg ik wil ook zo graag stoer zijn, maar in plaats van dat ben ik de kleine, of het schattige kleine meisje.
Liever schattig en klein dan stoer zijn. Wees gewoon jezelf en als iemand iets negatiefs zegt (in jouw ogen), kom dan voor je zelf op. Zeg zoiets dat dan niet op een frustrerende manier, want dan gaan mensen je minder leuk vinden. Maar doe het gewoon rustig in de trant van: "Ja, ik ben klein, maar dat komt omdat..." / "Ja, ik snap het zelf ook niet...". Of maak een humoristische opmerking zoals "Klein maar fijn".
Je kunt trouwens beter wél naar de kantine gaan. Doe iets met je problemen door te praten, loop niet weg ervan. Op andere plaatsen zien mensen je toch ook dat je klein bent? Nou en? Vele mensen hebben wel iets vervelends op het gebied van uiterlijk. Realiseer je dus ook dat je niet de enige bent met een probleem van uiterlijk.
Oud 01-12-2004, 17:13
Canine 13
Canine 13 is offline
Ik vind het zelf ook niet echt erg om kleiner te zijn dan de rest.
Maar die opmerkingen altijd.

Heb geloof ik eigenlijk binnen mijn klas wel een voordeel.
Iedereen let er op of ik het allemaal wel kan zien.
En kan ik het niet zien wat de lerares doet dan mag ik echt bij iedereen komen zitten.
Mijn klas is dus wel erg aardig.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 18:56
reuffneck32
reuffneck32 is offline
ah wat schattig <3333
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 19:00
Endomychus
Endomychus is offline
wat een sukkels daar zeg, als ik jouw was was ik allang weggegaan. Oh nee want dan laat je je weg pesten. Maak een lijstje met kutopmerkingen die je terug kan zeggen
Oud 01-12-2004, 19:26
-00333-
-00333- is offline
Eey, ja dit is natuurlijk enorm rot. Ik zie het vaak zat op school, en das om te k*tsen gwoon. Natuurlijk ist moeilijk, maar je zo weinig mogelijk aantrekken van die mensen is echt het beste geloofk. Je opstellen alsof je het zonder hen echt wel weet en het je niets boeit. En rake opmerkingen terug maken is ook een optie heh=) Ik weet niet hoe je eruit ziet, maar ik kan me voorstelle dat na al die opmerkingen je houding er niet op vooruit gegaan is. Schouders recht en kont naar achter! Neus in de wind en lachen erom. Misschien kan een speciale cursus je helpen? Of een keer n gesprek met mentor etc?

(ennuh, goed uitzien en een paar mooie hakken kunnen geen kwaad natuurlijk )
Oud 01-12-2004, 20:40
Verwijderd
Verschrikkelijk en enorm vervelende mensen blijkbaar. (en kinderachtig ook)
Ik kan nu zeggen dat je je er niks van aan moet trekken, maar dat weet je waarschijnlijk zelf al wel.
Bedenk dat heel veel kleine mensen het ook 'gemaakt' hebben, bijvoorbeeld Britney Spears en Christina Aguilera (1m60 geloof ik) en Avril Lavigne (nog een stuk kleiner)
Stom voorbeeld, ik weet het maar toch...

Denk er niet te veel over na, en als ze weer eens zoiets zeggen probeer je dan te focusen op een gebrek van de pestkoppen (bv enorme puisten, babyface,...) en kijk vriendelijk terug. Dit helpt echt op de lange termijn, weet ik uit ervaring.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 20:56
..MISS LUVF..
..MISS LUVF.. is offline
wees blij kben juist sow lang kben 1.75 en pas 14!!
jij vindt tenminste een goede lengte qua boys!!
Vergeet niet: KLEIN IS FIJN GROOT IS IDIOOT..
en jij kan nohg hakken aan en ik kan moeilijk een stuk van mn been afhakke suc6!!!
Oud 01-12-2004, 22:07
Fatality
Fatality is offline
Moet je meer spinazie eten.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 07:34
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
De logische volgende stap is een automatisch vuurwapen kopen en blauwe bonen serveren in de kantine.
Oud 02-12-2004, 10:30
Vice
Vice is offline
Fijne school is dat. Is er niet in de buurt een zaak waar je ook broodjes kunt halen.
Oud 02-12-2004, 17:21
nuclearwarfare
nuclearwarfare is offline
Citaat:
..MISS LUVF.. schreef op 01-12-2004 @ 21:56 :
en jij kan nohg hakken aan en ik kan moeilijk een stuk van mn been afhakke suc6!!!
Nee. Ga weg.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:31
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
..MISS LUVF.. schreef op 01-12-2004 @ 21:56 :
Oh god
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 19:20
firelizzard
firelizzard is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 00:37 :
Duidelijk veel volwassen jongens op het MBO
Zeker mee eens!

Ik zeg niet dat je het zou moeten doen, maar mischien helpt het een keer als je is iemand die zo over je praat eens gigantisch voor lul zet midden in de kantine misschien helpt dat een keer.

Maar ja ik weet natuurlijk niet hoe scherp jouw tong is, maar ik denk dat je dat laatste stukje (1 jaar?) nog even door moet en ik weet uit ervaring dat negeren moeilijk is, maar toch echt de enige mogelijkheid als je het niet zo assertief bent.

Toch succes

F.
Oud 02-12-2004, 19:38
-00333-
-00333- is offline
Citaat:
firelizzard schreef op 02-12-2004 @ 20:20 :
Zeker mee eens!

Ik zeg niet dat je het zou moeten doen, maar mischien helpt het een keer als je is iemand die zo over je praat eens gigantisch voor lul zet midden in de kantine misschien helpt dat een keer.

Maar ja ik weet natuurlijk niet hoe scherp jouw tong is, maar ik denk dat je dat laatste stukje (1 jaar?) nog even door moet en ik weet uit ervaring dat negeren moeilijk is, maar toch echt de enige mogelijkheid als je het niet zo assertief bent.

Toch succes

F.
Sluit zich bij aan
Oud 02-12-2004, 19:57
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik snap dat je het best lastig vind.. ik heb juist 'last' van het omgekeerde. Ik ben nu bijna 1.90 m .
Dat is vaak ook lastig, en ik steek juist altijd overal bovenuit. Krijg ik ook vaak genoeg te horen.. maar ik trek het me maar niet meer aan. Ik ga toch echt niet spontaan krimpen..

Tjah weet niet of je echt wat aan mijn reactie heb..
suc6
Oud 03-12-2004, 18:38
Canine 13
Canine 13 is offline
Citaat:
Scootgirl schreef op 02-12-2004 @ 20:57 :
Ik snap dat je het best lastig vind.. ik heb juist 'last' van het omgekeerde. Ik ben nu bijna 1.90 m .
Dat is vaak ook lastig, en ik steek juist altijd overal bovenuit. Krijg ik ook vaak genoeg te horen.. maar ik trek het me maar niet meer aan. Ik ga toch echt niet spontaan krimpen..

suc6

Grappig, lange mensen hebben daar dus ook last van.
Toch raar, ben je te lang of te kort krijg je gezeur.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 01:07
Verwijderd
Gewoon negeren. Vinden ze het op den duur ook niet meer leuk.

Gefeliciteerd met je verjaardag
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 01:56
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
K9 schreef op 03-12-2004 @ 19:38 :

Grappig, lange mensen hebben daar dus ook last van.
Toch raar, ben je te lang of te kort krijg je gezeur.
Tis nooit goed, denk aan style en krullig haar.
Btw ook nog gefeliciteerd.
Oud 04-12-2004, 17:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik zou 1 ding zeggen: jezelf dwingen naar de kantine te gaan. jezelf niet toestaan er uit te blijven.
niet op of omkijken naar die leuke opmerkingen. moet je alleen naar die kantine? misschien kun je beter in een groepje gaan. desnoods de anderen voor je terug laten schelden .
al moet ik toch zeggen dat die jongentjes toch een erug laag niveau hebben. ik vond het op de basisschool al te min eigenlijk. maar das mijn idee. ik zou zeker negeren, net doen of het je niets kan schelen, bescherming bij anderen zoeken. als je ze blijft negeren, moet de lol er toch snel af zijn?

als je de kantine gaat negeren, wennen ze er nooit aan en blijft het leuk voor hun.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2004, 17:14
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
o, en gefeliciteerd ook
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 17:50
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 04-12-2004 @ 18:14 :
o, en gefeliciteerd ook
Oud 04-12-2004, 23:10
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
laat je niet kennen. mijn vriendin was ook megaklein, maar toen werd er ontdekt dat haar schildklier niet goed werkte! zij heeft zich niet laten kennen, dan houden ze vanzelf weer op!
Oud 05-12-2004, 17:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 05-12-2004 @ 00:10 :
laat je niet kennen. mijn vriendin was ook megaklein, maar toen werd er ontdekt dat haar schildklier niet goed werkte! zij heeft zich niet laten kennen, dan houden ze vanzelf weer op!
Hey das wel opvallend. Bij mijn kleinste vriend (1.60 meter of zo) hebben ze de schildklier bij een operatie verwijderd toen hij heel jong was. Hm, heeft dus een verband.
Oud 06-12-2004, 13:19
matrix21
matrix21 is offline
Ikzelf ben ook niet groot. Ben 1,70 ongeveer dus eigenlijk ook bijna altijd de kleinste. Ik krijg dus ook veel van dat soort grapjes naar m'n hoofd geslingerd. Wen er maar aan want het gaat het niet over. Je moet het ook niet zo persoonlijk aantrekken. Probeer anders een grap terug te maken erover dan voel je er al beter over.
En vooral de voordelen blijven zien. Ik kan in de kleinste sportwagen zitten terwijl vrienden van mij met hun hoofd tegen het dak zitten.
Alleen met een vriendinnetje zoeken heb ik nog wel eens last. Veel meisjes zijn veel groter dan ik en aangezien ze allemaal een grotere jongen zoeken....
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 14:50
sunflouwer
sunflouwer is offline
het is ook de houding die je aanneemt.
jij laat jezelf wel in die zogenaamde slachtoffer rol zitten hoor.
zodra jij zelfvertrouwen uitstraalt lijk je niet zo klein meer.
En als je je goed kleed hoeft het helemaal niet zo klein meer te lijken, maar zolang jij in je kleding verzuipt lijk je wel klein jah.
en ik ben zelf 1.60, en mijn beste vriendin is 1.56 ofzo. Maar om de een of andere reden valt het mensen eigenlijk nooit op dat wij klein zijn, en nee, we hebben geen hakken van een halve meter aan.
Je moet jezelf gewoon lang denken, dan lijk je al 10 cm langer.

En misschien moet je een keer advies vragen voor je kleding. dat doet wonderen.

en als dit niet werkt verhuis je toch naar China ofzo.
maak je niet zo druk
Oud 06-12-2004, 19:36
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
sunflouwer schreef op 06-12-2004 @ 15:50 :
het is ook de houding die je aanneemt.
jij laat jezelf wel in die zogenaamde slachtoffer rol zitten hoor.
zodra jij zelfvertrouwen uitstraalt lijk je niet zo klein meer.
Inderdaad, vind ik ook.

BTW: Die avatar van jou...
Oud 06-12-2004, 19:58
-00333-
-00333- is offline
Ag mensen dik/dun, lang/klein, puisten/bril/beugel, verkeerd kapsel, andere kleding...Het is toch NOOIT goed. Trek het je toch niet aan en doe je ding, en dan ist goed. Het zal best vervelend zijn, maar trek die scheur es open en voor de verdere rest negeren. Het houdt wel op.
Oud 07-12-2004, 19:39
Madeliefje_1988
Madeliefje_1988 is offline
Voel jezelf groot, helpt echt!!!

Ik ben ook niet de grootste, als je zelfvertrouwen uitstraalt dimmen ze wel een beetje...

Zet het gewoon van je af, maak je niet druk, laat die skkls maar...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:55
SilverFire
SilverFire is offline
Ik ben nu ook zo'n 1.50m ofzo maar mijn moeder, tantes, oom en zo'n beetje alle broers en zussen van mijn oma zijn klein. Maar het kan af en toe wel lastig zijn. Maar mij maakt het nie veel uit.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 19:27
LegacyX
LegacyX is offline
Maar jij bent vast 13?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 22:59
MB
MB is offline
goede vriendin van mij is 18 en keistoer, heeft ook nog een grote bek en lult iedereen er onderuit.

Als je nou gewoon eens naar zo'n jongen toeloopt en op een genuanceerde manier hem even flink voor lul zet dan houd het vanzelf op

Of je negeert het gewoon, komop het is niet het einde van de wereld. De een is dik, de ander is lang en weer een ander is te klein. Nouja boeiend, ik ben ook lang en ik denk dat ik liever 'te' klein was geweest als 'te' lang. Omdat je dan toch eerder overkomt (maarja, zo zullen kleine mensen wel omgekeerd redeneren)
Oud 13-12-2004, 20:25
sdekivit
sdekivit is offline
klein --> fijn --> groot --> idioot
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:01
MB
MB is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 13-12-2004 @ 21:25 :
stommerd
Oud 14-12-2004, 20:41
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 13-12-2004 @ 21:25 :
sure!

maarre 1,50 is ook echt heel klein
maarja scheit aan hebben. ik zou me er niet druk over maken. zevinden mij ook een lange lijs en ik kan me daar niet druk om maken, want vrouwen met lange benen schijnen sexy te zijn of zoiets.
Ach ja, snap niet echt waar jij je druk om maakt.
Oud 15-12-2004, 12:26
ILUsion
ILUsion is offline
Anderhalve meter is niet groot natuurlijk, maar daar hoef je je echt niet om te schamen. Als je lichaamsbouw goed is (niet te dik, niet kort en gedrongen), zal het best wel meevallen. Er zijn ook meisjes die veel langer zijn (1 m 90 ofzo) en dat is in geen geval mooi, hoor. Je hebt lang en lang. Het heeft alles te maken met je lichaamsbouw.
Overigens, een goede vriendin van mij is ook zo klein (ze is wel 16, maar dat maakt niet veel uit). Met haar lachen we ook wel eens, en zelf doet ze gewoon mee door het niet als een probleem te zien. Ik hoop dus dat je op je vrienden kan rekenen, want dat doet al veel voor je zelfvertrouwen zodat je ook andere mensen van repliek kunt dienen.
Oud 15-12-2004, 16:39
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Bij ons op school zitten piepers die kleiner zijn, maar dat boeit nu even niet, die groeien nog. Maar ik ken ook ene meisje van 1.50 m en één van 1.55 m. Zij krijgen beide wel eens opmerkingen. Ook van mij (zelf ben ik 1.84m). Mar deze meiden zijn hartstikke aardig en hebben heel veel zelfvertrouwen, dus door niemand worden ze echt gepest en ze gaan er niet onder gebukt (hoeft ook niet, ze kunnen er zo wel onderdoor. dat ene meisje zit zelfs op basketbal!
Ik zou me er maar niet teveel van aantrekken, als mensen erachter komen dat jij een leuk meisje bent, dan zitten ze heus niet met je lengte.
Oud 15-12-2004, 17:49
~Little Sun~
~Little Sun~ is offline
Hai! Ik ben zelf 1.53m en 17 jaar en studeer nu aan de universiteit, ik ben dus echt best wel klein vergeleken met de rest. Ik weet nog dat ik naar de middelbare school ging, toen was ik echt mini en je zag iedereen kijken, maar gelukkig nooit rottige opmerkingen gehad. Je bent dus echt niet de enige, en ik snap dat het best vervelend is als iedereen groter is (je kan je er ook geintimideerd door voelen), maar ik denk dat het meer je eigen probleem is (jij moet het accepteren). Dan is je uitstraling ook anders, en gewoon hun opmerkingen negeren! Ze houden vanzelf wel op (als je niet reageert, hebben zij ook geen lol). Succes...
Edit: Ik lees net dat zij ook meer als grapje zeggen. Tja, gewoon negeren of meelachen Of eens een goede opmerking terug zeggen (is moeilijk, ik weet het). Maar is toch zeker geen reden om niet naar de kantine te gaan?

Laatst gewijzigd op 15-12-2004 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:09
PrimRose
PrimRose is offline
Ik ben 23 en 1m50. En ja, 1,5 meter is niet heel erg groot. En nieuwe mensen vragen er af en toe ook naar. Op de middelbare was het anders, daar vroegen ze niet, daar pestten ze. Maar daar moet je echt afstand van leren nemen. Als onbekenden een opmerking maken, lach dan mee. Als vriendinnen het doen, en je hebt er die dag geen zin in, zeg dat dan tegen ze.

Je zegt dat je graag wat stoerder wil overkomen. Maar "stoer" wordt je echt niet door lengte. Stoer is een houding die je jezelf aanmeet. Je moet niet over je heen laten lopen, loop met een rechte rug en opgeven gezicht. Weet dat je er mag zijn, en act like it.

En verder....klein zijn is ook heel leuk hoor. Mooie jongens die dingen van het bovenste schap in de supermarkt pakken. Het is makkelijker om kleding te kopen, oke broeken moeten korter gemaakt worden, maar ach, das altijd makkelijker dan naar een speciaalzaak te moeten omdat je zo lang bent. Ooit zul je er blij mee zijn dat je jonger wordt geschat

En naar mate je ouder wordt wen je er vanzelf aan. Daarbij komt, dat je niet vooraltijd in een schoolgebouw zult rondlopen, dus als je straks ergens een vaste baan hebt, zal het allemaal wel loslopen.
Oud 18-12-2004, 00:54
Kevin D.
Kevin D. is offline
Je moet denken, iedereen heeft wel wat.. De een is klein de ander groot, dik, dun, albino, neger.
gewoon negeren en de fun gaat er bij de andere af.
Of denk alsof je groot bent, dan gaat je houding er naar staan en zal het denk ik ook wel verdwijnen

feli
Oud 18-12-2004, 11:17
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 14-12-2004 @ 21:41 :
maarre 1,50 is ook echt heel klein

Ach ja, snap niet echt waar jij je druk om maakt.
Jij hebt er vrij weinig van begrepen
Oud 22-12-2004, 12:41
Canine 13
Canine 13 is offline
Citaat:
~Little Sun~ schreef op 15-12-2004 @ 18:49 :
Hai! Ik ben zelf 1.53m en 17 jaar en studeer nu aan de universiteit, ik ben dus echt best wel klein vergeleken met de rest. Ik weet nog dat ik naar de middelbare school ging, toen was ik echt mini en je zag iedereen kijken, maar gelukkig nooit rottige opmerkingen gehad. Je bent dus echt niet de enige, en ik snap dat het best vervelend is als iedereen groter is (je kan je er ook geintimideerd door voelen), maar ik denk dat het meer je eigen probleem is (jij moet het accepteren). Dan is je uitstraling ook anders, en gewoon hun opmerkingen negeren! Ze houden vanzelf wel op (als je niet reageert, hebben zij ook geen lol). Succes...
Edit: Ik lees net dat zij ook meer als grapje zeggen. Tja, gewoon negeren of meelachen Of eens een goede opmerking terug zeggen (is moeilijk, ik weet het). Maar is toch zeker geen reden om niet naar de kantine te gaan?
Citaat:
PrimRose[/pl]:
Ik ben 23 en 1m50. En ja, 1,5 meter is niet heel erg groot. En nieuwe mensen vragen er af en toe ook naar. Op de middelbare was het anders, daar vroegen ze niet, daar pestten ze. Maar daar moet je echt afstand van leren nemen. Als onbekenden een opmerking maken, lach dan mee. Als vriendinnen het doen, en je hebt er die dag geen zin in, zeg dat dan tegen ze.

Je zegt dat je graag wat stoerder wil overkomen. Maar "stoer" wordt je echt niet door lengte. Stoer is een houding die je jezelf aanmeet. Je moet niet over je heen laten lopen, loop met een rechte rug en opgeven gezicht. Weet dat je er mag zijn, en act like it.

En verder....klein zijn is ook heel leuk hoor. Mooie jongens die dingen van het bovenste schap in de supermarkt pakken. Het is makkelijker om kleding te kopen, oke broeken moeten korter gemaakt worden, maar ach, das altijd makkelijker dan naar een speciaalzaak te moeten omdat je zo lang bent. Ooit zul je er blij mee zijn dat je jonger wordt geschat

En naar mate je ouder wordt wen je er vanzelf aan. Daarbij komt, dat je niet vooraltijd in een schoolgebouw zult rondlopen, dus als je straks ergens een vaste baan hebt, zal het allemaal wel loslopen. [/B]
Ik ben gelukkig niet de enige die zo klein is.
Mij is laatst wel opgevallen dat sinds ik nieuwe kleren heb ze minder zeggen. (lange jongens he)
En ook wel grappig is dat: Vele bij mijn opleiding hebben een martial art gedaan. Bijv judo. Ik doe nog steeds aan een martial art en soms doen we nog wel eens oefeningen onderling. Gewoon voor de fun. Mijn hele klas is verbaast dat ik het zo goed doe. (Ik versla dan gerust de jongens)
En ze vinden dat ik sterk ben.
En mijn klasgenoten/vriendinnen zijn erg aardig.
Dus ik zou zeggen, het gaat wel beter nu.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 13:32
Iv
Iv is offline
bijf jezelf en blijf die andere negeren...k weeni of je ook veel vrienden hebt die ook zo'n lengte hebben...je moet niet stoer gaan doen voor andere daar sgiet je niks mee...op blijf je zelf gewoon..en maak je schoolopleiding af..door vechten met die jongens ( die je telkens uitmaken voor kleine enzo ) krijg je problemen en dan zit je nog verder in de put.!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 00:48
Teun
Teun is offline
Hoge hakken..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 22:48
Monroe
Monroe is offline
Citaat:
K9 schreef op 30-11-2004 @ 23:09 :
Ik ben toch geen baby meer.