Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 19:05
Madfet
Madfet is offline
Vandaag is het voor de mensen op de werkvloer weer een dag voor dilemma's geweest met betrekking tot het zoenen. Want wie je zoen je nou wel en wie niet om iemand gelukkig nieuwjaar te wensen? Laat jij je overrompelen door een ander en zoen jij de ander ook ongevraagd? Of word je liever niet gezoend door je mannelijke danwel vrouwelijke collega's?

Vertel je perikelen.

Laatst gewijzigd op 03-01-2005 om 19:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2005, 19:09
Mindfields
Mindfields is offline
Word je.

Maar ik word liever niet door mensen die ik amper ken nieuwjaar gezoend, vind het een beetje onzin.
Oud 03-01-2005, 19:11
Mo6
Mo6 is offline
ik maak me daar niet druk over, zie vanzelf wel hoe zoiets loopt... heb verder nogal veel mannelijke collega's dus dan hoeft er niet gezoend te worden!
Oud 03-01-2005, 19:13
Sartre
Sartre is offline
Ik werk nog maar net waar ik werk. Dus ik heb niemand echt enthausiast gefeliciteerd
Oud 03-01-2005, 19:26
Freestyler*
Freestyler* is offline
alleen als zij initiatief nemen
Oud 03-01-2005, 19:28
juno
juno is offline
De collega's met wie je erg goed kunt opschieten zoen je, de rest geef je een hand. De collega's die jij niet wilt zoenen, willen jou ook niet zoenen, dat is wederzijds. Jan en alleman zoenen is nergens voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 19:30
Laura_89
Laura_89 is offline
Ik was lekker thuis, maar mijn pa vertelde dat een collega van hem iedereen liep te zoenen en daarna bekend maakte dat haar pfeiffer bijna voorbij was.. Nou daar ben je dan ook lekker mee
Oud 03-01-2005, 19:35
Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
Laura_89 schreef op 03-01-2005 @ 20:30 :
Ik was lekker thuis, maar mijn pa vertelde dat een collega van hem iedereen liep te zoenen en daarna bekend maakte dat haar pfeiffer bijna voorbij was.. Nou daar ben je dan ook lekker mee
ik neem aan dat die vrouwlijke collega haar collega's toch niet op de mond zoent...?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 19:41
Sangria
Sangria is offline
Staat een heel grappig artikel in het Algemeen Dagblad over dit onderwerp, incl handige tips e.d

Maar ik heb vandaag gewoon al mn collega's gekust, vind het n btje dom om dan nog onderscheid te gaan maken..
Oud 03-01-2005, 19:56
Verwijderd
Ik wil eigenlijk niemand zoenen, maar het wordt me altijd opgedrongen. Ik vind dat het afgeschaft mag worden
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 20:01
Verwijderd
drie kussen staan niet gelijk aan tongzoenen hoor
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 21:17
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
bertbart schreef op 03-01-2005 @ 21:01 :
drie kussen staan niet gelijk aan tongzoenen hoor
Ik vind toch dat het wel wat 'intiems' heeft... Van mij mag het ook afgeschaft worden. Ik heb braaf iedereen met gestrekte arm de hand geschud
Oud 03-01-2005, 21:23
Sparkle.
Sparkle. is offline
Ach dat doen we eigenlijk altijd.. Ook bij begroeting 1 zoen op wang.
Kan er niet zo moeilijk over doen.
Oud 03-01-2005, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Multilot schreef op 03-01-2005 @ 22:17 :
Ik vind toch dat het wel wat 'intiems' heeft... Van mij mag het ook afgeschaft worden. Ik heb braaf iedereen met gestrekte arm de hand geschud
werd je bang dat je anders opgewonden zou worden? drie zoenen is niet intiem, ik zou alleen zoenen willen van collega's/studiegenoten met wie ik overweg kan, collega's/studiegenoten waar ik niet mee overweg kan krijgen zelfs geen hand, of ik wens ze zelfs geen gelukkig nieuw jaar.. simpel toch?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 21:25
Qimm
Qimm is offline
wij hebben maar gezamelijk besloten dat een handje geven wel genoeg is.
Oud 03-01-2005, 21:27
Verwijderd
Ik heb geen collega's. Maar onder mijn medestudenten is het gebruikelijk dat we elkaar gewoon een hand geven. Alleen dames waar ik buiten de universiteit om ook vriendschappelijk contact mee heb krijgen een gelukkig nieuwjaar-zoen en natuurlijk gewone vriendinnen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 21:36
Vaj
Vaj is offline
Ik heb geen collega's, maar als ik ze had zou ik het proberen te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 21:38
snoopy
snoopy is offline
ik geef altijd een hand, dat is wel duidelijk.
Alleen trekken sommige mensen me dan aan m'n hand naar zich toe
Oud 03-01-2005, 21:39
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 03-01-2005 @ 22:38 :
ik geef altijd een hand, dat is wel duidelijk.
Alleen trekken sommige mensen me dan aan m'n hand naar zich toe
Dan kom je op ze af met uitgestrekte knie
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 21:39
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2005 @ 22:39 :
Dan kom je op ze af met uitgestrekte knie
"oeps, sorry"
Oud 03-01-2005, 21:44
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
bertbart schreef op 03-01-2005 @ 22:24 :
werd je bang dat je anders opgewonden zou worden? drie zoenen is niet intiem, ik zou alleen zoenen willen van collega's/studiegenoten met wie ik overweg kan, collega's/studiegenoten waar ik niet mee overweg kan krijgen zelfs geen hand, of ik wens ze zelfs geen gelukkig nieuw jaar.. simpel toch?
dat nog net niet nee. Het is gewoon een idee. Bovendien maak ik geen onderscheid in mensen die ik mag of die ik niet mag, ik wens iedereen het beste toe. Alleen iemand bij wie ik het echt niet zou menen zou ik het niet doen. Dat zijn vrij weinig mensen.
Oud 03-01-2005, 22:14
Sade
Sade is offline
Ik zoen alleen degenen die ik echt mag. Of die mij onverwachts zoenen.
Oud 03-01-2005, 22:31
Verwijderd
Ik ben niet zo zoenerig, van mij hoeft dat niet hoor! Als ik mensen heel goed ken dan vind ik het tegenwoordig niet zo erg meer. Gelukkig heb ik geen collega's en dus geen probleem gehad vandaag

Mwah anders zou ik ze gewoon duidelijk een hand geven, en daarmee goed aangeven dat een hand voor mij genoeg is,
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:32
dwight88
dwight88 is offline
doe ik niet moeilijk over, nieuwjaarszoenen . ik werk er nu 2,5 jaar en hoor nu min of meer bij de "oude garde", ook al ben ik pas 18. ik ken dus heel veel mensen, en er wordt aardig wat afgezoend.

alleen de nieuwe die ik echt amper ken, doe ik niet zoenen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:40
Balance
Balance is offline
Met nieuwjaar geef ik iedereen drie zoenen bij het goedjaar wensen. Ook de mensen die ik wat minder ken.
Oud 04-01-2005, 11:04
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 03-01-2005 @ 22:24 :
Natuurlijk is dat wel intiem, je laat iemand niet alleen binnen je 'intieme cirkel' (die straal rondom je waar je niet zomaar de eerste de beste mensen wil), maar je komt bovendien met je mond aan elkaar. Sommige mensen kan dat niet zoveel schelen, anderen houden liever meer afstand. Bij goede vrienden en familie maakt het me ook niet uit, maar ook minder goede bekenden, zoals de helft van de collega's, en bijvoorbeeld ook familie die ik nauwelijks zie, kussen me. En daar heb ik geen zin in. Opgewonden raken heeft er helemaal niets mee te maken.
En jij bent een man, jij hóeft de helft van de mensen al niet te zoenen. Dan mis je automatisch al de 'meer bedreigende' groep mensen die je niet al te dichtbij wilt laten.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 18:35
filia dei
filia dei is offline
Ik zoen niet, ik houdt expres veel afstand, en ik trek rare bekken als vreemden mij ongevraagt zoenen. Ik houd er echt niet van...
Oud 04-01-2005, 18:38
Luna
Luna is offline
oh, dat had ik al op oudejaarsdag. Was wel komisch, soms is het een klein beetje ongemakkelijk maar de meeste(die ik het beste ken) heb ik een hand en 3 kussen gegeven. (Wat niet altijd vanuit mij kwam)
Oud 04-01-2005, 18:58
Verwijderd
Hier geven ze lekaar nog niet eens een hand dus ik zit gelukkig niet in dilemma's.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten