Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2005, 19:55
droppiej
droppiej is offline
haihai..ik maak een werkstuk over haarverf ( of het nou wel of niet kankerverwekkend is). Ik kom steeds stukjes tegen die beweren dat als je je haar lichter verft dat dat beter is dan als je het donkerder verft. (zie zin)-->>Gebruik GEEN donkerbruine of zwarte haarverf (behalve henna). Er is bewezen dat donkere kleuren een groter risico op kanker geven.

Weet iemand waarom dit is?

ik bedacht net dat het aan de stoffen kan liggen (goh lekker logish..ben wakker)...maar welke stoffen dan..?? en als je wat meer weet over dit onderwerpvertel

ik ben heel irri..i know maar het is best een moeilijk onderwerp (voor mij dan he)

Laatst gewijzigd op 01-01-2005 om 20:01.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 11:51
Phlox
Phlox is offline
Ik heb hier verder geen verstand van maar ik heb wel net mn haar donkerbruin geverfd
Ennehm, er zal wel een onderzoek gedaan zijn waaruit is gebleken dat haarverf kankerverwekkend is, dat zou je kunnen opvragen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 13:26
marrel
marrel is offline
t is volgens mij wel zo dat het ietsje anders werkt, maar of dat door de verf opzich komt

iig als je je haar lichter verft moet het toch eerst ook gebleekt worden ofzo omdat de verf anders niet goed pakt, maar dan zou het in het bleekmiddel enzo moeten zitten... naja vreemd verhaaltje
Oud 02-01-2005, 16:14
..:PieP:..
..:PieP:.. is offline
ik weet ook niet precies waarom het is, maar ik weet wel dat meer mensen allergisch zijn voor donkere kleuren haarverf dan lichte omdat er veel meer pigmentstoffen inzitten,
maarja mischien heeft dat wel geen verband
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 21:52
droppiej
droppiej is offline
ik vroeg me ook af, of die mensen die hun haar verven, ook weten dat er een kans is dat het kankerverwekkend zijn, of letten jullie juist op producten zonder waterstofperoxide en ammoniak??
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Je kunt allergisch worden van zwarte henna...heel slecht is dat. Nooit met henna zwarte doen. Rode henna is wel gezond maar dan moeten je haren niet al geverft zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:23
droppiej
droppiej is offline
maar zwarte henna zit toch in elk haarverf
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:00
coopergirl
coopergirl is offline
Er is weinig bewijs gevonden voor de stelling dat haarverf kankerverwekkend zou zijn. Volgens de Amerikaanse dr. Elizabeth Holly kon gebruik van blijvende haarverf en kans op (non-Hodgkin) lymfekanker niet worden aangetoond. De onderzoekers onderzochten het haarverfgebruik van 2.544 mensen, waaronder zich ook (non-Hodgkin) kanker-patiënten bevonden. In de groep zonder kankerverschijnselen gebruikte 56% van de vrouwen haarverf. Dit was gelijk aan het gebruik van haarverf bij vrouwen in de groep waar kanker heerste. Bij de mannen 'scoorden' de beide groepen respektievelijk 9 en 10%. De Amerikaanse Food and Drug Administration verbood onlangs een aantal haarverfproducten omdat ze mogelijk kankerverwekkend waren. Volgens Holly kan een verband tussen kanker en gebruik van haarverf niet worden aangetoond en is de volksgezondheid met een bijna te verwaarlozen risico in het geding.

American Journal of Public Health 1998; 88:1767-1773

http://www.orthoeurope.com/zoek_view.php?id=1211
Oud 03-01-2005, 15:01
coopergirl
coopergirl is offline
Terwijl dit op dezelfde site te vinden is..

Verven haar vergroot kans op blaaskanker
--------------------------------------------------------------------------------
Vrouwen die regelmatig hun haar verven lopen een extra risico van blaaskanker. Dit onderzoek kan grote gevolgen hebben voor op de algemene gezondheid, maar er kunnen nog geen aanbevelingen gedaan worden over het wel of niet gebruiken van haarverf. Het onderzoek dat nu gedaan is, is één van de meest uitgebreide onderzoeken op dit gebied tot nu toe. Ook is het de eerste studie die aangeeft dat de frequentie van verven de kans op blaaskanker beïnvloedt. In deze studie zijn 897 mensen met blaaskanker onderzocht. Er is navraag gedaan naar het verven van haar en deze gegevens zijn vergeleken met mensen die geen permanente haarkleuring gebruikten. De conclusie was dat vrouwen die minimaal eens per maand hun haren verfden, twee keer zo veel kans hadden op blaaskanker vergeleken met vrouwen die hun haren niet verfden. Vrouwen die in een periode van 15 jaar hun haren regelmatig verfden, hadden drie maal zoveel kans om blaaskanker te krijgen in vergelijking met vrouwen uit de controlegroep. Ook kappers hadden 50% meer kans op blaaskanker. De organisatie voor Cosmetic, Toiletry en Fragance vindt dat dit onderzoek niet juist is uitgevoerd. Er is naar aantal en duur van het gebruik van verf gekeken, terwijl juist de kleur de belangrijkste risicofactor is. De hoeveelheden chemicaliën verschillen namelijk sterk per kleur. Ook vindt deze organisatie dat andere onderzoeken die deze associatie niet vonden, werden genegeerd.

Gago-Dominguez M, Castelao JE, Yuan JM, Yu MC, Ross RK. Use of permanent hair dyes and bladder-cancer risk. Int J Cancer 2001; 91(4):575-9

http://www.orthoeurope.com/zoek_view.php?id=1084
Oud 03-01-2005, 15:03
coopergirl
coopergirl is offline
Ik hoop overigens van niet, elke 10 a 14 dagen verf ik namelijk mijn haar
Oud 03-01-2005, 15:08
droppiej
droppiej is offline
wat een stomme site..k had die site al eerder gevonden, maar je moet ingelogd zijn..maar thnx voor t kopieren..k wist t al..maar k heb meerdere dingen gevonden...waarvan je echt denkt van...is t nou wel kankerverwekkend of nie..
maar THNX
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:12
droppiej
droppiej is offline
k 1 x per maand..maar dan wel permanent ..met waterstof peroxide en ammoniak en k kleur het ook nog is donker paars
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:14
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 03-01-2005 @ 16:08 :
wat een stomme site..k had die site al eerder gevonden, maar je moet ingelogd zijn..maar thnx voor t kopieren..k wist t al..maar k heb meerdere dingen gevonden...waarvan je echt denkt van...is t nou wel kankerverwekkend of nie..
maar THNX
Wat abra-cadarba verzonnen, je denkt toch niet dat ik er een abonnement op ga nemen
Het Bovenste stukje betreft een onderzoek uit 1998 en werd het getest op lymfenklier kanker oid... En, het tweede onderzoek uit 2001 claimt dat het de kans op blaaskanker vergroot..

Haarverf staat onder ontzettend strenge europese keuringen, ik geloof persoonlijk niet dat het kankerverwekkend is.. (Hoewel pepernoten, ingeblikt soep et cetera ook allemaal kankerverwekkend zijn..)
Oud 03-01-2005, 15:17
droppiej
droppiej is offline
jejpe...maar euhm. in januari (2004) is er een rapport uitgekomen dat het wel kankerverwekkend zou zijn.
rare shit hoor
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten