Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 19:43
Noddy
Noddy is offline
Ik wil graag naar de toneelschool... zoals vele anderen. Ik weet dat er een grote kans is dat ik niet word aangenomen, maar ik wil het iig geprobeerd hebben, zodat ik dan weet dat ik ben afgewezen omdat ik niet genoeg kwaliteiten heb.
Dit idee heb ik al heel lang en ik heb ook al opties voor andere opleidingen voor als ik eventueel niet word toegelaten.

Nou had ik het vanmiddag met mijn zus over vervolgopleidingen. Zij vond dat ik geen auditie moet doen voor de theaterschool, want ik ben daar het type niet echt voor, zei ze. Want een jongen die altijd de hoofdrol had bij de schoolmusical was ook niet aangenomen. En volgens haar wordt je alleen aangenomen als je altijd in de belangstelling staat enzo, en als je dus de hoofdrol hebt en als je hele leven bestaat uit toneel.
In de musical op school (die toch wel erg groot is) had ik niet echt een hele grote rol. Dus was ik niet echt geschikt voor theaterschool volgens haar.
OP dit moment doe ik niet aan toneel, maar de afgelopen 3 jaar heb ik wel meegedaan aan toneel, en vroeger ook een paar keer, niet extreem veel.

Toch laat ik dit niet zomaar uit mn hoofd praten, ik wil gewoon auditie doen als ik mn havo heb gehaald.
Maar wat ik wil weten is, wanneer ben je dan wel geschikt voor theater? Moet je hele leven eruit bestaan?

kus, Martien
Advertentie
Oud 20-01-2005, 19:55
M-Leentje
M-Leentje is offline
Ik denk van niet.. Volgens mij hoeft niet je hele leven eruit te bestaan.. Natuurlijk moet je het wel ontzettend leuk vinden, en er veel tijd in willen steken.

Of je nou wel of niet een grote rol in de groep acht musical had zegt helemaal niks naar mijn idee.. De gene die de hoofdrol krijgt is toch wel vaak de lieveling van de leraar/ lerares of de populairste van de klas. Dat heeft vaak niet zoveel met talent te maken.

Op een toneelschool zullen ze kijken naar je talent, je uitstraling en hoe je je presenteert. Het zal er natuurlijk ook aan liggen welke kant je op wil. Als je bv richting musicals wil, zal je ook wel goed moeten kunnen zingen..

Als je graag auditie wil doen, zou ik er gewoon voor gaan! Probeer het, kijk wat er gebeurd. En laat niet alles afhangen van de eerste keer, dat zegt niet veel. Door ervaring leer je, en kan je alleen maar beter worden! Wat je in de tussentijd zou kunnen doen is toneellessen volgen.

iig succes ermee! Hoop dat je hier wat aan hebt..
Oud 20-01-2005, 22:37
sperzieboon1
sperzieboon1 is offline
Ik zou zeker auditie doen!!! Je hoeft echt niet populair te zijn of altijd in de belangstelling te staan om goed te kunnen acteren, volgens mij heeft dat namelijk niks met elkaar te maken. Misschien zien die mensen op de theaterschool wel *iets* wat jouw leraren/of je zus, niet kunnen zien.

Om je goed voor te bereiden op een auditie zou ik misschien wel een paar acteerlessen nemen. Want een basis heb je wel nodig. Als je een musicalopleiding wil doen, geldt dit hetzelfde voor zang- en danslessen.

Heel veel sux-6!!!
Oud 21-01-2005, 14:38
filia dei
filia dei is offline
Waar kan je gewone toneellessen volgen dan?

Ik ken alleen van die hele dure workshops dat je 10 dagen in Griekenland les krijgt ofzo. Of gewoon amateur toneelgroepjes in de omgeving waar iedereen lid van kan worden, en waar ze al blij zijn als je je tekst uit je hoofd kent.
Oud 21-01-2005, 15:56
Noddy
Noddy is offline
Ik ken ook alleen dat soort amateur toneelgroepjes. hier in mijn omgeving is niet erg veel. Er was eerst wel Pitch Junior, dan is geloof ik een soort van voorbereiding op HVK, maar daar wasik nog net een jaartje te jong voor en ze konden geen uitzondering maken.
Volgend jaar heb ik weer de mogelijkheid om mee te doen aan een musical, wat ik zeker ga doen.
Verder weet ik niet waar proffessionele workshops zijn. Ik zou wel mee willen doen maar is dat niet erg veel geld? Ik moet het namelijk wel zelf betalen
En vaak is het ook niet bij mij in de buurt en moet ik dus ook zelf de reiskosten betalen, en ik heb zelf al niet zoveel geld, dus dat is dan ook een moeilijke situatie.
Maar iemand nog tips voor eventuele workshops??
liefst vlakbij Soest?
Oud 21-01-2005, 19:19
Lotte
Lotte is offline
Hier in Alkmaar hebben we Artiance, een curcusorganisatie voor allerlei soorten kunst. Ik volg er zelf gitaarlessen. Misschien dat dat zoiets bij jullie in de buurt ook bestaat.
Advertentie

Regels voor berichten