Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2005, 18:44
Flutterbye
Flutterbye is offline
Ongeveer 2 jaar geleden zijn m'n ouders gescheiden. Ik had toen een vriendje die dit allemaal heeft zien gebeuren zeg maar. Toen ze gingen scheiden, dat m'n moeder een nieuwe vriend kreeg, en dat m'n vader een nieuwe vriendin kreeg.
Dat is nu een tijdje uit, en ik heb nu ongeveer 1,5 maand een nieuwe vriend. Hij is 22.

Nou zijn er heel veel dingen over m'n ouders en dergelijke waar ik in het dagelijks leven nog veel mee te maken heb. M'n vader en moeder die nog steeds ruzie met elkaar hebben. M'n vader van 47 die een vriendin van 26 heeft. Dus maar 4 jaartjes ouders is als mn eigen vriendje.
Mijn vriendje weet hier nog helemaal niks vanaf. En ik vind het heel moeilijk om dit aan hem te vertellen. Ik schaam me er zelfs voor. Dat m'n vader zo'n jonge vriendin heeft. Ik bedoel, ze had net zo goed de vriendin van mijn vriendje kunnen zijn.
Ik vind het verder heel fijn voor m'n vader, als hij gelukkig met haar is. Maar zelf weet ik toch nog niet zo goed hoe ik daar nou mee om moet gaan.

Nou weet ik dus niet zo goed hoe ik dit aan m'n vriendje moet vertellen. Ik wil het wel heel graag doen, maar dat vind ik ontzettend moeilijk.
Hoe zouden jullie reageren als jullie vriend/vriendin je dit zou vertellen? En hoe kan ik het voor mezelf iets makkelijker maken om hem dit te zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2005, 19:28
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Okee het is 'vreemd'.

Maar enerzijds kun je je vader niet verbieden iets te hebben met zon jonge meid (tov hem dan), want wie ben jij om zijn 'persuit of happiness' in de weg te staan?
Anderzijds maakt leeftijdverschil significant steeds minder uithoe ouder je wordt.

Natuurlijk is het een vreemde eerste gewaarwording van het contrast, zoals ik tijdens mijn laatste romance er soms wel fronsend bij stilstond dat mijn grote liefde slechts twee/drie jaar ouders was dan mijn 'kinderachtige' jongere broertje.
(ik 20, zij 17, hij 15).

Maar dit is functioneel slechts een futiliteit.

En wat betreft het aan je vriendje vertellen, zo gruwelijk kan dat toch niet zijn.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij zich dood lach en vervolgens er het zijn van denkt totdat hij je vader en zijn vriendin als koppel leert kennen en niet beter weet.

Of vreemdgaat met je stiefmoeder en jij jezelf gedwongen zult zien de gangen van het huis te poetsen totdat de koning een bal organiseert waar jou de gelegenheid geboden zal worden je muiltje omstreeks middernacht te verliezen....

Ik zou het iig voorlopig op 'we zien wel' houden en lekker met zn 2en lachen om het hele relaas.
Oud 08-01-2005, 22:39
igfy
igfy is offline
Tja, er is weinig wat je eraan kan doen. Maar je vriendje wordt toch niet automatisch verliefd op iedereen die hij tegenkomt?
Oud 08-01-2005, 22:46
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
waarom zou je het je vriend niet kunnen vertellen? hij houdt immers van jou. en als hij ziet dat jou pa en zijn vriendin gelukkig zijn, kan hij moeilijk bezwaar maken. vertel hem gewoon dat het een beetje apart is, maar dat je vader een hele jonge vriendin heeft waar hij gelukkig mee is.

veel succes!
Oud 08-01-2005, 22:51
Communist
Communist is offline
Citaat:
igfy schreef op 08-01-2005 @ 23:39 :
Je vriendje wordt toch niet automatisch verliefd op iedereen die hij tegenkomt?
Precies, als mijn vriendin me zoiets zo vertellen zou ik me rot lachen, het vreemd vinden, en er verder niets mee doen.

Vertel het je vriend gewoon op een moment dat jullie samen zijn en zoiets ter sprake komt ofzo. Zoiets onbenulligs ten opzichte van wat het voor invloed op jouw relatie kan hebben is toch lachwekkend

succes
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 09:07
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ik snap niet wat hier zo'n big deal aan is

en wat hebben de 2e en 3e zin met de rest van het verhaal te maken?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 09:18
bracelance
bracelance is offline
Misschien is het wat vreemd maar als jouw vaders ogen oplichten als zij langskomt of als hij over haar praat dan moet je weten dat het goed genoeg is. Leeftijd is in vele gevallen een richtlijn voor volwassenheid, maar niet altijd. Vertel het je vriend gewoon, openheid wordt meer gewaardeerd
Oud 09-01-2005, 10:52
Flutterbye
Flutterbye is offline
Citaat:
igfy schreef op 08-01-2005 @ 23:39 :
Tja, er is weinig wat je eraan kan doen. Maar je vriendje wordt toch niet automatisch verliefd op iedereen die hij tegenkomt?
Ik ben ook niet bang dat mijn vriendje verliefd op haar zal worden. Ik gaf dat meer een beetje zo aan van: Het leeftijdsverschil tussen hen is eigenlijk maar 4 jaar.
Ik vind het gewoon raar dat m'n vader zo'n jonge vriendin heeft, zeg maar
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 13:29
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ik denk dat t je vriend niet zo kan boeien. Om te beginnen beginnen ben jij trouwens ook 5 jaar jonger dan je vriend en zit de psychologische grens van 18 ook nog es tussen jullie beiden in. Hij kan vast heel goed indenken dat je vader een jongere vriendin heeft
Zie gewoon je vader zijn vriendin ook als je eigen vriendin. Jullie schelen ook niet zo veel qua leeftijd en ik denk dat jullie best goed met elkaar kunnen opschieten.
En als je bang bent dat je je vriend kwijt raakt zou ik daar mee ophouden. De vriendin valt duidelijk op oudere mannen en jou vriend op jongere vrouwen, dus zie ik t niet zomaar gebeuren dat ze opeens omslaan.
Oud 09-01-2005, 16:20
waves
waves is offline
elke familie heeft zo zn dingetjes.. dit is het 'rare' van jouw familie.. vertel het hem gewoon, jij kunt toch ook niets aan de hele situatie doen?
Oud 09-01-2005, 18:34
Warsocket
Warsocket is offline
jouw pa heeft een jonge vreindin jij een oude vriend
dan krijg je dat

maar wat is verder het probeleem

bij je vriendinnen maak je je toch ook niet zorgen dat ze je vriendje jatten ofzo ?
Oud 09-01-2005, 22:38
Verwijderd
Ik zou het je vriend gewoon vertellen hoor als ik jou was. Jij kan er toch niks aan doen dat het zo is, en verder heb jij er toch niks mee te maken.
Je vriend ziethaar dan toch ook gewoon als de vriendin van je vader en niet als een persoon waarop hij verliefd is ofzo
Dus gewoon niet over nadenken, en het gewoon vertellen. Het is eerder je vader die zich ervoor moet ''schamen'' dan jij.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 16:41
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Neem je vriend gewoon mee naar huis en doe alsof het doodnormaal is. Dan hoort hij in eerste instantie de leeftijden niet en denkt hij: goh wat ziet je 'stiefmoeder' er jong uit!
(maar redeneert hij dat je pa bijv 40 is en zij 30----> klinkt al beter...)

Als hij eerst went aan de situatie en daarna pas de leeftijdverschillen hoort is het misschien minder heftig omdat hij ze al kent en ziet dat het goed gaat....
Oud 11-01-2005, 18:16
XirmaX
XirmaX is offline
er zijn wel meer mannen die zijn gescheiden en een hele jonge vriendin daarna hebben, en jij kan er toch niks aan doen dat je vader met die vrouw gaat?? hij is vast en zeker een lieve vriend dus hij zal het vast niet erg vinden
Reageren

Regels voor berichten