Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 12:21
gekke
gekke is offline
het is alweer wel een tijdje uit tussen mij en mn ex. we hadden 9 maanden wat en ik had er ook echt veel verdriet van toen het uit ging. maar nu hoorde ik van een goeie/beste vriendin dat ze nu wat met hem heeft. ik weet niet zo goed hoe ik er over moet denken. aan de ene kant vind ik van: ach jah het is een ex, niet druk over maken.. maar ik voel me best wel boos, en ik heb ook geen idee hoe ik dan die vriendschap in stand moet houden. ook heb ik natuurlijk geen behoefte om dingen met hun samen te doen, ik vind het al erg genoeg dat ik nu dus mn ex weer tegen kom met uitgaan. of verhalen over hem te moeten aanhoren.

en komt ook nog eens bij dat ik het niet vind kunnen om met een ex te gaan van goeie vrienden. hoe denken jullie erover? en wat kan ik doen dat het toch allemaal goed gaat komen, met die vriendschap tussen die vriendin en mij?
Oud 05-01-2005, 12:28
Lente
Lente is offline
van exen van vriendinnen blijf je af. tenzij er zooo veel tijd tussen zit dat het die vriendin niks doet. ik zou voor ik iets met een vriendins ex zou beginnen er heel goed met haar over praten, vriendschap is voor mij te belangrijk om voor een jongen op het spel te zetten

ik weet niet zo goed wat jij kunt doen aan die vriendschap tussen jullie. misschien kun je haar zeggen wat jij ervan vindt en kan ze daar zeker in het begin rekening mee houden. door niet de hele tijd over hem te praten waar jij bij bent enz.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:28
Kabouter
Kabouter is offline
Ik heb dit ook gehad. Alweer even terug, maar ik weet nog wel dat ik het echt stom vond dat zij met hem ging. Ik bedoel: wij waren toch niet voor niets uitelkaar, en dat was geen echte vriendschap blabla. Ik voelde het zelfde als jij denk ik: je gunt het je vriendin echt, dat ze verliefd is enzo, maar waarom nu net op HEM!

Ik heb toen met haar erover gepraat. Gewoon alles verteld, dat ik het haar gun, maar waarom nu net op hem, en blablabla. Zij heeft toen gezegt, okee ik zal het niet te vaak over hem hebben. Dat deed ze ook heel braaf, maar ik merkte aan haar, dat ze het juist wel over hem hebben wilde, en ik merkte aan mezelf dat ik dat helemaal niet erg zou vinden. Dus dat heb ik ook gezegt. En wat ook heel leuk is: Als het uit is, kun je héérlijk over m roddelen.

En dat meisje en ik zijn nog steeds vriendinnetjes
Oud 05-01-2005, 12:29
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Kijk zo zie ik het maar als die vriendin je het nu verteld dat ze wat met hem heeft in plaats van dat ze eerder had gezegd dat ze hem leuk vond...
Kijk das vag maar ik denk dan dus dat er ook in de vriendschap (als het je beste vriendin is) iets niet klopt.
Kijk jij weet waarschijnlijk dingen over je ex die zij niet weet.(tenzij je alles verteld heb) Maar ik denk dat je ze in elk geval een kans moet geven want ze gaat niet zomaar iets met hem beginnen.
Zij zal zich ook afgevraagd hebben of het wel kan...
Maar goed je hoeft niet met hun wat te gaan doen ofzo maar zolang je normaal blijft doen en eerlijk tegen haar praat zal het toch wel goed zitten denk ik.

In elk geval wens ik je succes met deze situatie en moet je zelf weten hoe de vriendschappen verder verlopen.
Ik geloof zelf wel dat het moeilijk is om een vriendin met je ex te zien.
Maar misschien helpt het om er helemaal overheen te komen.

Succes.
Oud 05-01-2005, 12:47
Kabouter
Kabouter is offline
Citaat:
Adgertic Z4 schreef op 05-01-2005 @ 13:29 :
Kijk zo zie ik het maar als die vriendin je het nu verteld dat ze wat met hem heeft in plaats van dat ze eerder had gezegd dat ze hem leuk vond...
Kijk das vaag maar ik denk dan dus dat er ook in de vriendschap (als het je beste vriendin is) iets niet klopt.
Dat dacht ik ook in eerste instantie.
Maar het kan ook zo zijn dat die vriendin het erg moeilijk vind om het te vertellen. En dat kan ik me ook weer voorstellen, als je om iemand geeft, is het moeilijk om m pijn te doen.
Oud 05-01-2005, 12:50
Verwijderd
Ik vind dat het mag (...eh, natuurlijk vind ik dat ), mits je niet nog steeds hevige gevoelens heeft voor die ex. Als je het hebt uitgemaakt of als je duidelijk aangeeft over hem heen te zijn, mag de vriendin er van mij met de ex vandoor. Helemaal als jij en die jongen nog wel goed met elkaar overweg kunnen en geen wraakgevoelens naar elkaar koesteren oid.

Het is een stuk lulliger als je nog verliefd bent op je ex en je vriendin gaat er dán met hem vandoor, maar zelfs dan zou ik niet durven zeggen dat mijn vriendin dat niet mocht, als ze echt verliefd is op hem en hij op haar. Uit=uit.

Maar ja, er zijn al genoeg mensen die het niet vinden kunnen wat ik nou heb... terwijl mijn vriendin het met hem had uitgemaakt, het al tijden geleden is gebeurd en ze nog prima met elkaar overweg kunnen. *haalt schouders op*
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:50
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ja, dit is nogal lastig. heb het zelf nooit mee gemaakt, maar ik denk dat je het toch een beetje moet accepteren, maar dat je wel eerlijk tegen je vriendin kunt zeggen dat je er eigenlijk best moeite mee hebt
Oud 05-01-2005, 13:00
Mucky
Mucky is offline
Citaat:
Lente schreef op 05-01-2005 @ 13:28 :
van exen van vriendinnen blijf je af. tenzij er zooo veel tijd tussen zit dat het die vriendin niks doet. ik zou voor ik iets met een vriendins ex zou beginnen er heel goed met haar over praten, vriendschap is voor mij te belangrijk om voor een jongen op het spel te zetten
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 13:44
zeep007
zeep007 is offline
Dan typ ik mijn verhaal nog maar een keer.

Mijn huidige vriend heeft 2 jaar wat met mijn beste vriendin gehad. Dat ging uit. Zij had daarna binnen een maand een nieuwe vriend.
1 jaar later: Ze heeft nog steeds diezelfde vriend.
Haar ex dus, werd 1 van mijn beste vrienden. Uiteindelijk werden we verliefd.

Ik heb met hem gezoend en voordat we serieuzer werden wou ik het eerst haar vertellen. Ze had inmiddels al dik een jaar een nieuwe vriend en ik vertelde haar van deze situatie. Ze werd boos, schreeuwde en moest huilen. Daarna hebben we heel lang geen contact meer gehad. Later meelde ze weer, dat ze het eidnelijk geaccepteerd had. Voor mij was het te laat. Ik ben zeer gelukkig en zou dat nooit met haar kunnen delen en daarbij komt dat er teveel tijd was verstreken.

Ik bene rg blij dat ik voor hem gekozen heb en niet voor mijn beste vriendin. Zij gunde mij het geluk niet, dat ze zelf al tijden had. Nu, een aardige tijd later, woon ik nu samen met diezelfde jongen en ben erg gelukkig.

Ik geef je geen advies, ik laat je misschien alleen maar iets meer haar kant begrijpen van het hele verhaal.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 13:46
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Dit is stevigfe kost
Oud 05-01-2005, 13:53
gekke
gekke is offline
ze had me er gister over gebeld, en toen klapte ik dus dicht en verder ook niet over gehad omdat ik geen idee had wat ik er mee aan moest..

maar ja ik vraag me ook af of ik wel een vriendin wil die zoiets bij mij doet. ze wist dat ik me er rot om zou voelen...
Oud 05-01-2005, 13:55
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Heb je eerlijk tegen haar gezegd dat je het er moeilijk mee heb?
waarschijnlijk niet maar dat zou je eigenlijk wel moeten doen...
Oud 05-01-2005, 13:58
Kabouter
Kabouter is offline
Citaat:
Adgertic Z4 schreef op 05-01-2005 @ 14:55 :
Heb je eerlijk tegen haar gezegd dat je het er moeilijk mee heb?
waarschijnlijk niet maar dat zou je eigenlijk wel moeten doen...
Inderdaad, eerlijkheid duurt het langst. En daarmee de vriendschap ook!
Oud 05-01-2005, 13:59
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Dan zal zij waarschijnlijk ook iets meer respect hebben voor de situatie en waarschijnlijk ook proberen jouw situatie te begrijpen.
Oud 05-01-2005, 14:01
Kabouter
Kabouter is offline
wat ik net wou zeggen dus
Oud 05-01-2005, 14:04
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Maar ja het is ook alweer een tijdje uit..
is dat meer als een half jaar?¿?
Die vriendin heeft er denk ook niet bij nagedacht dat jij nog gevoelens voor hem hebt....
Oud 05-01-2005, 14:10
Multilot
Multilot is offline
exen van vriendinnen blijf je van af
Oud 05-01-2005, 14:25
gekke
gekke is offline
iets van 4 of 5 maanden.. bijna een half jaar wel alweer dus.. maar ja ik vind tijd eigenlijk nooit zoveel zeggen..

ik had het haar al gezegd voordat ze hem leuk vond zeg maar, want ik zag het wel al aan hem. ik ga wel even met haar afspreken deze week.. is misschien het handigst
Oud 05-01-2005, 14:28
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Oh jee krijgen we dan van de week berichten in de krant over gewonden enzo?

Nee hoor geintje maar ik vind tijd ook niet veel zeggen al hoewel ik wel denk dat je het er knap moeilijk mee heb omdat het niet gelijk duidelijk was.....
Oud 05-01-2005, 14:33
Fleurtjeu
Fleurtjeu is offline
Citaat:
Multilot schreef op 05-01-2005 @ 15:10 :
exen van vriendinnen blijf je van af
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:34
Kabouter
Kabouter is offline
Jullie zeggen wel zo stoer: exen van vriendinnen blijf je af, maar wat als je zelf verliefd word op de ex van je vriendin???
Oud 05-01-2005, 14:38
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
TADDA!!! Kabouter slaat de spijker op z'n hoofd!
Ik heb het nog nooit gehad verliefd worden op exxen van vrienden maar ik zeg maar 1 ding:
GEVOELENS KAN JE NIET TEGEN HOUDEN.
Zo das eruit....
Oud 05-01-2005, 14:45
Kabouter
Kabouter is offline
Citaat:
Adgertic Z4 schreef op 05-01-2005 @ 15:38 :
TADDA!!! Kabouter slaat de spijker op z'n hoofd!
Ik heb het nog nooit gehad verliefd worden op exxen van vrienden maar ik zeg maar 1 ding:
GEVOELENS KAN JE NIET TEGEN HOUDEN.
Zo das eruit....
wij zijn t eens
Oud 05-01-2005, 14:49
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Ja wij wel nou de rest nog
Maar goed even terug....

Ik denk zelf dat als een vriendin wat wil met je ex ze dat wel een beetje moet aangeven.
Je moet er gewoon over kunnen praten.
relaties sluit je af en als je het niet helemaal afgesloten hebt komt het hard aan ja maar dan moet je je vriendin wel haar plezier gunnen.
Zij zal het zo voelen en daar achteraan gaan dus zal ze voor zichzelf toch wel het beste doen?

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 10:27.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:37
zeep007
zeep007 is offline
Hmm, ik geef toch nog eens mijn mening.

Je zegt dat het 4 a 5 maanden uit is. Al sik het goed begrijp merkte je al dat het eraan zat te komen, anders had je dat gesprek niet van tevoren gehad. Als jij niet goed hebt duidelijk gemaakt dat je het echt heel erg zou vinden als hun een relatie beginnen, ligt de fout ook een beetje bij jou. Heb je dat wel gedaan en is ze er alsnog voor gegaan, valt het nog steeds goed te praten als ze echt serieus verliefd en er ook serieus iets van wil maken.
Wat jou dus niet is gelukt, anders was het je ex niet.

Doet ze maar wat, is het de zoveelste flirt of wat dan ook en houdt ze dan alsnog geen rekening met je, dan kan je er idd pissig van worden.
Dan zou ik de ongeschreven regel dat je van elkaars exen afblijft goedkeuren.

pssst. Heeft hij jou gedumpt? Want anders heb je eigenlijk ook geen recht van spreken, als je er nog zo meezit had je hem maar niet moeten dumpen. Life goes on.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten